Νέα μονογραφία για τον Ιάπωνα καλλιτέχνη, Keiichi Tanaami

 Νέα μονογραφία για τον Ιάπωνα καλλιτέχνη, Keiichi Tanaami Facebook Twitter
Φωτ: EPA
0

Νέα μονογραφία που αναδεικνύει τον αείμνηστο και σημαντικό μεταπολεμικό Ιάπωνα καλλιτέχνη, Keiichi Tanaami που πέθανε τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Rizzoli.

Είναι η πρώτη περιεκτική αγγλόφωνη μονογραφία για το καλειδοσκοπικό έργο του Keiichi Tanaami, που συνδυάζει την ιαπωνική μεταπολεμική κουλτούρα και τα κόμικς αμερικανικού τύπου με μια καλλιτεχνική παραγωγή που καθορίζει το είδος.

Καλλιτέχνης, εικονογράφος, γραφίστας, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής, ο Keiichi Tanaami είναι περισσότερο γνωστός για τις ψυχεδελικές δημιουργίες του. Αναγνωρισμένος για τα έργα του σε χαρτί, εξώφυλλα περιοδικών και πίνακες ζωγραφικής μεγάλης κλίμακας, ο Tanaaami γέννησε χαρακτήρες από έναν φανταστικό κόσμο αναμεμειγμένο με ακατέργαστες, ημερολογιακές σκηνές και στοιχεία που εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από την εμπειρία του από την επίθεση με ατομική βόμβα στην Ιαπωνία κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Keiichi Tanaami: Η καριέρα του σε πέντε ενότητες

Το βιβλίο με σκληρό εξώφυλλο, που επιμελήθηκε ο Αλέσιο Ασκάρι περιγράφει θεματικά την παραγωγική του καριέρα σε πέντε ενότητες: Έρωτας, Υποκουλτούρα, Ποπ, Παράδοση και Τοπίο. Ο περιεκτικός τόμος εμβαθύνει επίσης στα πιο σύνθετα έργα του Tanaami στον ερωτισμό, τον σουρεαλισμό, την ψυχεδέλεια καθώς και την αμερικανική τέχνη κόμικ.

Στο βιβλίο 256 σελίδων οι θαυμαστές που είναι περίεργοι για τον ανθρωπισμό του καλλιτέχνη θα ανακαλύψουν επίσης προσωπικές εξερευνήσεις που περιγράφουν λεπτομερώς τις σκέψεις του για την πολιτική, τον καταναλωτισμό και τη λαϊκή κουλτούρα μαζί με τις συνεισφορές του διάσημου επιμελητή Hans Ulrich Obrist και του Αμερικανού κριτικού πολιτισμού, Carlo McCormick.

«Ενώ οι ιαπωνικές και δυτικές παραδόσεις στις καλές τέχνες έγιναν σημαντικές για τον Tanaami καθ' όλη τη διάρκεια της εξέλιξής του ως καλλιτέχνη, στην ποπ κουλτούρα και την υποκουλτούρα αισθάνεται πιο βαθιά χρέος. Μεγαλώνοντας, η λατρεία του για τη σειρά manga του Osamu Tezuka, Astro Boy συνδυάστηκε μόνο με την εμμονή του με τα αμερικανικά κόμικ, όπως Superman και Wonder Woman» αναφέρει ο Ασκάρι στο βιβλίο.

«Συχνά αναπολεί τις παιδικές μέρες που πέρασε στο Meguro Palace —έναν ετοιμόρροπο κινηματογράφο που ειδικευόταν στις παραγωγές ταινιών B του Χόλιγουντ— και πόσο χαρούμενος ένιωθε τυλιγμένος στο άνετο σκοτάδι της αίθουσας. Ξανά και ξανά, έβλεπε δημοφιλείς ψυχαγωγικές ταινίες, γουέστερν και ταινίες δράσης. Με ένα σημειωματάριο στην αγκαλιά του, σχεδίαζε τον Μίκυ Μάους, την Μπέτι Μπουπ, τον Ποπάι και άλλα κινούμενα σχέδια από την οθόνη» προσθέτει.

Πηγή: ΑΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός 2025: Η πρόσληψη του παρελθόντος – Η σήμερον ως αύριον και ως χθες

Πολιτισμός / Το «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» επιστρέφει για έκτη συνεχόμενη χρονιά

Με συνολικά 140 εκδηλώσεις, το φετινό πρόγραμμα διατρέχει πολλαπλά πεδία καλλιτεχνικής έκφρασης και αναδεικνύει τη δημιουργική πολυφωνία του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού. 
LIFO NEWSROOM
Νίκος Καραθάνος

Πολιτισμός / Αποκλειστικό: «Τζένη Τζένη» - η θρυλική κωμωδία έρχεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με την υπογραφή του Νίκου Καραθάνου

Μια αισθηματική κωμωδία-σταθμός έρχεται στο θέατρο μετά από 60 χρόνια, με την ανατρεπτική ματιά του σημαντικού και πολύ αγαπημένου Έλληνα σκηνοθέτη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ