Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας Facebook Twitter
Φέτος, τα βραβεία Grammy μας λένε ότι ένα από τα πιο σημαντικά μουσικά κομμάτια που έχει να προσφέρει η σύγχρονη παραγωγή είναι ένα παλιό demo των Beatles που επανήλθε στη ζωή μέσω τεχνητών μέσων.
0


ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, η Ακαδημία Δισκογραφίας δημοσίευσε την ετήσια λίστα των υποψηφίων για τα 67α Βραβεία Grammy με μια δυνατή βουή και μια ήσυχη υπενθύμιση: Τα Grammy δεν αφορούν εσάς. Αυτά τα μικρά τρόπαια σε σχήμα γραμμοφώνου δεν έχουν σχεδιαστεί για να γιορτάσουν το αληθινό μουσικό μεγαλείο, ούτε για να επιβραβεύσουν τα πιο σημαντικά άλμπουμ, ούτε καν για να αποτελέσουν μια αντανάκλαση των τάσεων της εποχής.

Αντίθετα, πρόκειται απλά για μια τελετή απονομής βραβείων που προκύπτει από τις ψήφους των μελών της Ακαδημίας. Το μόνο που μας δείχνει είναι πώς βλέπει τον εαυτό της η μουσική βιομηχανία. Αυτό είναι όλο. Και φέτος, τα βραβεία Grammy μας λένε ότι ένα από τα πιο σημαντικά μουσικά κομμάτια που έχει να προσφέρει η σύγχρονη παραγωγή είναι ένα παλιό demo των Beatles που επανήλθε στη ζωή μέσω τεχνητών μέσων.

Το τραγούδι ονομάζεται «Now and Then» και αρχικά είχε ηχογραφηθεί από τον Τζον Λένον στο σπίτι του το 1977. Οι επιζώντες σύντροφοί του άρχισαν να το επεξεργάζονται το 1995, μετά ξεχάστηκε για να ξαναρχίσει η επεξεργασία του το 2021. Τελικά κυκλοφόρησε το 2023. Πρόκειται για μια ωραία μελωδία. Αλλά αν το είχε κάνει κάποιος άλλος, θα ενδιαφερόταν κανείς; Τώρα είναι υποψήφιο για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς, ένα από τα πιο επιφανή βραβεία που θα μοιράσει η Ακαδημία κατά την ετήσια απονομή των βραβείων Grammy στις 2 Φεβρουαρίου.

Μήπως η Beyoncé έχει φτάσει σ’ ένα τέτοιο επίπεδο φήμης όπου οι ήττες της αναζωογονούν τον θαυμασμό του κοινού περισσότερο από τις νίκες της; Αν ναι, τι θα συμβεί αν ένα άλμπουμ που μοιάζει να ειρωνεύεται την ίδια την διαδικασία των βραβείων, κερδίσει τελικά το Grammy για το άλμπουμ της χρονιάς;

Αυτή η χειρονομία φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τα Grammy, έναν κουρασμένο μηχανισμό κύρους που παραμένει ανυπόληπτος, χωρίς φαντασία, εσωστρεφής, οπισθοδρομικός, αδιάφορος να γιορτάσει την πληρότητα του παρόντος, αλλεργικός στη ραπ μουσική και πολλά άλλα, ακόμα χειρότερα. Δύο από τα πιο αξιοσημείωτα ονόματα που διαγωνίζονται με τους Beatles για τον «δίσκο της χρονιάς» (ένα βραβείο που επιβραβεύει την ηχογράφηση ενός τραγουδιού, ενώ το βραβείο για το «τραγούδι της χρονιάς» επιβραβεύει τη σύνθεση) είναι η Beyoncé για την country επιτυχία της «Texas Hold 'Em» και ο Kendrick Lamar για το «Not Like Us».

Πρόκειται για δύο καλλιτέχνες με καριέρα, των οποίων η συμβολή στη σύγχρονη δημοφιλή μουσική σνομπάρεται μονίμως τη βραδιά των Grammy. Κανένας από τους δύο δεν έχει κερδίσει το βραβείο για το άλμπουμ της χρονιάς. Η Beyoncé πήρε το βραβείο για τραγούδι της χρονιάς μία φορά, το 2010. Ο Lamar, ποτέ. Και τώρα μπορεί να χάσουν το βραβείο για τον δίσκο της χρονιάς από ένα «αναπαλαιωμένο» ντέμο των Beatles; Θλιβερό.

Ωστόσο, είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ένα ακόμα χειρότερο σενάριο, στο οποίο το βραβείο θα πάει στην Taylor Swift για το «Fortnight», ένα μονότονο ντουέτο με τον Post Malone από το πιο πρόσφατο και πιο αδιάφορο άλμπουμ της, το «The Tortured Poets Department». Νωρίτερα φέτος, η Swift έγινε η πρώτη τετράκις νικήτρια Grammy για το άλμπουμ της χρονιάς, οπότε είναι λογικό να της χαρίσει η Ακαδημία Ηχογράφησης ένα νέο πεδίο βράβευσης. Μπορούμε να δούμε από τώρα τις επικεφαλίδες: «Η Taylor Swift κερδίζει τους Beatles!».

Αποτελεί έκπληξη, αν όχι απογοήτευση, το γεγονός ότι η Beyoncé συνεχίζει να υποβάλλει τον εαυτό της σε τέτοιου είδους φαιδρές διαδικασίες. Το «κάντρι» άλμπουμ της «Cowboy Carter», σ’ ένα κομμάτι του οποίου φαίνεται να σαρκάζει τα ίδια τα βραβεία Grammy με τον στίχο «Album Of The Year, I ain't win», είναι υποψήφιο για το άλμπουμ της χρονιάς, ενώ είναι επίσης υποψήφιο και στην κατηγορία του καλύτερου κάντρι άλμπουμ της χρονιάς, μαζί με τις πρόσφατες δουλειές των Chris Stapleton, Kacey Musgraves, Lainey Wilson αλλά και του αναπόφευκτου Post Malone. Και οι τέσσερις αυτοί καλλιτέχνες ήταν επίσης υποψήφιοι στα φετινά βραβεία της κάντρι δισκογραφίας (CMA) στο Νάσβιλ. Η Beyoncé δεν ήταν.

Μήπως η Beyoncé έχει φτάσει σ’ ένα τέτοιο επίπεδο φήμης όπου οι ήττες της αναζωογονούν τον θαυμασμό του κοινού περισσότερο από τις νίκες της; Αν ναι, τι θα συμβεί αν ένα άλμπουμ που μοιάζει να ειρωνεύεται την ίδια την διαδικασία των βραβείων, κερδίσει τελικά το Grammy για το άλμπουμ της χρονιάς; Ακόμα πιο ειρωνικό ίσως είναι το γεγονός ότι στο «Cowboy Carter» υπάρχει ένα τραγούδι, το οποίο αρχικά ηχογραφήθηκε από ένα συγκρότημα που την ανταγωνίζεται φέτος για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς. Είναι το «Blackbird» των Beatles.

Με στοιχεία από The Washington Post

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ