Με τη Nefeli Walking Undercover στο Belle Époque

Με τη Nefeli Walking Undercover στο Belle Époque Facebook Twitter
«Το πρώτο μου live το “είδα” από την κοιλιά της μητέρας μου. Ήταν οι Pink Floyd το 1989 στο Ολυμπιακό Στάδιο». Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ Belle Époque είναι ακόμα άδειος. Το κρύο της Μεγάλης Εβδομάδας έχει αποθαρρύνει τους mods με τα σταυρωτά σακάκια και τα κοτλέ παντελόνια που φτάνουν μέχρι λίγο πάνω απ’ τον αστράγαλο (το εσωτερικό σαλονάκι του τεϊοποτείου είναι γεμάτο και το πικάπ παίζει ένα γαλλικό τραγούδι που μοιάζει με Françoise Hardy – αλλά δεν είμαι και σίγουρος). Κάτω από τις νεραντζιές, ανάμεσα στις μάντρες των γύρω πολυκατοικιών, τραπέζια φερ φορζέ και καρέκλες με φλοράρ καλύμματα. Κάτω χώμα. Και κάπου εκεί η Νεφέλη να πίνει το τσάι της, φορώντας ένα κίτρινο φόρεμα (σχεδόν) undercover από τον υπόλοιπο κόσμο, σαν μια νεράιδα που προσγειώθηκε στο Σύνταγμα λίγο πριν δύσει ο ήλιος.

«Το πρώτο μου live το “είδα” από την κοιλιά της μητέρας μου, που, αν και σπούδασε μαθηματικός, είναι εδώ και χρόνια βιολίστρια στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Ήταν οι Pink Floyd το 1989 στο Ολυμπιακό Στάδιο. Επίσης, η μαμά μου άκουγε συνέχεια Ντβόρζακ, γι’ αυτό έγινε ο αγαπημένος μου συνθέτης. Είδες τι κάνει η κοιλιά της μαμάς;», μου λέει με αφοπλιστική αθωότητα. «Οι γονείς μου άκουγαν τα πάντα. Από Παπάζογλου και Φίλιπ Γκλας μέχρι μουσικά παραμύθια -θυμάμαι πολύ έντονα την “Αλίκη στη χώρα των ψαριών”- και πολύ Τρύπες. Φαντάσου ότι όλα αυτά και πολλά άλλα τα έχω σπίτι μου στη βινυλιακή τους έκδοση».

«Ο πιο αγαπημένος μου στίχος είναι αυτός που λέει ο Μάλαμας “Το πιο βαθύ σκοτάδι είναι πριν την αυγή”. Γιατί απεικονίζει τη βασική μου θεωρία για τη ζωή. 'Οτι όλα είναι κύκλος».

Η μουσική της Nefeli Walking Undercover μου θυμίζει μια μείξη από Joanna Newsom, και Kate Bush, οι στίχοι της έχουν κάτι από Θανάση Παπακωνσταντίνου (στη θηλυκή του εκδοχή), οι ατμόσφαιρές της ένα μεταμοντέρνο ελληνοκεντρικό trip hop, τα κρουστά της (κουτάλες, ντουλάπες, κατσαρόλες) έχουν κάτι από CocoRosie, το βιολί της («ένα κατασκευής Μούρτζινου από το 1928») είναι πάντα εκεί. Όταν ξεκίνησε να πειραματίζεται με τη μουσική, έπαιζε μόνο διασκευές. Μετά τη φώναξαν να παίξει βιολί στους πανκάδες Fall of man (!), μετά σε μια ska punk μπάντα και ύστερα προέκυψαν οι Mimosa’s Dream και μετά ο Leon, στον οποίο είναι session μουσικός.

«Αλλά όλα ξεκίνησαν όταν γνωρίστηκα με τον Pan Pan. Διάβαζα από μικρή σαν τρελή τα κόμικ του και τελικά επικοινώνησα μαζί του και ύστερα συνεργαστήκαμε όταν γύρισε ο Vincent Moon το Temporary Area in Athens στο Booze. Από εκείνη τη βραδιά σκέφτηκα ότι θα ήθελα κι εγώ να κάνω μουσική. Έτσι έγραψα το κομμάτι “The sound of everything” (ένα βραδυφλεγές αριστούργημα)».

Η Νεφέλη έχει ενθουσιαστεί με το Belle Époque. Περπατάει ανάμεσα στα καταπληκτικά vintage ρούχα που η Ήβη (η ιδιοκτήτρια) έχει ξεθάψει από ξεχασμένα μαγαζιά του κέντρου της πόλης (φαντάζομαι αυτά που έχουν ταμπέλες όπως «Υποκάμισα Οικονόμου» ή «Μόδα Χαρήτου») και περιεργάζεται τα μικροαντικείμενα (φοβερά σπάνιες τσέχικες κούπες από τα ’50s, καταπληκτικά βάζα λιμόζ, έναν πίνακα που γράφει Make Love Not War, ποπ κοσμήματα, μια τηλεόραση μάρκας Majestic και τις τέλειες υδρογείους που βρίσκονται στο άλλο δωμάτιο του χώρου μαζί με καταπληκτικούς χάρτες και οδηγούς πόλεων για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο).

Η Νεφέλη δείχνει να είναι ξαφνικά μέσα στον κόσμο της. Σε ένα ονειρικό λούνα παρκ, ανάμεσα στα υλικά της φαντασίας της, που είναι φτιαγμένα από «το ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ “Η πιο όμορφη θάλασσα”, από αυτό του Πεσσόα “Ο φύλακας των κοπαδιών”, από τα παραμύθια που διάβαζα μικρή και από τα κόμικ, που είμαι φανατική. Αυτά του Έκτορα, με τα ασπρόμαυρα μινιμαλιστικά σχέδια, του Γούση, φυσικά του Pan Pan, του Μητσημπόνου αλλά και Ούγκο Πρατ λόγω του Κόρτο Μαλτέζε. Επίσης, με έχουν επηρεάσει πολύ και τα ηπειρώτικα τραγούδια γιατί όπως λέει κι ο Περίδης “Στα βουνά της νότιας Κίνας άκουσα κλαρίνα ηπειρώτικα”».

Στο τριώροφο νεοκλασικό του 1880 της οδού Βουλής, που στη δεκαετία του ’50 στέγασε τα κεντρικά της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Έντισον και ύστερα ένα φροντιστήριο ενηλίκων (πριν το μεταμορφώσει η Ήβη σε αυτό το εντυπωσιακό μαγαζί-βιβλιοπωλείο-τεϊοποτείο που είναι πια στέκι όσων έχουν φάει πετριά με τη δεκαετία του ’60), η Νεφέλη καταφέρνει να βγάλει το ρε και το μι απ’ την ηρεμία, όπως είναι και ο τίτλος ενός από τα κομμάτια της. «Ο πιο αγαπημένος μου στίχος είναι αυτός που λέει ο Μάλαμας “Το πιο βαθύ σκοτάδι είναι πριν την αυγή”. Γιατί απεικονίζει τη βασική μου θεωρία για τη ζωή. 'Οτι όλα είναι κύκλος».

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ