Γιατί το Netflix σπάει τον μεγάλο του κανόνα μετά το «Roma»

Γιατί το Netflix σπάει τον μεγάλο του κανόνα μετά το «Roma» Facebook Twitter
0

Από τότε που κυκλοφόρησε το φιλμ «Beasts of No Nation» το 2015, το Netflix είχε έναν σαφή κανόνα για τις ταινίες του: Οι συνδρομητές δεν θα περίμεναν ποτέ για να τις δουν.

Εάν ένα νέο έργο έπαιρνε έγκριση για κυκλοφορία σε κινηματογράφους, θα έκανε ταυτόχρονη πρεμιέρα και για τους συνδρομητές.

Όμως αυτή η προσέγγιση ήρθε σε κόντρα με το γεγονός ότι οι περισσότερες αλυσίδες κινηματογράφων θέλουν να προβάλλουν τις ταινίες τους αποκλειστικά. Ως αποτέλεσμα, οι ταινίες του Netflix σπάνια έφταναν στους κινηματογράφους - και όταν το έκαναν ήταν μόνο ως παραχώρηση στους κανόνες των Όσκαρ που απαιτούν κινηματογραφική προβολή για ταινίες.

Αυτή τη χρονιά, το Netflix κατέχει τα δικαιώματα για το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, το οποίο θεωρείται φαβορί για τα βραβεία. Τους επόμενους μήνες, η εταιρεία θα κυκλοφορήσει επίσης την τελευταία ταινία των αδελφών Κοέν «The Ballad of Buster Scruggs» και ένα θρίλερ sci-fi με την Σάντρα Μπούλοκ.

Με αυτές τις πρεμιέρες να έρχονται, οι κανόνες  αλλάζουν, σηματοδοτώντας μια πιθανή και μάλλον αναγκαστική «ανακωχή» μεταξύ Netflix και κινηματογραφικών επιχειρήσεων.

Το «Roma» ξεκινά από τους κινηματογράφους και στο Netflix θα κάνει πρεμιέρα αρκετά αργότερα, στις 14 Δεκεμβρίου.

Για χρόνια, ο Τεντ Σαράντος, ο ελληνικής καταγωγής γενικός διευθυντής περιεχομένου του Netflix, υπερασπιζόταν τις αρχές της εταιρίας.

Αλλά η εταιρεία έχει τώρα περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε μακροπρόθεσμο χρέος και δεν έχει αποδείξει ότι το μοντέλο της θα είναι πια σταθερό και κερδοφόρο. Η απόσυρση του Netflix από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών τον Μάιο, λόγω των κανόνων που απαγορεύουν ταινίες χωρίς προγραμματισμένη κινηματογραφική κυκλοφορία στη Γαλλία, έκαναν ακόμη πιο σαφές πως το μέλλον ήθελε έναν συμβιβασμό.

Το «Roma» δεν είναι η μόνη ταινία του Netflix που προβάλλεται στις Η.Π.Α. πριν γίνει διαθέσιμη στο διαδίκτυο ενώ ρόλο εδώ παίζουν και οι εντυπωσιακές κινηματογραφικές ιδιαιτερότητες του φιλμ. Ο Κουαρόν γύρισε το έργο εκμεταλλευόμενος την προηγμένη τεχνολογία ήχου Dolby Atmos και οι σινεφίλ θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να απολαύσουν το φιλμ σε κινηματογράφους παρά στο σπίτι.

«Το να βλέπεις το Roma στη μεγάλη οθόνη είναι εξίσου σημαντικό με το να εξασφαλίζεις ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν την ευκαιρία να το βιώσουν ως εμπειρία στα σπίτια τους», δήλωσε ο Κουαρόν.

H νέα στρατηγική της εταιρείας είναι μια παραδοχή ότι o κινηματογράφος δεν μπορεί να αποκλειστεί, σύμφωνα με την ανάλυση του «Τhe Atlantic».

Αυτή η αναθεωρημένη προσέγγιση αποτελεί επίσης παραχώρηση σε μεγάλους καλλιτέχνες όπως ο Kουαρόν και ο Μάρτιν Σκορσέζε που ετοιμάζει για το Netflix το «The Irishman».

Αυτοί οι σκηνοθέτες δημιουργούν τις ταινίες τους για προβολή στις αίθουσες και αυτό είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς τους, ανεξάρτητα από το πόσο εξελιγμένες τηλεοράσεις κυκλοφορούν. Δεν πρόκειται μόνο για το μέγεθος της οθόνης ή για την ισχύ των ηχείων, αλλά και για την αίσθηση του να κλείνεσαι σε ένα χώρο όπου δεν μπορείς να κοιτάξεις αλλού, να διακόψεις την ταινία και να αφαιρεθείς από το κινητό σου.

Εάν το φιλμ του Κουαρόν τα πάει καλά στην κούρσα των Όσκαρ, το Netflix θα έχει κερδίσει το στοίχημα και θα έχει μια σοβαρή δικαιολογία που έσπασε τον κανόνα.

Το κύρος του θα τονωθεί και θα προσελκύσει επιπλέον κινηματογραφιστές, καθώς η εταιρία προωθεί τις προσπάθειές της να γίνει ένα σημαντικό στούντιο κινηματογράφου.

Η παύση των εχθροπραξιών με τα σινεμά ήταν το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτού του στόχου.

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανθή Βούλγαρη: «Είναι σοβαρό» - Θα κινηθεί νομικά για επεξεργασμένες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν με το παιδί της

TV & Media / Ανθή Βούλγαρη: «Είναι σοβαρό» - Θα κινηθεί νομικά για επεξεργασμένες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν με το παιδί της

«Φαντάσου τι μπορεί να είχε γίνει αν είχα δείξει το πρόσωπο του μωρού, τι θα γινόταν και που θα μπορούσε να παίξει» ανέφερε μεταξύ άλλων η γνωστή δημοσιογράφος
THE LIFO TEAM
Eurovision 2026: «Δεν έχει θέση στο ράφι μου» - To Nemo επιστρέφει το τρόπαιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το Ισραήλ

TV & Media / Eurovision 2026: «Δεν έχει θέση στο ράφι μου» - To Nemo επιστρέφει το τρόπαιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το Ισραήλ

Το βίντεο και η ανάρτηση του νικητή της Eurovision 2024, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση της EBU να επιτρέψει στο Ισραήλ να συμμετάσχει στον διαγωνισμό του 2026
THE LIFO TEAM
Αρναούτη για τροχαίο Παντελίδη: «Καρφώθηκε σίδερο στον πνεύμονα μου, έσπασαν τα πλευρά μου, ήμουν κατασφαγμένη»

TV & Media / Αρναούτη για τροχαίο Παντελίδη: «Καρφώθηκε σίδερο στον πνεύμονα μου, έσπασαν τα πλευρά μου, ήμουν κατασφαγμένη»

«Βγήκε μία απόφαση που ήταν κατάφωρα άδικη» ξεκαθαρίζει στις πρώτες της δηλώσεις μετά την εκδίκαση της υπόθεσης των αποζημιώσεων για το τροχαίο δυστύχημα
LIFO NEWSROOM
Η Paramount καταθέτει νέα ανταγωνιστική προσφορά για τη Warner Bros Discovery

TV & Media / Η Paramount καταθέτει νέα ανταγωνιστική προσφορά για τη Warner Bros Discovery

Η εταιρεία ανέφερε ότι η πρότασή της αποτελεί «ανώτερη εναλλακτική» συγκριτικά με αυτήν της Netflix, προσφέροντας περισσότερα μετρητά άμεσα στους μετόχους και μεγαλύτερες πιθανότητες έγκρισης από τις ρυθμιστικές αρχές
LIFO NEWSROOM
Eurovision 2026: Αντιμέτωπη με πιθανές περικοπές στον προϋπολογισμό της η διοργάνωση

TV & Media / Eurovision 2026: Αντιμέτωπη με πιθανές περικοπές στον προϋπολογισμό της

Η αποχώρηση της Ισπανίας —μιας από τις «big five» χώρες που στηρίζουν τον διαγωνισμό— δημιουργεί την προοπτική μειωμένων χορηγιών και τηλεθέασης για το υπερθέαμα που προσελκύει εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως
LIFO NEWSROOM