Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας

Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Ο Ριχάρδος συζεί με το κακό, ωστόσο το κακό αυτό ξεφεύγει από τα στενά όρια του εαυτού του και απλώνεται σε όλο το σύμπαν που τον περιβάλλει. Είμαστε σε ένα περιβάλλον δολοφόνων, είτε επιβεβαιωμένων είτε εν δυνάμει. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Μια επιβλητική τετραγωνική σκηνή στην κορυφή μιας σκάλας, που περιβάλλεται από λευκή κουρτίνα. Η σκηνογραφία της παράστασης απλούστατη, η δράση εκτυλίσσεται εντός και εκτός του πλαισίου που οριοθετεί η κουρτίνα και οι εναλλαγές των σκηνικών υλικών γίνονται γρήγορα. Όλη η διανομή φορά βαριές, μαύρες, σκουρόχρωμες ελισαβετιανές φορεσιές και έχει (βαμμένα ή φυσικά) ginger μαλλιά. 

Ο Ριχάρδος του Γιώργου Χριστοδούλου μόνο δύσμορφος δεν είναι. Ο όμορφος ηθοποιός τον ενσαρκώνει υιοθετώντας μια ελαφριά λόρδωση και έναν πεταχτό βηματισμό. Η προσέγγιση αυτή, όπως εξηγεί ο σκηνοθέτης της Ορχήστρας των Μικρών Πραγμάτων Χρήστος Θεοδωρίδης, επιχειρεί να αποκαταστήσει μια «αδικία» αιώνων, που έχει καταστήσει τον μυθικό βασιλιά της Αγγλίας ως «τέρας» εμφάνισης, απληστίας, εξουσιολατρείας και ανηθικότητας στη συνείδηση όλων. 

Είναι εντυπωσιακό πόσο αντιλαμβανόμαστε το έργο του Σαίξπηρ ως ιστορικό και πόσο μακριά βρίσκεται από την αλήθεια αυτό. Στην πραγματικότητα ο Ριχάρδος δεν έχει κάνει τίποτα από αυτά που το έργο του καταλογίζει και δεν είχε ούτε καν αυτό το παρουσιαστικό. Στην ουσία αποτελεί την πιο παρεξηγημένη προσωπικότητα της αγγλικής ιστορίας.

Ο Ριχάρδος λοιπόν ήταν μάλλον των εξιλαστήριο θύμα που φορτώθηκε στις πονεμένες πλάτες του το έρεβος μιας ολόκληρης εποχής. Και η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'», η φιλόδοξη, τρίωρη παράσταση της θεατρικής ομάδας που έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών για να ολοκληρώσει, μετά τον «Άμλετ» και τη «Σφαγή των Παρισίων», την ενασχόλησή τους με τα ελισαβετιανά κείμενα, εν είδει άτυπης τριλογίας, θέλει να πει πολλά για τη δική μας εποχή, όπως σημειώνει στη σύντομη συζήτησή μας κατά τη διάρκεια ενός γενικού περάσματος ο σκηνοθέτης:

— Με την επιλογή της ιστορίας του Ριχάρδου Γ' αποδεικνύετε για ακόμα μια φορά την αγάπη σας ως ομάδας στην ελισαβετιανή δραματουργία. Γιατί ωστόσο επιλέξατε να παρουσιάσετε το συγκεκριμένο έργο του Σαίξπηρ στο κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών και γιατί στη δεδομένη χρονική συγκυρία;

Ο Ριχάρδος είναι αποτέλεσμα μελέτης όλων των ιστορικών δραμάτων του Σαίξπηρ τα τελευταία δύο χρόνια. Όσο πιο βαθιά έμπαινα σ' αυτή την έρευνα τόσο πιο πολύ συνειδητοποιούσα τη θέση που έχει αυτό το έργο στη δραματουργία του Σαίξπηρ και τόσο πιο πολύ μου φωτίζονταν τα νοήματα του. Ο Ριχάρδος συζεί με το κακό, ωστόσο το κακό αυτό ξεφεύγει από τα στενά όρια του εαυτού του και απλώνεται σε όλο το σύμπαν που τον περιβάλλει. Είμαστε σε ένα περιβάλλον δολοφόνων, είτε επιβεβαιωμένων είτε εν δυνάμει. Όλοι κουβαλάνε ένα παρελθόν αίματος και επιλέγουν τον Ριχάρδο να συνεχίσει το αίμα στο παρόν. Κι αυτός τελειοποιεί τον μηχανισμό για να τους καταδείξει τι είναι αυτοί.

Αυτό που ζω τώρα στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα στον κόσμο είναι αυτή η τρομακτική αποκάλυψη του «κακού» που πια απροκάλυπτα φαίνεται στον καθένα. Διαχέεται και πολλαπλασιάζεται στιγμιαία σαν ιός. Πόσο εύκολα πια μπορούμε κυριολεκτικά να σκοτώσουμε. Και πόσο εύκολα μπορούμε να γίνουμε απαθείς θεατές και χειροκροτητές αυτού του φόνου. Αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό της εποχής είναι η ευκολία με την οποία λέμε ναι στο σκοτάδι.

— Η παράσταση διακρίνεται από ομοιομορφία ως προς τις αισθητικές επιλογές: μαύρες ή σκούρες μπλε φορεσιές και ginger μαλλιά σε όλη τη διανομή. Γιατί καταλήξατε σε αυτή την κατεύθυνση και τι προσδίδει στην παράσταση αυτού του είδους η ομοιομορφία;

Οδηγηθήκαμε σ' αυτή την ομοιομορφία γιατί το σύμπαν αυτό έχει κοινά χαρακτηριστικά. Έχει βγει από την ίδια μήτρα. Είμαστε όλοι φτιαγμένοι από το ίδιο υλικό και παρόλ' αυτά αποφασίζουμε να βαφτίσουμε κάποιον διαφορετικό. Και να ρίξουμε όλο μας το μίσος πάνω του. Γιατί αν δεν έχουμε αυτό τον διαφορετικό θα αναγκαστούμε να δούμε μέσα μας. Και ποιος έχει χρόνο γι' αυτό τώρα;

Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Φωτογραφία από τις πρόβες της παράστασης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Η προσωπικότητα του Ριχάρδου Γ' έχει μείνει στην ιστορία ως η προσωποποίηση της ασχήμιας, εσωτερικής και εξωτερικής. Εσείς, με την επιλογή του Γιώργου Χριστοδούλου, φαίνεται να απομακρύνεστε από το εξωτερικό κομμάτι και τις γκροτέσκ εικόνες και να εστιάζετε περισσότερο στην ανάδειξη μιας τραυματισμένης ψυχοσύνθεσης. Ισχύει αυτή η διαπίστωση ως προς την πρόθεσή σας;

Ο Ριχάρδος έχει μείνει λανθασμένα στην ιστορία έτσι, ως αποτέλεσμα της προπαγάνδας που έστησε ο μετέπειτα βασιλιάς Ερρίκος Τυδώρ για να ενδυναμώσει το δικαίωμά του στον θρόνο. Είναι εντυπωσιακό πόσο αντιλαμβανόμαστε το έργο του Σαίξπηρ ως ιστορικό και πόσο μακριά βρίσκεται από την αλήθεια αυτό. Στην πραγματικότητα ο Ριχάρδος δεν έχει κάνει τίποτα από αυτά που το έργο του καταλογίζει και δεν είχε ούτε καν αυτό το παρουσιαστικό. Στην ουσία αποτελεί την πιο παρεξηγημένη προσωπικότητα της αγγλικής ιστορίας. Το μόνο κοινό που έχει με το έργο είναι ότι, όπως ο Ριχάρδος του έργου συγκεντρώνει πάνω του όλο το μίσος των υπολοίπων, έτσι και ο ίδιος ο Ριχάρδος δέχτηκε όλο το μίσος των ιστοριογράφων της εποχής.

Ισχύει η επιλογή που λες. Όταν είμαστε όλοι ίδιοι, γιατί στα μάτια μας κάποιος είναι καμπούρης και δύσμορφος; Κι αφού εμείς λέμε ότι είναι έτσι, πρέπει να ισχύει, έτσι δεν είναι; Η επιλογή του Γιώργου έγινε ακριβώς με αυτό το σκεπτικό και βέβαια με τη σκέψη κιόλας ότι ο Γιώργος συγκεκριμένα είναι ικανότατος στο να βουτήξει στο φως και το σκοτάδι αυτού του ανθρώπου χωρίς να τον περιορίζει τίποτα.

— Μπορείτε να κάνετε έναν σύντομο απολογισμό των 10 ετών της πορείας της Ορχήστρας των Μικρών Πραγμάτων; Πόσο σημαντική είναι για εσάς, προσωπικά και καλλιτεχνικά, η δουλειά στο πλαίσιο μιας θεατρικής ομάδας;

Απολογισμό της πορείας μας σίγουρα δεν είμαι ικανός να κάνω. Ξέρω μόνο ότι όταν κάτι μας «τρώει» δεν μπορούμε παρά να βγούμε και να το πούμε. Η κοινή σκέψη και οι κοινές αναζητήσεις που έχω με την Ξένια Θεμελή, με την οποία είμαστε ο πυρήνας της ομάδας, μας έχουν οδηγήσει στο να προσελκύσουμε στενούς συνεργάτες που μιλάνε την ίδια γλώσσα με εμάς. Όσο πιο συγκεκριμένο γίνεται αυτό που ζητάμε τόσο πιο επιτακτική γίνεται αυτή η ανάγκη. Δεν μπορώ παρά να δουλέψω με ανθρώπους που με ξέρουν και τους ξέρω. Και αυτή η γνωριμία στο τέλος της ημέρας φέρνει αυτή την απλή συνεννόηση με τα μάτια. Και αυτό με ικανοποιεί βαθιά.

Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Στην πραγματικότητα ο Ριχάρδος δεν έχει κάνει τίποτα από αυτά που το έργο του καταλογίζει και δεν είχε ούτε καν αυτό το παρουσιαστικό. Στην ουσία αποτελεί την πιο παρεξηγημένη προσωπικότητα της αγγλικής ιστορίας. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Φωτογραφία από τις πρόβες της παράστασης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Φωτογραφία από τις πρόβες της παράστασης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info

Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων - Χρήστος Θεοδωρίδης

Η τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ' του Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Πειραιώς 260 (Δ)

13/6 - 14/6, 21:00

Διάρκεια: 3 ώρες

Μετάφραση - Δραματουργία: Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου

Σκηνοθεσία - Δραματουργία: Χρήστος Θεοδωρίδης

Χορογραφία: Ξένια Θεμελή

Σκηνικά - Κοστούμια: Τίνα Τζόκα

Μουσική: Βασίλης Ντοκάκης

Ανάλυση κειμένου - Ιστορική έρευνα: Παύλος Σούλης

Σχεδιασμός φωτισμού: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθός σκηνοθέτη: Χαρά Τζόκα

Βοηθός χορογράφου: Νικολέτα Κουτίτσα

Γραφίστας: Νώντας Παπουτσής

Φωτογράφος: Αναστασία Γιαννάκη

Οργάνωση - εκτέλεση παραγωγής: Άννα Τιαγκουνίδου

Παίζουν: Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Ξένια Θεμελή, Γιώργος Κισσανδράκης, Νίκος Λεκάκης, Λεωνίδας Αργυρόπουλος, Άλκης Μπακογιάννης, Κατερίνα Πατσιάνη, Τατιάνα-Άννα Πίττα, Βασίλης Σαφός, Γιώργος Χριστοδούλου, Λουκάς Κυριαζής, Γιάννης Σίμος

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών

Θέατρο / Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών

Γι' ακόμα μια χρονιά, το Φεστιβάλ Αθηνών μας συστήνει τις δουλειές νέων, ως επί το πλείστον, Ελλήνων δημιουργών που καταπιάνονται με φιλόδοξα εγχειρήματα της σύγχρονης ελληνικής ή ευρωπαϊκής δραματουργίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Ηλέκτρα / Ορέστης» του Ευριπίδη: η Comédie-Française για πρώτη φορά στην Επίδαυρο

Θέατρο / «Ηλέκτρα / Ορέστης» του Ευριπίδη: η Comédie-Française για πρώτη φορά στην Επίδαυρο

Αίμα, λάσπη, βία: Ο κορυφαίος Βέλγος σκηνοθέτης Ίβο βαν Χόβε συνεργάζεται με τον κορυφαίο γαλλικό θεατρικό οργανισμό σε ένα συναρπαστικό δίπτυχο των τραγωδιών του Ευριπίδη.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Θέατρο / «Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Susanne Kennedy, μία από μία από τις σημαντικότερες παρουσίες του γερμανικού θεάτρου, διασκευάζει το αξέχαστο ντεμπούτο του Αμερικανού συγγραφέα σε μια από τις πιο αναμενόμενες παραστάσεις του φετινού φεστιβάλ
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«infini» (άπειρο) του Boris Charmatz: Τι θα συνέβαινε αν οι χορευτές σταματούσαν να μετρούν;

Σύγχρονος Χορός / «infini» (άπειρο) του Boris Charmatz: Τι θα συνέβαινε αν οι χορευτές σταματούσαν να μετρούν;

Μετά το υπέροχο «enfant» που παρουσιάστηκε στο περσινό Φεστιβάλ Αθηνών, ο ταλαντούχος Γάλλος χορογράφος και η ομάδα του παρουσιάζουν σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα το νέο τους έργο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ