ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες ενώ δεν έχουμε να φάμε;

Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες;  Facebook Twitter
Η Becca Bloom είναι μια συμπαθέστατη γυναίκα που προέρχεται από οικογένεια δισεκατομμυριούχων, μεγάλωσε στην πλουσιότερη πόλη των ΗΠΑ και αποφάσισε να κάνει λογαριασμό στο TikTok, στον οποίο μας δείχνει τη ζωή της. Φωτ.: via instagram/beccaxbloom
0


ΣΗΜΕΡΑ ΜΑΖΕΥΟΜΑΣΤΕ
για να κουβεντιάσουμε το εξής: Γιατί, ενώ αντιμετωπίζουμε τη μία οικονομική κρίση μετά την άλλη και ο περισσότερος κόσμος δεν μπορεί να πάει σούπερ μάρκετ, παθαίνουμε εμμονή με ανθρώπους που δεν κάνουν τίποτ’ άλλο από επίδειξη πλούτου στα social media

Το παίρνω απ’ την αρχή. Η Becca Bloom είναι μια συμπαθέστατη γυναίκα που προέρχεται από οικογένεια δισεκατομμυριούχων, μεγάλωσε στην πλουσιότερη πόλη των ΗΠΑ και αποφάσισε να κάνει λογαριασμό στο TikTok, στον οποίο μας δείχνει τη ζωή της, ενώ μοιράζεται τις απόψεις και τη φιλοσοφία της. Σε 4 μήνες, η Becca Bloom ξεπέρασε τους 2 εκατομμύρια ακoλούθους και έγινε ένα απ’ τα πιο γνωστά πρόσωπα της πλατφόρμας. 

Στο θέμα μας: Υπάρχει μια περίεργη αλληλεπίδραση μεταξύ κοινού και Becca Bloom. Μια αίσθηση σαν να βρίσκεσαι σε ζωολογικό κήπο, μόνο που εδώ οι θεατές είναι στο κλουβί και το ζώο κυβερνά τον κόσμο. Σε μια στιγμή σαν αυτή, τρομερής οικονομικής ανασφάλειας, που στις ΗΠΑ δεν ξέρουν τι να περιμένουν και στην Ευρώπη δεν ξέρουμε τι θα μας ξημερώσει, που έχουμε συλλογικά φρικάρει με την αύξηση των τιμών και την εργασιακή επισφάλεια λόγω τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το περιβαλλοντικό άγχος μάς κάθεται σαν ολόκληρο μήλο στον λαιμό, θα περίμενε κανείς ότι μια τέτοια επίδειξη πλούτου θα προκαλούσε, έστω, δυσθυμία. Αν όχι οργή, έστω κάποιο σχόλιο για έλλειψη τακτ ή κάποια απορία ως προς το γιατί η δημιουργός δείχνει μόνο αγορές υλικών αγαθών και όχι δράσεις ανθρωπιστικού ενδιαφέροντος ή κάτι σχετικό.

H Becca Bloom είναι παράδειγμα ενός είδους influencer που διαχωρίζει εαυτόν από τον κόσμο που είναι απλώς «Ιnstagram rich». Δεν δείχνει την επιτυχία της, δεν δείχνει ένα σπίτι με θέα τη Νέα Υόρκη, δεν «τα έχει καταφέρει». Δεν λατρεύεται επειδή έγινε κάτι. Λατρεύεται επειδή γεννήθηκε κάτι. 

Θα περίμενε κανείς άνθρωποι που δουλεύουν ατέλειωτες ώρες τη μέρα και δεν θ’ αγοράσουν σπίτι ποτέ να πάθουν μια συλλογική ταξική αφύπνιση και μόνο βλέποντας πώς ζει ένας τρομερά πλούσιος άνθρωπος. Όχι. Καθόλου. Ο κόσμος την έχει λατρέψει. Η Becca Bloom έχει αποκτήσει φανατικό κοινό που θέλει να μάθει τα πάντα γι’ αυτή. Πώς επέλεξε σύντροφο, από πού ψώνισε την τσάντα της, τι πιστεύει για την οικονομία, τι πιστεύει για την πολιτική, πώς είναι η ζωή στο Atherton, την πόλη δισεκατομμυριούχων όπου μεγάλωσε, πώς μπορεί κανείς να ντύνεται σαν αυτή, να είναι τόσο αδύνατος όσο αυτή, να βρει έναν άντρα «από καλή πάστα», όπως αυτή. 

@beccaxbloom Open my birthday present with me!💎🎁🧸 #fyp #vca #vancleef #vancleefarpels #vancleefalhambra #vancleed#vancleefguilloche #vancleefarpels #vancleefunboxing #luxuryunboxing #luxuryhaul #designerhaul #highjewelry #highjewellery #diamonds #diamondring #foliedespres #vancleefcollection ♬ original sound - beccaxbloom

H Becca Bloom είναι παράδειγμα ενός είδους influencer που διαχωρίζει εαυτόν από τον κόσμο που είναι απλώς «Ιnstagram rich». Δεν δείχνει την επιτυχία της, δεν δείχνει ένα σπίτι με θέα τη Νέα Υόρκη, δεν «τα έχει καταφέρει». Δεν λατρεύεται επειδή έγινε κάτι. Λατρεύεται επειδή γεννήθηκε κάτι. Αυτό που ασκεί έλξη δεν είναι το επίτευγμα αλλά το ότι είναι κληρονόμος διαγενεακού πλούτου τέτοιας έκτασης, που η εργασία, ο βιοπορισμός, το κόστος των πραγμάτων δεν την αφορά στο ελάχιστο. Ο κόσμος «μας», ο κόσμος των ανθρώπων που πληρώνουν ενοίκιο, που προσπαθούν να μαζέψουν μερικά χιλιάρικα για μια δύσκολη στιγμή και έχουν τα συνηθισμένα βιοποριστικά άγχη, δεν είναι για εκείνη στη σφαίρα του ορατού. Και αυτό κάνει τον κόσμο να ξετρελαίνεται μαζί της. 

Η δημοφιλία της Becca Bloom συνιστά μια κορύφωση στα social media. Είναι το πρόσωπο που πάνω του μπορούν να κρεμαστούν διάφορες κοινωνικές ονειρώξεις που καλλιεργούνται τα τελευταία χρόνια σχετικά με το «old money vs new money», τη μυθοποίηση του πλούτου που περνά από γενιά σε γενιά, την έννοια του «κλασάτου», την ενίσχυση της πεποίθησης ότι οι άνθρωποι που γεννήθηκαν αδιανόητα «έχοντες» είναι ηθικά ανώτεροι, ποιοτικά καλύτεροι, ένα «άλλο είδος» που αξίζει θαυμασμό. 

@beccaxbloom

Plate my cats breakfast with me 🐾🐈 xo

♬ original sound - beccaxbloom

Είναι παράξενο και αξιοπρόσεκτο ότι η ζωή έχει διχοτομηθεί κατ’ αυτό τον τρόπο: στην «πραγματική ζωή» φτωχοποιούμαστε και μαθαίνουμε ότι αυτή η φτωχοποίηση δεν αφορά μόνο εμάς, σε όποια χώρα κι αν βρισκόμαστε, αλλά και όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Στην «πραγματική ζωή» μιλάμε για ενίσχυση της ακροδεξιάς, βλέπουμε με άγχος και φόβο την άνοδο ολιγαρχικών πεποιθήσεων και παρατηρούμε τους δισεκατομμυριούχους του κόσμου να προσπαθούν να εμπλακούν στην ευρωπαϊκή και την αμερικανική πολιτική. Στην «πραγματική ζωή» μάς ανησυχεί όχι μόνο η πιθανή κατάλυση των δημοκρατικών πολιτευμάτων αλλά το ενδεχόμενο αυτή να έχει ήδη επέλθει, κάτω απ’ τη μύτη μας. Και μετά πηδάμε στη διαδικτυακή ζωή, στην οποία η παρουσία μια ευγενέστατης γόνου, αντί να προκαλέσει συναισθήματα που σχετίζονται με την κατάρρευση της «πραγματικής ζωής», οδηγεί στον θαυμασμό των «σωστών πλούσιων». Αυτό που βρίσκω ενδιαφέρον στην περίπτωση της συγκεκριμένης influencer είναι ότι το κοινό δεν θέλει να τη μιμηθεί ή να τη φτάσει, όλοι ξέρουν ότι αυτό δεν θα γίνει ποτέ. Το κοινό παρακαλά για περιεχόμενο ώστε να «ζήσει μέσα από αυτή». Να δει κάτι που δεν έχει. Αυτό είναι κατανοητό να το επιθυμούμε ως μέσo διαφυγής απ’ την πραγματικότητα με βιβλία όπως το «Primates of Park Avenue», που μιλά για τη ζωή των δισεκατομμυριούχων στο Μανχάταν, ή σειρές όπως το «Succession», όμως δεν αλλάζει κάτι ποιοτικά όταν το πρόσωπο που φέρει τον πλούτο είναι αληθινό; 

Η κύρια διαφορά που εντοπίζω είναι ότι τα πραγματικά πρόσωπα θα έπρεπε να προκαλέσουν και πραγματική συζήτηση για τις κοινωνικές ανισότητες, τη συσσώρευση πλούτου σε λίγες οικογένειες, τους νόμους περί κληρονομιάς και, εν τέλει, την ίδια τη δομή του κοινωνικού ιστού. Δεν φαίνεται να συμβαίνει αυτό∙ αντίθετα, φαίνεται να έχουμε αποδεχτεί ότι «αυτοί» ζουν στον κόσμο τους κι «εμείς» στον δικό μας. Περνώντας κάποιο χρόνο στον λογαριασμό της Becca Bloom και βλέποντας κάποια απ’ τα χιλιάδες βίντεο που έχουν δημιουργηθεί ως απάντηση ή με αφορμή το περιεχόμενό της, έχω να σχολιάσω ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού της έχει ταυτόχρονα αποδεχτεί ότι ζούμε σε πλήρως ταξικές κοινωνίες και ότι η «μοίρα» που του έτυχε είναι στον πάτο. Τόσο η δυσανάλογη συσσώρευση πόρων σε μία οικογένεια όσο και η υπερκατανάλωση luxury αγαθών που γίνεται δημόσια δεν προκαλούν καμία αρνητική αντίδραση. Μόνο επιβράβευση για την ειλικρίνεια και έναν ταπεινό θαυμασμό που δεν έχει με κανέναν τρόπο το θράσος της εγγύτητας που υπονοεί ο φθόνος.  

Με τη λαχτάρα του κοινού για πρόσβαση στη ζωή ζάπλουτων ανθρώπων και την αυξανόμενη παρουσία των τελευταίων στα social media, αυτό που εισπράττω είναι ότι εάν η φράση «αν δεν έχουν ψωμί, ας φάνε παντεσπάνι» λεγόταν σήμερα, θα γινόταν viral στο TikTok ως εμβληματική ατάκα κάποιας iconic queen. Σε κάθε περίπτωση, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποια ταξική ατάκα θα βρουν τώρα αυτοί που λένε ότι «τα λεφτά μιλάνε, ο πλούτος ψιθυρίζει», καθότι φαίνεται πως ο πλούτος αποφάσισε να βροντοφωνάξει.

Οπτική Γωνία
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Βασιλική Σιούτη / Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Την ώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τα Τέμπη και με την ακρίβεια, που προκαλεί κοινωνική δυσφορία, ο Νίκος Δένδιας εμφανίζεται ως μεταρρυθμιστής που θα οδηγήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις στη νέα εποχή.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Ακροβατώντας / Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Αξιολογώντας ως πιο σημαντικό ένα τροχαίο από τη συνάντηση Τραμπ - Νετανιάχου, τα κυρίαρχα μέσα αναδεικνύουν το ασήμαντο χάριν τηλεθέασης, εξυπηρετώντας συγκεκριμένες σκοπιμότητες που θα μετατοπίσουν το ενδιαφέρον της κοινωνίας από τα σημαντικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Joe Coughlin: «Η τρίτη ηλικία δεν είναι κρουαζιέρες ή πατερίτσες»

Οπτική Γωνία / Joe Coughlin: «Γηρατειά δεν είναι μόνο κρουαζιέρες, πατερίτσες και να είσαι με το ένα πόδι στον τάφο»

Ο φιλέλληνας καθηγητής εξετάζει τις όψεις της μακροζωίας, πιστεύει πως στην Ελλάδα αυτό το φαινόμενο μπορεί να συνδυαστεί άνετα με το lifestyle και μιλάει με τρόπο ασυνήθιστο για το γήρας.
ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Οπτική Γωνία / Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Ο δημιουργός του Greekonomics μιλά στη LiFO για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος αλλά και τις επιθέσεις που δέχτηκε πρόσφατα για κάποιες «άβολες αλήθειες» που επισήμανε αναφορικά με τα διαπλεκόμενα συμφέροντα πολιτικών, οικονομικών «καρτέλ» και ΜΜΕ στην Ελλάδα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Οπτική Γωνία / Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Από την Ουκρανία και την κρίση στη Γαλλία μέχρι τις αποφάσεις Τραμπ, η Ευρώπη περνάει κρίση ταυτότητας. Πώς επηρεάζεται η χώρα μας; Μιλά στη LiFO ο Σωτήρης Ντάλης, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης του τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Χωρίς αναισθητικό, χωρίς δικαιώματα: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Χωρίς αναισθητικό: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές για halal και kosher στην Ελλάδα;

Παρά τις προσπάθειες νομιμοποίησης του εβραϊκού και ισλαμικού τρόπου σφαγής των ζώων χωρίς αναισθητοποίηση, το νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν έχει αλλάξει. Η σχεδιαζόμενη Εθνική Στρατηγική Halal επαναφέρει το θέμα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Κάποτε στην Αμερική…

Ακροβατώντας / Η αμερικανική δημοκρατία οδεύει προς το τέλος της

Η κυβέρνηση Τραμπ έχει επιδοθεί σε ανελέητο κυνηγητό όσων αμφισβητούν την αλήθεια της. Κυνηγάει δημοσιογράφους, παρουσιαστές, ακτιβιστές, αντιφρονούντες, δικαστές, όποιον τολμήσει να την αμφισβητήσει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
H εξέγερση της «κανονικότητας»

Οπτική Γωνία / H εξέγερση της «κανονικότητας»

Μια τάση που θέλει να προσελκύσει μετριοπαθή ακροατήρια, αντλώντας από μια ψευδή εκδοχή της Ιστορίας, η οποία θέλει τον δυτικό πολιτισμό να υποφέρει ή να παρακμάζει γιατί τάχα έπεσε θύμα του ανθρωπισμού του.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
EPEJERGAS HIV/AIDS: Σύντομα θα αποτελεί παρελθόν;

Οπτική Γωνία / HIV/AIDS: Σύντομα θα αποτελεί παρελθόν;

Οι κρίσιμοι σταθμοί μιας δύσκολης πορείας που ξεκίνησε το 1981, οπότε πιστοποιήθηκαν τα πρώτα κρούσματα HIV, μέχρι σήμερα, που στόχος πια είναι η πλήρης ύφεση της νόσου, με ορίζοντα την επίτευξη της ίασης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πάνος Ρούτσι: Ο απεργός πείνας που συγκλονίζει την Ελλάδα

Οπτική Γωνία / Πάνος Ρούτσι: Ο απεργός πείνας που συγκλονίζει την Ελλάδα

Επιστρατεύοντας το ύστατο μέσο πίεσης, ο Πάνος Ρούτσι ζητά δικαιοσύνη για τα Τέμπη και άδεια για να ξεθάψει το παιδί που έχασε στο μοιραίο τρένο, ώστε να ταυτοποιηθεί και να γίνουν τοξικολογικές εξετάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τα drones μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη: Η Κίνα αλλάζει την παγκόσμια ασφάλεια

Οπτική Γωνία / Από τα drones μέχρι το AI: Η Κίνα αλλάζει την παγκόσμια ασφάλεια

Πώς η στρατιωτική άνοδος της Κίνας και η στρατηγική σύμπλευση με τη Ρωσία διαμορφώνουν τις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες προκλήσεις για την ασφάλεια; Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζέφρι Σακς: «Ο Τραμπ είναι διχαστικός και επικίνδυνος»

Οπτική Γωνία / Τζέφρι Σακς: «Ο Τραμπ είναι διχαστικός και επικίνδυνος»

Γιατί οι Ηνωμένες Πολιτείες μοιάζουν πιο διχασμένες από ποτέ; Και πού οφείλεται η άνοδος της πολιτικής βίας; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Οικονομικών και διευθυντής του Κέντρου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αντιδράσεις στην Πάρο για την τουριστική επένδυση στις Κολυμπήθρες ή Συλλογή υπογραφών κατά της στρατηγικής επένδυσης στην Πάρο

Ρεπορτάζ / Στις Κολυμπήθρες της Πάρου θα χτιστεί ένα τεράστιο ξενοδοχείο. Γιατί;

Η τοπική κοινωνία αντιδρά στην κατασκευή μεγάλου τουριστικού συγκροτήματος, προειδοποιώντας για αλλοίωση του τοπίου και επιβάρυνση των ήδη πιεσμένων υποδομών του νησιού.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ