Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter
0

 

Φωτογραφίες: Σπύρος Στάβερης/ Συνέντευξη: Χρήστος Παρίδης

 

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter

 

 

Η χρυσοχοϊα είναι μία εφαρμοσμένη τέχνη. Συνδυάζει το εμπορικό με το δημιουργικό δαιμόνιο. Εγώ ξεχώρισα γιατί είχα γερές βάσεις και στα δύο.

 

Την πρώτη ιδέα για να πλησιάσω την αρχαία χρυσοχοϊα και να τη μεταφέρω στη δική μας εποχή μού την εμφύσησε ο Κωνσταντίνος Τσάτσος. Όταν το 1957 πρωτοπαρουσίασα κοσμήματα επηρεασμένα από αρχαία μοτίβα, όλοι με θεώρησαν τρελό. Τρία χρόνια αργότερα οι ίδιοι άνθρωποι άρχισαν να με μιμούνται.

 

Προόδευσα χάρη στους ξένους πελάτες μου.

 

 

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter

 

Οι βιτρίνες μου ήταν πάντα ανοιχτές ώστε να γίνουν έναυσμα για τους άλλους συναδέλφους μου. Ευελπιστούσα όχι ότι θα με αντιγράψουν αλλά ότι θα εμπνευστούν και θα προχωρήσουν ακόμα παραπέρα. Οι περισσότεροι όχι μόνο δεν έκαναν καμία προσπάθεια να διαφοροποιηθούν, αλλά παρουσίαζαν τις δημιουργίες μου ως δικές τους.

 

Ο άνθρωπος με το πέρασμα των αιώνων έχει αλλάξει μόνο εξωτερικά. Αυτό μπορεί να το αντιληφθεί κανείς μέσα από την τέχνη.

 

Στο computer design βλέπεις την ελληνική γεωμετρική εποχή. Ένα άλμα 3.000 ετών. Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν το computer μέσα τους.

 

 

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter

 

Το χρήμα δεν μπορεί να είναι η κινητήριος δύναμη για τη ψυχή και το πνεύμα του ανθρώπου.

 

Κάθε τρία χρόνια εμφανίζεται μία νέα αστική τάξη στο προσκήνιο. Με νέες κάθε φορά απαιτήσεις.

 

Έμεινα πιστός στη χρυσοχοϊα. Αρνούμαι να κατασκευάσω αδαμάντινα κοσμήματα. Μπορώ να δημιουργήσω μόνο με το χρυσό. Είναι το μέταλλό μου. Είναι η ζωή μου.

 

Η σχέση μας με το κράτος πρέπει να είναι σαν τη σχέση μας με έναν καλό φίλο. Είναι φίλος μας όχι γιατί απαραίτητα το αξίζει, αλλά γιατί τον αγαπάμε.

 

 

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter

 

Το ελληνικό κράτος δεν έχει κάνει τίποτα για μένα. Παρ’ όλα αυτά δεν έχω διαπράξει ποτέ μου φοροδιαφυγή. Ως προς αυτό υπήρξα τρομερά σχολαστικός.

 

Δεν είμαι καθόλου τυχερός. Η γυναίκα μου αντιθέτως είναι και το μετέδωσε και σε μένα. Η τύχη μου άλλαξε με το που παντρευτήκαμε.

 

Μία πετυχημένη οικογένεια συμπληρώνει μία πετυχημένη σταδιοδρομία και η μεγάλη επιτυχία ολοκληρώνει την οικογενειακή ευτυχία. Η οικογένεια πάντως είναι πάνω απ’ όλα.

 

 

 

Είμαι πιστός Χριστιανός. Οι εξάρσεις λαϊκισμού της ηγεσίας της Εκκλησίας μας αντί να την εξυψώνουν την ευτελίζουν.

 

Αν το παγκόσμιο εκκλησιαστικό σύστημα δεν εναρμονιστεί με τη σύγχρονη τεχνολογία και επιστήμη, δεν θα επιβιώσει. Μια μέρα η θρησκεία θα καταλήξει να θυμίζει ένα παλιό κειμήλιο.

 

Ό,τι πέτυχα το οφείλω στον Θεό. Στη βαθιά μου πίστη σ’ Αυτόν και τη δουλειά μου. Σκληρή δουλειά, πίστη και μελέτη. 

                                               

 

 

 

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο ένθετο περιοδικό του Επενδυτή Symbol στις 23 Σεπτεμβρίου 2000. 

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ