Αλλάζει ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου και των ρύπων

Αλλάζει ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου και των ρύπων Facebook Twitter
0

Αλλαγές φέρνει ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου και των ρύπων με ρύθμιση της ΕΕ.

Μία από τις σημαντικότερες παρατηρήσεις των οδηγών κάθε οχήματος είναι η μεγάλη διαφορά που υπάρχει μεταξύ των τιμών που αφορούν την πραγματική κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τις τιμές που ανακοινώνει επίσημα ο κατασκευαστής κάθε μοντέλου.

Αυτές οι παρατηρήσεις που έχουν άμεση σχέση με τη δαπάνη που απαιτείται για τη χρήση του αυτοκινήτου, καθώς και τις ποσότητες των επικίνδυνων ρύπων που εκπέμπουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, αξιολογήθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ και πλέον άλλαξε ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης και των ρύπων.

Είναι, πλέον, απαραίτητο όλα τα μοντέλα να ακολουθούν το πρότυπο Euro 6d-TEMP, το οποίο περιλαμβάνεται στην καθιέρωση του Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) για μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, που ισχύει για όλες τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων από τον Σεπτέμβριο.

Όπως ο κύκλος που ισχύει μέχρι τώρα New European Driving Cycle (NEDC), το WLTP είναι μία εργαστηριακή δοκιμή, αλλά ενώ το NEDC προσδιορίζει τις τιμές «στην πόλη, εκτός πόλης και στον μικτό κύκλο» βάσει ενός θεωρητικού προφίλ οδήγησης, το WLTP χρησιμοποιεί «πραγματικά» προφίλ οδήγησης από μία παγκόσμια στατιστική έρευνα.

Ο κύκλος οδήγησης WLTP διαιρείται σε τέσσερα τμήματα με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: Χαμηλή, μεσαία, υψηλή και πολύ υψηλή. Κάθε τμήμα περιέχει διάφορες φάσεις οδήγησης, στάσεις, επιτάχυνση και φρενάρισμα που αντικατοπτρίζουν καθημερινά προφίλ οδήγησης.

Κάθε συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου ενός ορισμένου τύπου οχήματος δοκιμάζεται με τον πιο οικονομικό αλλά και με τον πιο ενεργοβόρο εξοπλισμό.

Όταν ξεκίνησε η μετάβαση στο WLTP τον Σεπτέμβριο του 2017, το πρότυπο εκπομπών Euro 6c έγινε υποχρεωτικό για έγκριση τύπου νέων τύπων οχημάτων. Τύποι που πληρούν το πρότυπο μετά από επιτυχημένα αποτελέσματα στο Real Driving Emissions test (RDE) λαμβάνουν έγκριση τύπου σύμφωνα με το Euro 6d-TEMP. Το RDE συμπληρώνει το WLTP και μετρά τους ρύπους οχημάτων ενώ κινούνται σε δημόσιους δρόμους.

Το Euro 6c γίνεται υποχρεωτικό για όλα τα νέα ταξινομημένα οχήματα από φέτος τον Σεπτέμβριο, ενώ το Euro 6d-TEMP θα ισχύσει για όλες τις νέες ταξινομήσεις από τον Σεπτέμβριο του 2019.

Το Euro 6d-TEMP έχει παράγοντα συμμόρφωσης NOx 2,1 που είναι το μέγιστο περιθώριο σφάλματος, κατά το οποίο τα αυτοκίνητα επιτρέπεται να υπερβούν το όριο Οξειδίων του Αζώτου (NOx) σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης – μέτρηση στο RDE test.

Το Euro 6d-TEMP θα αντικατασταθεί από το Euro 6d με παράγοντα συμμόρφωσης NOx 1,0 (συν περιθώριο σφάλματος 0,5) από τον Ιανουάριο του 2020 για νέους τύπους και από τον Ιανουάριο του 2021 για νέες ταξινομήσεις.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργυρούπολη Τσεκούρι

Ελλάδα / Αργυρούπολη: 59χρονος απείλησε άλλον οδηγό με τσεκούρι μετά από καβγά στον δρόμο

Κατά τον έλεγχο στο όχημά του, οι αστυνομικοί βρήκαν και κατέσχεσαν ένα τσεκούρι, ένα σκεπάρνι, ένα αεροβόλο πιστόλι, καθώς και ποσότητα κάνναβης βάρους περίπου 52 γραμμαρίων
THE LIFO TEAM
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Στους 16 οι συλληφθέντες – Βρέθηκαν χιλιάδες ευρώ και χρυσές λίρες

Ελλάδα / Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Στους 16 οι συλληφθέντες – Βρέθηκαν χιλιάδες ευρώ, ράβδοι χρυσού και λίρες

Οι συλληφθέντες οδηγούνται στην εισαγγελία για ποινικές διώξεις, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για πιθανούς νέους εμπλεκόμενους - Κατασχέθηκαν μεγάλα ποσά μετρητών, χρυσός και πολύτιμα αντικείμενα
THE LIFO TEAM
«Μεταξύ 5-10 χρονών» το παιδί που γεννήθηκε από το σπέρμα του Δανού δότη στην Ελλάδα και πέθανε από καρκίνο

Ελλάδα / «Μεταξύ 5-10 χρονών» το παιδί που πέθανε από καρκίνο στην Ελλάδα και είχε γεννηθεί από το σπέρμα του Δανού δότη

Ήταν μέλος οικογένειας με τρία παιδιά που γεννήθηκαν από το σπέρμα του συγκεκριμένου δότη - Μετά τον θάνατό του διαγνώστηκε με καρκίνο και άλλο παιδί της οικογένειας
THE LIFO TEAM