Σε πολύ δύσκολη κατάσταση φέρεται να βρίσκεται ο ΟΣΕ, καθώς εδώ και τρεις μήνες παραμένει «ακέφαλος» καθώς ο παραιτηθείς τελευταίος διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Σπηλιόπουλος, δεν αντικαταστάθηκε ποτέ.

 

Οι ελλείψεις αλλά και τα κενά στην ασφάλεια της σιδηροδρομικής υποδομής, φάνηκαν για ακόμα μία φορά με τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας πριν λίγες ημέρες στο Ξυλόκαστρο στην γραμμή προς Αίγιο.

 

Σύμφωνα με το Έθνος, τα συστήματα ασφαλείας, τα οποία έχουν πληρωθεί και εγκατασταθεί στο δίκτυο εδώ και πάνω από μία 15ετία είτε λειτούργησαν για ελάχιστα χρόνια και μετά εγκαταλείφθηκαν είτε δεν λειτούργησαν ποτέ, όπως το λεγόμενο ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών), το οποίο καθιστά δυνατή τη διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και τον έλεγχο τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας.

 

Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν τούνελ στον Προαστιακό που δε φωτίζονται έπειτα από «πλιάτσικο» στα μέσα φωτισμού και τα καλώδια. Μάλιστα, οι σοβαρές ελλείψεις παραμένουν ακόμα και μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο έξω από τη Θεσσαλονίκη, το οποίο είχε στοιχίσει τη ζωή σε τρία άτομα.

 

«Ύστερα και απ΄αυτό το συμβάν οι μηχανοδηγοί δεν μπορούμε να αισθανόμαστε παρά ανησυχία» δήλωσε στο «ethnos.gr», ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), του Σωματείου των μηχανοδηγών, τονίζοντας ότι και σε αυτή τη σύγχρονη γραμμή δε λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας. Όπως είπε, από τα περίπου 1.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής, τα φωτοσήματα λειτουργούν μόνο σε περίπου 30, στο τμήμα Λιόσια – Αεροδρόμιο, χωρίς ωστόσο να λείπουν και εκεί τα προβλήματα τον τελευταίο καιρό, όπως προκύπτει από τις συνεχείς ενημερώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρίας που λειτουργεί τα τρένα.

 

Σε ανακοίνωσή της η ΠΕΠΕ, τονίζει ότι «ο εκτροχιασμός συρμού του Προαστιακού Αθήνας στην νέα γραμμή προς Αίγιο και στο πρόσφατα παραδοθέν κομμάτι της υποδομής, φανέρωσε τα διαχρονικά προβλήματα της σιδηροδρομικής επιδομής αναφορικά με την μη λειτουργία φωτοσημάτων τηλεδιοίκησης και φυσικά του Etcs, παρότι αυτά έχουν πληρωθεί εδώ και δεκαετίες αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ!».

 

Την ίδια ώρα, το «Δίκτυο Σιδηροδρομικών» κάνει λόγο για ανεξέλεγκτη λειτουργία εργολάβων στο δίκτυο, τονίζοντας ότι το υπουργείο έχει ήδη ταχθεί ενώπιον συνδικαλιστών υπέρ της ιδιωτικοποίησης της συντήρησης της υποδομής μέσω ΣΔΙΤ: «Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες, κανείς δεν γνωρίζει πόσο θα στοιχίσει τελικά η ανάταξη της υποδομής στον ΠΑΘΕ, πότε θα προκηρυχτεί το έργο καθώς και την χρονική του διάρκεια.

 

Χωρίς έλεγχο φέρεται να λειτουργούν στο δίκτυο και διάφοροι εργολάβοι οι οποίοι είτε έχουν αναλάβει απλές εργασίες, είτε την φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων, είτε την ολοκλήρωση έργων υποδομής» τονίζεται στην ανακοίνωση.

 

Σε κάθε περίπτωση, η πλήρης λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας αποτελεί προαπαιτούμενο για να είναι πιο συχνά τα δρομολόγια, κάτι που επιθυμεί το επιβατικό κοινό και οι ιθύνοντες.