Η Όαση του Ματίς

Η Όαση του Ματίς Facebook Twitter
0
Η Όαση του Ματίς Facebook Twitter
La perruche et la sirene από τον Ματίς στο εργαστήριό του

Με περισσότερα από 100 έργα, δάνεια από 35 μεγάλα διεθνή μουσεία, συμπεριλαμβανομένου του Tate, MoMA, Μουσείο Ματίς, Le Cateau-Cambrésis και του Κρατικού Μουσείου Πούσκιν στη Μόσχα, το Μουσείο Stedelijk του Άμστερνταμ παρουσιάζει την πιο περιεκτική επισκόπηση του Ματίς που έχει γίνει ποτέ στην Ολλανδία.

Η έκθεση καταλαμβάνει περισσότερα από 21.500 τετραγωνικά πόδια. Η έκθεση Oasis of Matisse  είναι μια από τις μεγαλύτερες όλων των εποχών εκθέσεις στην ιστορία του μουσείου Stedelijk.

Η ιδέα για την έκθεση του Ματίς είναι τα έργα του να μπουν δίπλα στη μόνιμη συλλογή έργων του μουσείου στο ισόγειο, δημιουργώντας έκπληξη για τους συνδυασμούς με τα έργα άλλων ζωγράφων. Ανακαλύπτουν ότι το 1914, τόσο ο Μοντριάν όσο και ο Ματίς προχωρούν στην αφαίρεση, ο καθένας με διαφορετικό τρόπο. Ή την αντίθεση ανάμεσα στο έργο του Ματίς και του Γερμανού εξπρεσιονιστή Κίρχνερ.

Στον πρώτο όροφο οι επισκέπτες μπαίνουν στην όαση του Ματίς, τα έργα που δημιούργησε σαν ώριμος καλλιτέχνης. Ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει τα παγκοσμίου φήμης του cut-outs σε όλο τους το μεγαλείο. Είναι εκπληκτικό ότι ξεκίνησε να τα φτιάχνει στο τέλος της ζωής του.

Αποτυπώνοντας το σύνολο του έργου του Matisse, είναι σαφές ότι από τα πρώτα σύγχρονα έργα του μέχρι το θάνατό του, ο καλλιτέχνης προσπάθησε να προκαλέσει μέσω της δημιουργίας του μια φωτεινή, χαρούμενη απλότητα με το ελάχιστο χρώμα και σχήμα.

Η Όαση του Ματίς Facebook Twitter
Η Όαση του Ματίς Facebook Twitter
Η Όαση του Ματίς Facebook Twitter
Woman in Blue, 1937
Η Όαση του Ματίς Facebook Twitter
Goldfish, 1912
Η Όαση του Ματίς Facebook Twitter
La gerbe, 1953
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ