14 παραστάσεις που ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη προσεχώς

LYSSASMENH GATA Facebook Twitter
Το θρυλικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς «Λυσσασμένη Γάτα» που θα κάνει πρεμιέρα την 1η Δεκεμβρίου στο Βασιλικό Θέατρο. Φωτ.: Rafail Mike
0

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος έχει ανακοινώσει για τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2023- 2024 δύο σημαντικές νέες παραγωγές: το θρυλικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς Λυσσασμένη Γάτα που θα κάνει πρεμιέρα την 1η Δεκεμβρίου στο Βασιλικό Θέατρο σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Σύλλα Τζουμέρκα, και το μιούζικαλ-αναδρομή στην επιθεώρηση, Βίρα τις άγκυρες, των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου Αστέριου Πελτέκη, που θα ξεκινήσει τις παραστάσεις στις 15 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Η «Λυσσασμένη Γάτα», το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο που πρωτοανέβηκε στη Νέα Υόρκη το 1955 από τον Ελία Καζάν και έγινε μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία το 1957 με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον Πολ Νιούμαν, παρουσιάζεται στην πιο τολμηρή εκδοχή από τις δύο που μας άφησε ο συγγραφέας, η οποία άλλωστε ήταν η αγαπημένη του και οπωσδήποτε η πιο αντιπροσωπευτική του.

Το «Βίρα τις άγκυρες» αποτελεί έναν φόρο τιμής στα 130 χρόνια του αγαπημένου θεατρικού είδους της επιθεώρησης και ανεβαίνει 26 χρόνια από την πρώτη του παρουσίαση από το Εθνικό Θέατρο. Μια υπερπαραγωγή με σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη, κοστούμια του Νίκου Χαρλαύτη, χορογραφίες του Δημήτρη Παπάζογλου και φωτισμούς του Στέλιου Τζολόπουλου, την πρωτότυπη μουσική των Γιώργου Μουζάκη, Γιώργου Κατσαρού, Ζακ Ιακωβίδη, Γιώργου Ε. Παπαδάκη και ενορχηστρώσεις του Γιώργου Ανδρέου. Συμμετέχουν περισσότεροι από 30 ερμηνευτές επί σκηνής.

Thessaloniki Culture: Ο μεγάλος πολιτιστικός οδηγός Facebook Twitter
Η Εύη Σαρμή και ο Αστέριος Πελτέκης στις πρόβες του «Βίρα τις Άγκυρες».

Μεταξύ 23 και 26 Νοεμβρίου ανεβαίνει στο Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών το έργο της Δήμητρας Μήττα, Φαίδρας Άτοπος, σε σκηνοθεσία του Αντώνη Καραγιάννη. Πρόκειται για ένα ρεσιτάλ για δύο σολίστ, έναν διάλογο μεταξύ ενός μουσικού και μιας ηθοποιού, μέσα από το οποίο αναδεικνύεται ο πεπτωκός φτερωτός έρως και οι βλαβερές συνέπειές του. Η Ηρώ Μουκίου ερμηνεύει την ηρωίδα, η οποία συνομιλεί με τη μουσική του Μιχαήλ Χατζηαναστασίου, καθώς οι μελωδίες του συνδράμουν στην πλοκή του έργου.

Από τις 16 έως τις 25 Νοεμβρίου ανεβαίνει στο θέατρο Αυλαία η «άγρια κωμωδία» και «ιστορία βίαιης ενηλικίωσης», όπως τη χαρακτήρισαν, του Γιώργου Καφετζόπουλου ΤΑΟ σε σκηνοθεσία Δανάης Σπηλιώτη, με τον ίδιο το συγγραφέα, τον Αντώνη Καφετζόπουλο και τον Θοδωρή Σκυφτούλη στη διανομή. Η μουσική είναι του Φώτη Σιώτα.

Από τις 16 Δεκεμβρίου στο ίδιο θέατρο θα δούμε το «σύγχρονο θρίλερ» της Ραφαέλλα Μάρκους, Δάφνη, σε μετάφραση και ερμηνεία της Άρτεμης Γρύμπλα και της Λίλας Μπακλέση, οι οποίες υπογράφουν επίσης τη σκηνοθεσία, με τη συνεργασία του Κωνστανίνου Μπιμπή. Ένα queer παραμύθι για τον έρωτα, την αποδοχή και την επιβολή της εξουσίας, γραμμένο το 2022, το οποίο συνδιαλέγεται με τον αρχαιοελληνικό μύθο της Δάφνης και του Απόλλωνα.

Όλες οι παραστάσεις που ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη του επόμενους μήνες Facebook Twitter
Το «σύγχρονο θρίλερ» της Ραφαέλλα Μάρκους, «Δάφνη», σε μετάφραση και ερμηνεία της Άρτεμης Γρύμπλα και της Λίλας Μπακλέση. Φωτ.: Σοφοκλής Μπιμπής

Στις 10, 11 και 12 Νοεμβρίου ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου Αμαλία η παράσταση Κωσταλέξι, εμπνευσμένη από την πραγματική ιστορία που είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο το 1978. Σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μωραΐτης, ο οποίος αποπειράται να ανακαλύψει την πραγματική Ελένη Καρυώτη, της γυναίκας που η οικογένεια της κρατούσε κλειδωμένη στο υπόγειο του σπιτιού της 29 χρόνια. Ερμηνεύουν οι Άλκηστις Νικολαΐδη, Ζωγραφιά Μεντεσίδου και Κωνσταντίνος Μωραΐτης.

Στο ίδιο θέατρο από τις 14 Δεκεμβρίου ανεβαίνει ο θεατρικός μονόλογος Τσιτάχ - Η ερημιά του τερματοφύλακα του Βασίλη Κατσικονούρη με τον Γιώργο Νινιό, σε σκηνοθεσία του ίδιου και της Ερμίνας Κυριαζή.

Αναζητώντας νέους δρόμους αφήγησης, η θεατρική ομάδα Γκραν Γκινιόλ ανεβάζει σε μια άκρως τολμηρή, νέα μετάφραση τον Υμπύ Τύραννο του Alfred Jarry, την αθυρόστομη κωμωδία για την απληστία των πολιτικών ηγετών, σε σκηνοθεσία Χρήστου Παπαδημητρίου. Από τις 20 Νοεμβρίου έως τις 5 Δεκεμβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Eightball Club στα Λαδάδικα.

Thessaloniki Culture: Ο μεγάλος πολιτιστικός οδηγός Facebook Twitter
Η θεατρική ομάδα Γκραν Γκινιόλ ανεβάζει σε μια άκρως τολμηρή, νέα μετάφραση τον Υμπύ Τύραννο του Alfred Jarry. Φωτ.: Μαρία Καβαλιώτη

Παράλληλα, παρουσιάζονται μεγάλες επιτυχίες της προηγούμενης περιόδου, όπως το Σ’ εσάς που με ακούτε της Λούλας Αναγνωστάκη, παράσταση του ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία του Χρήστου Θεοδωρίδη, που θα παίζεται στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών από τις 17 Νοεμβρίου έως τη 1η Ιανουαρίου 2024 – σημειωτέον, αγαπήθηκε πολύ από το κοινό, κάνοντας απανωτά sold-out.

Μια περσινή επιτυχία του ΚΘΒΕ, που ήδη παίζεται ξανά, στην ΕΜΣ, είναι και το έργο Οι εχθροί / Μια ερωτική ιστορία του νομπελίστα Ισαάκ Μπασέβις Σίνγκερ. Γραμμένο στα γίντις, κυκλοφόρησε το 1966 και θεωρείται κορυφαίο κείμενο της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η θεατρική διασκευή είναι του Ρόι Χεν, η μετάφραση του Λεωνίδα Καρατζά, η σκηνοθεσία του Στάθη Λιβαθινού και η μουσική του Δημήτρη Μαραμή.

Σταθερά sold out, το Όποιος θέλει να χωρίσει να σηκώσει το χέρι του του Γιώργου Καπουτζίδη, σε σκηνοθεσία του ίδιου, επαναλαμβάνεται στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» της Μονής Λαζαριστών στη Σταυρούπολη, ενώ στο Βασιλικό θέατρο ανεβαίνει ο Επιθεωρητής του Νικολάι Γκόγκολ, μια κωμωδία που στηλιτεύει τις σχέσεις υποταγής και εξουσίας που χαρακτήριζαν την προεπαναστατική Ρωσία, σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ και σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα.

Thessaloniki Culture: Ο μεγάλος πολιτιστικός οδηγός Facebook Twitter
Στο Βασιλικό θέατρο ανεβαίνει ο «Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ. Φωτ.: Rafail Mike

Στο Αριστοτέλειον ανεβαίνει ήδη η μεγάλη επιτυχία της Αθήνας, Το έκτο πάτωμα, του Αλφρέντ Ζαρί σε σκηνοθεσία του Γιώργου Βάλαρη. Πρόκειται για αναβίωση της ιστορικής μουσικής παράστασης, σε διασκευή της Άννας Παναγιωτοπούλου. Ο Σταμάτης Κραουνάκης και η Λίνα Νικολακοπούλου δημιούργησαν ίσως τα πιο γνωστά και πλέον αγαπημένα τραγούδια που ακούστηκαν τις τελευταίες δεκαετίες σε θεατρική παράσταση. Πρωταγωνιστούν ο Δημήτρης Πιατάς και η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, καθώς και οι Υρώ Μανέ, Κώστας Μακεδόνας, Ελένη Καστάνη, Δανάη Λουκάκη, Μαριαλένα Ροζάκη, Αρμάν Εδουάρδος Μενετιάν, Βασίλης Αθανασόπουλος, Σταύρος Παρχαρίδης, Ευαγγελία Μουμούρη.

Τέλος, το Θέατρο Τ επαναλαμβάνει από 1 έως 18 Δεκεμβρίου την Έντα Γκάμπλερ του Χένρικ Ίψεν σε απόδοση και σκηνοθεσία της Γλυκερίας Καλαϊτζή. Μια παράσταση η οποία ανοίγει διάλογο με το σήμερα εστιάζοντας στην ανεκπλήρωτη επιθυμία της πιο αινιγματικής ηρωίδας της παγκόσμιας δραματουργίας να αυτοπροσδιοριστεί μέσα σε μια πατριαρχική κοινωνία.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Tο νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

powered by:

aegean-logo

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ