Beonix: Ένα νέο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής μπαίνει στην ατζέντα μας

CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
O headliner της πρώτης μέρας του BEONIX, Armin van Buuren.
0

Παρότι βρίσκεται μόλις στον τέταρτο χρόνο του, το BEONIX έχει αρχίσει να μπαίνει δειλά-δειλά στον ευρωπαϊκό χάρτη με τα φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής. Ήδη από την πρώτη του χρονιά η παραγωγή δεν τσιγκουνεύτηκε στα stages, στον ήχο, στα φώτα, στο προσωπικό. Δεδομένου πως διαλέγω κατά κανόνα πάρτι και φεστιβάλ στην Κεντρική Ευρώπη, όπου και βρίσκεται ο πυρήνας της techno, δεν ήμουν σίγουρος τι να περιμένω πηγαίνοντας τον Σεπτέμβρη στη Λεμεσό για το BEONIX 2025.

Ο χώρος, μια μεγάλη έκταση που αποτελείται από παροπλισμένα οινοποιεία στο νοτιοδυτικό άκρο της πόλης, είναι αρκετά εντυπωσιακός. Θετική νότα στις τρεις ημέρες του φεστιβάλ έδωσαν οι μικρές ουρές, το πολύ και εξυπηρετικό προσωπικό, τα μπαρ που υπήρχαν παντού, οι προσεγμένες και πολλές τουαλέτες και rest areas, και οι επιλογές για φαγητό.

Τα stages ήταν τέσσερα, εκ των οποίων μόνο το ένα κλειστό. Δύο εξ αυτών ήταν καλοστημένα, αν και χωρίς κάτι το αξιομνημόνευτο, με line-up που περιλάμβανε afro house, melodic techno και deep house, ήχους που δεν προτίμησα ιδιαίτερα. Το κύριο stage, που σε μεγάλο βαθμό μού θύμισε αυτό του Primer (λίγο πιο προσεγμένο), υποδεχόταν όλους τους commercial headliners της EDM και της melodic techno, μια και, όπως είναι αναμενόμενο, απευθυνόταν σε μεγαλύτερο κοινό. Ο ήχος ήταν καλός, όπως και τα φώτα, και υπήρχε πολύς χώρος, ακόμη κι όταν έβγαιναν τα πιο δημοφιλή ονόματα και ο κόσμος συνωστιζόταν.

Το τριήμερο φεστιβάλ του BEONIX έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με την εμφάνιση που δικαίως περίμενα περισσότερο, αυτή της Anfisa Letyago.

Αναμφίβολα αυτό που έκλεψε τις εντυπώσεις και το βρήκα εξαιρετικά καλοστημένο όχι μόνο για τα δεδομένα της Νότιας Ευρώπης αλλά και σε σύγκριση με εδραιωμένα clubs ήταν το εσωτερικό Hangar stage που αποτελεί πρότυπο για το πώς θα έπρεπε να είναι ένα σωστό techno club: στενόμακρο, σε δύο επίπεδα, με καθηλωτικό ήχο, τέλειο εξαερισμό και δομή που θυμίζει έντονα Printworks.

CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Φωτ.: SE7EN
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Φωτ.: SE7EN
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Ο ήχος ήταν καλός, όπως και τα φώτα, και υπήρχε πολύς χώρος, ακόμη κι όταν έβγαιναν τα πιο δημοφιλή ονόματα και ο κόσμος συνωστιζόταν.

Όλα οδηγούσαν τη ματιά σου στο booth, πίσω από το οποίο δέσποζε μια οθόνη με υπέροχα γραφικά, μινιμαλιστική, όπως ήταν και το στυλ της techno που ακούσαμε εκεί. Το stage ήταν πλαισιωμένο με σωστά φωτορυθμικά και λέιζερ που δεν κούραζαν ποτέ. Το mood του κόσμου, αν και το φοβήθηκα αρκετά, ήταν εν τέλει ok, ιδίως στο εσωτερικό stage, που ήταν όλοι πιο υποψιασμένοι.

Φτάνοντας, την πρώτη μέρα, μας καλωσόρισε ο The Element στην κεντρική σκηνή με ένα σωστά μελετημένο melodic techno set, δίχως κάτι λάθος αλλά και δίχως κάτι το αξέχαστο. Ακολούθησε ο Γερμανός Marcus Klee στο εσωτερικό Hangar stage, σε ένα αρκετά ενδιαφέρον tech house/groovy techno set με μερικά πολύ καλά remixes και η βραδιά έκλεισε (νωρίς, μια και έρχονταν άλλες δύο) με τον headliner Armin van Buuren. Αντιλαμβάνεσαι εύκολα γιατί μαγεύει εδώ και τόσα χρόνια τα πλήθη με τις άμεσα αναγνωρίσιμες μελωδίες του, τις τέλειες αλλαγές και τον uplifting ρυθμό. Προσωπικά, βέβαια, η τόση συνομιλία με το κοινό, οι παύσεις και τα drops κάθε δύο-τρία λεπτά με βγάζουν γρήγορα εκτός.  

To Σάββατο, επειδή ήθελα να μείνω μέχρι τέλους, πήγα λίγο πιο αργά. Για μένα άνοιξαν οι Adriatique στο main stage με γλυκές, συναισθηματικές μελωδίες μεταξύ tech house και melodic techno και ευχάριστα γρήγορο ρυθμό. Μου υπενθύμισαν γιατί μου έχουν αρέσει τόσο σε κάποιες εμφανίσεις τους αλλά και γιατί αντιπαθώ τόσο τη στροφή τους στην afro house και τους πιο εύπεπτους ήχους, όπως πρόσφατα στα Μάρμαρα Πεντέλης. Η συνέχεια ήταν εντελώς διαφορετική: κατευθύνθηκα στο Hangar stage για να ακούσω δύο ονόματα που είχα καιρό στη λίστα μου, αλλά δεν είχα καταφέρει να ακούσω από κοντά, την ταλαντούχα Αυστραλή Juliet Fox, πλέον headliner σε πολύ μεγάλα φεστιβάλ ανά τον κόσμο, και τον θρύλο Len Faki.

CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Oι Adriatique
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
H Anfisa Letyago
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
H Juliet Fox
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
O Len Faki

Προς μεγάλη μου έκπληξη, διαπίστωσα πως ο ήχος τους ακολουθεί minimal, Βerlin techno μονοπάτια και ότι δεν έχουν προσπαθήσει να τον κάνουν πιο εύκολο ή mainstream. Το δίωρο set της Juliet Fox κύλησε πανεύκολα, με φοβερή ροή, ένταση και μερικές επικές κορυφώσεις, ιδίως προς το τέλος. Δεν βαριέσαι λεπτό, ενώ ο ήχος της είναι ένα φρέσκο μείγμα minimal techno με acid και κάποια στοιχεία trance.

Σειρά είχε ένας από τους μεγαλύτερους εν ενεργεία DJ και σπουδαίο δείγμα βερολινέζικης techno, ο Len Faki. Κλιμάκωσε την ένταση στο set του τόσο σωστά, το μπάσο ήταν βαθύ, δυνατό και υπνωτικό, ακριβώς όπως έχω την techno και όσα πρέπει να σου μεταδίδει στο κεφάλι μου, και ο ήχος του ήταν έξυπνος, «πονηρός», αν θέλετε, κατευθύνοντας τη διάθεση του κόσμου.

Τελευταία μέρα και με κάποια κούραση πλέον, ξεκίνησα με το δεύτερο μισό του set του πρωτοπόρου της tech house, Maceo Plex. Στο set του μού έλειψε σίγουρα η ένταση, καθώς μερικά κομμάτια ήταν πολύ ήσυχα και απογευματινά, αλλά έκλεισε με το τρίπτυχο που ήλπιζα: «All Night», «Conjure dreams» και «Infinity», πανέμορφα μιξαρισμένα τραγούδια-ύμνους στην ηλεκτρονική μουσική. Το τριήμερο φεστιβάλ έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με την εμφάνιση που δικαίως περίμενα περισσότερο, αυτή της Anfisa Letyago.

Όσες φορές την έχω ακούσει, έχει παίξει κάπως διαφορετικά, οπότε με έτρωγε η περιέργεια. Από τα πρώτα της λεπτά στο stage, με το total black look της και τα γυαλιά ηλίου, τόνισε πως θα έπαιζε ένα no-joke set – όμοιό του δεν έχω ξανακούσει και διεκδικεί επάξια τον τίτλο ενός από τα καλύτερα που έχω βιώσει. Έπαιξε ένα πεντακάθαρο minimal set που το είχε δουλέψει σοβαρά, παντρεύοντας τρία και τέσσερα τραγούδια μαζί, το μπάσο ήταν υπόκωφο, «βρόμικο» και μιλούσε κατευθείαν στην ψυχή σου. To διάνθισε με νότες από trance στοιχεία και αιθέριες μελωδίες που έπαιζαν διακριτικά στο υπόβαθρο.

CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Φωτ.: SE7EN
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Φωτ.: SE7EN

Απομόνωσε το μπάσο από το τραγούδι με το οποίο θα έκλεινε και με αυτό τον ήχο έδεσε όλο της το set. Αν μπορούσα να το παρομοιάσω με κάτι, θα έλεγα πως θύμισε πολύ Mendesidis & Ben Klock ως προς την ένταση και τον θυμό που είχε, μαζί με μια επιπλέον «πονηράδα» τύπου Pan Pot. Αποκορύφωμα, το συγκλονιστικό «Tunnel» του Unfinished Portraits με το οποίο έκλεισε. Οι ικανότητές της ως DJ νιώθω πως θα ντρόπιαζαν πολύ βαρύτερα ονόματα στον χώρο. Ο κόσμος δεν μπορούσε να σταματήσει να χειροκροτάει όταν τελείωσε και αυτή είναι η ωραιότερη ανάμνηση που έχω από το BEONIX 2025. Παρά τους ενδοιασμούς μου, αποδείχθηκε καλύτερο από ό,τι περίμενα. Το κόστος του 3-day pass, 125 ευρώ, είναι πολύ θελκτικό για κάποιον που είναι on a budget. Του χρόνου ελπίζω να έχει περισσότερα techno sets.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ