H Αγιά Σοφιά τζαμί; Το tweet του Τούρκου αξιωματούχου που πυροδότησε σενάρια

H Αγιά Σοφιά τζαμί; Το tweet του Τούρκου αξιωματούχου που πυροδότησε σενάρια Facebook Twitter
0

Ένα μήνυμα στο λογαριασμό του Διευθυντή Επικοινωνίας του Προέδρου Ερντογάν, Φαχρετίν Αλτούν για την Αγία Σοφία, ήταν η αφορμή ώστε σήμερα ο τουρκικός τύπος να ερμηνεύει το μήνυμα ως σήμα ότι η Αγία Σοφία πρόκειται να ανοίξει ως μουσουλμανικό τέμενος.

Στο λογαριασμό του στο Twitter, o Φαχρετίν Αλτούν, ανάρτησε μια φωτογραφία της Αγίας Σοφίας – που έχει μετατραπεί από μουσουλμανικό τέμενος σε μουσείο το 1935- και την ακόλουθη φράση: "Μας έλειψε! Αλλά κάντε υπομονή. Θα τα καταφέρουμε μαζί."


Η φράση αυτή προβάλλεται στο σημερινό τουρκικό τύπο με άρθρα για την ιστορία της Αγίας Σοφίας και για την "ανυπομονησία" του τουρκικού λαού να δουν το ιστορικό αυτό μνημείο να γίνεται πάλι τέμενος. Μάλιστα κάποιοι εικάζουν ότι η 29η Μαίου, ημέρα της Άλωσης της Πόλης (και ημέρα νίκης για τους Μουσουλμάνους Τούρκους) μπορεί να είναι η ημέρα που θα ανοίξει η Αγία Σοφία ως τέμενος και χώρος προσευχής για τους Μουσουλμάνους.

Το μήνυμα του Φαχρετίν Αλτούν προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό , γράφει ο σημερινό τύπος. Εκείνοι που είδαν το μήνυμα άρχισαν να ρωτάνε πότε θα ανοίξουν τα τζαμιά για προσευχή ή πότε θα ανοίξει η Αγία Σοφία για μουσουλμανική λατρεία. Η εφημερίδα Χουριέτ μάλιστα δημοσιεύει μακροσκελές άρθρο για την ιστορία της Αγίας Σοφίας από την ίδρυσή της ως τις μέρες μας.

H Αγιά Σοφιά τζαμί; Το tweet του Τούρκου αξιωματούχου που πυροδότησε σενάρια Facebook Twitter

Σημειώνεται ότι τα τζαμιά έχουν κλείσει στην Τουρκία από την αρχή της πανδημίας. Το μέτρο αυτό είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις εκ μέρους των ακραιφνών Μουσουλμάνων της Τουρκίας.

Το θέμα της μετατροπής της Αγίας Σοφίας έχει βρεθεί συχνά στην ατζέντα της τουρκικής ηγεσίας και κυρίως του προέδρου Ταίπ Ερντογάν. Στις 24 Μαρτίου του 2019, λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές στην Κωνσταντινουπολη, ο τούρκος Πρόεδρος είχε δηλώσει ότι η μετατροπή του μουσείου της Αγίας Σοφίας σε τέμενος για προσευχή αποτελεί προσοδοκία ολόκληρου του τουρκικού έθνους και του μουσουλμανικού κόσμου. Και από πέρσι ένα τμήμα του εσωτερικου της Αγίας Σοφίας χρησιμοποιείται για μουσουλμανική προσευχή.

Το Μουσείο της Αγίας Σοφίας αποτελεί το πλέον δημοφιλές τουριστικό αξιοθέτο στην Τουρκία. 3.72 εκατομμύρια επισκέφτηκαν το μουσείο το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία του τουρκικού Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Διεθνή / Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Οι υπάλληλοι του οργανισμού καταγγέλλουν ότι η μακροχρόνια ρητορική του Κένεντι κατά των εμβολίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τον κορωνοϊό, έχει τροφοδοτήσει το κλίμα εχθρότητας απέναντι στη δημόσια υγεία
LIFO NEWSROOM
Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Διεθνή / Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ συμφωνεί να ξοδέψει $500 εκατ. σε εκπαιδευτικά προγράμματα για να αποκαταστήσει δισεκατομμύρια δολάρια ομοσπονδιακής χρηματοδότησης, κλείνοντας μήνες αντιπαράθεσης με τη διακυβέρνηση Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Από «πασιφίστρια» η Ιαπωνία γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Διεθνή / Ιαπωνία: Από ειρηνευτική δύναμη γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Η συμφωνία Αυστραλίας-Mitsubishi ύψους 6,5 δισ. δολαρίων για φρεγάτες είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής πώληση ιαπωνικού οπλικού συστήματος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Ο Σέργκει Μοσούνωφ εξαγοράζει τη Fabergé έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Διεθνή / Η Φαμπερζέ των αυτοκρατορικών αυγών περνά στα χέρια του Σέργκει Μοσούνωφ έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Ο επιχειρηματίας Σέργκει Μοσούνωφ απέκτησε το διάσημο brand Φαμπερζέ, γνωστό για τα πολυτελή κοσμήματα και τα περίφημα αυγά, σε μια συμφωνία ύψους 50 εκατ. δολαρίων, συνεχίζοντας την κληρονομιά της εμβληματικής μάρκας
LIFO NEWSROOM