Πόσο επικίνδυνος είναι ο γερασμένος στόλος ταξί στην Αττική

Πόσο επικίνδυνος είναι ο γερασμένος στόλος ταξί στην Αττική Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας (φωτογραφία αρχείου)
2

Την αύξηση του ορίου ηλικίας των ταξί ζητούν ορισμένοι επαγγελματίες του χώρου. Αιτούνται από την κυβέρνηση την αύξηση του ορίου ηλικίας των οχημάτων τους από τα 15 στα 22 χρόνια, την στιγμή που η μέση ηλικία των ταξί βρίσκεται στα 11,1 έτη, με το 66,7% αυτών να είναι άνω της δεκαετίας, διαθέτοντας τεχνολογία Euro 3 ή ακόμη και Euro 2.

Οι συχνές στάσεις και οι συνεχόμενες διελεύσεις στο κέντρο της Αθήνας των παλαιών ταξί επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με ρύπους επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία. Οι εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα αυτές των αιωρούμενων σωματιδίων είναι 10 ως 16 φορές πιο αυξημένες στα αυτοκίνητα πολύ παλαιάς τεχνολογίας, όπως είναι τα Euro 2 και 3 σε σύγκριση με τα οχήματα τρέχουσας τεχνολογίας Euro 6.

«Αυτό σημαίνει ότι μια παράταση 7 ετών στα επιβαρυμένα οχήματα θα έχει μεγάλη επιβάρυνση στη μόλυνση του περιβάλλοντος και κατά συνέπεια θα υπάρξουν μεγαλύτερες επιπτώσεις άμεσα συνδεδεμένες με την ανθρώπινη υγεία», επισημαίνει μεταξύ άλλων ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου.

«Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να προστατέψει τους πολίτες, εφαρμόζοντας πολιτικές και τη νομοθεσία που δεν επιτρέπουν την κυκλοφορία υπέργηρων οχημάτων, πολύ περισσότερο όταν αυτά είναι πετρελαιοκίνητα. Όταν κάθε ευρωπαϊκή χώρα λαμβάνει μέτρα απομάκρυνσης των παλαιών diesel αυτοκινήτων, είναι εντελώς στην αντίθετη κατεύθυνση στη χώρα μας να δίνονται παρατάσεις κυκλοφορίας στα υπέργηρα επαγγελματικά, πετρελαιοκίνητα οχήματα».

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με έρευνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), καρδιακά νοσήματα, αναπνευστικά προβλήματα, καθώς και πρόωροι θάνατοι είναι άμεσα συνδεδεμένες με τους ρύπους που εκπέμπονται από οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας.

Στην Αττική κυκλοφορούν σχεδόν 17.000 ταξί και οι συνολικοί ρύποι που εκπέμπουν ανέρχονται σε 46.000 τόνους αιωρούμενων σωματιδίων και 600.000 τόνους οξειδίων του αζώτου και υδρογονανθράκων.

Παράλληλα, τα ταξί συμμετέχουν στο 50% της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης, με δεδομένο ότι εισέρχονται επανειλημμένως στο κέντρο της Αθήνας, όπου εκτελούν μεγάλο μέρος του μεταφορικού τους έργου.

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Λάλας: Το χρονικό της εκτέλεσης στην Αράχωβα - Τα νεότερα στοιχεία της έρευνας

Ελλάδα / Γιάννης Λάλας: Το χρονικό της εκτέλεσης στην Αράχωβα - Τα νεότερα στοιχεία της έρευνας

Ο Γιάννης Λάλας είχε απασχολήσει τις Αρχές και στο παρελθόν, καθώς είχε κατηγορηθεί μαζί με τον αδελφό του για τη δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ, ωστόσο και οι δύο είχαν αθωωθεί λόγω αμφιβολιών
LIFO NEWSROOM
Βορίζια: Σε κλίμα βαθιάς οδύνης η επιστροφή της σορού του 39χρονου στο σπίτι του

Ελλάδα / Βορίζια: Σε κλίμα βαθιάς οδύνης η επιστροφή της σορού του 39χρονου στο σπίτι του

Σύμφωνα με τοπικά έθιμα, επειδή τρία από τα παιδιά του ήταν ακόμη αβάπτιστα, τελέστηκε το απόγευμα του Σαββάτου μια σύντομη τελετή σε κοντινό χωριό, προκειμένου να μπορέσει να μεταφερθεί η σορός του στο σπίτι
LIFO NEWSROOM
Βορίζια: Ο εισαγγελέας στο ΠΑΓΝΗ – Διώξεις για ανθρωποκτονία από πρόθεση στους δύο φρουρούμενους τραυματίες

Ελλάδα / Βορίζια: Ο εισαγγελέας στο ΠΑΓΝΗ – Διώξεις για ανθρωποκτονία από πρόθεση στους δύο τραυματίες

Πρόκειται για έναν 25χρονο, αδελφό του 27χρονου ιδιοκτήτη του σπιτιού όπου σημειώθηκε η έκρηξη αυτοσχέδιου μηχανισμού, και έναν ακόμη 26χρονο κάτοικο των Βοριζίων.
LIFO NEWSROOM