Το αναμενόμενο τέλος του face control

Το αναμενόμενο τέλος του face control Facebook Twitter
0

Μια από τις ευχάριστες αλλαγές που ήρθαν με την πάροδο του χρόνου στην νυχτερινή ζωή ήταν αν όχι η εξάλειψη σίγουρα ο περιορισμός του Face Control σε πολλά μαγαζιά. Μπορεί στην αρχή, ας πούμε την δεκαετία του ογδόντα η ιδέα της «πόρτας» να μην ήταν ενοχλητική. Ίσα-ίσα που έδινε το αλατοπίπερο στην νύχτα. Οι πλούσιοι με τους φτωχούς, οι διάσημοι με τους άσημους, οι gay με τους straight, οι γέροι με τους νέους. Ένα μωσαϊκό διαφορετικών προσώπων που συνυπήρχαν στον ίδιο χώρο. Αυτά τα ωραία αφιερώματα στην νυχτερινή Αθήνα της δεκαετίας του ογδόντα που διάβαζα στα περιοδικά έδιναν την εντύπωση ότι ο πορτιέρης ήταν κάτι σαν σκηνοθέτης της βραδιάς. Φαντάζομαι ότι οι άνθρωποι που τα έζησαν θα έχουν να λένε ιστορίες.

Αργότερα ζήσαμε την παρακμή. Ο πορτιέρης ήταν ένας μπρατσαράς που σου έλεγε με μπακαλίστικό ύφος «φίλε είμαστε γεμάτοι» αν δεν σε γούσταρε. Ο πορτιέρης ήταν το γομαράκι του γυμναστηρίου που δεν σου μιλούσε καν και σε άφηνε να περιμένεις μέχρι να αποφασίσεις να φύγεις. Και πόζα. Πόσα πράγματα στηρίχτηκαν σε αυτή την πόζα. Διότι ο πορτιέρης λειτουργούσε με εντολές του ιδιοκτήτη. Όσο πιο δύσκολος είσαι στην πόρτα τόσο πιο ψαγμένο θα φαίνεται το μαγαζί σου. Τώρα αν το μαγαζί έπαιζε μπαρούφες δεν βαριέσαι φίλε μου δώσε μερικά ευρουλάκια στο δημοσιογράφο-σελέμπριτι να σε βάλει στην στήλη του και όλα θα γίνουν.

Όλα αυτό βέβαια μεταδόθηκε σαν ιός από την Αθήνα στην επαρχία. Με την κατάλληλη υπερβολή. Μπράτσο ίσον «ξέρεις να κόβεις να ούμε τον κόσμο άρα προσλαμβάνεσαι».

Και μετά ήρθε η κρίση. Ποιον να «κόψεις» σε άδειο μαγαζί; Παραλίγο οι πορτιέρηδες να καταντήσουν σαν τους κράχτες στο Μοναστηράκι.

Κάποιοι φέρθηκαν έξυπνα. Άνοιξαν εντελώς τις πόρτες. Όλοι είναι ελεύθεροι να μπουν. Επένδυσαν περισσότερο σε αυτό που έχουν να προσφέρουν στον κόσμο παρά στην μούρη που θα του πουλήσουν. Είναι οι κερδισμένοι και αυτοί που διαμορφώνουν την αστική κουλτούρα του σήμερα.

Είναι αυτοί που δεν φοβήθηκαν μήπως μπουν «άνθρωποι εκτός φάσης» διότι ήταν αρκετά έξυπνοι για να καταλάβουν ότι όλοι χωράνε στην νέα φάση. Η έλλειψη πλαστικού χρήματος έχει αφαιρέσει την πόζα από την αγορά και στο μέλλον θα έρθουν ακόμα καλύτερα πράγματα χωρίς το περιτύλιγμα. Ζήτω αυτό που κρύβει μέσα το κουτί: live, θεματικές βραδιές, προβολές. Αρκετά από αυτά Free και ενδιαφέροντα.

Θα πει κάποιος: Δηλαδή οι πορτιέρηδες να πάνε στο ταμείο ανεργίας; Όχι βέβαια. Μπορούν να αναλάβουν τον σημαντικό ρόλο της διαφύλαξης της ηρεμίας της βραδιάς όταν υπάρξει κάτι «περίεργο». Δηλαδή με λίγα λόγια να πληρώνονται για την ασφάλεια των θαμώνων. Όχι δήθεν για να «κόβουν» φάτσες.

Ανοίξτε λοιπόν τις πόρτες σας όσοι τις έχετε κλειστές σε όλους και δέστε τα κόμπλεξ σας. Κερδισμένοι θα βγείτε.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Πολιτισμός / Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Το συγκρότημα επανενώθηκε επί σκηνής έπειτα από 16 χρόνια - Ένα σετ γεμάτο ύμνους της βρετανικής μουσικής, πάθος, χιούμορ και η αγκαλιά που περίμεναν όλοι
LIFO NEWSROOM
Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Πολιτισμός / Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Για πρώτη φορά, επιστήμονες κατόρθωσαν να αποκωδικοποιήσουν το πλήρες DNA ενός ανθρώπου που έζησε στις απαρχές της αιγυπτιακής πολιτισμικής ιστορίας, φέρνοντας στο φως εκπλήξεις για τις γενετικές καταβολές των πρώτων κατοίκων της κοιλάδας του Νείλου
LIFO NEWSROOM
Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα προσθήκη στο franchise του Jurassic World, η επανέκδοση του «Cool Hand Luke» και μια κωμωδία με τον δημοφιλή Γάλλο κωμικό ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM