Η θεατρική σεζόν κορυφώνεται: 19 πρεμιέρες για τον Δεκέμβριο

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Στο Dreams of Time, η Δάφνη Αντωνιάδου εξερευνά οπτικά και ηχητικά τη δημιουργική διαδικασία του σύμπαντος, μέσα από το κοσμικό και το ανθρώπινο γίγνεσθαι.
0

Dreams of Time

Στο «Dreams of Time» η Δάφνη Αντωνιάδου σκηνοθετεί και χορογραφεί τις Ξένια Σταθούλη και Σοφία Μαρτίου, εξερευνώντας οπτικά και ηχητικά τη δημιουργική διαδικασία του σύμπαντος μέσα από το κοσμικό και το ανθρώπινο γίγνεσθαι και τα άκρα της ανθρώπινης κατάστασης αλλά και μέσα από το πρίσμα της ιδιοσυγκρασίας, της ευαισθησίας και της υπέρμετρης δύναμης που διέπουν τη γυναικεία φύση, δημιουργώντας κάπου ανάμεσα στη σεξουαλικότητα και τον τρόμο μια σειρά από αισθητηριακές εμπειρίες.
Στις 6, 13, 20 και 27 Δεκεμβρίου στο θέατρο Θησείον

Βυσσινόκηπος

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Βυσσινόκηπος: Μια μικρή ωδή στην απώλεια και στην αντίσταση μας. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

Η Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη σκηνοθετεί 7 πρόσωπα του αριστοτεχνικού έργου του Τσέχοφ που μέσα από ένα κβαντικό άλμα γυρίζουν πίσω τον χρόνο για να το σώσουν το σπίτι τους; 

Μια μικρή ωδή στην απώλεια και στην αντίστασή μας σε αυτήν. Μια ειλικρινής απορία για το πώς κανείς ισορροπεί επάνω στα γκρεμίδια. Οι Δέσποινα Κούρτη, Ιφιγένεια Βαρελά, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Τίτος Γρηγορόπουλος, Μαρία Δαμασιώτη, Γιώργος Δικαίος και Νάντια Κατσούρα σε μια ιστορία επιστροφής στο σπίτι των παιδικών χρόνων, στο σπίτι της μνήμης.
Από 11 Δεκεμβρίου στο θέατρο Θησείον

Κακούργα Πεθερά

Το νέο έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη που σκηνοθετεί ο Θανάσης Ζερίτης εμπνέεται από ένα διάσημο έγκλημα που συντάραξε την Ελλάδα στις αρχές του 20ού αιώνα, το έγκλημα της Χαροκόπου ή έγκλημα του αιώνα, όπως το χαρακτήρισαν οι δημοσιογράφοι της εποχής. Οι Ελένη Ουζουνίδου, Εριέττα Μανούρη, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Παπανδρέου και Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης επιχειρούν να φωτίσουν την οριακή ψυχολογία των ανθρώπων που καταφεύγουν στη βία, έχοντας υπάρξει προηγουμένως οι ίδιοι θύματά της. 
Από 4 Δεκεμβρίου στο θέατρο Πόρτα 

Love and Money

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Τα δραματικά πρόσωπα που υποδύονται οι Κατερίνα Μαούτσου, Άρης Μπαλής, Νάνσυ Μπούκλη, Γιώργος Σύρμας και Σοφία Μαραθάκη αλληλοσπαράσσονται μέχρι τελικής πτώσεως.

Η Σοφία Μαραθάκη επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης με το επίκαιρο έργο του Ντένις Κέλι για τις ανθρώπινες σχέσεις που διαλύονται από το χρήμα, τον καταναλωτισμό και τα χρέη μέσα σε μια κοινωνία με κανιβαλιστικές διαθέσεις, όπου το άτομο συνθλίβεται από τα στερεότυπα της τηλεόρασης και του διαδικτύου. Τα δραματικά πρόσωπα που υποδύονται οι Κατερίνα Μαούτσου, Άρης Μπαλής, Νάνσυ Μπούκλη, Γιώργος Σύρμας και η Σοφία Μαραθάκη αλληλοσπαράσσονται μέχρι τελικής πτώσεως, φορώντας επώνυμα ρούχα, καταναλώνοντας πακέτα έτοιμων φαγητών, αλκοόλ και ηρεμιστικά, οδηγώντας πολυτελή αυτοκίνητα και χρησιμοποιώντας πιστωτικές κάρτες.
Από τις 4 Δεκεμβρίου στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης

Βάιζα

Η Χριστίνα Ματθαίου σκηνοθετεί το πρωτότυπο έργο «Βάιζα». Αντλώντας στοιχεία από τα έργα του Παντελή Μπουκάλα «Μηλιά μου αμίλητη» και «Ο Χριστός στα χιόνια» και έμπνευση από τον μύθο της La Loba, συνθέτει μια παράσταση που μιλάει για τη δύναμη της θηλυκότητας, τη δύναμη να σπας, να εκτίθεσαι, να είσαι ατελής, να διαφέρεις, να αυτοκαθορίζεσαι, να νιώθεις, να εκφράζεσαι, να ζεις.
Από 4 Δεκεμβρίου στο ΠΛΥΦΑ

Ο Τίποτας

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Ο Θάνος Τοκάκης συνεχίζει την καλλιτεχνική έρευνα πάνω στην αναζήτηση της ταυτότητας και την έννοια της ευτυχίας.

«Θα έρθει μια μέρα που θα σας απομένουν τριάντα δευτερόλεπτα ζωής. Ε, θέλω να με σκεφτείτε τότε». Ο Θάνος Τοκάκης συνεχίζει την καλλιτεχνική έρευνα πάνω στην αναζήτηση της ταυτότητας και στην έννοια της ευτυχίας. Μετά τη μικρού μήκους ταινία «Tokakis ή What’s my name» σκηνοθετεί και ερμηνεύει έναν σχεδόν μπεκετικό ήρωα που από σκηνής μιλάει για τον πόνο, τα ραγίσματα και τα τραύματα που κουβαλά.
Από 8 Δεκεμβρίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

«Πλάσματα του Θεού: Υπόθεση Παπέν»

Ο Πέτρος Νάκος σκηνοθετεί μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση βασισμένη στην αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν που διέπραξαν ένα από τα πιο στυγερά και αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα, με τις Μίνα Χειμώνα, Αγγελική Κοντού, Άντα Κουγιά, Αιλιάνα Μαρκάκη. Μια παράσταση για τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη, που παντρεύει το φιλμ νουάρ με τα σύγχρονα crime series.
Από 7 Δεκεμβρίου στο Altera Pars

Bella Figura

Το έργο της Γιασμίνα Ρεζά παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη. Ένα πολύπλοκο, αστείο και σκληρό παιχνίδι εξουσίας με όλους και για όλα, από το οποίο δεν πρόκειται να βγει κανένας αλώβητος, με τους πρωταγωνιστές Υβόννη Μαλτέζου, Φαίη Ξυλά, Παναγιώτη Μπουγιούρη, Ραφίκα Σαουίς και Χρήστο Κοντογεώργη να συναντιούνται σε ένα εξοχικό εστιατόριο.
Από 7 Δεκεμβρίου στο θέατρο Σταθμός

The Doctor

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Ένα ιδιοφυές νοητικό πείραμα για τα αδιέξοδα της πολιτικής ταυτοτήτων.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί ένα ιδιοφυές νοητικό πείραμα για τα αδιέξοδα της πολιτικής ταυτοτήτων (identity politics), που προκαλεί τα όρια της αντίληψης ακόμα και των ίδιων των θεατών. Στον ρόλο της καθηγήτριας Ρουθ Γουλφ η Στεφανία Γουλιώτη και του ιερέα ο Νίκος Χατζόπουλος. Τον εξαιρετικό θίασο συμπληρώνουν οι Αμαλία Νίνου, Κίττυ Παϊταζόγλου, Μαριάννα Δημητρίου, Ζωή Ρηγοπούλου, Aurora Marion, Λευτέρης Πολυχρόνης, Νίκη Σερέτη, Σταύρος Καλλιγάς και Αλίκη Ανδρειωμένου.
Από τις 8 Δεκεμβρίου στο ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ

Φακντ-απ

Το έργο του Τάσου Ιορδανίδη σκηνοθετεί η Θάλεια Ματίκα  με την Αφροδίτη Λιάντου και τον Διονύση Παπανδρέου στους ρόλους δυο νέων  της γενιάς Ζ που προσπαθούν να ακουστούν σε έναν κόσμο που δεν τους ακούει. Στην προσπάθειά τους αυτή θα φτιάξουν μια δική τους πραγματικότητα, σε έναν κόσμο που τρέχει γρήγορα, που κρίνει εύκολα, που βάζει ταμπέλες με ελαφριά καρδιά και ζει μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Από 9 Δεκεμβρίου στο θέατρο Άλφα - Ληναίος - Φωτίου

Η playlist μιας faultless μητρότητας

Σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου και Έλενας Τυρέα, ένα έργο της Ευαγγελίας Γατσωτή όπου 4 ήρωες συνδέονται με σχέσεις εξάρτησης σε μια ιστορία όπου όλα είναι πιθανά και όλα ανατρέπονται, αποδεικνύοντας ότι η μητρικότητα δεν απορρέει πάντα από τη μητρότητα. Ηρωίδα είναι η Μπούλετ, διάσημη DJ της underground σκηνής των '80s, που ήταν ανέκαθεν απορροφημένη από την καριέρα της.
Από 9 Δεκεμβρίου στο Vault

Το νούμερο 31328

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Αριάδνη Καβαλιέρου, Ρηνιώ Κυριαζή, Μιχάλης Πανάδης και Σωτήρης Τσακομίδης μας μεταφέρουν σε μια ιστορία που αξίζει να ξαναειπωθεί.

Σε διασκευή και σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου ένα από τα εμβληματικότερα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας που αποτυπώνει την πραγματική εμπειρία του συγγραφέα στα τάγματα εργασίας μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Οι Αριάδνη Καβαλιέρου, Ρηνιώ Κυριαζή, Μιχάλης Πανάδης και Σωτήρης Τσακομίδης μας μεταφέρουν μια ιστορία που αξίζει να ξαναειπωθεί, να ζωντανέψει, να αγγίξει, να ταράξει και να συγκινήσει, να μην ξεχαστεί.
Από 11 Δεκεμβρίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Μedea loading

Ως μια σύγχρονη θηλυκή ύπαρξη, η Μήδεια μας καλεί σε μια τελετή τσαγιού για να μας αφηγηθεί τη δική της ιστορία θρήνου και χειραφέτησης. Αν η Μήδεια ήταν τόπος, τι τόπος θα ήταν; Τι κουβαλάει μαζί του ο Ιάσονας; Τα παιδιά της Μήδειας τι πίνουν; Πού κατοικεί μέσα μας η Μήδεια; Ο έρωτας περνάει; Πώς ξορκίζεται το παρελθόν; Και τέλος πάντων, τι παπούτσια ταιριάζουν σε μια ανάβαση στον ήλιο; Μια παράσταση σε σύλληψη και ερμηνεία της Ρόζας Προδρόμου.
Από 13 Δεκεμβρίου στο ΠΛΥΦΑ

Όταν πέθανα

Ο Λάκης Λαζόπουλος γράφει και σκηνοθετεί την «κωμωδία της ζωής μας» με πρωταγωνιστή έναν νεκρό που ξαφνικά βρίσκεται όρθιος στο νεκροταφείο καθώς ένα από τα νεύρα του δεν έχει πεθάνει και συμπαρασύρει τα υπόλοιπα. Ανατινάζεται το σύμπαν του και έτσι στα τριήμερά του τούς περιμένει όλους να συζητήσουν μαζί του: συγγενείς και φίλους, αλλά και την πρώτη του γυναίκα που έχει εγκαταλείψει τα εγκόσμια και ζει σε μοναστήρι.
Από 22 Δεκεμβρίου στο θέατρο Βέμπο

Γλάρος

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί τον χορό των ανθρώπων του Τσέχοφ. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί τον χορό των ηρώων του Τσέχοφ γύρω από μια λίμνη, οι οποίοι προβληματίζονται πάνω στην τέχνη και το μέλλον, αναπολούν τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτουν μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή λίγο πριν βουλιάξει. Οι Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Μαρία Φιλίνη, Δρόσος Σκώτης, Γιώργος Ζυγούρης και Νατάσα Εξηνταβελώνη παλεύουν με το ανεκπλήρωτο της ανθρώπινης ύπαρξης που ψάχνει να βρει έναν τρόπο να ανήκει και να ακουμπήσει σε έναν προορισμό.
Από 15 Δεκεμβρίου στο θέατρο Προσκήνιο

Όλοι εμείς πουλιά

Σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, το έργο εξερευνά την έννοια της ταυτότητας ως στοιχείο αυτοπροσδιορισμού αλλά και ως κίνδυνο εγκλωβισμού μέσα στα δύσκαμπτα πλαίσια που μας έχουν επιβληθεί από την καταγωγή, τη θρησκεία, τις παραδόσεις, την οικογένεια και τον εαυτό μας. Μπάμπης Αλεφάντης, Γιώργος Ζιόβας, Άννα Μάσχα, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Δημήτρης Παπανικολάου, Μελίνα Πολυζώνη, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Στεφανία Σαμαρά και Πηνελόπη Τσιλίκα στροβιλίζονται σε ένα δυσοίωνο σύμπαν.
Από 20 Δεκεμβρίου στο Εθνικό Θέατρο

Βασιλιάς Ληρ

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Σκηνή από την παράσταση ο Βασιλιάς Ληρ. Φωτ.: Karol Jarek

Ο Γιάννης Χουβαρδάς μας καλεί σε ένα σύμπαν στο οποίο η εξουσία σημαίνει τα πάντα και η αμφισβήτησή της οδηγεί στο τίποτα. Το έργο ακολουθεί το ταξίδι του Ληρ προς το σκοτάδι, την εσωτερική ερημιά και την τρέλα μετά την απόφασή του να αποσυρθεί από την ενεργό δράση και να μοιράσει την επικράτειά του στις τρεις κόρες του. Η τραγωδία που θα ξετυλιχθεί δεν θα αφήσει αλώβητο κανέναν από τους ήρωες. Τον φερώνυμο ρόλο ενσαρκώνει ο Λεωνίδας Κακούρης.
Από 16 Δεκεμβρίου στο Εθνικό Θέατρο

Anastasia the musical

Η Θέμις Μαρσέλλου σκηνοθετεί τους Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Demy, Θανάση Τσαλταμπάση και Ίαν Στρατή σε ένα μιούζικαλ για τη συγκινητική ιστορία της μεγάλης δούκισσας Αναστασίας Ρομανόφ που η εξαφάνισή της και ό,τι της συνέβη αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα αναπάντητα ερωτήματα της Ιστορίας, με τον συγγραφέα να αναζητά να ανακαλύψει ξανά το παρελθόν της, το οποίο πιστεύει ότι βρίσκεται στο Παρίσι.
Από 23 Δεκεμβρίου στο θέατρο Παλλάς

H πρόβα

Το έργο του Ζαν Ανούιγ τοποθετείται στη μεσοπολεμική Γαλλία, σε έναν πύργο κάπου στην εξοχή, όπου ένας Κόμης, αντιπροσωπευτικό απομεινάρι μιας κοινωνικής τάξης σε παρακμή, σκηνοθετεί, για να διασκεδάσει την πλήξη τόσο τη δική του όσο και των καλεσμένων του, ένα έργο του Μαριβώ. Ηθοποιοί-μαριονέτες, απόλυτα υποταγμένοι στα καπρίτσια του, είναι η γυναίκα του, ο εραστής της, η ερωμένη του, ο καλύτερος φίλος του και μια νεαρή γκουβερνάντα, προερχόμενη από τον χώρο των υπηρετών, την αριστερή πτέρυγα. Η γκουβερνάντα αυτή είναι το αγκάθι που τσιμπάει και ματώνει τους ήρωες, θυμίζοντάς τους πως κάποτε ήταν άνθρωποι με δικά τους αισθήματα και σκέψεις. Ένα αγκάθι που πρέπει να αφαιρεθεί βίαια, όπως βίαια εισέβαλε στη ζωή και το δέρμα τους…

Από 16 Δεκεμβρίου στο Θέατρο NOŪS - Creative Space

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς»: Μια γνήσια λαϊκή αφήγηση που ξεπερνά το όριο του αριστερού απομνημονεύματος

I Was There / «Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς»: Μια γνήσια λαϊκή αφήγηση που ξεπερνά το όριο του αριστερού απομνημονεύματος

Σε έναν κόσμο όπου η ακεραιότητα και η αφοσίωση εξαφανίζονται, η παράσταση μας θυμίζει ότι υπήρξε μια γενιά που έζησε χωρίς να αφήσει στιγμή τα ιδανικά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ