«Η Ελλάδα αγωνίζεται εδώ και δεκαετίες για την επιστροφή» - Ο Guardian για το δείπνο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα

«Η Ελλάδα αγωνίζεται εδώ και δεκαετίες» - Ο Guardian για το δείπνο του μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα Facebook Twitter
Το δημοσίευμα του Guardian για τις αντιδράσεις που προκάλεσε η επιλογή του Βρετανικού Μουσείου να διοργανώσει δείπνο, στην αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα
0

Τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το λαμπερό δείπνο που διοργάνωσε το Βρετανικό Μουσείο με φόντο τα Γλυπτά του Παρθενώνα παρουσίασε ο Guardian.

Με φωτογραφία εξωφύλλου τη Ναόμι Κάμπελ από το event και τίτλο «Η Ελλάδα κατηγορεί το Βρετανικό Μουσείο για "προκλητική αδιαφορία" σχετικά με το pink ball», το δημοσίευμα αναδεικνύει τη διαρκή προσπάθεια της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών, αλλά και τη σημασία της ισορροπίας στον πολυετή διάλογο των δύο πλευρών.

Το μουσείο στοχοποιήθηκε για «προκλητική αδιαφορία» από την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη -θέση που βρήκε απήχηση και σε άλλα κυβερνητικά στελέχη.

Ανάμεσα στους καλεσμένους της βραδιάς, που είχε τη μορφή φιλανθρωπικού γκαλά, βρέθηκαν ονόματα όπως οι Μικ Τζάγκερ, Ναόμι Κάμπελ, Αλέξα Τσανγκ, Μιούτσια Πράντα, Μανόλο Μπλάνικ και Κριστίν Σκοτ Τόμας, μαζί με δεκάδες ακόμη σταρ και δισεκατομμυριούχους, οι οποίοι πλήρωσαν 2.000 λίρες για να παραβρεθούν στο πρώτο «Pink Ball» του μουσείου.

«Η ελληνική πλευρά συνεχίζει να εκφράζει οργή για μια εκδήλωση που χαρακτηρίστηκε προσβλητική από την υπουργό Πολιτισμού», σημειώνει ο Guardian, παραθέτοντας δηλώσεις της Λίνας Μενδώνη, ενώ επισημαίνει ότι η εκδήλωση συγκέντρωσε πάνω από 2,5 εκατομμύρια λίρες. Η βραδιά περιλάμβανε υποδοχή στο Great Court, ενώ το δείπνο πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Duveen, με φόντο τα γλυπτά του 5ου αιώνα π.Χ., συνοδευόμενο από μια σιωπηλή δημοπρασία.

«Εδώ και δεκαετίες, η Ελλάδα αγωνίζεται για την επανένωση των έργων»

«Ωστόσο, την Πέμπτη στην Αθήνα, πολλοί θεώρησαν ότι το μεγαλύτερο "επίτευγμα" του γκαλά ήταν να οδηγήσει τις σχέσεις μεταξύ του μουσείου και της ελληνικής κυβέρνησης σε ένα νέο χαμηλό σημείο, σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο, εν μέσω των προσπαθειών για την επίλυση της πολιτιστικής διαμάχης σχετικά με τα γλυπτά. Εδώ και δεκαετίες, η Ελλάδα αγωνίζεται για την επανένωση των έργων τέχνης με άλλα κομμάτια που κάποτε κοσμούσαν τον Παρθενώνα», σημειώνει η βρετανική εφημερίδα.

«Καθώς η οργή εντεινόταν, όλο και περισσότεροι αξιωματούχοι εξέφραζαν την αγανάκτησή τους» συνεχίζει το ίδιο δημοσίευμα, προσθέτοντας το σχόλιο του προέδρου της Βουλής των Ελλήνων, Νικήτα Κακλαμάνη. «Επέπληξε το Βρετανικό Μουσείο για την απόφασή του να "καλύψει την ελληνική κουλτούρα με τη σκιά της Μπάρμπι", καταδικάζοντας παράλληλα την "προκλητική χρήση" των γλυπτών ως "τουριστική ατραξιόν"».

Σημειώνεται, ότι με ανάρτησή της στα social media η Μαρέβα Μητσοτάκη σχολίασε την επιλογή του μουσείου «το λιγότερο άστοχη».

Σε μία σύντομη αναφορά στην ιστορία των Γλυπτών, ο Guardian, γράφει: «Σκαλισμένα από τον Φειδία, τον κορυφαίο γλύπτη του Περικλή, τα αρχαία έργα κοσμούσαν τη μνημειώδη ζωφόρο του Παρθενώνα πριν αφαιρεθούν υπό εξαιρετικά αμφιλεγόμενες συνθήκες από τον Λόρδο Έλγιν, πρεσβευτή της Αγγλίας στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, πριν από περισσότερα από 200 χρόνια. Χρεοκοπημένος από τις προσπάθειές του, ο Έλγιν τα πούλησε στη βρετανική κυβέρνηση το 1816».

Το δημοσίευμα ολοκληρώνεται με δήλωση από τον διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης. «Ο Νικόλαος Σταμπολίδης, γενικός διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, δήλωσε ότι το "κακόγουστο" επεισόδιο απέδειξε για άλλη μια φορά, πέρα από κάθε αμφιβολία, ότι τα αριστουργήματα πρέπει να επιστραφούν στον τόπο όπου σμιλεύτηκαν».

Με το γεγονός, ότι το Βρετανικό Μουσείο αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα, ο Guardian ολοκλήρωσε το δημοσίευμα για το δείπνο με φόντο τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

 
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Times UK για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Πολιτισμός / Βρετανικό Μουσείο: Τι έγραψαν οι Times για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου

Οι Times δίνουν περισσότερο βάρος στις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του Μουσείου, ότι δηλαδή η προστασία των Γλυπτών του Παρθενώνα προτάσσεται έναντι κάθε άλλης εκδήλωσης
LIFO NEWSROOM
Σχόλιο Μενδώνη για το δείπνο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Προκλητική αδιαφορία»

Πολιτισμός / Σχόλιο Μενδώνη για το δείπνο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Προκλητική αδιαφορία»

«Κατ´ επανάληψη και διαχρονικά το υπουργείο Πολιτισμού έχει καταδικάσει τα δείπνα, τις δεξιώσεις και τις επιδείξεις μόδας που διοργανώνονται στους χώρους, στους οποίους εκτίθενται μνημεία και έργα τέχνης»
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κηδεία Διονύση Σαββόπουλου: Σήμερα το τελευταίο «αντίο» στον μεγάλο δημιουργό

Πολιτισμός / Κηδεία Διονύση Σαββόπουλου: Σήμερα το τελευταίο «αντίο» στον μεγάλο δημιουργό

Σήμερα, Σάββατο 25 Οκτωβρίου, η Αθήνα αποχαιρετά τον Διονύση Σαββόπουλο δημοσία δαπάνη στη Μητρόπολη Αθηνών. Παρών ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, που θα εκφωνήσει επικήδειο, ενώ πλήθος κόσμου αναμένεται στο λαϊκό προσκύνημα από το πρωί
LIFO NEWSROOM
100 Χρόνια Μάνος Χατζιδάκις: Οι μελωδίες του που όρισαν τον ελληνικό κινηματογράφο

Πολιτισμός / 100 Χρόνια Μάνος Χατζιδάκις: Οι μελωδίες που όρισαν τον ελληνικό κινηματογράφο

Από το «Αγάπη που ‘γινες δίκοπο μαχαίρι» μέχρι το «Γκρίζο Γατί», ο Μάνος Χατζιδάκις έντυσε με μουσική τόσο τις πιο σκοτεινές όσο και τις πιο ανέμελες ιστορίες του ελληνικού σινεμά
LIFO NEWSROOM