Εσύ πόσες Εμίλια Πέρεζ ξέρεις; Γιατί εγώ δεν ξέρω καμία

Γιατί εγώ δεν ξέρω καμία! Facebook Twitter
Άσχετα από το σκάνδαλο και την καλλιτεχνική της αξία, είναι η Εμίλια Πέρεζ μια ταινία ενδυνάμωσης της τρανς κοινότητας στις ΗΠΑ και παγκοσμίως; Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΞΕΡΩ ΜΟΝΟ ΤΗ γνωστή και τη Βέρα από Το δέρμα που κατοικώ του Αλμοδόβαρ. Ξέρω πολλές τρανς γυναίκες που πληρώνουν «μαύρα» τις επεμβάσεις τους και αναγκάζονται να συγκεντρώνουν το ποσό μέσω crowdfunding στο διαδίκτυο, γιατί τα ασφαλιστικά ταμεία δεν τις καλύπτουν.

Δεν ξέρω καμία τρανς γυναίκα που να αποφάσισε να κάνει φυλομετάβαση γιατί καταζητείται ως πρώην νονός της νύχτας, ξέρω μία που έκανε φυλακή ως «Χαράλαμπος», αλλά δεν μεταμορφώθηκε μετά την αποφυλάκισή της. Έβαλε την περούκα και επέστρεψε στη λεωφόρο Καβάλας, όπου συνέχισε τη ζωή της ως «Αλόμα». Αλλά, οk, η τέχνη είναι τέχνη, δεν μας χρωστάει κιόλας.

Η ιστορία της Εμίλια Πέρεζ κέρδισε 13 υποψηφιότητες στα Όσκαρ την ίδια περίοδο που στις ΗΠΑ ο Τραμπ «κόβει» τα μπάτζετ για την τρανς υγειονομική περίθαλψη και αναστέλλει τη νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου.

Εν τω μεταξύ, δεν έχω καμία διάθεση να δω την ταινία και γενικότερα δεν έχω καμία διάθεση να πάω σινεμά, σε βαθμό που σκέφτομαι να οργανώσω ιδιωτικές προβολές Ντέιβιντ Λιντς στο σαλόνι μου γιατί δεν άντεξα να πάω σε καμία από τις προβολές του Φεβρουαρίου.

Δεν λέω, δύσκολη υπόθεση το multi tasking, αλλά το να «επιβάλεις» την εποχή του ΜeΤoo, της woke κουλτούρας και του γρήγορου cancel ένα άτομο που έχει εκφράσει δημόσια ρατσιστικό λόγο ως «φάρο» της ΛΟΑΤΚΙ+ συμπερίληψης δεν δικαιολογείται.

Έκανα όμως το απαραίτητο research και εντόπισα αφενός ότι τρώει κράξιμο από παντού ως «η χειρότερη ταινία» και αφετέρου ότι η παρουσία του συμβόλου της τρανς ορατότητας Σοφία Κάρλα Γκασκόν, παρά την καριέρα της πριν από τη φυλομετάβαση, στη συγκεκριμένη παραγωγή λειτούργησε ως industry plant και κράχτης. Και μάλιστα πολύ πρόχειρα «φυτεμένος», γιατί μόνο ένας ανόητος παραγωγός δεν θα έκανε έρευνα στα σόσιαλ μίντια μιας πρωταγωνίστριας προτού την προμοτάρει ως σύγχρονη τρανς θεά.

Άσχετα όμως από το σκάνδαλο και την καλλιτεχνική της αξία, είναι η Εμίλια Πέρεζ μια ταινία ενδυνάμωσης της τρανς κοινότητας στις ΗΠΑ και παγκοσμίως; Δεν λέω, δύσκολη υπόθεση το multi tasking, αλλά το να «επιβάλεις» την εποχή του ΜeΤoo, της woke κουλτούρας και του γρήγορου cancel ένα άτομο που έχει εκφράσει δημόσια ρατσιστικό λόγο ως «φάρο» της ΛΟΑΤΚΙ+ συμπερίληψης δεν δικαιολογείται.

Και πες ότι τα φαρμακερά  tweets για τη Σελένα Γκόμεζ ήταν όντως fake, όπως δήλωσε η ίδια η Κάρλα Σοφία με δάκρυα στα μάτια. Η χοντροφοβία προς την Αντέλ; Η λεσβοφοβία προς τη Μάιλι Σάιρους; Τα ρατσιστικά υπονοούμενα για τη μουσουλμανική κοινότητα της Ισπανίας και άλλα τόσα;

Το τρανς αφήγημα του φαβορί των Όσκαρ έσκασε σαν rainbow πυροτέχνημα στα χέρια αυτών που το άναψαν, και πολύ καλά τους έκανε. Και όσο στις ελληνικές παραγωγές η τρανς ορατότητα «αγνοείται», στις παρέες δεν συζητάμε πια για μια εξαιρετική ταινία ή παράσταση με κουίρ και τρανς ρόλους αλλά για μια ταινία ή παράσταση με κουίρ ή τρανς «ταμπέλα», δηλαδή πρόμο.

Σαν να μην έχει σημασία τι είναι καλό και τι όχι, και αρκεί το κουίρ τρανς baiting, ακόμα και μεταξύ μας! Η κουίρ τρανς κουλτούρα είχε και έχει κώδικα για το γούστο, τη μουσική, τα στέκια, την πολιτική, τον έρωτα κ.λπ., η βιομηχανία του θεάματος όμως δεν έχει. Και δεν έχει και χρόνο να την καλλιεργήσει, έχει μόνο χρήμα για διαφήμιση και ανυπομονησία για sold out.

Αν η Εμίλια Πέρεζ είναι μια ταινία που θα αφήσει το στίγμα της στην ιστορία του κουίρ τρανς κινηματογράφου δεν το τζινάβω, τζινάβω όμως πως αν η Σοφία Κάρλα ήταν «θεά» και όχι «απογοήτευση», θα της το συγχωρούσαμε. Όχι τον ρατσισμό, ίσως τα υπόλοιπα.

Όπως συγχωρούμε και τις λόκαλ «Εμίλια Πέρεζ» όταν τους ξεφεύγουν τα μισογύνικα και τρανσφοβικά κατάλοιπα της εποχής πριν από την πολιτική ορθότητα και τα gender poltics. Γιατί ξέρουμε ότι έζησαν τις επιχειρήσεις «Αρετή» και το ανθρωποκυνηγητό της κοινωνίας σχεδόν όλη τους τη ζωή. Γιατί μετράει το ότι το εκπαιδευτικό σύστημα τους έκλεισε την πόρτα. Τις συγχωρούμε ακόμα και για τα αμήχανα ξεκατινιάσματα από την τηλεοπτική σταδιοδρομία στα ’90s και στα ’00s μέχρι τα live στο TikΤok. Γιατί αυτό που μας έδωσαν, είτε ήταν τραγικό είτε κωμικό, ήταν αληθινό και μας «τάισε». Η πρόεδρος του Σωματείου, η υποψήφια βουλεύτρια, η ηθοποιός, το σούπερ μοντελ, η συγγραφέας, η ακτιβίστρια, η σεξεργάτρια.

Τελικά, ξέρω όχι μόνο μία αλλά καμιά εικοσαριά «Εμίλια Πέρεζ» στην Αθήνα και άλλες τόσες εκτός. Με τις περισσότερες έχουμε πιει και καφέ και μπορεί να μην κάνουμε παρέα, αλλά θα τις συγχωρούσα όλες γιατί σε όλες αξίζει Όσκαρ επιβίωσης.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περιμένουμε καρτερικά και αποσβολωμένοι την επόμενη καταστροφή»

Κλιματική Αλλαγή / «Περιμένουμε καρτερικά και αποσβολωμένοι την επόμενη καταστροφή»

Με αφορμή την COP30 που φιλοξενείται φέτος στην καρδιά του Αμαζονίου, συνομιλούμε με τον Γιώργο Δικαίο, κύριο ερευνητή της Έδρας UNESCO για την Κλιματική Διπλωματία (ΕΚΠΑ) και του ΕΛΙΑΜΕΠ, για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τα φαντάσματα του 2015 και οι ανοιχτοί λογαριασμοί 

Οπτική Γωνία / Τα φαντάσματα του 2015 και οι ανοιχτοί λογαριασμοί 

Η κυβέρνηση επιχειρεί να κεφαλαιοποιήσει στο εσωτερικό τις πρόσφατες συμφωνίες με τις ΗΠΑ και να κλείσει ανοιχτά μέτωπα, ενώ στην αντιπολίτευση μεγαλώνει ο ανταγωνισμός με τους νέους παίκτες που έρχονται από το παρελθόν. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Πυρόπληκτος Έβρος, πράσινα σχέδια: H αιολική πίεση στα καμένα / Τα πράσινα σχέδια στον πυρόπληκτο Έβρο

Ρεπορτάζ / Τα «πράσινα» σχέδια στον πυρόπληκτο Έβρο

Η πρόσφατη απόρριψη αιτήσεων για εγκατάσταση αιολικών σταθμών στις καμένες εκτάσεις του Έβρου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης ανέδειξε την ανάγκη για σαφές θεσμικό πλαίσιο στη χωροθέτησή τους· η πολιτεία το υποσχέθηκε, αλλά, όπως καταγγέλλεται, δεν το έχει κάνει ακόμη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η πολιτική σαπουνόπερα του Αλέξη Τσίπρα

Οπτική Γωνία / Η πολιτική σαπουνόπερα του Αλέξη Τσίπρα

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε να ξεδιπλώνεται σχεδόν σαν διαφημιστική καμπάνια, με καθημερινά επεισόδια, το λεγόμενο rebranding του πρώην πρωθυπουργού, που επιστρέφει με το βιβλίο «Ιθάκη», κάτι σαν απόπειρα σκηνοθεσίας του παρελθόντος του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι σημαίνουν οι συμφωνίες για την ενέργεια με τις ΗΠΑ και πόσο συμφέρουν την Ελλάδα 

Οπτική Γωνία / Explainer: Οι συμφωνίες για την ενέργεια με τις ΗΠΑ και πόσο συμφέρουν την Ελλάδα 

Η Ελλάδα αποκτά βασικό ρόλο στην υλοποίηση του αμερικανικού σχεδίου για την αντικατάσταση του ρωσικού αερίου με αμερικανικό LNG στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο Μαμντάνι είναι ο αντίπαλος που θέλει ο Τραμπ

Οπτική Γωνία / Ο Μαμντάνι είναι ο αντίπαλος που θέλει ο Τραμπ

Ο Ζοχράν Μαμντάνι θα ορκιστεί στο δημαρχείο της Νέας Υόρκης την 1η Ιανουαρίου. Οι κάτοικοι των πέντε μεγάλων διαμερισμάτων θα τον παρακολουθούν. Το ίδιο κι ένας πρώην Νεοϋορκέζος, περίπου 200 μίλια νοτιότερα.
THE LIFO TEAM
Λειψυδρία: ο οδικός χάρτης για την υδατική ασφάλεια της Αττικής

Ρεπορτάζ / Το νερό τελειώνει. Πώς θα αντιμετωπίσει τη λειψυδρία η Αττική;

Υπό την πίεση της σταδιακής μείωσης των υδατικών αποθεμάτων, η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι η υδροδότηση της Αττικής τις επόμενες δεκαετίες θα διασφαλιστεί με τεχνικά έργα και θεσμικές παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν την ανθεκτικότητα του συστήματος.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΜΑΜΝΤΑΝΙ

Οπτική Γωνία / Τζέφρι Σακς στη LiFO: «Ο Μαμντάνι στέλνει μήνυμα ελπίδας έναντι του αυταρχισμού του Τραμπ»

Μια άμεση ανάλυση της νίκης του νέου δημάρχου της Νέας Υόρκης και ένα σχόλιο από τον διακεκριμένο καθηγητή Οικονομικών του Πανεπιστημίου Κολούμπια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ