Ο 49χρονος που ομολόγησε την κλοπή των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012, κατά δήλωσή του, δεν επιχείρησε ποτέ να τους πουλήσει, τόνισε ο δικηγόρος του, Σάκης Κεχαγιόγλου. 

 

Σήμερα ο 49χρονος πήρε προθεσμία για να απολογηθεί αύριο, Πέμπτη, στις 12:00, για την κλοπή των έργων του Πικάσο και του Μοντριάν που βρέθηκαν, όπως και ενός σχεδίου που αποδίδεται στον Κάτσια, το οποίο σύμφωνα με τον κατηγορούμενο καταστράφηκε την ημέρα της κλοπής. 

 

Σε ερώτηση γιατί ο 49χρονος δεν άφησε κάπου τους πίνακες, όλα αυτά τα χρόνια, προκειμένου να βρεθούν, ο δικηγόρος του Σάκης Κεχαγιόγλου απάντησε: «Η επιστήμη λέει ότι στους πίνακες πάνω και σε οποιοδήποτε αντικείμενο υπάρχει το DNA. Για να εξαφανίσει το DNA θα έπρεπε να τους καθαρίσει με χλωρίνη. Δεν ήθελε να τους καταστρέψει». Παράλληλα επανέλαβε τη θέση του 49χρονου ότι όλα τα έκανε μόνος του, χωρίς συνεργούς. 

 

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε ότι ο εντολέας του τον διαβεβαίωσε πως οι πίνακες «όλα αυτά τα χρόνια ήταν στην κατοχή του και ότι ουδέποτε επιχείρησε να τους πουλήσει», ούτε στο εξωτερικό, ούτε στην Ελλάδα. «Αν έχει κάποιος οποιοδήποτε στοιχείο ότι αποπειράθηκε να τους πουλήσει, ας το προσκομίσει στην κύρια ανάκριση», συμπλήρωσε ο δικηγόρος. 

 

Όσο για το γιατί τους έκρυψε τους τελευταίους δύο μήνες στη ρεματιά όπου εντοπίστηκαν, στο Πόρτο Ράφτη, ο κ. Κεχαγιόγλου απάντησε ότι αυτό το έκανε πιθανότατα «επειδή κατάλαβε ότι στενεύει ο κλοιός και υπάρχει περίπτωση σύλληψής του». 

 

Παράλληλα τόνισε ότι οι πίνακες ήταν απολύτως προστατευμένοι και σημείωσε ότι οι ειδικοί ανέφεραν ότι είναι απολύτως άθικτοι. «Μπορεί να κινδύνευσαν από άλλους λόγους αλλά όχι από τον εντολέα μου», συμπλήρωσε ο δικηγόρος, χωρίς να δώσει περισσότερες εξηγήσεις. 

 

Τέλος, θέλησε να υπογραμμίσει τη συνεργασία του εντολέα του, τονίζοντας ότι δίχως την υπόδειξη του μέρους που είχε κρύψει τους πίνακες, δεν επρόκειτο να βρεθούν ποτέ. «Άρα η έμπρακτη μεταμέλειά του είναι εξ αρχής και οικειοθελής», σημείωσε. 

 

Οι κατηγορίες που βαρύνουν τον 49χρονο είναι η διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένης και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο.