Όταν ο Πολ Σμιθ συνάντησε τον Πικάσο

Όταν ο Πολ Σμιθ συνάντησε τον Πικάσο Facebook Twitter
Ο Πολ Σμιθ με τη διευθύντρια του Μουσείου Πικάσο Cécile Debray. Φωτ.: Musee national Picasso­Paris, Voyez-Vous (Vinciane Lebrun) and Succession Picasso 2023
0

Πενήντα χρόνια έχουν περάσει από τον θάνατο του Πάμπλο Πικάσο στις 8 Απριλίου 1973 στο σπίτι του στη Notre-Dame-de-Vie, στο Mougins, και το έργο του έχει βαθύ αντίκτυπο σε όλο τον κόσμο μέχρι σήμερα.

Γι' αυτό το επετειακό έτος το Μουσείο Πικάσο στο Παρίσι, που ιδρύθηκε με έργα που δώρισαν οι κληρονόμοι του στο γαλλικό κράτος, προσκάλεσε τον σερ Πολ Σμιθ, έναν από τους κορυφαίους σχεδιαστές της Βρετανίας, γνωστό για το δημιουργικό του πνεύμα, το οποίο συνδυάζει την παράδοση και τον μοντερνισμό, όσο και για τη δουλειά του με το χρώμα, τη ραπτική και τις απροσδόκητες λεπτομέρειες, να επιμεληθεί ως καλλιτεχνικός διευθυντής μια απροσδόκητη έκθεση που παρουσιάζει τη συλλογή του μουσείου.

Ο Πολ Σμιθ οραματίστηκε μια νέα σκηνογραφία για την παρουσίαση των αριστουργηματικών έργων του Πικάσο που φιλοξενεί το μουσείο, λέγοντας ότι ήθελε να τα προσεγγίσει με έναν λιγότερο συμβατικό τρόπο, δημιουργώντας μια οπτική εμπειρία, ενδιαφέρουσα για το νεανικό κοινό και το κοινό που δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένο με το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη του 20ού αιώνα.

Το έργο του Πάμπλο Πικάσο είναι γεμάτο χιουμοριστικές πινελιές. Σε ηλικία 13 ετών, άρχισε να δημιουργεί τα δικά του σατιρικά περιοδικά, με σκίτσα από την καθημερινότητά του. Αυτή η φλέβα καρικατούρας παρέμεινε παρούσα στο επόμενο έργο του, εκφρασμένη στα καυστικά πορτρέτα ανθρώπων που γνώριζε και στον επαναπροσδιορισμό εικόνων και αντικειμένων. Είχε την προκλητική τάση και την ιδιοφυΐα να δημιουργεί μεταμορφώσεις, μετατρέποντας κάθε εικόνα σε κάτι διαφορετικό. 

«Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης», είχε πει ο Πάμπλο Πικάσο. «Το πρόβλημα είναι να παραμείνουν καλλιτέχνες όταν μεγαλώσουν». Ενώ ο Πολ Σμιθ είναι πολύ ταπεινός για να κάνει συγκρίσεις μεταξύ του ίδιου και του Πικάσο, είναι αδύνατο να μη δούμε παραλληλισμούς στην κοινή τους «παιδική» προσέγγιση στη δημιουργικότητα.

«Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης», είχε πει ο Πάμπλο Πικάσο. «Το πρόβλημα είναι να παραμείνουν καλλιτέχνες όταν μεγαλώσουν». Ενώ ο Πολ Σμιθ είναι πολύ ταπεινός για να κάνει συγκρίσεις μεταξύ του ίδιου και του Πικάσο, είναι αδύνατο να μη δούμε παραλληλισμούς στην κοινή τους «παιδική» προσέγγιση στη δημιουργικότητα. Και αυτή είναι η προσέγγιση που ακολούθησε ο Σμιθ όταν του ζήτησαν να σκεφτεί την έκθεση στο Μουσείο Πικάσο, την οποία προετοίμαζε για πέντε χρόνια. Ο τίτλος της έκθεσης, «Η συλλογή σε ένα νέο φως!», τα λέει όλα, με το έργο του Πικάσο να λάμπει σε νέο φόντο, σε ένα σαρωτικό περιβάλλον αισιοδοξίας και αρμονίας.

«Το Μουσείο Πικάσο μου έδωσε απλόχερα carte blanche για να προσφέρω μια νέα ερμηνεία», εξηγεί ο Σμιθ. «Είναι μια φανταστική ευκαιρία». Ο ίδιος έχει τα γραφεία του  στο Παρίσι, πολύ κοντά στο μουσείο, όπου περνά πολλές ώρες, αφού ο κόσμος του Πικάσο και των χρωμάτων τού ασκούν μια διαρκή γοητεία. Αν και θαυμαστής του Πικάσο, προβληματίστηκε για το πώς μπορεί σε διαισθητικό και προσωπικό επίπεδο να ξαναδιαβάσει το έργο του και αποφάσισε να το κάνει με τα εργαλεία έμπνευσης που καθορίζουν και το δικό του design, με την έντονη χρήση του χρώματος, τις ρίγες, τα σκίτσα και τις αφηρημένες φόρμες.

Τα οράματα των δυο καλλιτεχνών συμπίπτουν μερικές φορές, για παράδειγμα γύρω από την κοινή τους αγάπη για τα αντικείμενα, το ντύσιμο και το παιχνίδι, οδηγώντας έτσι σε συγκρίσεις και σε μια θεαματική, εξαιρετικά ευρηματική προσέγγιση στην παρουσίαση των έργων.

Όταν ο Πολ Σμιθ συνάντησε τον Πικάσο Facebook Twitter
Σκίτσο του Πολ Σμιθ για την έκθεση στο Μουσείο Πικάσο. © Musée National Picasso-Paris

Οι αγαπημένες ρίγες του Σμιθ γίνονται ριγέ μοκέτα που προκαλεί ίλιγγο με τα πολλά χρώματα και τα σχήματα που δημιουργεί αν την κοιτάξεις επίμονα, τα κεραμικά πιάτα του Πικάσο τοποθετούνται ανάμεσα σε λευκά κεραμικά πιάτα, οι ρόμβοι από το ρούχο του Αρλεκίνου αντιγράφονται σε ταπετσαρία στον τοίχο, μια σειρά έργων κρέμεται σε ένα κολάζ από τις αφίσες των εκθέσεων του Πικάσο, τα έργα της μπλε περιόδου βρίσκονται σε ζωηρό μπλε φόντο. Η εμβληματική αξία των έργων δεν εμποδίζει σε τίποτα τον Πολ Σμιθ, που με τον πιο πνευματώδη τρόπο προτείνει ασυνήθιστες αντιπαραθέσεις και τονίζει απροσδόκητες λεπτομέρειες.

Μέσα σε αυτό το δημιουργημένο από χρώμα περιβάλλον, ο Πικάσο ξεπροβάλλει όχι μόνο με τη λάμψη του μεγάλου δασκάλου αλλά και με το εφευρετικό και αστείο του πρόσωπο, με την άσβεστη δίψα πειραματισμού που είχε μέχρι το τέλος. Ο Πικάσο υπήρξε λάτρης του χρώματος, διαρκώς γοητευμένος από τον κόσμο του θεάματος και τα καθημερινά αντικείμενα, μια σταθερή πηγή έμπνευσης. Ο Σμιθ βλέπει στην προσέγγιση του καλλιτέχνη πολυάριθμους απόηχους της δικής του σχέσης με τα πράγματα και τις εικόνες.

«Η διαδικασία ήταν απίστευτα αυθόρμητη, γρήγορη και ενστικτώδης. Αν ο Πικάσο ζούσε σήμερα, νομίζω ότι θα είχε περιέργεια για τις σύγχρονες προσεγγίσεις στην επικοινωνία και την παρουσίαση και αυτό είναι κάτι που προσπάθησα να αποτυπώσω στις διάφορες αίθουσες σε όλη την έκθεση», λέει ο Σμιθ. «Υπάρχει χιούμορ και κάτι παιχνιδιάρικο, έχοντας τον μέγιστο σεβασμό για το απαράμιλλο μυαλό και το έργο του Πικάσο». 

Όταν ο Πολ Σμιθ συνάντησε τον Πικάσο Facebook Twitter
Το έργο του Πικάσο "Ο μικρός Πάολο ως αρλεκίνος" (1924) με φόντο την εικαστική παρέμβαση του Πολ Σμιθ. © Vinciane Lebrun/Voyez-Vous
Όταν ο Πολ Σμιθ συνάντησε τον Πικάσο Facebook Twitter
Το "Πορτρέτο της Μαρί Τερέζ" (1939). © Vinciane Lebrun/Voyez-Vous

Στη δεκαετία του 1930, ο Πάμπλο Πικάσο έπαιζε με το μοτίβο της ρίγας στους πίνακές του, τα σχέδια και τα χαρακτικά του. Στη σειρά «Femme assise dans un fauteuil», οι διαφορετικές ρίγες και ζώνες επιτρέπουν μια κάπως χαρούμενη και δυναμική αλληλεπίδραση χρωμάτων που φέρνει μια ορισμένη αμφιθυμία στη συμβολική διάστασή της, στο πλέγμα, στον εγκλεισμό που ενυπάρχει σε αυτό το μοτίβο.

Αντηχώντας στην κυβιστική περίοδό του, όπου τα σφιχτά δίκτυα γραμμών δημιουργούσαν ένταση και οπτικό παιχνίδι μεταξύ των γραμμών και των χρωμάτων, αυτό το στυλιζάρισμα από το μοτίβο της ρίγας είναι παρόμοιο με έργα των σουρεαλιστών φίλων του, από τις φωτογραφίες του Man Ray με γυμνά γραμμωμένα από σκιές, τις κρυστάλλινες φόρμες του Alberto Giacometti και τις γραφικές συνθέσεις του Francis Picabia, γνωστές ως «διαφάνειες».

Άρρηκτα συνδεδεμένες με τον δημιουργικό κόσμο του Πολ Σμιθ, οι ρίγες αποτελούν επίσης την υπογραφή της επωνυμίας του Βρετανού σχεδιαστή, με την οποία παίζει εδώ σε ένα παιχνίδι διαλόγου με τις μορφές του Πικάσο. Αργότερα, από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο Πάμπλο Πικάσο έφυγε από το Παρίσι και εγκαταστάθηκε μόνιμα στη νοτιοανατολική Γαλλία.

Εκείνη την εποχή η ζωγραφική του χαρακτηρίζεται από μια αναζωογόνηση του κυβισμού και ενός διαλόγου με τον Ματίς, ενώ στη γλυπτική πειραματίστηκε με νέες τεχνικές, αναπτύσσοντας τρισδιάστατες μορφές με επίπεδα σχήματα. Ο συνδυασμός γεωμετρικών σχημάτων και μεγάλων περιοχών χρώματος που σκιαγραφούνται με μαύρο χρώμα δίνει σε αυτά τα έργα μια οπτική σαφήνεια που θυμίζει τις εξερευνήσεις άλλων μοντερνιστών καλλιτεχνών, όπως οι Fernand Léger και Le Corbusier.

Όταν ο Πολ Σμιθ συνάντησε τον Πικάσο Facebook Twitter
Κολάζ από τις εκθέσεις του Πικάσο. © Vinciane Lebrun/Voyez-Vous

Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Πάμπλο Πικάσο τα πέρασε σε μια περίοδο έντονης δημιουργικότητας. Ζώντας στην αγροικία Notre-Dame-deVie στο Mougins από το 1961, ο καλλιτέχνης δημιούργησε εκατοντάδες σχέδια και χαρακτικά και περισσότερους από 350 καμβάδες μεταξύ 1969 και 1973. Εκείνη την εποχή, επικεντρώθηκε κυρίως στην αναπαράσταση της ανθρώπινης φιγούρας.

Η ισπανική του κληρονομιά επανήλθε επίσης στην επιφάνεια μέσα από το μοτίβο του matador, που κοσμείται με χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στη Χρυσή Εποχή. Τα έργα αυτά χαρακτηρίζονται από έκρηξη χρωμάτων και μεγάλη ελευθερία έκφρασης. Ο ζωγράφος δούλευε πιο γρήγορα και με σκόπιμα λιγότερο τακτοποιημένο τρόπο, αφήνοντας μερικές φορές σταγόνες χρώματος στον καμβά.

Αυτοί οι τελευταίοι πίνακες, που παρουσιάστηκαν σε δύο εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Palais des Papes στην Αβινιόν το 1970 και το 1973, προκάλεσαν σύγχυση στο κοινό. Παρ' όλα αυτά, θα αποδεικνύονταν σημαντικοί για τις γενιές των ζωγράφων που ήρθαν μετά από αυτόν, ιδιαίτερα για τον Jean-Michel Basquiat και τον Georg Baselitz, σηματοδοτώντας μια αναβίωση στη σύγχρονη ζωγραφική.

Όταν ο Πολ Σμιθ συνάντησε τον Πικάσο Facebook Twitter
Τα κεραμικά πιάτα του Πικάσο τοποθετήθηκαν ανάμεσα σε λευκά κεραμικά πιάτα. © Vinciane Lebrun/Voyez-Vous

Έχοντας επηρεάσει πλήθος επόμενων καλλιτεχνών που δεν σταματούν να μελετούν το έργο του, αυτήν τη φορά ο Πικάσο βρίσκεται στο επίκεντρο μιας νέας οπτικής πρόκλησης. «Μάλλον δεν θα ρίξω ούτε μια ματιά στις κριτικές. Δεν είμαι ακαδημαϊκός ιστορικός, αλλά μου αρέσει η τέχνη και βρίσκομαι σε έναν δημιουργικό κόσμο» λέει ο Πολ Σμιθ στους F.T. 

«Δεν συγκρίνω τον εαυτό μου με τον Πικάσο με κανέναν τρόπο», λέει. «Αλλά μπορώ να σχετιστώ με τον τρόπο που απλώς ενδιαφερόταν για "διάφορα πράγματα". Και είχε αυτή την υπέροχη, παιδική προσέγγιση σε αυτά».  

Με τον ενθουσιασμό του για τις εκλεκτικές πολιτιστικές αναφορές και τους διακριτικούς συνδυασμούς μοτίβων και χρωμάτων, ο Πολ Σμιθ εκφράζει μια πραγματικά σύγχρονη αισθητική και υπερασπίζεται μια ανοιχτή και αυθεντική προσέγγιση στον σχεδιασμό, και αυτήν τη φορά φέρνει στο προσκήνιο και πλαισιώνει με τη δύναμη του design τα μεγάλα έργα του Πικάσο.

Όταν ο Πολ Σμιθ συνάντησε τον Πικάσο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. © Vinciane Lebrun/Voyez-Vous
Όταν ο Πολ Σμιθ συνάντησε τον Πικάσο Facebook Twitter
Η έκθεση σηματοδοτεί τα 50 χρόνια από τον θάνατο του Πικάσο. © Vinciane Lebrun/Voyez-Vous

«Γιορτή Πικάσο: Η συλλογή σε ένα νέο φως!», στο Musée Picasso Paris, έως τις 27 Αυγούστου.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πάμπλο Πικάσο: Ύποπτος, ξένος, διάσημος και στο στόχαστρο των αρχών στην ξενοφοβική Γαλλία

Εικαστικά / Πάμπλο Πικάσο: Ύποπτος, διάσημος και στο στόχαστρο των αρχών στην ξενοφοβική Γαλλία

Τα «μάτια» της αστυνομίας ήταν στραμμένα στον εικοσάχρονο νεαρό που δεν μιλούσε γαλλικά, γύριζε ξημερώματα στο σπίτι του, διάβαζε ξένες εφημερίδες και ζωγράφιζε φτωχές γυναίκες που ζητιανεύουν στους δρόμους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ