Δικογραφία για e-shop που έπαιρνε χρήματα χωρίς να παραδίδει προϊόντα- 84 περιπτώσεις εξαπάτησης

Δικογραφία για e-shop που έπαιρνε χρήματα χωρίς να παραδίδει προϊόντα- 84 περιπτώσεις εξαπάτησης Facebook Twitter
Δικογραφία για e-shop που έπαιρνε χρήματα χωρίς να παραδίδει προϊόντα- 84 περιπτώσεις εξαπάτησης
0

Δικογραφία σχηματίστηκε σε βάρος δύο ατόμων που εξαπατούσαν πολίτες με δήθεν πώληση κινητών τηλεφώνων μέσω e-shop. Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξιχνίασε 84 περιπτώσεις.

Πρόκειται για έναν Έλληνα και έναν αλλοδαπό που κατηγορούνται για απάτες και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.

Σύμφωνα με την Δ.Δ.Η.Ε., οι δύο δράστες αποκόμισαν παράνομο περιουσιακό όφελος μεγαλύτερο των 50.000 ευρώ.

Σημειώνεται, ότι η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελίες σε αστυνομικές υπηρεσίες σχετικά με την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών από ιστοσελίδα- διαδικτυακό κατάστημα, για τις οποίες ουδέποτε παραδόθηκαν οι συσκευές σε πολίτες που κατέβαλαν χρήματα.

Όπως αναφέρει η Δ.Δ.Η.Ε., αρχικά οι υποψήφιοι αγοραστές, ύστερα από αναζήτηση συσκευών κινητών τηλεφώνων σε ιστοσελίδα διαμεσολάβησης, παραπέμπονταν στο συνεργαζόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα, όπου εντόπιζαν αυτές σε δελεαστικές τιμές πώλησης.

Στη συνέχεια, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, προχωρούσαν σε παραγγελίες προπληρώνοντας το σχετικό αντίτιμο, είτε με χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, είτε με μεταφορά του ποσού στο τραπεζικό λογαριασμό του καταστήματος.

Μετά τη λήξη της προθεσμίας για την παραλαβή των προϊόντων και αφού δεν είχε πραγματοποιηθεί η αποστολή τους, πολίτες επικοινωνούσαν με το κατάστημα, υπάλληλοι του οποίου δήλωναν αδυναμία αποστολής, ενώ τους γνωστοποιούσαν την επιστροφή των χρηματικών ποσών, κάτι που δεν έγινε ποτέ.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, ενημερώνει τους χρήστες του διαδικτύου για τους κινδύνους και τι πρέπει να προσέχουν σε συναλλαγές που πραγματοποιούν μέσω διαδικτυακών ιστοσελίδων.

Ειδικότερα αναφέρει:

- «Πριν πραγματοποιήσουμε οποιαδήποτε συναλλαγή μέσω μιας ιστοσελίδας, θα πρέπει να επικοινωνούμε με το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) ή την εταιρεία, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε εάν θα λάβουμε απάντηση και αν υφίσταται - λειτουργεί η επιχείρηση και έχει φυσική έδρα.

-Να αναζητούμε πληροφορίες και σχετικές αναρτήσεις, για την αξιοπιστία του ηλεκτρονικού καταστήματος και πώς το διαδικτυακό κατάστημα διαχειρίζεται τυχόν παράπονα πελατών του.

- Να ζητάμε την αυθεντική απόδειξη ή γραπτή απόδειξη αγοράς.

- Να προσέχουμε ιδιαιτέρως όταν η προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή και το άλλο μέρος ασκεί συνεχώς πίεση για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας.

- Θα πρέπει να πραγματοποιούμε πάντα τις συναλλαγές μας πληκτρολογώντας οι ίδιοι τη διεύθυνση της αντίστοιχης ιστοσελίδας. Να μην κάνουμε «κλικ» πάνω σε συνδέσμους (links) από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς υπάρχει περίπτωση να είναι απατηλά.

- Να πραγματοποιούμε τις πληρωμές - συναλλαγές μας μόνο μέσω ιστοσελίδων που έχουν το εικονίδιο ασφαλείας (μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser)».

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελευθερία του Τύπου: Έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την κατάσταση στην Ελλάδα

Ελλάδα / Ελευθερία του Τύπου: Έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την κατάσταση στην Ελλάδα

Το Στέιτ Ντιπάρτμπεντ συντάσσει ξεχωριστή σχετική έκθεση «για όλα τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών και για όλες τις χώρες που λαμβάνουν βοήθεια, σύμφωνα με τον Νόμο περί Εξωτερικής Βοήθειας του 1961 και τον Νόμο περί Εμπορίου του 1974»
LIFO NEWSROOM
Φωτιές στη Χίο: Το 22% του νησιού έχει καεί από το 2016 – Ρεκόρ καταστροφών το 2025

Ελλάδα / Φωτιές στη Χίο: Το 22% του νησιού έχει καεί από το 2016 – Ρεκόρ καταστροφών το 2025

H Ελλάδα καταγράφει ήδη πάνω από 454.000 στρέμματα καμένα έως τις 19 Αυγούστου, γεγονός που κατατάσσει το 2025 ως την πέμπτη χειρότερη χρονιά των τελευταίων 20 ετών, επισημαίνει ο Κώστας Λαγουβάρδος
LIFO NEWSROOM