33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Χωρίς Τίτλο, 2022, Ακριλικά, χρωματιστό μολύβι σε καμβά, 145 εκ.

33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων

0

Με τη φιλοδοξία να θέσει τη ζωγραφική στο κέντρο της συζήτησης για τη σύγχρονη τέχνη, αναδεικνύοντας τα κεντρικά θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους ζωγράφους και συστήνοντας τους νεότερους από αυτούς στο ευρύτερο ελληνικό κοινό, η έκθεση «Encore: Νέα ελληνική ζωγραφική», που γίνεται στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων με επιμελητές τους Ελένη Κούκου, Χριστόφορο Μαρίνο και Θεόφιλο Τραμπούλη, σε διοργάνωση του Δήμου Αθηναίων/ΟΠΑΝΔΑ, παρουσιάζει ζωγράφους έως περίπου 40 ετών και θα διαρκέσει από τις 27 Ιουνίου έως τις 10 Σεπτεμβρίου.

Σε μια εποχή που οι ιδιωτικές και δημόσιες χρηματοδοτήσεις για τον πολιτισμό επιμένουν στην υποστήριξη εφήμερων και άϋλων έργων, η έκθεση θα επικεντρωθεί στην υλικότητα της ζωγραφικής, δείχνοτας το παρόν, τις τάσεις, τις χειρονομίες, τις σχέσεις και το μέλλον της.

Είναι το πανόραμα μιας ζωγραφικής ταιριαστής απόλυτα με τον καιρό, πολύχρωμης, τολμηρής, ορμητικής, υλικής, μαχητικής αλλά και φοβισμένης.

Η έκθεση αφήνει τον θεατή να δημιουργήσει τις δικές του διαδρομές, να δώσει τις δικές του απαντήσεις και να αναπτύξει τις δικές του συναισθηματικές σχέσεις με το έργο και την απόλαυσή του.

Το πιο παραδοσιακό ίσως μέσο, η ζωγραφική, αποτελεί τη βάση σε μια έκθεση που έρχεται να θέσει ερωτήματα: υπάρχει σύγχρονη ελληνική ζωγραφική που αναπτύσσει καινούργιους κώδικες, νέες γλώσσες, τεχνικές και θεματολογίες; Πώς πραγματεύονται οι νέοι Έλληνες ζωγράφοι τα κρίσιμα θέματα της σύγχρονης τέχνης και της σύγχρονης θεωρίας;

33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Παναγιώτης Κεφαλάς, Χωρίς τίτλο, 2019, Λάδι σε καμβά, 30 x 40 εκ., Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη
ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Χωρίς Τίτλο, 2022, Ακριλικά, χρωματιστό μολύβι σε καμβά, 145 εκ.
ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Nίκος Μόσχος, I am a warrior, so that my son may be a merchant, so that his son may be a poet. (n2), 2023, Ακρυλικό σε λινό, 240 x 256 εκ., Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και γκαλερί Ζουμπουλάκη
ΤΡΙΤΗ 33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Γιώτης , Χωρίς τίτλο, 2021, Λάδι σε λινό, 190 x 230 εκ., Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη

Η έκθεση έχει προκύψει από συστηματική έρευνα πεδίου, επισκέψεις στα εργαστήρια και εκτεταμένες συζητήσεις με τους καλλιτέχνες. Λαμβάνει δομικά υπόψη της τον τρόπο με τον οποίο οι ίδιοι οι ζωγράφοι σκέφτονται το παρόν και την ιστορικότητα τόσο του έργου τους όσο και ευρύτερα της σύγχρονης ζωγραφικής, ενώ αναζητά νέες μορφές, γλώσσες και χειρονομίες με καλλιτέχνες που διερευνούν καινούργιους, συναρπαστικούς και αναπάντεχους δρόμους στη σύγχρονη ελληνική́ τέχνη.

Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή́ ζωγραφική ποιότητα και, παράλληλα, επιδιώκει να προτείνει μεθοδολογικά́ εργαλεία για την κατανόηση και την αξιολόγηση της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής.

Η έκθεση, στην οποία συμμετέχουν 33 ζωγράφοι που επελέγησαν με κριτήριο κατά κύριο λόγο αισθητικό, χωρίς βεβαιότητες και χωρίς ρητές εννοιολογήσεις, αφήνει τον θεατή να δημιουργήσει τις δικές του διαδρομές, να δώσει τις δικές του απαντήσεις και να αναπτύξει τις δικές του συναισθηματικές σχέσεις με το έργο και την απόλαυσή του.

Οι δημιουργοί ασχολούνται με ζητήματα εσωτερικά στη ζωγραφική, όπως ο συσχετισμός πραγματισμού και αφαίρεσης, η δυναμική του χρώματος και η διαχείριση του χώρου, ενώ διερευνούν τη σχέση με τους παλαιότερους ομότεχνούς τους, ζητήματα ταυτότητας, μνήμης, του διευρυμένου σώματος, του φύλου και της σεξουαλικότητας. Η έκθεση εξετάζει ακόμα το πόσο καίριες ή παρωχημένες μπορεί να είναι διακρίσεις που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ελληνική τέχνη, αλλά εκκρεμεί η τεκμηρίωσή τους, και τη σχέση της ζωγραφικής με τις καινούργιες οικονομίες του πολιτισμού, ιδίως τις πολιτικές που διστάζουν να χρηματοδοτήσουν ό,τι αφήνει πίσω του αντικείμενα και ίχνη.

ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Ανδρέας Ράγκναρ Κασάπης, impostor 10, 2018, 40 x 50 εκ. έκαστο, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και των Kalfayan Galleries
ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Αριστείδης Λάππας, Aphrodite Anadiomeni, 2021, Λάδι σε καμβά, 200 x 160 εκ. © ο καλλιτέχνης, Παραχώρηση The Breeder
ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Γιώργος Σταμκόπουλος, Χωρίς τίτλο, 2022, Λάδι και λαδοπαστέλ σε απροετοίμαστο καμβά, 180 x 180 εκ., Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη Photo ©Trevor Good
ΤΡΙΤΗ 33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Κατερίνα Σάρρα, Χωρίς τίτλο, 2022, Λάδι σε καμβά, 140 x 120 εκ., Παραχώρηση: Κατερίνα Σάρρα, a.antonopoulou art
33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Αλεξία Καραβέλα, Descent, 2020, μαρκαδόροι σε άσπρο χαρτί, 51 x 75.5 εκ., Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Ιλεάνα Αρναούτου, Κωνσταντίνος Γιώτης, Νίκη Γκουλέμα, Γιώργος Γύζης, Ειρήνη Ευσταθίου, Ανέστης Ιωάννου, Αλεξία Καραβέλα, Στέλιος Καραμανώλης, Ανδρέας Ράγκναρ Κασάπης, Παναγιώτης Κεφαλάς, Κική Κολυμπάρη, Γιώργος Κόντης, Καρολίνα Κρασούλη, Αριστείδης Λάππας, Βαρβάρα Λιακουνάκου, Άγγελος Μεργές, Νίκος Μόσχος, Ελένη Μπαγάκη, Αναστασία Παύλου, Δημήτρης Ρεντούμης, Δαυίδ Σαμπεθάι, Κατερίνα Σάρρα, Νικόλας Σημαντηράκης, Γιώργος Σταμκόπουλος, Σοφία Στεβή, Αντώνης Στοαντζίκης, Αναστάσης Στρατάκης, Sasha Streshna, Αντρέα Τζούροβιτς, Νίκος Τοπαλίδης, Στέλλα Τσουματίδου, Georgia Fambris, ΚΕΖ

Η εικαστική έκθεση «Encore: Νέα ελληνική ζωγραφική» θα πραγματοποιηθεί στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων από τις 27 Ιουνίου έως τις 10 Σεπτεμβρίου.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ