Γιατί όλοι οι χρήστες του Instagram ανεβάζουν την ίδια φωτογραφία από αυτή την ειδυλλιακή πισίνα στο Μαρόκο;

Γιατί όλοι οι χρήστες του Instagram ανεβάζουν την ίδια φωτογραφία από αυτή την ειδυλλιακή πισίνα στο Μαρόκο; Facebook Twitter
0
Γιατί όλοι οι χρήστες του Instagram ανεβάζουν την ίδια φωτογραφία από αυτή την ειδυλλιακή πισίνα στο Μαρόκο; Facebook Twitter

Στην εποχή των social media, του Instagram και των εκατοντάδων travel bloggers δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο μία σχεδόν πανομοιότυπη φωτογραφία από κάποιο μέρος του κόσμου να αναπαράγεται με τον ίδιο τρόπο, αλλά με διαφορετικούς κάθε φορά πρωταγωνιστές.

Δεν λείπουν μάλιστα οι περιπτώσεις, όπου διάφοροι χρήστες αντιγράφουν τις φωτογραφίες διάσημων travel bloggers και φωτογράφων, στο μάταιο κυνήγι περισσότερων followers.

Για παράδειγμα, πριν από μερικές μέρες είχε έλθει στο φως της δημοσιότητας η περίπτωση της Lauren Bullen (γνωστή στο Instagram ως «Gypsea Lust»), μιας 23χρονης travel blogger και φωτογράφου που «μονίμως» ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο με τον σύντροφό της και τις «περιπέτειές» της ακολουθούν 700.000 followers στο Instagram, η οποία σοκαρίστηκε όταν διαπίστωσε πως μία άλλη χρήστης την αντέγραφε, ανεβάζοντας τις ίδιες φωτογραφίες.

Και αυτή δεν είναι φυσικά η μοναδική περίπτωση. Αν περιηγηθεί κανείς στον κόσμο του Instagram θα ανακαλύψει πολλές φωτογραφίες που αναπαράγονται ξανά και ξανά, όπως για παράδειγμα η περιβόητη, ειδυλλιακή πισίνα στο Μαρόκο που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από την εποχή της αποικιοκρατίας.

Δεκάδες χρήστες που επισκέπτονται το Μαρακές σπεύδουν να βγάλουν φωτογραφίες στην πισίνα του ξενοδοχείου Riad Jasmine, φωτογραφίες που μοιάζουν τόσο πολύ σε αισθητική και ύφος, που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν έχουν τραβηχτεί στο περιθώριο του ίδιου pool party.

#UAtour? #morrocco #marrakesh

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης UA TOUR (@_uatour_) στις

After December, you will see me post endless photos of this gorgeous pool + inner courtyard at Le Riad Yasmine ?? where I'll be staying the first couple days of my trip in Marrakech. Before I even booked my flight, I was obsessed ? with the thought of staying at this riad (traditional Moroccan house characterized by an inner courtyard)! Check out the blog (link in bio) to read more about my ✨Top Picks for Planning a Trip to Morocco✨ + a taste of the places + adventures I'll be covering from my travels. . . . (Photo reposted from @leriadyasmine) . . . . . . #postcardsfromtheworld #wanderfolk #letsgosomewhere #worldcaptures #travelingram #flashesofdelight #chasinglight #thehappynow #thatsdarling #simplepleasures #pursuepretty #chooselovely #morocco #marrakech #decor #liveauthentic #nothingisordinary #bestofvsco

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Teri Yeung (@teriaki) στις

>> WANDER IN PARADISE ?✨ @angelicablick @ohhcouture @leriadyasmine

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Angelica Blick (@angelicablick) στις

Η συγκεκριμένη τάση θα μπορούσε να μελετηθεί και ως μάθημα για την μαεστρική ικανότητα των social media να ομογενοποιούν κάθε είδους εμπειρίες.

Ωστόσο, αυτό δεν μοιάζει να ενοχλεί καθόλου τους ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου ξενοδοχείου στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Μαρόκου, που επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν την «επιρροή» των travel bloggers και τη δύναμη του Instagram για να προβάλλουν με τον καλύτερο τρόπο το ξενοδοχείο τους.
 

Endless summer in Marrakech ?? amazing photo taken by @annanassaft ! #marrakech #leriadyasmine #morocco #october #wanderlust #traveling #architecture #pool #travel #tiles #ihavethisthingwithzelij

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης r i a d y a s m i n e (@leriadyasmine) στις

Το «Riad Jasmine» άνοιξε το 2002 και από πέρυσι το διαχειρίζεται ένα ζευγάρι Γάλλων, ο Gabriel Paris και η Alice Tassery, (σ.σ. ανήκει στον πατέρα του Gabriel).

Επικοινωνώντας μέσω email με το Mashable, το ζευγάρι εξήγησε πως ανέλαβε το ξενοδοχείο, το ανακαίνισε και έστησε μία ολοκαίνουργια στρατηγική στα social media, δίνοντας βάρος στους travel bloggers.

«Τον Φεβρουάριο είχαμε την πρώτη χρήστη του Instagram (@galabcn), μία fashion blogger από την Ισπανία», έγραψε η Alice. «Ήταν η πρώτη που προώθησε το Riad μέσα από το λογαριασμό της στο Instagram. Την εποχή εκείνη, η @galabcn είχε 10 χιλιάδες followers, αριθμός που για εμάς φαινόταν πολύ μεγάλος, αφού είχαμε μόλις 200-300».

Όμως, η φήμη του ξενοδοχείου απογειώθηκε πραγματικά όταν η Bullen (Gypsea Lust) και ο σύντροφός της Morris ανέβασαν στο Instagram μία φωτογραφία όπου έπαιρναν πρωινό στην πισίνα.

«Αποκτήσαμε τόσους πολλούς followers και νέους πελάτες από τη μέρα που μοίρασαν τη φωτογραφία. Ήταν τρελό και μία επικερδής συνεργασία και για τους δυο», πρόσθεσε η Alice.

Mornings in Marrakech- calls for breakfast in the pool ?? Any suggestions for Morocco?? ??

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης LAUREN BULLEN (@gypsea_lust) στις

Chillin' by the pool ? @leriadyasmine @ohhcouture @angelicablick

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Angelica Blick (@angelicablick) στις

Ave gente, quero essa piscina pra mim ??? @aguadecocobr #cearakech #aguadecocobr #maroc #travellover #riadyasmine ? @rafaeleuterio

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Paulinha Sampaio (@paulinhasampaio) στις

Είναι γνωστό, σημειώνει το Mashable, πως τα ξενοδοχεία και οι τουριστικοί οργανισμοί σε όλο τον κόσμο πληρώνουν τους δημοφιλείς χρήστες των social media για να επισκεφτούν και να διαφημίσουν έτσι τα μέρη τους.

Όπως επιβεβαίωσε η ίδια η Bullen στην ιστοσελίδα, η επίσκεψή της στο Riad περιελάμβανε πράγματι κάποιες δωρεάν παροχές.

«Μείναμε εκεί για μερικά βράδια, με αντάλλαγμα ένα post την ημέρα» ανέφερε μέσω email. «Τα posts έγιναν viral και τώρα όλοι θέλουν να μείνουν εκεί και να βγάλουν την ίδια φωτογραφία», πρόσθεσε η δημοφιλής travel blogger.

Στο «Riad Jasmine», οι τιμές των δωματίων κυμαίνονται από €95-125 τη βραδιά.

Η Alice Tassery, εντούτοις, δεν ήθελε να πει περισσότερα για το πως δελεάζει τους bloggers ώστε να μείνουν στο ξενοδοχείο της. Αν δηλαδή προσφέρει δωρεάν δωμάτια ή άλλες παροχές. 

«Οι συνεργασίες μας διαφέρουν, ανάλογα με τον αριθμό των followers ή το τι προσφέρουν», έγραψε στο Mashable. «Δεν θέλουμε να αποκαλύψουμε περισσότερα ως προς τον τρόπο που συνεργαζόμαστε με τους travel bloggers, καθώς δεν επιθυμούμε οι άλλοι να μας αντιγράψουν. Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι πως δεν υπάρχουν κανόνες συνεργασίας και είναι πάντα κάτι που τίθεται υπό συζήτηση προκειμένου η συνεργασία να είναι επικερδής και για τις δύο πλευρές».

Όπως και να 'χει, η τακτική του ξενοδοχείου φαίνεται να έχει αποτέλεσμα. Σύμφωνα με την Alice Tassery, από τον Αύγουστο και μετά, πάνω από το 80% των ταξιδιωτών που κλείνουν δωμάτιο στο Riad, το κάνουν λόγω κάποιας φωτογραφίας που είδαν στο Instagram και το Pinterest.

Pool time ? with @carajourdan captured by @allisonkuhl #leriadyasmine #marrakech #morocco #pool #travel #wanderlust

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης r i a d y a s m i n e (@leriadyasmine) στις

Ontem conheci um dos lugares mais encantadores de Marrakech: o @leriadyasmine. Inesquecível. Um pôr-do-sol que nunca vou esquecer na minha vida. ? #vicpelomundo #cearakech #moroc #marrakech

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Victória Rocha (@viihrocha) στις

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καρκίνος του μαστού: Αύξηση των περιστατικών καρκίνου σε νεότερες ηλικίες

Τech & Science / Καρκίνος του μαστού: Αύξηση των περιστατικών σε νεότερες ηλικίες

«Το φαινόμενο είναι ανησυχητικό, αφού συχνά οι νεότερες ηλικίες δεν περιλαμβάνοται στα προγράμματα προληπτικού ελέγχου, από την άλλη φαίνεται μία σημαντική μείωση της θνησιμότητας στις ασθενείς αυτών των ηλικιών», εξηγεί ο πρόεδρος της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας
LIFO NEWSROOM
Οι φόβοι της Silicon Valley: Γιατί οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας χτίζουν καταφύγια

Τech & Science / Οι φόβοι της Silicon Valley: Γιατί οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας χτίζουν καταφύγια

Από το υπόγειο συγκρότημα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ στη Χαβάη μέχρι τις επενδύσεις της Silicon Valley στη Νέα Ζηλανδία, η νέα τεχνολογική ελίτ φαίνεται να προετοιμάζεται για το απίθανο
LIFO NEWSROOM
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξεχωρίζουν την ανθρώπινη φωνή από εκείνη που έχει δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Τech & Science / Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξεχωρίζουν την ανθρώπινη φωνή από εκείνη που έχει δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Φαίνεται πως όσο η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουμε τι είναι αληθινό και τι όχι
LIFO NEWSROOM
Sora: Η εφαρμογή AI βίντεο της OpenAI έφτασε τις 1 εκατ. λήψεις πιο γρήγορα και από το ChatGPT

Τech & Science / Sora: Η εφαρμογή AI βίντεο της OpenAI έφτασε τις 1 εκατ. λήψεις πιο γρήγορα από το ChatGPT

Πολλά από τα βίντεο που παράγονται μέσω της Sora περιλαμβάνουν χαρακτήρες από ταινίες, τηλεοπτικές σειρές ή βιντεοπαιχνίδια, προκαλώντας νέα ερωτήματα γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα
LIFO NEWSROOM
TikTok: Η επιστήμη πίσω από τον αλγόριθμο που μας κρατά κολλημένους

Τech & Science / TikTok: Η επιστήμη πίσω από τον αλγόριθμο που μας κρατά κολλημένους

Μια νέα μελέτη δείχνει πώς το TikTok δημιουργεί εθιστικές συνήθειες στους χρήστες, αυξάνοντας τον χρόνο παρακολούθησης, την συχνότητα ανοίγματος της εφαρμογής και την ταχύτητα scrolling, με σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή
LIFO NEWSROOM
«Ξιφόδρακος του Ντόρσετ»: Ανακαλύφθηκε νέο είδος ιχθυόσαυρου στη Βρετανία

Τech & Science / «Ξιφόδρακος του Ντόρσετ»: Ανακαλύφθηκε νέο είδος ιχθυόσαυρου στη Βρετανία

Ένα εντυπωσιακό απολίθωμα ιχθυόσαυρου στην Ιουρασική Ακτή του Ντόρσετ αποδείχθηκε νέο είδος, το Xiphodracon goldencapensis ή «Ξιφόδρακος του Ντόρσετ», φωτίζοντας ένα χαμένο κεφάλαιο της εξέλιξης των θαλάσσιων ερπετών
LIFO NEWSROOM
Η αλήθεια για το θρυλικό ναυάγιο του Endurance: Ο Σάκλετον ήξερε ότι το πλοίο του ήταν ακατάλληλο

Τech & Science / Η αλήθεια για το θρυλικό ναυάγιο του Endurance: Ο Σάκλετον ήξερε ότι το πλοίο του ήταν ακατάλληλο

Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι το ιστορικό πλοίο Endurance του Έρνεστ Σάκλετον βυθίστηκε όχι εξαιτίας των πάγων, αλλά λόγω σχεδιαστικών αδυναμιών που ο ίδιος ο εξερευνητής γνώριζε
LIFO NEWSROOM
Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Τech & Science / Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Tο AI Mode χρησιμοποιεί την τεχνική "query fan-out" (διασπορά ερωτημάτων) της Google, η οποία αναλύει την ερώτηση των χρηστών σε επιμέρους θέματα και εκτελεί ταυτόχρονα πληθώρα αναζητήσεων για λογαριασμό του
LIFO NEWSROOM
Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Τech & Science / Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Η μελέτη αναγνωρίζει ότι υπάρχουν πολλαπλές εξηγήσεις για τη διαφορά στα ποσοστά κατάθλιψης μεταξύ ανδρών και γυναικών - από συμπεριφορικούς και περιβαλλοντικούς, έως βιολογικούς παράγοντες
LIFO NEWSROOM
Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

Τech & Science / Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για τοξικά χημικά PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

«Πρόκειται για μια ανατριχιαστική πραγματικότητα. Είναι κρίσιμο να αναλάβουμε δράση» τόνισε ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος, στο αίμα του οποίου βρέθηκαν τρεις ουσίες τοξικές για την αναπαραγωγή
LIFO NEWSROOM
AI στα σχολεία: Όταν οι μαθητές διδάσκουν τους δασκάλους για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Τech & Science / Αυτοί οι έφηβοι από τη Silicon Valley ορίζουν πώς θα μπει η AI στα σχολεία όλου του κόσμου

Μαθητές στη Σίλικον Βάλεϊ αναλαμβάνουν πρωτοβουλία να καθορίσουν οι ίδιοι –μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς– τους κανόνες χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
LIFO NEWSROOM