Θυμάσαι την πρώτη φορά;

Do you remember the first time? Facebook Twitter
Όταν τελείωσε η συναυλία, σχολιάσαμε την αξιοπρέπεια του Jarvis που κατάφερε να παραμείνει ο performer που ξέρουμε και αγαπάμε αλλά στη 60 year-old version του. Φωτ.: Release Athens Festival
0

Ήμουν κι εγώ στους Pulp. Μαζί με μια μεγάλη παρέα ηλικίας 40, 45+ που βρισκόμαστε κάθε φορά κάτω από μια σκηνή να χτυπιόμαστε με τις μουσικές που έχουμε αγαπήσει. Είμαστε οι κλασικοί συναυλιάκηδες που ακόμα πιστεύουμε ότι τα live ήταν, είναι και θα είναι η αγαπημένη μας διασκέδαση. Ξετρυπώνουμε από τη σκουληκότρυπα της Gen X και μαζευόμαστε για να θυμηθούμε τις μουσικές με τις οποίες μεγαλώσαμε, τότε που προσπαθούσαμε να απομνημονεύσουμε τους στίχους από τα leaflet των cd.

Τους Pulp τους ανακάλυψα κάπου τότε, στα early '90s, και λάτρεψα το «Do you remember the first time?» – μαζί με χιλιάδες fan της brit pop, που έδωσαν στον Jarvis και την παρέα του την αναγνώριση, τη φήμη και τη διάρκεια που τους άξιζε. Το 2011 ταξίδεψα μέχρι την Ισπανία, στο Primavera Festival, για να δω το πρώτο live της επανένωσής τους. Η συναυλία ξεκινούσε με ένα τεράστιο «What have you been doing for the past fifteen years?» στις γιγαντοοθόνες. Η εμπειρία τού να ξαναβλέπεις τον Cocker –μαζί με άλλα 100 χιλιάδες άτομα απ’ όλο τον κόσμο– να τρέχει και να πηδάει στη σκηνή με το κουστούμι του δανδή και να παίζει με το μικρόφωνο με μικροκινήσεις που έχουν λίγη παιδική αφέλεια και μπόλικο ενήλικο (αυτο)σαρκασμό άξιζε κάθε ταλαιπωρία. Ένας ζωντανός θρύλος –προσωπική άποψη– βρισκόταν μπροστά μου για να μου θυμίσει ότι τα τραγούδια που γνωρίζεις καλά είναι εκείνα που συνδέονται με μια άλλη εποχή.

Εκείνο που μένει είναι η δική μας αντοχή να βρισκόμαστε όλοι μαζί και να διατηρούμε ζωντανό ένα αυθάδες κομμάτι της εφηβείας μας, που ακόμα επαναστατεί απέναντι στην ενήλικη σοβαρότητα.

Με μια διαφορά. Τότε συνειδητοποίησα ότι οι στίχοι των Pulp έχουν θέσει κάποια από τα πιο σημαντικά ερωτήματα αυτής της ζωής. «Do you remember the first time?» Όταν άκουγα-τραγουδούσα-χόρευα αυτούς τους στίχους, οι πρώτες φορές ξεχύνονταν μπροστά μου σαν ορμητικό ποτάμι, αλλά τώρα καταλαβαίνω πόσο σημαντικές ήταν. Με ανησυχεί ότι αρχίζω να ξεχνάω τις πρώτες φορές. Κυρίως τον ενθουσιασμό κάθε πρώτης φοράς. Όποια κι αν είναι αυτή. Κάπως έτσι ενηλικιώνεσαι. Όταν οι πρώτες φορές μειώνονται δραματικά και η καθημερινότητα είναι μια επαναληπτική, προβλέψιμη διεκπεραίωση. Απ’ την άλλη όμως, κάθε μέρα δεν έχει μια πρώτη φορά μέσα της; Στη συναυλία των Pulp στην Πλατεία Νερού, την 547η της καριέρας τους, ήμουν για πρώτη φορά σε εκείνο το σημείο με τη Σόφη, τον Χρήστο, τον Αντρέα, τον Στράτο, τον Λεωνίδα, τον Διονύση που χόρευε όπως το '11 και πολλούς ακόμα φίλους, πίναμε για πρώτη φορά παγωμένη μπίρα κάνοντας αστεία για την ηλικία μας και περιμένοντας να δούμε στη σκηνή μια μπάντα που θα μας θύμιζε την εποχή που γνωριζόμασταν με τη ζωή.

Pulp - Do You Remember the First Time?

Όταν τελείωσε η συναυλία –αυτή η 547η που είδα για πρώτη φορά– σχολιάσαμε την αξιοπρέπεια του Jarvis που κατάφερε να παραμείνει ο performer που ξέρουμε και αγαπάμε αλλά στη 60 year-old version του. Κι εμείς, με την πονεμένη μέση και τα μουδιασμένα γόνατα και το αυχενικό σύνδρομο να μας θυμίζει τη δική μας 45 year-old εκδοχή μας, μαζέψαμε τα κομμάτια μας χαρούμενοι που ακούσαμε το «Razmatazz» –δεν υπήρχε στο set list της περιοδείας– και συγκινημένοι γιατί εκτός από πρώτη, αυτή μπορεί και να ήταν και η τελευταία φορά που είδαμε τους Pulp live. 

Εκείνο που μένει είναι η δική μας αντοχή να βρισκόμαστε όλοι μαζί και να διατηρούμε ζωντανό ένα αυθάδες κομμάτι της εφηβείας μας, που ακόμα επαναστατεί απέναντι στην ενήλικη σοβαρότητα. Λογικό, αν σκεφτείς ότι πολλοί από εμάς μεγαλώσαμε σε οικογένειες που το πιο κοντινό σε live concert που γνώριζαν ήταν η χορωδία της εκκλησίας σε εορταστικές λειτουργίες. Από εκεί μέχρι το Ρόδον και αργότερα τη Μαλακάσα και την Πλατεία Νερού έπρεπε να διανύσουμε μια μεγάλη απόσταση, σπαρμένη με στερεότυπα και σοβαροφάνειες. Έτσι φτάνω στο δεύτερο μεγάλο ερώτημα των Pulp που με στοιχειώνει τα τελευταία χρόνια: «Are you sure you wanna live like common people?». No, thanks for asking, Jarvis!

Pulp - Common People



 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT