Η Φίνος Φιλμς τιμά τη μνήμη της Τζένης Καρέζη- Το βίντεο για τα 90 χρόνια από τη γέννησή της

Η Φίνος Φιλμς τιμά την Τζένη Καρέζη- Το βίντεο για τα 90 χρόνια από τη γέννησή της Facebook Twitter
Finos Films
0

H Φίνος Φιλμς θυμάται την Τζένη Καρέζη με ένα μοναδικό βίντεο που ανάρτησε στα social media για τα 90 χρόνια από τη γέννησή της.

«Αντιφατική, εκρηκτική και ασυμβίβαστη, με σπάνια ομορφιά και δυναμική ψυχή, η Τζένη Καρέζη δεν ήταν το κορίτσι της διπλανής πόρτας.» γράφει στην ανάρτησή της η Φίνος.

Το σχεδόν ενός λεπτού βίντεο φιλοξενεί σκηνές από ταινίες όπου πρωταγωνίστησε μαζί με τον αγαπημένο της Κώστα Καζάκο.

Η Τζένη Καρέζη, με πραγματικό όνομα Ευγενία Καρπούζη, για πολλούς θεωρείται η «πρώτη κυρία» του Ελληνικού Κινηματογράφου», ενώ οι θεατρικές παραστάσεις της άφησαν εποχή. 

Γεννήθηκε στην Αθήνα, όπως αναφέρει η Φίνος Φιλμς, από γονείς εκπαιδευτικούς και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Πριν ακόμα πετύχει στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, πήρε μέρος στη θεατρική παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή στο ΡΕΞ.

Με την αποφοίτηση της από τη σχολή του Εθνικού χρίστηκε πρωταγωνίστρια στο έργο «Ωραία Ελένη», δίπλα στην Μελίνα Μερκούρη και τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, στο θέατρο Κοτοπούλη.

Ακολούθησαν σπουδαίοι ρόλοι στο Εθνικό Θέατρο, δίπλα σε μεγάλους ηθοποιούς, όπως ο Μινωτής και η Παξινού, σε έργα των: Λόρκα, Σαίξπηρ, Τολστόι, Μίλλερ, Αντρέγιεφ και άλλων, τα οποία και την καθιέρωσαν. Το 1962 συνεργάστηκε με το Θέατρο Μουσούρη και τον επόμενο χρόνο δημιούργησε τον δικό της θίασο, επιλέγοντας προσεκτικά τις παραστάσεις που ανέβαζε, αφού ποτέ δεν την ενδιέφεραν οι εύκολες δουλειές με σκοπό το οικονομικό κέρδος. 

Στο μεταξύ, είχε κάνει το 1955 την πολύ επιτυχημένη κινηματογραφική της εμφάνιση στην ταινία «Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο» του Αλέκου Σακελάριου, ταινία που την καθιέρωσε και στον κινηματογράφο.

Στη συνέχεια, συνεργάστηκε με την αφρόκρεμα των σκηνοθετών – Δαλιανίδης, Δημόπουλος, Φώσκολος και άλλοι – ενώ γνώρισε τις μεγαλύτερες επιτυχίες της μέσα από τα σενάρια των Πρετεντέρη- Γιαλαμά.

Έπαιξε σε 31 ταινίες εκ των οποίων οι 13 της Φίνος Φιλμ. Πρωταγωνίστησε  σε όλα τα είδη ταινιών ερμηνεύοντας διαφορετικούς ρόλους με την ίδια επιτυχία. Σπουδαία επιτυχία είχε και στην εξαιρετική ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη, «Τα Κόκκινα Φανάρια», 1963 (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης).

Από το 1968 μέχρι το θάνατό της το 1992, έπαιξε στο θέατρο μαζί με τον σύντροφό της Κώστα Καζάκο – με τον οποίο συνδέθηκε στα γυρίσματα της ταινίας «Κοντσέρτο για Πολυβόλα» – σε εξαιρετικές παραστάσεις πολλές εκ των οποίων έγραψαν ιστορία.

Το 1973 φυλακίστηκε από τη δικτατορία των συνταγματαρχών, επειδή είχε ανεβάσει, με τον σύζυγό της και με εξαιρετικούς συμπρωταγωνιστές, το «Μεγάλο μας Τσίρκο» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, μέσα από το οποίο καυτηρίαζε το στρατιωτικό καθεστώς, ενθουσιάζοντας και ξεσηκώνοντας το ελληνικό κοινό. Τη σεζόν 1982-1983, η Τζένη Καρέζη και ο Κώστας Καζάκος ανέβασαν το έργο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ», σε σκηνοθεσία Ζυλ Ντασσέν, για το οποίο απέσπασε εξαιρετικές κριτικές.

Το 1985, με την παράσταση της «Μήδειας» έπαιξε για πρώτη φορά στην Επίδαυρο και στο Ηρώδειο, κερδίζοντας το θαυμασμό και την αναγνώριση από κοινό και κριτικούς. Στη θεατρική καριέρα της, έπαιξε επίσης στα αρχαία δράματα: «Αντιγόνη», «Εκκλησιάζουσες», «Λυσιστράτη», «Θεσμοφοριάζουσες», «Κλυταιμνήστρα», «Ηλέκτρα» και «Οιδίπους Τύραννος». Εποχή άφησαν και άλλες παραστάσεις της όπως: «Ασπασία» (1971), «Εχθρός Λαός» (1974), «Πάπισσα Ιωάννα» (1977), «Αγριόγατες» (1980), «Βυσσινόκηπος» (1988) αλλά και πολλές άλλες. Μάλιστα, είχε γράψει και το σενάριο της ταινίας «Ερωτική Συμφωνία», που σκηνοθέτησε ο Κώστας Καζάκος το 1972, σε παραγωγή Καραγιάννης-Καρατζόπουλος. 

Στα χρόνια της Χούντας συμμετείχε ενεργά στον αντιδικτατορικό αγώνα και το 1974 έγινε μέλος του ΚΚΕ. Ο καρκίνος εκδηλώθηκε τη θεατρική χρονιά 1988-1989, όταν η Τζένη Καρέζη πρωταγωνιστούσε στον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχωφ. Παρά τις δύσκολες θεραπείες της εξακολούθησε να παίζει στο θέατρό τους.

Η τελευταία θεατρική της εμφάνιση ήταν τη σεζόν 1991-92, λίγους μήνες πριν από το θάνατό της, στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη «Διαμάντια και Μπλουζ», στο οποίο, όπως θεωρήθηκε από κοινό και ειδικούς, έπαιξε τον κορυφαίο ρόλο της καριέρας της. Όπως γράφτηκε από τον τύπο: «Η Τζένη έκανε το υποκριτικό άλμα, ξεπερνώντας και το έργο και το ρόλο».

Κατά τη διάρκεια της καριέρας της, οι δημοσιογράφοι και το κοινό, ανέπτυξαν μία άτυπη κόντρα μεταξύ της ίδιας και της Βουγιουκλάκη. Η διαφορετικότητά τους, ως προς αυτό που εξέφραζαν μέσα από τις ερμηνείες τους και το στυλ τους, δημιούργησε τα στρατόπεδα «Βουγιουκλακικών» και «Καρεζικών». Όλα αυτά, βέβαια, δεν άγγιξαν τη σχέση των δύο πρωταγωνιστριών, η οποία σφραγιζόταν από αληθινή και βαθιά φιλία.

Σύμφωνα με επιθυμία της ίδιας της Τζένης Καρέζη, και με πρωτοβουλία της οικογένειάς της, ιδρύθηκε στη μνήμη της το ίδρυμα που φέρνει το όνομά της, με σκοπό την παρηγορητική αγωγή των ασθενών που πάσχουν από καρκίνο και άλλα νοσήματα, για την ανακούφισή τους από τον πόνο. Εκτός από το ίδρυμα, το όνομά της φέρνουν το θέατρο στην οδό Ακαδημίας στην Αθήνα, και ένας δημοτικός κινηματογράφος στην Πολίχνη της Θεσσαλονίκης.

Πρώτος της γάμος ήταν με τον συγγραφέα, δημοσιογράφο και κοσμικό της Αθήνας, Ζάχο Χατζηφωτίου. Γιος της Τζένης Καρέζη και του Κώστα Καζάκου είναι ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Καζάκος.

Με πληροφορίες της Φίνος Φιλμς

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM