Μία νέα έκθεση για τους ωκεανούς 30 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας

Μία νέα έκθεση για τους ωκεανούς 30 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram
0

Μία νέα έκθεση για τους ωκεανούς εγκαινιάστηκε σε ορυχείο αλατιού που βρίσκεται στην Πορτογαλία. Το ορυχείο αλατιού Campina de Cima, το οποίο βρίσκεται κάτω από την πόλη Loulé στην Πορτογαλία, καλύπτει τις ανάγκες της χώρας σε αλάτι που χρησιμοποιείται κυρίως για τις ζωοτροφές αλλά και για τις ανάγκες της πόλης κατά τη διάρκεια χιονοπτώσεων.

Ωστόσο, τα τελευταία πέντε χρόνια είναι το μοναδικό αλατωρυχείο της χώρας που ανοίγει για το κοινό και πραγματοποιεί ξεναγήσεις στις σήραγγές του που έχουν συνολικό μήκος 25 χιλιόμετρα. Πρόσφατα ανέλαβε έναν νέο ρόλο και λειτουργεί επίσης και ως εκθεσιακός χώρος, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Φεβρουαρίου με την έκθεση «Ocean: Sea is Life» (Ωκεανός: Η θάλασσα είναι ζωή). Πρόκειται για μία έκθεση καλλιτεχνών από την πορτογαλική ένωση David Melgueiro Association, η οποία κάνει εκστρατεία για τον καθαρισμό των ωκεανών.

Στην ιστοσελίδα της αναφέρεται πως σκοπός της είναι «η παροχή επιχειρησιακής και υλικοτεχνικής υποστήριξης για επιστημονικές και τεχνικές δραστηριότητες, με στόχο τη διατήρηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος». Οι στοές αλατιού στο ορυχείο βρίσκονται περίπου 754 πόδια κάτω από την πόλη Loulé και σχεδόν 100 πόδια (30.48 μέτρα) κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, καθιστώντας τις το βαθύτερο τουριστικό αξιοθέατο της Πορτογαλίας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το ίδιο το αλάτι έχει ηλικία περίπου 230 εκατομμυρίων ετών.

Η ιστορία του ορυχείου και ο μύθος με τη ζωή της Αγίας Βαρβάρας

Οι δραστηριότητες εξόρυξης συνεχίζονται ενώ παράλληλα γίνονται και ξεναγήσεις, οι οποίες εξερευνούν τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται και οι επισκέπτες μαθαίνουν και για τη ζωή της Αγίας Βαρβάρας.  Ο θρύλος της πόλης αναφέρει πως η μάρτυρας έζησε κατά τη διάρκεια του 4ου αιώνα και κρύφτηκε, λόγω της ομορφιάς της, από τον παγανιστή πατέρα, ο οποίος την αποκεφάλισε όταν εκείνη ασπάστηκε τον χριστιανισμό.

Η Αγία Βαρβάρα είναι η προστάτιδα των ανθρακωρύχων, καθώς και όσων ασκούν επικίνδυνα επαγγέλματα, όπως οι πυροβολητές και οι στρατιωτικοί μηχανικοί. Υπάρχει μια παράδοση στη βιομηχανία εξόρυξης σηράγγων να στήνεται ένα ιερό της Αγίας υπόγεια ώστε να «προστατεύει» τους εργάτες. Η «Αγία Βαρβάρα: Η προστάτιδα των ανθρακωρύχων και άλλων τεχνών» αποτελεί μόνιμη έκθεση στο Campina de Cima, το οποίο διαθέτει επίσης μία από τις μεγαλύτερες συλλογές αντικειμένων στον κόσμο που σχετίζονται με την Αγία και τη ζωή της.

Με πληροφορίες από Art Net

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Πολιτισμός / Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Το θρυλικό σόου επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας τη δεύτερη χρονιά του μεγάλου comeback του μετά την εξαετή παύση και την επανεκκίνηση του 2024, με μία ηχηρή ωστόσο απουσία
LIFO NEWSROOM
Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ