H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη

H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
Δεν θέλουμε να κάνουμε ένα υποβρύχιο σόου, δεν είμαστε το Cirque du Soleil, ούτε οι ακροβάτες της Kίνας...
0

Πριν από δύο χρόνια, σε μια βάρκα στην Ανάβυσσο, η Αποστολία Παπαδαμάκη συναντήθηκε με μια Γαλλίδα χορογράφο. Η Σοφί Μπουλμπουγιάν ζούσε τότε μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας με την οικογένειά της και η βόλτα αυτή για fun dive γέννησε μια φιλία αλλά και μια ιδέα: να γίνει μια παράσταση κάτω από το νερό. Έτσι περίπου γεννήθηκε το Drops of Breath. Δεκατέσσερις χορευτές κάτω από το νερό, εξ αυτών τρεις με αναπηρία, τέσσερα παιδιά ηλικίας 12-14 ετών, χορευτές που εκπαιδεύτηκαν ώστε να γίνουν δύτες και δύτες που εκπαιδεύτηκαν να γίνουν χορευτές, παρουσιάζουν μια χορογραφία της οποίας η βασική ιδέα είναι η επιστροφή στη μήτρα, τη θάλασσα στη συγκεκριμένη περίπτωση, και στην αναγέννηση, χωρίς το βάρος του υπάρχοντος παρελθόντος μας.


Η Αποστολία Παπαδαμάκη μεγάλωσε μπροστά στη θάλασσα, μέσα στο νερό, στην Αλεξανδρούπολη. Και όταν άρχισε χορό, έψαχνε πάντα έναν τρόπο που στη γη θα είχε την ελευθερία που υπάρχει κάτω από το νερό, χωρίς βαρύτητα. Όταν ξεκίνησε να κάνει καταδύσεις, ανακάλυψε ότι κάτω από το νερό υπάρχει ένα σύμπαν ασύλληπτο και άγνωστο, μια νομοτέλεια στην οποία έπρεπε να υποταχθεί, γιατί στην κατάδυση πρέπει να συμβαδίσεις με τους νόμους του υποβρύχιου σύμπαντος.


«Καθόλου βία, ήρεμη αναπνοή, όχι γρήγορες κινήσεις. Αν κάτσεις εσύ ήσυχος, το ψάρι θα έρθει και θα σε κοιτάξει στα μάτια» λέει η Αποστολία Παπαδαμάκη. «Αρχίζεις, λοιπόν, να νιώθεις μια απέραντη ευγνωμοσύνη και μια απέραντη αγάπη γι' αυτό που λέγεται φυσικό περιβάλλον και κάτω από το νερό δεν έχει ακόμα διαταραχθεί, όσο στην επιφάνεια της γης. Το μόνο που ακούς είναι η αναπνοή σου, ένας κόσμος απολύτως αρμονικός στη σιωπή, και κάθε θόρυβος, ακόμα και μιας βάρκας, μοιάζει με ξένο σώμα».

Είμαστε όλοι ένα. Από τον πρωθυπουργό της χώρας μέχρι τον άστεγο, είμαστε φτιαγμένοι από την ίδια σύσταση, 70% νερό.


Η έτερη χορογράφος Σοφί Μπουλμπουγιάν στον χορό έχει ασχοληθεί με άτομα με αναπηρία. Πιστεύει στην ισοτιμία και την απασχολεί το ότι δεν μπορούμε όλοι οι άνθρωποι να έχουμε τις ίδιες δυνατότητες. Αυτή ακριβώς υπάρχει κάτω από το νερό. Τρανταχτό παράδειγμα, η περίπτωση της Ειρήνης Κουρούβανη. Χορεύτρια χωρίς πόδια, πρωταθλήτρια Ελλάδας στην ιστιοπλοΐα, στάθηκε κάτω από το νερό για πρώτη φορά στη ζωή της αιωρούμενη στον κάθετο άξονα. Στη γη η Ειρήνη δεν έχει μπορέσει να σταθεί ποτέ στον κάθετο άξονα.

H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
Αρχίζεις, λοιπόν, να νιώθεις μια απέραντη ευγνωμοσύνη και μια απέραντη αγάπη γι' αυτό που λέγεται φυσικό περιβάλλον και κάτω από το νερό δεν έχει ακόμα διαταραχθεί, όσο στην επιφάνεια της γης...


Αυτή η τρελή ιδέα δεν ήταν αρκετή για την Αποστολία Παπαδαμάκη. «Δεν θέλουμε να κάνουμε ένα υποβρύχιο σόου, δεν είμαστε το Cirque du Soleil, ούτε οι ακροβάτες της Kίνας» λέει. «Πιστεύουμε ότι η βιωματική εμπειρία της κίνησης, είτε κάτω από το νερό, είτε έξω, αποφέρει τεράστια θετικά αποτελέσματα και στους ανθρώπους με αναπηρία και στους ανθρώπους χωρίς αναπηρία. Ζούμε μια εποχή κατεξοχήν εγκεφαλική, όπου παγκόσμια πλέον έχει τεθεί ένα ερώτημα για το πώς θα συνεχίσουμε να ζούμε. Θα ξαναγυρίσουμε στο σώμα; Θα το συμπεριλάβουμε, μαζί με τα συναισθήματα, στη ζωή μας;


Ξεκινήσαμε μια μεγάλη διαδικασία και απευθυνθήκαμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση για μια μεγαλύτερη ομπρέλα που λέγεται "Υποβρύχια καρδιά της Μεσογείου", με κορυφαία εκδήλωση την υποβρύχια παράσταση αλλά και εκπαιδευτικά προγράμματα. Το πρότζεκτ εγκρίθηκε έβδομο ανάμεσα σε 360 άλλα σε μια Ελλάδα που κανένας δεν της έχει εμπιστοσύνη, με τη στήριξη της Γαλλίδας χορογράφου και της ομάδας της στη Γαλλία και της Κύπριας χορογράφου Λίας Χαράκη».

Το θέμα που με απασχολεί σε όλα μου τα έργα είναι ο έρωτας, η γέννηση και ο θάνατος. Σκεφτήκαμε ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης, αρτιμέλειας, προερχόμαστε από μια μήτρα. Όλοι έχουμε βιώσει την εμπειρία του να επιπλέουμε στο νερό.


Αυτό που κάνει στην ουσία παγκόσμια την πρεμιέρα είναι ότι για πρώτη φορά γίνεται υποβρύχια παράσταση σε ανοιχτή θάλασσα. Την παράσταση μπορεί να τη δει κανείς με τρεις τρόπους: ο πρώτος είναι να καταδυθεί και να τη δει υποβρυχίως. Το δεύτερο είδος κοινού θα τη βλέπει με μάσκα και βατραχοπέδιλα πανοραμικά, στα έξι μέτρα βάθος. Και στην τρίτη κατηγορία θα είναι αυτοί που θέλουν να μείνουν στεγνοί, στο γκαζόν του Grecotel Cape Σούνιο, μπροστά στη θάλασσα, και θα παρακολουθούν σαν μέσα από οθόνη. Οι θεατές από την ακτή θα βλέπουν και όλη την προετοιμασία και την πομπή των χορευτών μέσα από έναν θαλάσσιο διάδρομο προς τον βυθό.

H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
Το μόνο που ακούς είναι η αναπνοή σου, ένας κόσμος απολύτως αρμονικός στη σιωπή, και κάθε θόρυβος, ακόμα και μιας βάρκας, μοιάζει με ξένο σώμα...


Ένα υποβρύχιο σκηνικό έχει κατασκευαστεί στον βυθό, με κορδέλες που προσομοιάζουν σε αρχαίες κολόνες και δημιουργούν ένα αρχαίο ελληνικό αμφιθέατρο όπου ειδικές θέσεις έχουν στηθεί ημικυκλικά. Οι δύο χορογράφοι διάλεξαν αυτό το κυκλικό σχήμα, το ιδανικό αμφιθέατρο που ενώνει κοινό και ηθοποιούς ή χορευτές και τα κάνει όλα ένα σύμπαν. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει μουσική κάτω από το νερό που θα ακούγεται από ειδικά υποβρύχια ηχεία. Ένας εντυπωσιακός τοίχος από φυσαλίδες θα δημιουργεί ένα φυσικό τείχος γι' αυτούς που παρακολουθούν με μάσκες και βατραχοπέδιλα.


«Το νερό είναι η αρχή των πάντων» λέει η Αποστολία Παπαδαμάκη. «Το θέμα που με απασχολεί σε όλα μου τα έργα είναι ο έρωτας, η γέννηση και ο θάνατος. Σκεφτήκαμε ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης, αρτιμέλειας, προερχόμαστε από μια μήτρα. Όλοι έχουμε βιώσει την εμπειρία του να επιπλέουμε στο νερό. Η θάλασσα είναι για εμάς η μεγάλη μήτρα. Στην ουσία καλούμε στην παράσταση τους χορευτές να ξαναβιώσουν τη γέννησή τους και να μεγαλώσουν ξανά με διαφορετικές αξίες απ' ό,τι τώρα, μαζί με τη φοβερή αίσθηση της ελευθερίας, της μη βαρύτητας και των απέραντων αισθητηριακών εμπειριών, ακόμα και όταν το βλέπεις. Επίσης, το ότι είμαστε όλοι ένα. Από τον πρωθυπουργό της χώρας μέχρι τον άστεγο, είμαστε φτιαγμένοι από την ίδια σύσταση, 70% νερό. Επίσης, ότι τα κύτταρά μας φέρνουν μια μνήμη που πάει πολύ πίσω. Αυτό με ενδιαφέρει ως βίωμα. Το να κάνω μια εντυπωσιακή παράσταση κάτω από το νερό ειλικρινά δεν μου λέει τίποτα. Η ικανότητα της πλευστότητας είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία, αυτό αναζητώ. Την ελευθερία της αναπνοής, του αέρα που πάντα κυκλοφορεί, μας δίνει ζωή και δεν μπορεί κανείς να μας στερήσει σε όποια κατάσταση, κοινωνική, πολιτική, ζούμε το σήμερα».

H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter

Info
Διαβάστε περισσότερα για την παράσταση Drops of breath www.dropsofbreath.com

https://www.kickstarter.com/projects/254857582/drops-of-breath

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ