Η Τζόαν Κόλινς για τον έρωτα, την απώλεια και τη βία στο Χόλιγουντ: «Πρέπει να φας τη ζωή, αλλιώς θα σε φάει»

Η Τζόαν Κόλινς για τον έρωτα, την απώλεια και τη βία στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτ.: NINA PROMMER/EPA
0

Η Τζόαν Κόλινς, μία από τις τελευταίες μεγάλες ντίβες, διανύει την ένατη δεκαετία της ζωής της, αλλά έχει σήμερα την ίδια όρεξη και φιλοδοξία όπως και στα 18 της. Μίλησε στη βρετανική Guardian για τη φήμη, την πολιτική, τη μητρότητα και τους πέντε γάμους της. 

Είναι διάσημη εδώ και επτά δεκαετίες «περισσότερα χρόνια απ΄ό,τι ζούμε πολλοί από μας», όπως γράφει ο δημοσιογράφος Σάιμον Χεϊτεστόουν, που της πήρε τη συνέντευξη σε ένα εστιατόριο στο Λονδίνο.

Εμφανίστηκε στο ραντεβού τους φορώντας ένα λευκό φόρεμα, λευκό καπέλο, τεράστια γυαλιά και πολλά δαχτυλίδια. Ακόμα και αν δεν ήταν η Τζόαν Κόλινς, ήταν δεδομένο πως θα τραβούσε τα βλέμματα με την παρουσία της. 

Η πρώτη της εμφάνιση στον κινηματογράφο ήταν σε ηλικία 17 ετών και στα πρώτα της βήματα υποδυόταν κακά κορίτσια, που δεν έμοιαζαν σε τίποτα με τον χαρακτήρα της νεαρής Κόλινς. 

Το 1955 υπέγραψε συμβόλαιο με την 20th Century Fox ως η «νέα Ελίζαμπεθ Τέιλορ». Και παρότι έγινε γνωστό όνομα, δεν έφτασε ποτέ σε αυτό το επίπεδο φήμης. Έκανε ένα διάλειμμα από την καριέρα της σχεδόν όλη τη δεκαετία του 1960 για να μεγαλώσει παιδιά της.

Επανήλθε με εμφανίσεις σε ταινίες τρόμου και στις αρχές της δεκαετίας του 1970 άνοιξε ο δρόμος για να φτάσει στον ρόλο που την ανέδειξε παγκοσμίως: η ραδιούργα Αλέξις Κόλμπι, στην αμερικανική σαπουνόπερα Δυναστεία.

Και η φήμη της Αλέξις, την ακολουθεί μέχρι σήμερα κάτι που θεωρεί άδικο. «Ναι, νομίζω πως είναι πολύ άδικο. Έπαιξα υπέροχα την Αλέξις. Είμαι ταυτισμένη μαζί της, και οι παραγωγοί απόλαυσαν να δείχνουν ότι είμαι και εγώ έτσι. Δεν μπορώ να πω ότι ήμουν ενθουσιασμένη με το να με χαρακτηρίζουν συνεχώς σκύλα. Είναι αρκετά οδυνηρό και αγενές, και οι περισσότεροι άνθρωποι που με γνωρίζουν δεν πιστεύουν ότι είμαι. Αλλά είμαι ειλικρινής και δεν ανέχομαι με τίποτα να με κοροϊδεύουν».

«Ποτέ δεν έπεσα στον καναπέ του κάστινγκ»

Στο Χόλιγουντ, απέφυγε ξανά και ξανά να πέσει στον καναπέ παραγωγών και μεγαλοστελεχών. Στη νέα της αυτοβιογραφία Behind the Shoulder Pads, γράφει ότι της υποσχέθηκαν τον ρόλο της Κλεοπάτρας αν συμφωνούσε να είναι «καλή» με τον επικεφαλής της Fox, Μπάντι Άντλερ, και τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου.

«Δεν μπορούσα και δεν ήθελα - και μόνο η σκέψη ότι αυτοί οι γέροι με αγγίζουν ήταν αποκρουστική. Ήταν μια εποχή που οι ηθοποιοί, οι σκηνοθέτες και οι παραγωγοί θεωρούσαν δικαίωμά τους να διαλέγουν τις όμορφες νεαρές ηθοποιούς, και αυτό ήταν πολύ λυπηρό. Ποτέ δεν συμφώνησα με αυτό. Ποτέ. Ποτέ στον καναπέ του κάστινγκ». 

Το πιο συγκλονιστικό κεφάλαιο του βιβλίου είναι όταν η Κόλινς γράφει ότι έμεινε έγκυος στα 26 της χρόνια από τον αρραβωνιαστικό της Γουόρεν Μπίτι, έναν 23χρονο, τότε, επίδοξο ηθοποιό, και έκανε άμβλωση. Όταν τον ενημέρωσε για την εγκυμοσύνη, τη ρώτησε πώς συνέβη και της είπε ότι ήταν «τρομερό». Όταν βρέθηκε στο ιατρείο για την άμβλωση, ένιωσε ότι δεν μπορούσε να προχωρήσει. Ο Μπίτι επέμενε όμως, καθώς θα είχε επιπτώσεις στις καριέρες τους. Και σήμερα, τόσα χρόνια μετά, παραδέχεται πως ήταν η σωστή απόφαση. 

Δηλώνει πως ποτέ δεν ένιωσε άνετα με το γυμνό και όταν ο δημοσιογράφος αναφέρει τη φωτογράφιση για το Playboy το 1984, απαντά με αφοπλιστική ειλικρίνεια: «Με πλήρωσαν 100.000 δολάρια»

Οι πέντε γάμοι και τα παιδιά

Έχει παντρευτεί πέντε φορές και χαρακτηρίζει τον τωρινό της σύζυγο Πέρσι Γκίμπσον την κατάλληλη επιλογή. 

«Ο Πέρσι κι εγώ είμαστε παντρεμένοι εδώ και 21 χρόνια και είναι απλά υπέροχα». Όσον αφορά στα σχόλια για τα 32 χρόνια που τον περνά, απαντά: «Ο Πέρσι είναι ο πιο μεγάλος, ηλικιακά, άνδρας που έχω γνωρίσει ποτέ: "Λοιπόν, αν πεθάνει, θα πεθάνει"».

Βγήκε ραντεβού με τον 31χρονο ηθοποιό Μάξγουελ Ριντ, όταν ήταν 17 ετών και παρθένα, και επιστρέφοντας στο διαμέρισμά του εκείνος τη βίασε, αφού της έριξε κάτι στο ποτό της. «Ήμουν 17 ετών, αλλά νοητικά ήμουν 12 ετών. Δεν είχαμε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Δεν είχα δει ποτέ π@@ς μέχρι που με βίασαν και τότε αρνήθηκα να το κοιτάξω. Χαχαχαχαχα! Η μητέρα μου μου είπε ότι οι άντρες θέλουν μόνο ένα πράγμα και μάλλον είχε δίκιο».

«Είναι μια τυπική αντίδραση για την Κόλινς - να γελάει» με τα δεινά της, σχολιάζει ο δημοσιογράφος. 

Στη συνέχεια παντρεύτηκαν. «Προέρχομαι από μία γενιά στην οποία αν έκανες σεξ, παντρευόσουν». Μετά από τέσσερα χρόνια γάμου και αφού ο Ριντ επιχείρησε να την εκπορνεύσει, αποφάσισε να δώσει ένα τέλος. 

Στα 20 της πλέον, αποφάσισε να πάρει τη ζωή στα χέρια της. 

Όταν της ζητήθηκε να κατατάξει τους συζύγους της, μίλησε μόνο για τον Ριντ, που τον όρισε ως τον χειρότερο, και τον Πίτερ Χολμ, έναν «κακοποιητικό και πεινασμένο για χρήματα απατεώνα». 

Δηλώνει «πολύ καλή μητέρα», μαγειρεύει για τα παιδιά της και απολαμβάνει τον ρόλο στο έπακρο. 

Της λείπει η αδελφή της Τζάκι, που πέθανε πριν από μερικά χρόνια από καρκίνο. Όχι μόνο η αδελφή της, όμως, αλλά και πολλοί άλλοι που έχει χάσει τα τελευταία χρόνια. «Η αδελφή μου πέθανε από καρκίνο του μαστού και της γκρίνιαζα για χρόνια να πηγαίνει και να κάνει μαστογραφίες, γιατί το έκανα. Είχα τρομοκρατηθεί μήπως το πάθω. (...) Δεν πήγαινε στους γιατρούς. Είναι πολύ λυπηρό. Πολύ λυπηρό».

Η διπλωματική απάντηση για την πολιτική

Στα τέλη του 1990, ανέλαβε στήλη στο βρετανικό περιοδικό Spectator, με αρχισυντάκτη, τότε, τον Μπόρις Τζόνσον - τον μετέπειτα πρωθυπουργό της Βρετανίας. 

«Αγαπάω τον Μπόρις» λέει, αλλά όταν τη ρωτάει αν θα ήθελε να επιστρέψει στην πολιτική, αρνείται να απαντήσει. 

«Δεν θα απαντήσω σε αυτή την ερώτηση. Ξέρω την εφημερίδα για την οποία εργάζεσαι. Δεν νομίζω ότι οι ηθοποιοί θα πρέπει να εμπλέκονται στην πολιτική».

Σε άλλο σημείο αναφέρεται στη στενή σχέση της με τη Μάργκαρετ Θάτσερ, μία γυναίκα που θαύμαζε πολύ. «Την αγαπούσα. Την αγαπούσα πάρα πολύ! Ήμουν στα 80α γενέθλιά της, αλλά τότε ήταν πολύ αδύναμη. Με δυσκολία μπορούσε να σταθεί όρθια. Και ξέρετε ότι η βασίλισσα και ο Φίλιππος ήρθαν σε εκείνο το πάρτι. Πήγα στην κηδεία της. Ήμουν τόσο λυπημένη. Νομίζω ότι καταστράφηκε από τη ζήλια των ανδρών στο κοινοβούλιο. Πραγματικά, θαύμαζα τη δύναμή της». 

Είχε πάντα φίλους σε υψηλόβαθμα πόστα. Ο πρίγκιπας Κάρολος, άλλωστε, φέρεται να έγραψε κάποτε μία επιστολή για το ντεκολτέ της. 

Δεν σκέφτεται να αποσυρθεί

Όταν ο Σάιμον Χεϊτεστόουν τη ρωτά αν σκέφτεται να αποσυρθεί από την υποκριτική, μοιάζει σχεδόν σαν να την προσέβαλε. 

«Όχι. Οι ηθοποιοί μπορούν να συνεχίσουν για πάντα, γιατί πάντα υπάρχουν ρόλοι γι' αυτούς».

Κάποτε, εξοργίστηκε όταν την παρουσίασαν ως «την πρώην ηθοποιό Τζόαν Κόλινς» σε μία εκδήλωση. Δεν υπάρχει τίποτα «πρώην» πάνω της - και ελπίζει ότι δεν θα υπάρξει ποτέ, όσο αναπνέει. 

Φαίνεται πως έχει αμείωτη διάθεση για ζωή και συμβουλεύει: «Πρέπει να φας τη ζωή, αλλιώς θα σε φάει εκείνη».

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέιλορ Σουίφτ: Eκτός υποψηφιοτήτων στα Grammy για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια

Πολιτισμός / Τέιλορ Σουίφτ: Η απάντησή της στα σχόλια για το νέο της άλμπουμ

«Ο καθένας έχει δικαίωμα να νιώθει ακριβώς όπως θέλει, ο στόχος μας ως καλλιτέχνες είναι να λειτουργούμε σαν καθρέφτης», αναφέρει για τα σχόλια που απέσπασε το νέο της άλμπουμ, «The Life of a Showgirl»
LIFO NEWSROOM
Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Πολιτισμός / Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Ο αντισυμβατικός Ιάπωνας που εξυμνεί την avant-garde αισθητική μέσα από υπερμεγέθεις, ασύμμετρες σιλουέτες και τη διαχρονική του αφοσίωση στο μαύρο, συνεχίζει στα 82 του χρόνια να παλεύει «θυμωμένος αλλά ακούραστος» για την ουσία και την αλήθεια της μόδας
LIFO NEWSROOM
Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Πολιτισμός / Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Ο Βασίλης Μπισμπίκης αναβιώνει το αριστούργημα του Τζον Στάινμπεκ στο νέο Cartel στο Αιγάλεω, υπογράφοντας μια ωμή, ρεαλιστική και συναισθηματικά φορτισμένη σκηνοθεσία που φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον αγώνα των απλών ανθρώπων για αξιοπρέπεια και ελπίδα
LIFO NEWSROOM
«La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Πολιτισμός / «La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Ο πίνακας «La Magie Noire» του Ρενέ Μαγκρίτ, που παρέμεινε σε ιδιωτική συλλογή για 90 χρόνια, βγαίνει σε δημοπρασία στη Sotheby’s - Η συγκλονιστική ιστορία πίσω από το έργο και τη γυναίκα που έσωσε 163 παιδιά από τους ναζί
LIFO NEWSROOM
Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Πολιτισμός / Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Σκαλισμένος βαθιά μέσα στον βράχο, ο τάφος του Αμενχοτέπ Γ΄ δεσπόζει ξανά μετά από 20 χρόνια, στη δυτική όχθη του Νείλου - Τα πρώτα πλάνα από το εσωτερικό του
LIFO NEWSROOM
Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Πολιτισμός / Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Τριάντα χορευτές και ηθοποιοί ζωντάνεψαν επί σκηνής τα υβριδικά πλάσματά του, ενεργοποιώντας τον χώρο με το μοναδικό του ύφος που τον έχει καθιερώσει ως έναν από τους πιο επιδραστικούς δημιουργούς της εποχής μας
LIFO NEWSROOM
Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ ρίχνει τη σκιά του στη διοργάνωση - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Πολιτισμός / Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ «ρίχνει τη σκιά του» στον θεσμό - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει εισαγάγει ή προτείνει μια σειρά από μέτρα, τα οποία οι επικριτές υποστηρίζουν ότι θα εμποδίσουν την εκπαίδευση και την επιστημονική έρευνα
LIFO NEWSROOM
2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Πολιτισμός / 2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Με κοινοτικό χαρακτήρα και χωρίς κερδοσκοπικό προσανατολισμό, η διοργάνωση βασίζεται στη συλλογική εργασία και στην ελεύθερη συνεισφορά των συμμετεχόντων, ώστε να παραμείνει ανοιχτή σε όλους ανεξαρτήτως εισοδήματος
LIFO NEWSROOM