Σε δημοπρασία κολοσσιαίος πίνακας του Άντι Γουόρχολ – Η τιμή μπορεί να ξεπεράσει τα 80 εκατ.$

Σε δημοπρασία κολοσσιαίος πίνακας του Άντι Γουόρχολ – Η τιμή μπορεί να ξεπεράσει τα 80 εκατ.$ Facebook Twitter
0

Ο οίκος Sotheby's στη Νέα Υόρκη θέτει, τον επόμενο μήνα, σε δημοπρασία έναν πελώριο πίνακα του Άντι Γουόρχολ. Πρόκειται για μία ασπρόμαυρη σύνθεση από ένα «κατακρεουργημένο» όχημα μετά από τροχαίο. 

Η τιμή πώλησης μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 80 εκατομμύρια δολάρια , όπως ενημερώνει ο οίκος δημοπρασιών σε σχετική του ανακοίνωση. 

«Το "White Disaster (White Car Crash 19 Times)" είναι μια κολοσσιαία εικόνα που έφτιαξε ο Γουόρχολ το 1963 στο πλαίσιο της σειράς "Death and Disaster" («Θάνατος και καταστροφή»). Εκείνη την εποχή, ο Γουόρχολ είχε ενθουσιαστεί με τις φρικιαστικές και νοσηρές εικόνες - σύννεφα ατομικής βόμβας, ηλεκτρικές καρέκλες - και με το πόσο ευρέως τις αναπαρήγαγαν οι έντυπες εκδόσεις, πιστεύοντας ότι οι αναγνώστες είχαν αποκτήσει ανοσία στον αντίκτυπό τους. Από όλα τα έργα του, η σειρά αυτή ασχολήθηκε πιο ρητά με την εμμονή του στην ανθρώπινη θνησιμότητα» σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση. 

Στο "White Disaster", ο καλλιτέχνης αναπαράγει την ίδια εικόνα ενός οχήματος 19 φορές. Ο πίνακας έχει ύψος 3 μέτρα και 65 εκατοστά και πλάτος 1 μέτρο και 82 εκατοστά. Στο παρελθόν ανήκε σε προσωπικές συλλογές, αλλά είχε εκτεθεί σε μουσεία ανά τον κόσμο. Ωστόσο, έχουν περάσει 15 χρόνια από την τελευταία φορά που παρουσιάστηκε κάπου.

«Αυτό που διακρίνει (σ.σ. τον πίνακα) δεν είναι μόνο η τεράστια κλίμακά του, η οποία πραγματικά μπερδεύει όποιον στέκεται μπροστά του (...) αλλά και η παλέτα του» εξήγησε ο Ντέιβιντ Γκάλπεριν, επικεφαλής του οίκου Sotheby's για τη σύγχρονη τέχνη στη Νέα Υόρκη, προσθέτοντας ότι ο Γουόρχολ επανέλαβε την εικόνα του στη σειρά σε διαφορετικές αποχρώσεις, όπως η λεβάντα και το πορτοκαλί.

Ο Γκάλπεριν συνέκρινε την κλίμακα και το σχήμα του έργου με θρησκευτικούς βωμούς, αναφερόμενος στην καθολική ανατροφή του Γουόρχολ και στις θρησκευτικές υπονοούμενες τάσεις στο έργο του. Ο Γουόρχολ δούλευε πάνω στη σειρά «Θάνατος και καταστροφή» την ίδια εποχή που τύπωνε με μεταξοτυπία τις διάσημες εικόνες της Μέριλιν Μονρόε, μετά το θάνατό της το 1962.

«Αυτές οι ιδέες της διασημότητας, της τραγωδίας, της φήμης, του θανάτου - αυτά είναι τα θέματα που απασχολούσαν τον Γουόρχολ και νομίζω ότι οι σειρές πάνω στις οποίες δούλευε ταυτόχρονα, οι πίνακες της Μέριλιν και οι πίνακες "Θάνατος και Καταστροφή", είναι στενά συνδεδεμένες», δήλωσε ο ίδιος.

Το 2013, ένα μικρότερο έργο από τη σειρά, το "Silver Car Crash (Double Disaster)" πουλήθηκε στον οίκο Sotheby's έναντι του ποσού-ρεκόρ των 105,4 εκατομμυρίων δολαρίων. Αποτέλεσε το πιο ακριβό έργο τέχνης του Γουόρχολ μέχρι πέρυσι, όταν μια μεταξοτυπία 40 ιντσών της Μονρόε κατέρριψε το ρεκόρ για κάθε Αμερικανό καλλιτέχνη, φτάνοντας τα 195 εκατομμύρια δολάρια.

Με πληροφορίες από CNN/Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM
Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Πολιτισμός / Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Στο Εθνικό Θέατρο, όπου υπήρξε μέλος για πάνω από 20 χρόνια, πρωταγωνίστησε σε 34 έργα, από την Ηλέκτρα και τον Πειρασμό του Ξενόπουλου, έως τον Οθέλλο και τη Λυσιστράτη
LIFO NEWSROOM
Μία Φάροου: Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Πολιτισμός / Μία Φάροου: «Ήταν ένα σπάνιο άτομο» - Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Το μήνυμα της έρχεται μετά την απόφαση της Νταϊάν Κίτον να υπερασπιστεί δημόσια τον Γούντι Άλεν, εν μέσω κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης τους
LIFO NEWSROOM
Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Πολιτισμός / Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Γνωστό ως «Διάδρομος του Κόμμοδου», το τούνελ μήκους 55 μέτρων κατασκευάστηκε κάτω από το αμφιθέατρο, ώστε οι αυτοκράτορες και οι εκλεκτοί τους καλεσμένοι να φτάνουν στις αυτοκρατορικές θέσεις χωρίς να αναμειγνύονται με το πλήθος
LIFO NEWSROOM