Όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους την ημέρα προσφορών Black Friday, με τις μειωμένες τιμές να προσελκύουν ακόμα και ανήλικους μαθητές που σκοπεύουν να απουσιάσουν από την παρακολούθηση μαθημάτων στο σχολείο στις 29 Νοεμβρίου.

 

Σύμφωνα με έρευνα γνώμης που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ανάλυσης Αγορών και Καταναλωτικής Συμπεριφοράς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 26,4% των μαθητών δηλώνει ότι θα απουσιάσει την ερχόμενη Παρασκευή από το σχολείο για να επισκεφθεί εμπορικά καταστήματα.

 

Αν και η Black Friday μπήκε στην ελληνική αγορά μόλις το 2016, κέρδισε πολύ γρήγορα έδαφος μεταξύ εμπόρων και καταναλωτών και ενδεικτικό είναι ότι φέτος, το 77% των ερωτηθέντων έχει προγραμματίσει να πραγματοποιήσει να κάνει ψώνια την επόμενη Παρασκευή, και μάλιστα οι περισσότεροι δηλώνουν έτοιμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από πέρυσι.

 

Σύμφωνα με την έρευνα, ο λόγος που ο «θεσμός» της Black Friday έγινε τόσο γρήγορα δημοφιλής στην Ελλάδα, δεν είναι άλλος από το μεγάλο, μέσο ποσοστό έκπτωσης, όπως απάντησε το 94% των ερωτηθέντων.Το 77% των καταναλωτών θεωρεί την συγκεκριμένη ημέρα ευκαιρία για να αγοράσει προϊόντα πολυτελείας και ένα 14% το θεωρεί ήδη «παράδοση» για τους ίδιους και την οικογένειά τους.

 

Στον αντίποδα, ο πιο βασικός λόγος (39%) που απωθεί αρκετούς από το να ψωνίσουν σε φυσικά καταστήματα, εκείνη την ημέρα, είναι ο μεγάλος συνωστισμός και οι καθυστερήσεις που σημειώνονται στα μεγάλα πολυκαταστήματα. Το 35% δηλώνει ότι δεν θα ψωνίσει επειδή δεν χρειάζεται τίποτα, ενώ ένα 31% δεν έχει ή δεν θέλει να διαθέσει χρήματα.

 

Τέλος το 21%, δεν θεωρεί ελκυστικές τις προσφορές που γίνονται στο πλαίσιο της Black Friday, ενώ ένα 17% εκφράζει την αντίθεσή του στον θεσμό. Το 13% δηλώνει πως δεν ψωνίσει επειδή έκανε ήδη τις αγορές που σχεδίαζε κατά τις ενδιάμεσες χειμερινές εκπτώσεις, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου.