Ο CEO της Klarna, Σεμπάστιαν Σιεμιατκόφσκι, φιλοδοξεί να μεταμορφώσει τη σουηδική fintech σε μια πανίσχυρη πλατφόρμα «super app», αξιοποιώντας τη δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης (AI) για την παροχή προσωποποιημένων, καθημερινών χρηματοοικονομικών και μη υπηρεσιών.
Σε συνέντευξή του στο CNBC, ο Σιέμιατκόφσκι τόνισε ότι «με την τεχνητή νοημοσύνη, μπορείς να προσαρμόσεις πλήρως την εμπειρία στον χρήστη με τον οποίο έχεις να κάνεις». Το επόμενο βήμα σε αυτό το όραμα είναι η παροχή πακέτων κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με την startup Gigs. Το νέο προϊόν της Klarna περιλαμβάνει απεριόριστα data, κλήσεις και μηνύματα με 40 δολάρια τον μήνα.
Η Klarna, που έγινε γνωστή μέσω του μοντέλου «Αγόρασε τώρα, πλήρωσε αργότερα» (BNPL), φιλοδοξεί να επαναπροσδιοριστεί ως ένα ψηφιακό οικοσύστημα που θα καλύπτει κάθε πτυχή της καθημερινής τραπεζικής και οικονομικής δραστηριότητας.
Όπως εξηγεί ο Σιεμιατκόφσκι, η προηγούμενη απόπειρα της Klarna να ενσωματώσει διαφορετικές υπηρεσίες μέσα σε μία εφαρμογή απέτυχε λόγω της πολυπλοκότητας και της σύγχυσης που προκλήθηκε στους χρήστες. Πλέον, ωστόσο, «η τεχνολογία είναι πιο ώριμη» και η AI προσφέρει νέα περιθώρια εξατομίκευσης.
«Η τεχνητή νοημοσύνη μάς δίνει τη δυνατότητα όχι μόνο να προτείνουμε οικονομικές λύσεις, αλλά και να τις εφαρμόζουμε άμεσα – για παράδειγμα, αν εντοπίσουμε ότι κάποιος πληρώνει υπερβολικά για τη συνδρομή του στον πάροχο κινητής, μπορούμε να του προσφέρουμε με ένα κλικ μια καλύτερη εναλλακτική», ανέφερε ο ίδιος.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Klarna, η εφαρμογή στοχεύει να λειτουργεί στο μέλλον σαν ένας «ψηφιακός οικονομικός σύμβουλος τσέπης», παρέχοντας υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο και καλύπτοντας ανάγκες που ξεπερνούν το παραδοσιακό banking – από διαχείριση συνδρομών μέχρι επενδύσεις σε μετοχές και κρυπτονομίσματα.
Παράλληλα, αναγνωρίζει πως η Klarna έχει να ξεπεράσει ένα «πρόβλημα αντίληψης» στις ΗΠΑ, όπου παραμένει ταυτισμένη σχεδόν αποκλειστικά με το BNPL. Αντίθετα, σε αγορές όπως η Γερμανία ή οι σκανδιναβικές χώρες, χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό σύστημα online πληρωμών, παρόμοιο με το PayPal.
Αν και η Klarna είχε ετοιμάσει το έδαφος για είσοδο στο χρηματιστήριο, τα σχέδια «πάγωσαν» προσωρινά τον Απρίλιο, μετά την ανακοίνωση του προέδρου Τραμπ για νέους δασμούς σε δεκάδες χώρες. Ωστόσο, ο Σιεμιατκόφσκι επισημαίνει ότι η εταιρεία έχει ήδη πετύχει τον βασικό της στόχο: την οικοδόμηση ισχυρής παρουσίας στις ΗΠΑ, που σήμερα αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά της βάσει αριθμού χρηστών.
«Το αν θα πάμε ή όχι στο χρηματιστήριο δεν αλλάζει τη στρατηγική μας. Απλώς προσφέρει έναν εναλλακτικό τρόπο χρηματοδότησης και ρευστότητας για τους μετόχους μας», ανέφερε.
Όπως σχολιάζει και ο Simon Taylor από την Sardine.ai, «το μεγάλο στοίχημα για τις fintech εταιρείες είναι να γίνουν ο προσωπικός τραπεζικός σύμβουλος του πελάτη». Για την Klarna, η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί το όχημα προς αυτή την κατεύθυνση – και ταυτόχρονα το μέσο για να ξεχωρίσει στην κούρσα της αγοράς.