Απίστευτο και όμως αληθινό, αλλά 276 μηχανάκια, δίκυκλα και τρίκυκλα έχει «χάσει» ο Δήμος Αθηναίων από τα γκαράζ στο διάστημα από το 2005 έως σήμερα.

 

Σύμφωνα δε με όσα αποκαλύπτονται, τα οχήματα αγοράστηκαν ως εργαλεία δουλειάς και πληρώθηκαν με χρήματα των δημοτών ενώ πληρώνονται τέλη καθώς εμφανίζονται ως ενεργά στα αρχεία της Τροχαίας Αθηνών και του υπουργείου Μεταφορών.

 

Όπως γράφει η εφημερίδα Εθνος, η υπόθεση θα τεθεί στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας με στόχο να αποφασιστεί η διαγραφή όλων αυτών των 276 οχημάτων από τον στόλο του δήμου ώστε να σταματήσει η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, που συνέχισαν να καταβάλλονται επί 14 χρόνια σαν να περίσσευαν χρήματα για την ενίσχυση του κρατικού προϋπολογισμού.

 

Στο εισηγητικό που συνοδεύει το συγκεκριμένο θέμα περιγράφονται διάφορα διαδικαστικά και ο χαμένος «στόλος» δίκυκλων του Δήμου Αθηναίων με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες

 

Ανάμεσα στα 276 οχήματα, υπάρχουν 10 δίκυκλα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας το 1980.


Πάνω από τα μισά, δηλαδή 141 δίκυκλα, είχαν πρωτοκυκλοφορήσει πριν από το 1989.


Υπάρχουν όμως και δώδεκα που κυκλοφόρησαν μετά το 2000, μέχρι και το 2005.


Χαμένα είναι και δέκα τρίκυκλα Piaggio τα οποία είχαν αποκτηθεί το 1995.


Στις μάρκες των χαμένων δικύκλων είναι συνολικά 155 Piaggio, 30 μηχανάκια Vespa, 65 δίκυκλα Yamaha, 20 Honda, 3 Jawa, 2 Peugeot και 1 Suzuki.


Στην εισήγηση δεν εξηγείται πώς χάθηκαν αυτά τα μηχανάκια, ούτε και σε τι ποσό φθάνουν τα τέλη κυκλοφορίας που μπορεί να πληρώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια.

 

Τα τρία μέλη της επιτροπής, οι αντιδήμαρχοι Γ. Μπρούλιας και Α. Βαρελάς και ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μηχανολογικού Δ. Ψύλλος, περιγράφουν τα ευρήματα της έρευνας ως εξής:

 

1. Τα 276 δίκυκλα οχήματα δεν δηλώθηκαν ως ενεργά από καμία υπηρεσία του δήμου όταν έγινε φυσική απογραφή οχημάτων και μηχανημάτων κατά τα έτη 2012, 2013, 2017 και 2018.


2. Σύμφωνα με έγγραφα αρχειοθετημένα και χρονολογούμενα από το 2005 και μετά, «τα περισσότερα από τα εν λόγω δίκυκλα οχήματα είχαν παραδοθεί στο συνεργείο οχημάτων προς απόσυρση». Όμως, «για κάποιον άγνωστο λόγο δεν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία της απόσυρσης».


3. Τα 276 δίκυκλα «δεν βρέθηκαν, παρότι διεξήχθη έρευνα σε όλους τους υπηρεσιακούς δημοτικούς χώρους στάθμευσης».


4. «Τα δίκυκλα αυτά φαίνονται ως ενεργά, με αποτέλεσμα να χρεώνεται ο δήμος με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας τους».