«Stranger Things»: Οι αποχαιρετισμοί είναι πάντοτε δύσκολοι

«Stranger Things»: Οι αποχαιρετισμοί είναι πάντοτε δύσκολοι Facebook Twitter
Μάλλον είμαστε τόσο δεμένοι με τους χαρακτήρες, που αυτά τα τριάμισι χρόνια μοιάζουν να μην πέρασαν ποτέ, πράγμα που συνειδητοποιεί κανείς από τα πρώτα κιόλας λεπτά της νέας σεζόν.
0

Το Netflix «έπεσε» κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας της πέμπτης σεζόν του «Stranger Things», το βράδυ της Τετάρτης 26 Νοεμβρίου. Ακόμα κι αν η διεθνής πλατφόρμα αύξησε το εύρος ζώνης κατά 30% για να αποφύγει μια γενικευμένη διακοπή, σύμφωνα με έναν από τους δημιουργούς της σειράς, αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να αντιμετωπίσει τον τεράστιο όγκο θεατών που συντονίστηκαν για να παρακολουθήσουν τα τέσσερα πρώτα επεισόδια της τελευταίας σεζόν. Τα υπόλοιπα τρία θα προβληθούν ανήμερα των Χριστουγέννων, ενώ το μεγάλο φινάλε έχει προγραμματιστεί για τις 31 Ιανουαρίου.

Παίζουν με τον πόνο μας εκεί πέρα στο Netflix για ακόμη μια φορά, θα σκέφτεται ο καημένος ο θεατής μετά το cliffhanger του τέταρτου επεισοδίου, και όχι άδικα. Είναι άλλωστε μια τακτική που τη γνωρίζουμε καλά: μέχρι να ολοκληρωθεί, για παράδειγμα, το «Squid Game», είχαμε ήδη κουραστεί να περιμένουμε τη δεύτερη σεζόν, μόνο και μόνο για να μας ανακοινώσουν πως υπάρχει και τρίτη. Ευτυχώς, δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο με την αγαπημένη σειρά των αδελφών Duffer.

Το θετικό για τους φαν της σειράς είναι ότι δεν χρειάζεται να τη δουν από την αρχή για να θυμηθούν τι ακριβώς συμβαίνει – παρότι αρκετοί μπήκαν στον πειρασμό να το κάνουν.

Μπορεί να χρειάστηκαν περίπου τριάμισι χρόνια για να φτάσουμε επιτέλους στην πέμπτη και τελευταία σεζόν, ωστόσο από αυτά τα τέσσερα επεισόδια γίνεται ξεκάθαρο ότι η αναμονή άξιζε. Οι ήρωες έχουν μεγαλώσει: τα συμπαθέστατα πιτσιρίκια είναι πλέον έφηβοι και όσοι ήταν έφηβοι στις παλιότερες σεζόν έχουν πια ενηλικιωθεί – πάντα εντός της σειράς, γιατί στην πραγματικότητα όλοι οι ηθοποιοί έχουν πλέον ξεπεράσει τα 20. Παρ’ όλα αυτά, οι περιπέτειές τους δεν έχουν χάσει καθόλου τη γοητεία που έκανε τόσο κόσμο να συνδεθεί στην πλατφόρμα το 2016. 

«Stranger Things»: Οι αποχαιρετισμοί είναι πάντοτε δύσκολοι Facebook Twitter
Οι ήρωες έχουν μεγαλώσει: τα συμπαθέστατα πιτσιρίκια είναι πλέον έφηβοι και όσοι ήταν έφηβοι στις παλιότερες σεζόν έχουν πια ενηλικιωθεί.

Είναι, άλλωστε, κάπως άδικο να γκρινιάζουμε για το γεγονός ότι «μεγάλωσαν», όταν οι περισσότεροι από εμάς μεγαλώσαμε με σειρές όπως το «Beverly Hills 90210» ή το «21 Jump Street», στις οποίες η ηλικία των πρωταγωνιστών έβγαζε μάτι, κι ας έπαιζαν τους 16χρονους. Ακόμα και η Buffy δεν κατάφερε ποτέ να πείσει απόλυτα ότι ήταν μια έφηβη κυνηγός βρικολάκων. Ποιος είπε ότι χρειάζονται ρεαλιστικά στοιχεία σε ένα έργο του είδους του φανταστικού;

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως το «Stranger Things» δεν έκανε κοιλιά σε ορισμένα σημεία. Η τρίτη σεζόν θεωρείται γενικά ο πιο αδύναμος κρίκος. Η τέταρτη, όμως, αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον, παρουσιάζοντας επιτέλους έναν κεντρικό ανταγωνιστή με σάρκα και «κλαδιά»: τον τρομακτικά παραμορφωμένο Vecna – τον «άνθρωπο-δέντρο», όπως τον χαρακτήρισε ένας αρθρογράφος της «Guardian». Ο Vecna αποδείχθηκε ένας πραγματικά ενδιαφέρων και επικίνδυνος κακός, λες και ξεπήδησε από εφιάλτη. Είναι τρομακτικός και μπορεί να μοιάζει με ανθρωπόμορφο δέντρο, αλλά ενσαρκώνει ιδανικά –μέσα από τις διαφορετικές εκφάνσεις του– τους φόβους, τα άγχη και τα τραύματα της παιδικής ηλικίας. Και μια και αναφέρθηκε η μορφή του, αντλεί έμπνευση από το «Dungeons and Dragons», όπως συνέβη και με τα Demogorgons και τον Mind Flayer.

Η υπόθεση της πέμπτης σεζόν ξεκινά αμέσως μετά τα γεγονότα της τέταρτης, το φθινόπωρο του 1987. Η παρέα προσπαθεί να εντοπίσει και να σκοτώσει τον Vecna, μετά το άνοιγμα των Ρηγμάτων στο Hawkins. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν ο στρατός καταφθάνει στην πόλη και αρχίζει να καταδιώκει την Eleven. Καθώς πλησιάζει η επέτειος της εξαφάνισης του Will, η ομάδα καλείται να δώσει μια τελευταία, καθοριστική μάχη απέναντι σε μια θανάσιμη απειλή.

«Stranger Things»: Οι αποχαιρετισμοί είναι πάντοτε δύσκολοι Facebook Twitter
Ο Vecna αποδείχθηκε ένας πραγματικά ενδιαφέρων και επικίνδυνος κακός, λες και ξεπήδησε από εφιάλτη.

Το θετικό για τους φαν της σειράς είναι ότι δεν χρειάζεται να τη δουν από την αρχή για να θυμηθούν τι ακριβώς συμβαίνει – παρότι αρκετοί μπήκαν στον πειρασμό να το κάνουν. Μάλλον είμαστε τόσο δεμένοι με τους χαρακτήρες, που αυτά τα τριάμισι χρόνια μοιάζουν να μην πέρασαν ποτέ, πράγμα που συνειδητοποιεί κανείς από τα πρώτα κιόλας λεπτά της νέας σεζόν.

Τα τέσσερα πρώτα επεισόδια είναι καταιγιστικά: γεμάτα αδρεναλίνη, με γρήγορο ρυθμό και χωρίς να σπαταλούν χρόνο σε περιττές εξηγήσεις ή φλύαρες αναλύσεις χαρακτήρων. Μοναδική –και ευπρόσδεκτη– εξαίρεση αποτελεί ο Will, η αποδοχή της σεξουαλικότητας του οποίου εξελίσσεται ίσως στο πιο δυνατό και ανθρώπινο σημείο αυτής της σεζόν.

Αν κάτι λείπει, είναι η αίσθηση του ίδιου του Hawkins που μοιάζει να περνά μια φάση πανδημίας. Παρότι όλα διαδραματίζονται θεωρητικά στη μικρή αμερικανική πόλη, το Hawkins μοιάζει σχεδόν απόν από τον χάρτη, δημιουργώντας μια σκόπιμη αλλά έντονη κλειστοφοβία. Παρ’ όλα αυτά, η σειρά εξακολουθεί να μεταπηδά με άνεση από το horror στο rom-com, από το coming of age στην καθαρή περιπέτεια, πάντα με έμφαση στα ’80s.

«Stranger Things»: Οι αποχαιρετισμοί είναι πάντοτε δύσκολοι Facebook Twitter
Τα τέσσερα πρώτα επεισόδια είναι καταιγιστικά.
«Stranger Things»: Οι αποχαιρετισμοί είναι πάντοτε δύσκολοι Facebook Twitter
H σειρά εξακολουθεί να μεταπηδά με άνεση από το horror στο rom-com.

Αν η αναβίωση του «Running up that hill» της Kate Bush στην προηγούμενη σεζόν ήταν μια ευχάριστη και ουσιαστική έκπληξη που συνδέθηκε οργανικά με την εξέλιξη της Max ως χαρακτήρα – αυτήν τη φορά η υπερβολική και σχεδόν εμμονική επανάληψή του σε κάθε σκηνή που την αφορά καταλήγει ένα από τα πιο ενοχλητικά στοιχεία των τελευταίων επεισοδίων. Λείπει, επομένως, μια ανάλογη μουσική στιγμή, αν και το επιχειρούν με το «I think we’re alone now» της Tiffany.

Οι αποχωρισμοί είναι πάντα δύσκολοι, ειδικά όταν μιλάμε για σειρές που έχουν αγαπηθεί τόσο πολύ. Το φινάλε μπορεί να αποδειχθεί τεράστια επιτυχία ή τρελή απογοήτευση – άλλωστε, πότε ήταν η τελευταία φορά που ένα τέλος άφησε τους πάντες απόλυτα ικανοποιημένους; Το «Game of Thrones», π.χ., δεν είναι ένα καλό παράδειγμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είχαμε καιρό να δούμε τηλεοπτικό παροξυσμό τέτοιας έντασης. Το «Stranger Things» πάντοτε πόνταρε στο fun και στη νοσταλγία που δημιουργούσε στον θεατή και όχι τόσο στα υψηλά και βαρύγδουπα νοήματα. Ας ελπίσουμε μόνο ότι δεν θα το ματιάσουμε αυτήν τη φορά.

«Stranger Things 5» | Official Teaser | Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ