Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά Facebook Twitter
Η Ισπανίδα προσπάθησε να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, ζητώντας συγγνώμη αν προκάλεσε πόνο σε μειονοτικές ομάδες και υπενθυμίζοντας πως κι εκείνη έχει βιώσει την περιθωριοποίηση.
0


Ο ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ μεταξύ τέχνης και ηθικής αναζωπυρώνεται με τις απανωτές, πρόσφατες εξελίξεις στην υπόθεση της Κάρλα Σοφία Γκασκόν. Πώς να λύσεις ένα πρόβλημα σαν κι αυτό, αναρωτήθηκε το προβληματισμένο Netflix, και αποφάσισε να δράσει άμεσα και κάθετα: απομάκρυνε τελείως το πρόσωπο της πρώτης υποψήφιας τρανς στην ιστορία των Όσκαρ από κάθε διαφημιστική καταχώριση, διαχωρίζοντας τη θέση του από τις παλιές ρατσιστικές δηλώσεις της.

Η Ισπανίδα προσπάθησε να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, ζητώντας συγγνώμη αν προκάλεσε πόνο σε μειονοτικές ομάδες και υπενθυμίζοντας πως κι εκείνη έχει βιώσει την περιθωριοποίηση και καταλαβαίνει τι σημαίνει όλο αυτό που προκάλεσε τη μήνιν σε όλο το φάσμα των media, social και μη. Το γυαλί όμως έχει ραγίσει για τα καλά και κανένα ελαφρυντικό δεν έχει αποδοθεί σε tweets που ξεθάφτηκαν ίσως όχι τόσο τυχαία.

Όλα ξεκίνησαν όταν η Γκασκόν ξαφνικά, και χωρίς να ρωτήσει κανέναν πιο έμπειρο στα επικοινωνιακά, κατηγόρησε την ομάδα που εργάζεται για την προώθηση της ταινίας Είμαι ακόμη εδώ για αθέμιτη και συστηματική απόπειρα σπίλωσης του ονόματός της προς όφελος της ταινίας του Βάλτερ Σάλες και κυρίως της αντιπάλου της στην πεντάδα του πρώτου ρόλου, Φερνάντα Τόρες. Όταν συνάντησε αντίσταση στους ισχυρισμούς της, μείωσε τα ντεσιμπέλ και εξήρε τη συνάδελφο, λέγοντας πόσο την εκτιμά, τι σπουδαία ηθοποιός είναι και παρόμοιες δικαιολογίες που έπεσαν στο κενό, ίσως γιατί δεν συνειδητοποίησε πως τα έβαλε με τη Βραζιλία και την ομόθυμη υποστήριξη της χώρας στα καμάρια της.

«Δεν έχω διαπράξει έγκλημα, και δεν έχω βλάψει κανέναν άνθρωπο», δήλωσε αμέσως μετά τις πολλαπλές απολογίες της η Γκασκόν, αλλά θεωρείται πλέον persona non grata σε όλες τις απονομές που έπονται, κυρίως σε αμερικανικό έδαφος αλλά και στα βρετανικά BAFTA.

Και ενώ η Γκασκόν δεν πρόλαβε να ανασυντάξει την άμυνά της, τα social πέρασαν στην άγρια αντεπίθεση, ανασύροντας τα ακατανόητα, απερίσκεπτα και βλαπτικά σχόλια από το παρελθόν, ταυτόχρονα βγάζοντας με μια δυνατή σπρωξιά την Γκασκόν έξω από την κούρσα των βραβείων. Για την πρωταγωνίστρια της Εμίλια Πέρεζ, που είναι προφανώς εκνευρισμένη και από τον τρόπο που πολλοί Μεξικανοί αντιμετώπισαν το δραματικό μιούζικαλ (οι οποίοι είχαν σοβαρές αντιρρήσεις για τη φρασεολογία, την απεικόνιση των καρτέλ και την απουσία συμπατριωτών τους από την όλη δημιουργική διαδικασία), το ζήτημα που ξέφυγε από τον έλεγχό της έγινε πλέον αγώνας επιβίωσης σε μια βιομηχανία που μόλις τη γνώρισε και με ενθουσιασμό την αναγνώρισε – προέρχεται από σαπουνόπερες και άγνωστες ταινίες και εύλογα θα επιθυμούσε να αξιοποιήσει το momentum.

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά Facebook Twitter
Πρώτη η Ζόι Σαλντάνια φρόντισε να διασωθεί, επισημαίνοντας ευγενικά και ανθρώπινα πως οι δηλώσεις της συμπρωταγωνίστριάς της δεν την εκφράζουν και δεν συμφωνεί με όσα είχε πει.

Πρώτη η Ζόι Σαλντάνια φρόντισε να διασωθεί, επισημαίνοντας ευγενικά και ανθρώπινα πως οι δηλώσεις της συμπρωταγωνίστριάς της δεν την εκφράζουν και δεν συμφωνεί με όσα είχε πει. Η σταρ του Avatar, πρωτίστως Αμερικανίδα, παρά τη λατινοαμερικανική της καταγωγή, απηχεί την κάθετη στάση μιας προοδευτικής κοινότητας σε οποιαδήποτε προσβλητική ρητορική, ακόμη κι αν συνέβη σε άλλες, διαφορετικά φορτισμένες χρονικές περιόδους και αναιρέθηκε στη συνέχεια.

«Δεν έχω διαπράξει έγκλημα, και δεν έχω βλάψει κανέναν άνθρωπο», δήλωσε αμέσως μετά τις πολλαπλές απολογίες της η Γκασκόν, αλλά θεωρείται πλέον persona non grata σε όλες τις απονομές που έπονται, κυρίως σε αμερικανικό έδαφος αλλά και στα βρετανικά BAFTA. Έχοντας προλάβει να δρέψει δάφνες στις Κάννες, στις Χρυσές Σφαίρες και στα Ευρωπαϊκά Βραβεία, έχει λάβει συστάσεις να απέχει για να μην προκαλέσει και παρά το γεγονός ότι είναι υποψήφια παντού, κανείς δεν είναι απόλυτα σίγουρος για το αν αναγκαστικά θα προσκληθεί, όπως είναι το σωστό, ή δεν θα βρει θέση στην πλατεία, όπως είναι το «δέον».

Οι εγκέφαλοι του Netflix πρέπει να είναι έξαλλοι με την ανεξέλεγκτη κατάσταση, γιατί κανείς δεν είχε την προνοητικότητα να τσεκάρει και να προλάβει τις παλιές αμαρτίες για να μην έρθουν στην επιφάνεια και δεν επέδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά για να αποτρέψουν την πτωτική πορεία στα προγνωστικά και στις διαγραφόμενες λαμπρές πιθανότητές τους να κερδίσουν για πρώτη φορά αυτό που κυνηγούν τόσα χρόνια, το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, και δεν είχαν καταφέρει με Σκορσέζε και Κάμπιον. Η καμπάνια τους θα αναδιοργανωθεί χωρίς την Γκασκόν, η οποία μπορεί να εμφανιστεί πιο άνετα στα φιλικότερα Cesar, αν και εκεί δεν είναι βέβαιο πως το καινούργιο κλίμα που έχει ταρακουνήσει τη γαλλική ανδροκρατία θα αφήσει ανενόχλητο το πάρτι του Ζακ Οντιάρ στην έδρα του.

Κι αν δεν ήταν αρκετά όλα τα προηγούμενα, κάποιοι προσεκτικοί τυμβωρύχοι απομόνωσαν μια δήλωση του Γάλλου σκηνοθέτη στο site Konbini, που ούτε λίγο ούτε πολύ χαρακτήριζε την Ισπανική, γλώσσα των ταπεινών και αναπτυσσόμενων χωρών, «των φτωχών και των μεταναστών». Είναι να αναρωτιέσαι: αν είσαι ισπανόφωνος ψηφοφόρος, πώς ξεπερνάς κάτι τέτοιο, έστω κι αν το σχόλιο είναι εκτός πλαισίου; Ακόμη δεν έχει αντιμετωπιστεί αυτή η νάρκη, αλλά αν μπορεί κάποιος να τολμήσει έναν παραλληλισμό μεταξύ του οσκαρικού ντέρμπι και της αθλητικής ορολογίας, η Εμίλια Πέρεζ βυθίζεται στο σύστημα αξιολόγησης και πυροβολεί τα πόδια της.

Αν δεν αλλάξει δραματικά η φάουλ φάση, το πιο πιθανό είναι να φύγει από την τελετή μόνο με τα Όσκαρ Καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου για τη Σαλντάνια και αυτό του καλύτερου τραγουδιού. Ακόμη και το Βραβείο Διεθνούς Ταινίας που μέχρι πριν από μερικές ημέρες είχε στο τσεπάκι παίζεται στα ίσα, με συναισθηματικό φαβορί πλέον το κερδισμένο από την γκέλα Είμαι ακόμη εδώ, μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την Ακαδημία να δείξει ευαισθησία σε μια ανθρώπινα πολιτική ταινία λεπτών αποχρώσεων, μαεστρικά ερμηνευμένη.

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά Facebook Twitter
Έχοντας προλάβει να δρέψει δάφνες στις Κάννες, στις Χρυσές Σφαίρες και στα Ευρωπαϊκά Βραβεία, έχει λάβει συστάσεις να απέχει για να μην προκαλέσει και παρά το γεγονός ότι είναι υποψήφια παντού, κανείς δεν είναι απόλυτα σίγουρος για το αν αναγκαστικά θα προσκληθεί, όπως είναι το σωστό, ή δεν θα βρει θέση στην πλατεία, όπως είναι το «δέον».

Χωρίς να μπορεί να αποδειχθεί απτά, η Εμίλια Πέρεζ δέχεται πυρά ομαδόν, εκτός από σύσσωμη τη Νότια Αμερική, προφανώς και από συντηρητικότερους ας πούμε σινεφίλ που εναντιώνονται ακόμη και στην opera libretto μουσική του, κυρίως έναντι του μελωδικά ασφαλέστερου και μαζικά πιο αποδεκτού Wicked, και δεν το κρύβουν με αναρτήσεις τους.

Σκάνδαλα έχουν προηγηθεί στην ιστορία του θεσμού, από το χαστούκι συζυγικής τιμής και το μπέρδεμα των επτασφράγιστων φακέλων ως την ισοβαθμία της Κάθριν Χέπμπορν με την Μπάρμπαρα Στράιζαντ, η οποία προφανώς, τυπικά, δεν είχε ακριβώς το δικαίωμα να ψηφίσει τον εαυτό της, και τον καθυστερημένο αποκλεισμό του A place in the world (αν και αρχικά είχε μπει στην ξενόγλωσση πεντάδα) επειδή δεν χρησιμοποίησε αρκετούς Ουρουγουανούς στο συνεργείο και το καστ. Το φετινό όμως ξεπερνά κάθε φαντασία, καθώς η woke φιλοσοφία κατηγορεί την πρώτη ανοιχτά τρανς υποψήφια για πολιτική ανορθογραφία και την εξοστρακίζει, εφαρμόζοντας αυστηρά τους κανονισμούς σε ένα δικό της παιδί.

Το διμερές στοίχημα απαιτεί από τον κολοσσό Netflix να αντιστρέψει τη δυναμική σε μια εποχή που δεν επιτρέπει πλάγιες μεθόδους, όπως τις τελειοποίησε ο Χάρβεϊ Γουάινστιν στα ντουζένια του· και από την Ακαδημία να αποφασίσει με ψυχραιμία, κωφεύοντας ως δικαστής και κρίνοντας καλλιτεχνικά, αν κάτι τέτοιο είναι δυνατό με το μπέρδεμα που εκτυλίσσεται όσο θα διαρκεί η «προεκλογική» περίοδος.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ