Σπάνιο έργο του Βαν Γκογκ εκτίθεται για πρώτη φορά στο κοινό

«Νέο» σχέδιο του Βαν Γκογκ εκτίθεται στο μουσείο του Άμστερνταμ Facebook Twitter
0

Ένα σχέδιο που αποδόθηκε μόλις πρόσφατα στον Βίνσεντ βαν Γκογκ και δεν είχε εκτεθεί ποτέ ξανά στο κοινό, θα παρουσιαστεί στο ομώνυμο μουσείο του Άμστερνταμ.

Ο «νέος» Βαν Γκογκ, με τον τίτλο «Worn Out », χρονολογείται από τον Νοέμβριο του 1882 και είναι μέρος μιας ολλανδικής ιδιωτικής συλλογής. Ήταν γνωστός σε λίγους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων μερικών από το Μουσείο Βαν Γκογκ.

Ο ιδιοκτήτης, ο οποίος παραμένει ανώνυμος, ζήτησε από το μουσείο να καθορίσει εάν το ανυπόγραφο σχέδιο είναι του Βαν Γκογκ.

Από το στυλ, μέχρι τα υλικά που χρησιμοποιούνται - ένα παχύ μολύβι ξυλουργού και ένα χοντρό χαρτί ακουαρέλας - το έργο είναι σύμφωνο με τα σχέδια του Βαν Γκογκ στη Χάγη, δήλωσε την Πέμπτη ο Ανώτερος Ερευνητής Teio Meedendorp.

Υπάρχουν ακόμη ίχνη από ζημιά στο πίσω μέρος του έργο, που το συνδέουν με τον τρόπο που ο Βαν Γκογκ χρησιμοποιούσε άμυλο για να στερεώσει φύλλα χαρτιού στις σανίδες σχεδίασης.

«Είναι πολύ σπάνιο ένα νέο έργο να αποδίδεται στον Βαν Γκογκ», δήλωσε η διευθύντρια του μουσείου Emilie Gordenker.

«Είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε να μοιραστούμε αυτό το πρώιμο σχέδιο και την ιστορία του με τους επισκέπτες μας.»

Το έργο προέρχεται από μια περίοδο του καλλιτέχνη, που εργαζόταν για να βελτιώσει τις δεξιότητές του ως ζωγράφος πορτρέτων. Ξανά και ξανά.

Το μουσείο έχει στην κατοχή του ήδη ένα σχεδόν πανομοιότυπο σχέδιο. «Ήταν απολύτως σαφές ότι σχετίζονται μεταξύ τους», δήλωσε ο Meedendorp.

Το έργο θα εκτίθεται στο μουσείο από την Παρασκευή έως και τις 2 Ιανουαρίου.

Απεικονίζει έναν ηλικιωμένο, φαλακρό άνδρα να κάθεται, σκυμμένος προς τα εμπρός, σε μια ξύλινη καρέκλα, κρατώντας με τα χέρια του το φαλακρό του κεφάλι.

Το έργο απέχει πολύ από τις ζωηρές ελαιογραφίες με βάζα με ηλιοτρόπια και γαλλικά τοπία που τελικά μετέτρεψαν τον βασανισμένο Βαν Γκογκ - μετά το θάνατό του το 1890 - σε έναν από τους πιο διάσημους καλλιτέχνες του κόσμου με τα έργα του να δημοπρατούνται σε αστρονομικά ποσά.

Αντίθετα, απεικονίζει πώς ως νέος καλλιτέχνης στη Χάγη το 1882, ο Βαν Γκογκ έπρεπε να αντιμετωπίσει μια δυσάρεστη αλήθεια «Ανακάλυψε ότι δεν είχε την ικανότητα να ζωγραφίζει ανθρώπους. Τους σχεδίαζε, όμως επειδή του άρεσε να ζωγραφίζει», είπε ο Meedendorp.

Ο Βαν Γκογκ, ο οποίος βασίστηκε στη γενναιοδωρία του αδελφού του Theo καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής του, έδωσε στα σχέδια αγγλικούς τίτλους σε μια προσπάθεια να αποκτήσει αναγνώριση και ενδεχομένως ακόμη και να βρει δουλειά σε εικονογραφημένο περιοδικό.

«Στο μυαλό του, είχε μια ιδέα ότι θα έφτανε πιο μακριά από την Ολλανδία ως καλλιτέχνης», είπε ο Meedendorp.

«Νέο» σχέδιο του Βαν Γκογκ εκτίθεται στο μουσείο του Άμστερνταμ Facebook Twitter
AP

Με πληροφορίες του AP

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάχη για τον «Δαβιδ» του Μιχαήλ Άγγελου: Η ελευθερία της έκφρασης ενάντια στην προστασία της αξιοπρέπειας

Πολιτισμός / Ο «Δαβίδ» του Μιχαήλ Άγγελου και η ελευθερία της έκφρασης κόντρα στην προστασία των καλλιτεχνικών θησαυρών

Στη Φλωρεντία, η Galleria dell'Accademia υπερασπίζεται τον Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, ένα αριστούργημα του 1504, από απαξιωτικές και μη εξουσιοδοτημένες εμπορικές χρήσεις
NEWSROOM
Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Ο Ρίτσαρντ Σέρα ήταν ένας σύγχρονος μινιμαλιστής καλλιτέχνης γνωστός για τα μνημειώδη ατσάλινα γλυπτά του. Τα συχνά τρομακτικά σε κλίμακα έργα του προκαλούν ζάλη και αποπροσανατολισμό, με τις αρχιτεκτονικές τους καμπύλες να στροβιλίζονται, καθώς οι θεατές περπατούν στα περάσματά τους.
NEWSROOM