ΙΟΒΕ: Σε χαμηλό 16 μηνών το οικονομικό κλίμα

ΙΟΒΕ: Σε χαμηλό 16 μηνών το οικονομικό κλίμα Facebook Twitter
EPA/SIMELA PANTZARTZI
1

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 16 μηνών έπεσε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, καταγράφοντας συγκεκριμένα σημαντική υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του Ιδρύματος, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος επιδεινώθηκε σημαντικά τον Απρίλιο σε σχέση με τον Μάρτιο, πέφτοντας στις 92,7, από τις 96,8 μονάδες.

Το ΙΟΒΕ επισημαίνει ότι η διατήρηση της αβεβαιότητας αναφορικά με τη συνέχιση της χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας και το περιεχόμενο μιας δυνητικής συμφωνίας με τους εταίρους, περιορίζει την αρχική μετεκλογική αισιοδοξία που είχε καταγραφεί στις επιχειρήσεις αλλά και τα νοικοκυριά.

Το Ίδρυμα σημειώνει ακόμα πως η εξέλιξη του δείκτη προοιωνίζεται αρνητική εξέλιξη και στο ρυθμό μεταβολής της οικονομικής δραστηριότητας, ενώ είναι λογικό ότι, όσο διατηρείται η αβεβαιότητα για μια δυνητική συμφωνία, θα επηρεάζεται και το γενικότερο οικονομικό κλίμα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα:

  • στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, τόσο οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού όσο και εκείνες για την οικονομική κατάσταση της χώρας το επόμενο 12μηνο αλλά και την εξέλιξη της ανεργίας επιδεινώνονται ραγδαία, ενώ περιορίζεται και η πρόθεση για αποταμίευση. Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχωρεί τον Απρίλιο αισθητά σε σχέση με τον Μάρτιο, στις -40,5 (από -31) μονάδες.
  • στη Βιομηχανία, οι προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες επιδεινώνονται, με το ισοζύγιο στις εκτιμήσεις για τα αποθέματα να αυξάνεται οριακά και τις εκτιμήσεις για τις αρνητικές παραγγελίες και τη ζήτηση να αμβλύνονται ελαφρά. Ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στη Βιομηχανία υποχώρησε τον Απρίλιο στις 84,6 (από 88,8) μονάδες, χαμηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό του επίπεδο (91,9 μονάδες).
  • στις Υπηρεσίες, οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα αλλά περισσότερο εκείνες για τη βραχυπρόθεσμη ζήτηση βελτιώνονται, ενώ αντίθετα οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων βαίνουν ελαφρώς δυσμενέστερες. Ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στις Υπηρεσίες ανακάμπτει ελαφρά τον Απρίλιο, διαμορφούμενος στις 73,1 (από 71) μονάδες, 10 όμως μονάδες χαμηλότερα συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή του επίδοση.
  • στο Λιανικό Εμπόριο, οι αρνητικές εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις κερδίζουν έδαφος, όπως και οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους, ενώ ταυτόχρονα αναχαιτίζεται η ρευστοποίηση των αποθεμάτων. Ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στο Λιανικό Εμπόριο βελτιώνεται ελαφρά τον Απρίλιο, μετά από ένα τετράμηνο υποχώρησης, κινούμενος στις 87,9 (από 83,6) μονάδες, σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά (80,1 μονάδες).
  • στις Κατασκευές, καταγράφονται λιγότερο δυσμενείς εκτιμήσεις για τις προγραμματισμένες εργασίες των επιχειρήσεων, με τις προβλέψεις για την απασχόληση του τομέα να παραμένουν στα ίδια επίπεδα. Ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στις Κατασκευές, μετά την έντονη αποδυνάμωσή του τον Μάρτιο, ανέκαμψε ελαφρώς τον Απρίλιο και διαμορφώθηκε στις 59,7 (από 55,8) μονάδες, παραμένοντας ωστόσο πολύ χαμηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή του επίδοση (81,3 μονάδες).

Όσον αφορά σε επίπεδο χωρών, η Ελλάδα επανέρχεται στην πρωτοκαθεδρία της απαισιοδοξίας στην ΕΕ, με την Βουλγαρία να ακολουθεί δεύτερη (-32,8 μονάδες από -33,2), ενώ έπονται η Ουγγαρία (-23,6 μονάδες από -23), η Κροατία (-22 μονάδες από -23,5) και η Κύπρος, η οποία καταγράφει μεγάλη άνοδο (-21,9 από -31,9). Ο μέσος ευρωπαϊκός δείκτης κινείται πτωτικά, οριακά στην ΕΕ και ελαφρώς περισσότερο στην Ευρωζώνη (στις -2,2 από -1,8 και τις -4,6 από -3,7 μονάδες αντίστοιχα).

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια