«Χένρι Μουρ και Ελλάδα» το φθινόπωρο στην Gagosian

«Χένρι Μουρ και Ελλάδα» το φθινόπωρο στη Gagosian Facebook Twitter
Το «Standing Figure: Knife Edge» (1961) του Henry Moore εγκατεστημένο στον Λόφο Φιλοπάππου απέναντι από την Ακρόπολη στο πλαίσιο της Πρώτης Διεθνούς Έκθεσης Γλυπτικής, Φεστιβάλ Αθηνών, 1965. Τέχνη © The Henry Moore Foundation. Φωτογραφία: Αρχείο Henry Moore
0

Στις 12 Σεπτεμβρίου 2024 θα εγκαινιαστεί στην γκαλερί Gagosian η έκθεση «Henry Moore and Greece» (Χένρι Μουρ και Ελλάδα).

Είναι η πρώτη έκθεση του έργου του καλλιτέχνη στην Ελλάδα εδώ και είκοσι χρόνια και γίνεται σε συνεργασία με το Henry Moore Foundation.

Παρουσιάζοντας μια επιλογή από έργα που εκτείνονται σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του Μουρ, η έκθεση φωτίζει τη γοητεία του καλλιτέχνη για την αρχαία ελληνική τέχνη, την οποία ανέπτυξε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στην Ελλάδα το 1951, λίγους μήνες πριν από την πρώτη του αναδρομή στην Tate στο Λονδίνο.

Στα πρώτα του γλυπτά σε πέτρα και ξύλο, ο Μουρ είχε απομακρυνθεί από την κλασική παράδοση, αντλώντας έμπνευση κυρίως από μη ευρωπαϊκούς πολιτισμούς – για παράδειγμα, την αφρικανική και μεσοαμερικανική τέχνη. Μόλις στις αρχές της δεκαετίας του 1950, και ιδιαίτερα μετά την επίσκεψή του στην Ελλάδα το 1951, η προσοχή του στρέφεται όλο και περισσότερο στην ελληνική τέχνη.

Η μοντελοποίηση σε πηλό ή γύψο και η χύτευση σε μπρούντζο του επέτρεψαν να εργαστεί σε μεγαλύτερη κλίμακα και να ενσωματώσει μια μεγαλύτερη αίσθηση κίνησης στα γλυπτά του. Οι αποσπασματικές φιγούρες παρουσιάζουν πιο ποικίλες επιφανειακές επεξεργασίες από αυτές της προηγούμενης δουλειάς του και συχνά ενσωματώνουν κολλητές κουρτίνες.

Η έκθεση  «Henry Moore and Greece» διερευνά τους δεσμούς μεταξύ της πρακτικής του και της παλαιότερης αρχαίας ελληνικής τέχνης, όπως η κυκλαδική γλυπτική. Ο καλλιτέχνης έκανε τη μία και μοναδική επίσκεψή του στην ηπειρωτική Ελλάδα το 1951 για μια έκθεση στο Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα, ταξιδεύοντας επίσης στους αρχαιολογικούς χώρους των Δελφών, της Ολυμπίας και των Μυκηνών. Δεν εξέθεσε ξανά στην Αθήνα μέχρι το 1965.

Το έργο του Large Standing Figure: Knife Edge (1961) είναι ένα από τα ψηλότερα και πιο εντυπωσιακά μεταπολεμικά μπρούτζινα έργα του, που είχε επιρροή από το ενδιαφέρον του για τα κυκλαδικά ειδώλια, αλλά ταυτόχρονα από την ανάκληση της Φτερωτής Νίκης της Σαμοθράκης (περ. 200-190 π.Χ.). Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης έργα όπως τα Draped Reclining Figure (1952-53), Falling Warrior (1956-57) και Τhe heads of King and Queen (1952-53), βασικά γλυπτά στον διάλογο του Moore με την ελληνική τέχνη.


 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πολιτισμός / Μενδώνη από Ουάσινγκτον: «Ο Πολιτισμός αποτελεί συνδετική και ενοποιητική δύναμη ανάμεσα στις δύο χώρες»

Η Λίνα Μενδώνη είχε για δεύτερη φορά συνάντηση εργασίας με τον ανώτερο αξιωματούχο του αμερικάνικου υπουργείου Εξωτερικών για θέματα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης Δρ Darren Beattie
LIFO NEWSROOM
Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM