«Σχεδιασμένο από κλόουν»: Οι εργαζόμενοι της Boeing χλευάζουν το 737 MAX - Βαθαίνει η κρίση

«Σχεδιασμένο από κλόουν»: Οι εργαζόμενοι της Boeing χλευάζουν το 737 MAX - Βαθαίνει η κρίση Facebook Twitter
Εκατοντάδες εσωτερικά μηνύματα που υποτιμούν και χλευάζουν την Boeing έδωσε στη δημοσιότητα η αμερικανική εταιρεία - EPA
1

Η διοίκηση της Boeing έδωσε στη δημοσιότητα χθες Πέμπτη εκατοντάδες εσωτερικά μηνύματα στελεχών της που περιέχουν εξαιρετικά ωμά σχόλια για τη διαδικασία ανάπτυξης και πιστοποίησης του 737 MAX και τον ρόλο των εποπτικών φορέων σε αυτή.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά από τα οποία περιέχει την κρίση πως το αεροσκάφος «σχεδιάστηκε από κλόουν» που «με τη σειρά τους επιβλέπονται από μαϊμούδες» — όπου «κλόουν» οι αρχιτέκτονες αυτού του τύπου αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων και όπου «μαϊμούδες» η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (Federal Aviation Administration, FAA).

Τα μηνύματα αποκαλύπτουν επίσης απόπειρες να αποφευχθεί ο αυστηρότερος έλεγχος του 737 MAX, ενώ οι συντάκτες τους χλευάζουν ανελέητα το αεροπλάνο, την εταιρεία, την FAA και ξένους εποπτικούς φορείς.

Σε ένα από τα μηνύματα, το οποίο στάλθηκε την 8η Φεβρουαρίου 2018, ενώ αεροσκάφη του τύπου βρίσκονταν πλέον στον αέρα, οκτώ μήνες πριν γίνει το πρώτο από τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα που εντέλει οδήγησαν στην καθήλωση όλου του στόλου στο έδαφος, ένας εργαζόμενος της Μπόινγκ ρωτάει έναν δεύτερο: «Θα επιβίβαζες την οικογένειά σου σ' ένα MAX (...); Διότι εγώ δεν θα το έκανα». Για να λάβει τη μονολεκτική απάντηση: «Όχι».

Κάποια από τα μηνύματα αποκαλύπτουν ιδίως τις προσπάθειες και τις πιέσεις που άσκησε η Μπόινγκ για να αποφύγει κάθε ενδεχόμενο να απαιτηθεί επανεκπαίδευση των πιλότων σε προσομοιωτές πτήσεων και η πιστοποίησή τους εκ νέου — πρόκειται για πανάκριβη και χρονοβόρα διαδικασία — ως προϋπόθεση για την απόκτηση του 737 MAX.

Η κατασκευάστρια άλλαξε γραμμή μόλις αυτή την εβδομάδα, ανακοινώνοντας πως προτείνει οι πιλότοι να εκπαιδευθούν σε προσομοιωτές και να πιστοποιηθούν εκ νέου πριν ξαναρχίσουν οι πτήσεις των 737 MAX. Πρόκειται για στροφή 180° σε σχέση με τη στάση που τηρούσε μέχρι τώρα, ότι δηλαδή αρκούσε μια εκπαίδευση σε υπολογιστή, διότι ο νέος τύπος ήταν παρόμοιος με το 737 NG.

Η δημοσιοποίηση των μηνυμάτων αυτών, τα οποία αποκαλύπτουν ότι στην εταιρεία ήταν κυρίαρχη η κουλτούρα των επιθετικών περικοπών κόστους και ότι η περιφρόνηση προς την FAA ήταν γενικευμένη, αναμένεται να βαθύνει ακόμη περισσότερο την κρίση στην Μπόινγκ, που δυσκολεύεται να πείσει τους εποπτικούς φορείς να επιτρέψουν να ξαναρχίσουν οι πτήσεις του αεροπλάνου πάνω στο οποίο έχει βασίσει το μέλλον της και να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού.

Όλα τα 737 MAX παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος από τον Μάρτιο, όταν έγινε το δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη ένα αεροσκάφος της Ethiopian Airlines, πέντε μήνες μετά από εκείνο — υπό πανομοιότυπες συνθήκες — της Lion Air. Τα δύο δυστυχήματα στοίχισαν τη ζωή σε συνολικά 346 ανθρώπους. Η FAA πάντως ανέφερε ότι τα μηνύματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα δεν εγείρουν νέες ανησυχίες για την ασφάλεια του αεροπλάνου, αν και «ο τόνος και η γλώσσα που περιέχεται σ' αυτά απογοητεύουν». Η διεύθυνση της Μπόινγκ υπερθεμάτισε: τα μηνύματα αυτά «δεν αντανακλούν την εταιρεία που είμαστε και χρειάζεται να είμαστε και είναι εντελώς απαράδεκτα», ανέφερε.

Τα μηνύματα, που δημοσιοποιήθηκαν για λόγους «διαφάνειας», ίσως προκαλέσουν νέα ξεσπάσματα οργής από πλευράς μελών του αμερικανικού Κογκρέσου. Θα αυξήσουν εξάλλου την πίεση στον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Μπόινγκ Ντέιβιντ Καλχούν, που καλείται να αναμορφώσει εκ βάθρων τη νοοτροπία των εργαζομένων στην εταιρεία-κολοσσό της αεροναυπηγικής αφού αναλάβει τα ηνία της τη Δευτέρα.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής των Αντιπροσώπων Πίτερ ΝτεΦάζιο, που ερεύνησε την υπόθεση των 737 MAX, έκρινε ότι τα μηνύματα αυτά δημιουργούν μια «βαθιά ενοχλητική εικόνα» για το πού ήταν διατεθειμένα να φθάσουν τα στελέχη της Μπόινγκ προκειμένου να «αποφεύγουν τον αυστηρότερο έλεγχο από τους εποπτικούς φορείς, τα πληρώματα και το επιβατικό κοινό, ακόμη και την ώρα που οι ίδιοι οι εργαζόμενοί της ηχούσαν συναγερμό εντός εταιρείας».

Διεθνή
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Γαλλία δηλώνει διατεθειμένη να συζητήσει επανορθώσεις για τις αποικιακές σφαγές στον Νίγηρα

Διεθνή / Η Γαλλία δηλώνει διατεθειμένη να συζητήσει επανορθώσεις για τις αποικιακές σφαγές στον Νίγηρα

Περισσότερο από έναν αιώνα μετά τη σφαγή εκατοντάδων ανθρώπων και τη λεηλασία ολόκληρων κοινοτήτων στη Νίγηρα, η Γαλλία δηλώνει για πρώτη φορά διατεθειμένη να συνομιλήσει για ιστορική αποκατάσταση, χωρίς ωστόσο να αναγνωρίζει επίσημα ευθύνη
LIFO NEWSROOM
Η Αλμπανέζε του ΟΗΕ χαιρετίζει τη συνάντηση των 30 κρατών για την Παλαιστίνη

Διεθνή / Η Αλμπανέζε του ΟΗΕ χαιρετίζει τη συνάντηση των 30 κρατών για την Παλαιστίνη

Στόχος της συνάντησης, στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων, Κίνα και Ισπανία είναι να συμφωνηθεί ένα αναλυτικό σχέδιο πολιτικών, οικονομικών και νομικών ενεργειών ώστε να τερματιστεί η κατοχή του Ισραήλ στα παλαιστινιακά εδάφη
LIFO NEWSROOM
Νέα εφαρμογή για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο έρχεται στην Ελλάδα και άλλα τέσσερα ευρωπαϊκά κράτη

Διεθνή / Νέα εφαρμογή για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο έρχεται στην Ελλάδα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι Δανία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία θα δοκιμάσουν μια εφαρμογή για επαλήθευση ηλικίας, με στόχο την απαγόρευση πρόσβασης παιδιών σε επιβλαβές περιεχόμενο
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ απειλεί τη Ρωσία με δασμούς και αποκαλύπτει σχέδιο για όπλα στην Ουκρανία μέσω ΝΑΤΟ

Διεθνή / Ο Τραμπ απειλεί τη Ρωσία με δασμούς και αποκαλύπτει σχέδιο για όπλα στην Ουκρανία μέσω ΝΑΤΟ

Ο Ρούτε επιβεβαίωσε ότι οι ΗΠΑ αποφάσισαν να «προμηθεύσουν μαζικά την Ουκρανία με ό,τι είναι απαραίτητο μέσω του ΝΑΤΟ» και ότι οι Ευρωπαίοι θα καλύψουν το κόστος
LIFO NEWSROOM
Γερμανία: Ο Υπουργός Άμυνας καλεί τη βιομηχανία όπλων σταματήσει την γκρίνια και να παράξει

Διεθνή / Γερμανία: Ο υπουργός Άμυνας καλεί τη βιομηχανία όπλων «να σταματήσει την γκρίνια και να παράξει»

Ο Μπόρις Πιστόριους ζητά από τη βιομηχανία όπλων να επιταχύνει την παραγωγή για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας, καθώς η Γερμανία σχεδιάζει δαπάνες 162 δισ. ευρώ έως το 2029
LIFO NEWSROOM
H κλιματική κρίση «καταπί­νει» τις παραλίες της Μεσογείου: Η Ευρώπη καίγεται - Οι πόλεις αντιδρούν

Διεθνή / H κλιματική κρίση «καταπί­νει» τις παραλίες της Μεσογείου: Η Ευρώπη καίγεται - Οι πόλεις αντιδρούν

Καθώς η κλιματική αλλαγή «καταπί­νει» τις παραλίες της Μεσογείου, πόλεις όπως Βαρκελώνη και Σεβίλλη αναπροσαρμόζονται με πράσινες λύσεις, σκίαστρα και σημεία ψύξης για τους κατοίκους
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Μας τρολάρουν άγρια και περιμένουν να χάψουμε τις βλακείες τους.Οι αμερικάνοι υπάλληλοι δεν τολμάνε να σχολιάσουν ούτε το χρώμα της γραβάτας του προισταμένου τους. Και τώρα μας "αποκαλύπτουν" μυνήματα για κλόουν και μαιμούδες (προσβάλλοντας μάλιστα τις μαιμούδες). Οχι, τα μυνήμτα δεν τα αποκαλύπτει κάποιος μυστικός πράκτορας, αλλά ο ίδιος ο εργοδότης - χωρίς να έχει καμία εξωτερική πίεση ή υποχρέωση.Κανονικά θα έπρεπε να ακολουθήσει κύμα απολύσεων (το οποίο φυσικά ΔΕΝ συμβαίνει). Πως είναι δυνατόν να κουρελιάζεις την φήμη του εργοδότη σου δημόσια και να σε αφήνουν στην θέση σου;Δηλαδή δεν φτάνει που ένας παγκόσμιος κολοσσός δήθεν δεν μπορεί να λύσει ένα τεχνικό πρόβλημα εδώ και μήνες (με τα λεφτά της Boeing φτιάχνεις μέσα σε 1 μήνα 5 τεχνικά τμήματα από το μηδέν - αν υποθέσουμε ότι το πρόβλημα είναι τεχνικό).Τώρα βγάζει η ίδια η εταιρεία μυνήματα στην φόρα που την δυσφημούν - όταν ξέρουμε πόσα ξοδεύουν σε image makers.Είπαμε, fake news, αλλά όχι κι έτσι.