Motor City

Motor City Facebook Twitter
Aux 88
0
This is what we do

Αυτό είναι το πρόσφατο μότο της Chrysler, που έχει την έδρα της στο περιβόητο Ντιτρόιτ, το οποίο έχει πάψει, χρόνια τώρα, να είναι το κέντρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το φουλ επιθετικό κείμενο της διαφήμισης βρίζει τις εφημερίδες και τους απανταχού δημοσιογράφους που «ποτέ δεν έχουν έρθει εδώ» για να καταλάβουν πως «εδώ δεν είναι Λ.Α.» και πως «εμείς πήγαμε στην κόλαση και επιστρέψαμε» γιατί αυτός είναι ο χαρακτήρας μας. Τη βλέπω καθημερινά, παρακολουθώντας με μανία μετά από πάρα πολλά χρόνια τα πλέι-οφ του NBA, που φέτος έχουν τεράστιο ενδιαφέρον. Βεβαίως, η ομάδα των Πίστονς ακολουθεί την παρακμή της πόλης και δεν βρίσκεται στα παρκέ, κι έτσι χάνεται η ευκαιρία να διαπιστώσεις αν στα διαλείμματα θα ακούσεις μουσική από τα παιδιά-θαύμα- τα της πόλης που έβαλαν μια και καλή την υπογραφή τους στη χορευτική μουσική των τελευταίων δεκαετιών, αλλά αυτά, πάνω κάτω, είναι γνωστά. Με τον ήχο του Ντιτρόιτ να επιστρέφει, είναι λογικό οι βετεράνοι της πόλης να έρχονται στην Ευρώπη για περιοδεία. Το ντουέτο των Aux 88, με μέλη τους Tommy Hamilton και Keith Tucker, είναι άλλο ένα σχήμα που απορρόφη- σε πλήρως την ουσία της μουσικής των Kraftwerk και την ανακάτεψε με τον ήδη διαμορφωμένο ήχο της πόλης, όπως την είχε γεννήσει το μυαλό του Juan Atkins αλλά και η χιπ χοπ παράνοια του Afrika Bambaataa. Ο Hamilton, χορευτής αρχικά, συναντήθηκε με τον DJ Keith Tucker και μετά από διάφορα πειράματα κατέληξαν στους Aux 88. Διάση- μοι για τις εμφανίσεις τους, που θυμίζουν χιπ χοπ συναυλίες, επέστρεψαν πέρσι στη δισκογραφία με την κυκλοφορία του «Black Tokyo». Υιοθετώντας τα ονόματα Arashi Hoshino και Shin Muramatsu, φτιάχνουν καθαρά «4 to the floor» κομμάτια, που λειτουργούν πολύ καλύτερα όταν παραμένουν ορχηστρικά παρά όταν παρεμβάλλονται φωνητικά. Το Σάββατο (30/4) στο Six D.O.G.S. θα παρουσιάσουν ζωντανά τον δίσκο και όσοι αγαπάμε την πόλη τους από παλιά θα περιμένουμε το χαρακτηριστικό γκέτο-κομμάτι τους «I need to freak». Ή, έστω, ένα «Play it loud». Το απόγευμα της ίδιας μέρας, στις 19:30, θα διηγηθούν την ιστορία τους, τις λεπτομέρειες για τη μουσική σκηνή του Ντιτρόιτ και θα αποκαλύψουν πολλά production tips της φουτουριστικής μουσι- κής τους σε ένα workhsop του Red Bull Music Academy (για να δηλώσετε συμμετοχή στο workshop, στείλτε e-mail στο [email protected]).

The man with the mask

Από την ίδια σχολή έρχεται και ο Sherard Ingram aka DJ Stingray, που οι περισσότεροι ξέρουμε από τους Urban Tribe που έφτιαξε μαζί με τους -πολύ διασημότερους- Carl Craig, Moodymann και Anthony ‘Shake’ Shakir. Τα φώτα έπεσαν πάνω του όταν άνοιγε τις συναυλίες των Drexciya, φορώντας full face μάσκες. Κατά βάση, με ενοχλούν τα στημένα μυστήρια, αλλά έρχονται σε δεύτερη μοίρα όταν ξεσκονίζεις και ξανακούς το «Collapse of modern culture» των Urban Tribe που είχε κυκλοφορήσει ο Lavelle στη Mo’ Wax. Ήταν 1998, ήμουν φοιτητής τότε στη Β. Αγγλία και ο τρελός οπαδός της Λίβερπουλ που έμενε από πάνω μου έβγαζε το ηχείο στο μπαλκόνι για να το ακούσει όλος ο κόσμος. Ως Stingray έχει βάλει τη σφραγίδα του σε διάφορες κυκλοφορίες που μόνο εύκολες δεν τις χαρακτηρίζεις. Ανακατεύει techno και electro και τα dj sets του είναι αρκετά επιθετικά ή τουλάχιστον έτσι είναι όσα έχω ακούσει στο ίντερνετ, μια και ποτέ δεν τον έχω ακούσει από κοντά (αν και είχε έρθει με τους Dopplereffekt πριν από μερικά χρόνια). Αυτή την Παρασκευή (29/4) θα εμφανιστεί μαζί με τη μάσκα του στο Bios και αναμένεται χορευτικό παραλήρημα.

Granny takes a trip

Οι Dirty Granny Tales είναι, αν μη τι άλλο, μοναδικοί στο είδος τους, αναμειγνύοντας μουσική, θέατρο, χορό και animation για να διηγηθούν τα παραμύθια τους. Τους παρακολουθώ από την αρχή της πορείας τους, η συνάντηση μας έγινε μάλλον τυχαία, αφού δεν έχω ιδιαίτερη αδυναμία σε τέτοιου είδους παραστάσεις, αλλά ποτέ δεν έχω φύγει απο- γοητευμένος από τα θέατρα όπου εμφανίζονται. Η μουσική τους είναι μια μείξη των Residents (με πινελιές Tiger Lillies) με το black metal, αν και βασίζονται σε ακουστικά όργανα. Μαριονέτες, χορός και βίντεο συνυπάρχουν και εναλλάσσονται στο πρωταγωνιστικό κομμάτι. Αν κάτι τους καθιστά σημαντικούς, δεν είναι η ιδιαιτερότητα αλλά η εξέλιξη. Οτιδήποτε με έχει απογοητεύσει σε μια παράστασή τους διορθώνεται στην επόμενη. Το ίδιο περιμένω και τώρα που τελείωσε η τριλογία Inversed World και μαζί της φαντάζομαι και οι Tιμ Μπάρτον αναφορές. Η καινούργια τους παράσταση λέγεται Rejection και φαίνεται πως στρέφουν το βλέμμα τους στα χιτσκοκικά θρίλερ και το Ψυχώ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ