Στο πρώτο hip hop pizza πάρτι στην Ελλάδα και σε μια σπιντάτη παράσταση στην Πειραματική

Tο πρώτο hip hop pizza πάρτι στην Ελλάδα και μια κεφάτη παράσταση στην Πειραματική Σκηνή Facebook Twitter
Στο Δε Φάιναλ Θολούθιον, με κεντρικό στοιχείο το εύρημα του rewind στη ζωή μας, «που περνά σαν ταινία μπροστά στα μάτια μας» σε μια δύσκολη στιγμή, οι συγγραφείς αναλογίζονται τι πήγε λάθος και αναρωτιούνται αν όντως θα μπορούσε κάτι να διορθωθεί. Φωτ.: Θεόφιλος Τσίμας
0

Δε Φάιναλ Θολούθιον

Εθνικό Θέατρο - Πειραματική Σκηνή

Είναι πραγματικά ευχάριστο να βλέπεις την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου να επιστρέφει στις ένδοξες μέρες που γνώρισε επί Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη και να επιτελεί αυτόν ακριβώς τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε: καλλιτεχνικές ζυμώσεις, δημιουργικά ρίσκα, πειραματισμός, φρέσκες, τολμηρές, καινοτόμες ιδέες.

Υπό την καλλιτεχνική επίβλεψη του Γιώργου Κουτλή (θα ακολουθήσουν η Κατερίνα Γιαννοπούλου και η Ελένη Ευθυμίου τις δύο προσεχείς σεζόν) η Πειραματική προτείνει φέτος πέντε νέα έργα και μια σειρά άλλων δράσεων, όπως τα θεατρικά αναλόγια που παρουσιάζονται αυτές τις μέρες, εστιάζοντας σε δημιουργούς νεοεμφανιζόμενους που αναζητούν τη φωνή τους και σίγουρα κάτι έχουν να μας πουν.

Το Δε Φάιναλ Θολούθιον, που αντλεί υλικό από τα κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako (aka Βασίλη Μαγουλιώτη), δεν στερείται πρωτοτυπίας, παρόλο που ακουμπά καταστάσεις γνώριμες σε όλους.

Ακόμα κι αν η «δραματουργία της κρίσης» έχει πολυφορεθεί τα τελευταία χρόνια, με αρκετές παραστάσεις βασισμένες σε σύγχρονα κείμενα, από δραματικά έως εντελώς σατιρικά, να αφορούν τα δεινά και τα αδιέξοδα των νέων που μεγάλωσαν, ενηλικιώθηκαν και βγήκαν στην αγορά εργασίας μέσα στα χρόνια της κρίσης, το Δε Φάιναλ Θολούθιον, που αντλεί υλικό από τα κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako (aka Βασίλη Μαγουλιώτη), δεν στερείται πρωτοτυπίας, παρόλο που ακουμπά καταστάσεις γνώριμες σε όλους.

I Was There Facebook Twitter
Το Δε Φάιναλ Θολούθιον αφορά τα δεινά και τα αδιέξοδα των νέων που μεγάλωσαν, ενηλικιώθηκαν και βγήκαν στην αγορά εργασίας μέσα στα χρόνια της κρίσης. Φωτ.: Θεόφιλος Τσίμας

Με κεντρικό στοιχείο το εύρημα του rewind στη ζωή μας, «που περνά σαν ταινία μπροστά στα μάτια μας» σε μια δύσκολη στιγμή, οι συγγραφείς αναλογίζονται τι πήγε λάθος και αναρωτιούνται αν όντως θα μπορούσε κάτι να διορθωθεί, οι επτά νεαροί ηθοποιοί (Αλέξανδρος Γιαγκούσης, Ερατώ Καραθανάση, Τάσος Ροδοβίτης, Γκαλ Ρομπίσα, Γιάννης Σαμψαλάκης, Αφροδίτη Σόβολου, Κωνσταντίνος Τριαντακωνσταντής) αλωνίζουν αεικίνητοι στη σκηνή, εναλλάσσοντας πρόσωπα και καταστάσεις, και ο σκηνοθέτης Σωτήρης Ρουμελιώτης στήνει μια κεφάτη, ευχάριστη και με ρυθμό παράσταση που κυλάει σαν νεράκι. Και όλο αυτό που γίνεται στην Πειραματική Σκηνή είναι η καλύτερη απάντηση σε κάθε προσπάθεια απαξίωσης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Δε Φάιναλ Θολούθιον» εδώ 

(σ.σ. αυτές τις μέρες το Εθνικό Θέατρο τελεί υπό κατάληψη εξαιτίας της υποβάθμισης των καλλιτεχνικών σπουδών)

— Αλέξανδρος Διακοσάββας

Brown Sugar Pizza πάρτι

Bronco, Πέμπτη 2/2

I Was There Facebook Twitter
Στο Bronco κάθε Πέμπτη βράδυ στήνεται μια πολύ ξεχωριστή φάση με μουσικές που απαιτούν booze και δίνουν motivation για να κουνηθείς.

Ω, ναι, αυτό είναι το πρώτο hip hop pizza πάρτι στην Ελλάδα. Στο Κολωνάκι, σε μία από τις ανηφόρες της οδού Πλουτάρχου, όπου βρίσκεται σκαρφαλωμένο το Bronco. Εκεί κάθε Πέμπτη βράδυ στήνεται μια πολύ ξεχωριστή φάση με μουσικές που απαιτούν booze και δίνουν motivation για να κουνηθείς.

Οι ηλικίες των θαμώνων μικρές, όλοι τους γύρω στα είκοσι με είκοσι-δύο. Είναι γύρω στις δώδεκα, γίνεται το αδιαχώρητο και ο DJ δίνει beats που ταρακουνάνε, Snoop Dog, Drake, Eminem, Asap Rocky. Ο κόσμος χορεύει non-stop. Η ελληνική trap και οι πίτσες που ακολουθούν λίγο αργότερα προκαλούν πανζουρλισμό: όμορφες, νεανικές φάτσες με ιδιαίτερα outfits, αρπάζουν από ένα κομμάτι πίτσα και το συνοδεύουν με τα σφηνάκια που βγαίνουν πάνω σε σανίδες του σερφ.

Αυτά τα πάρτι με την πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ξεφαντώματος και την απίθανη αισθητική τα διοργανώνει ο Kid Young, ο οποίος, παίζοντας χρόνια μουσική στα κλαμπ, αποφάσισε το 2017 να διοργανώσει τα δικά του events με τη βοήθεια των φίλων του.

Αυτά τα πάρτι με την πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ξεφαντώματος και την απίθανη αισθητική τα διοργανώνει ο Kid Young, ο οποίος, παίζοντας χρόνια μουσική στα κλαμπ, αποφάσισε το 2017 να διοργανώσει τα δικά του events με τη βοήθεια των φίλων του. «Θέλαμε να διασκεδάζουμε με τον τρόπο μας, αυτός ήταν και ο λόγος που ξεκινήσαμε τα πάρτι», λέει.

I Was There Facebook Twitter
Αυτά τα πάρτι με την πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ξεφαντώματος και την απίθανη αισθητική τα διοργανώνει ο Kid Young.

«Τις Πέμπτες κάνουμε πάρτι που ταιριάζουν στα μέτρα μας. Προσωπικά, λατρεύω τη μουσική και το φαγητό και αποφάσισα να τα συνδυάσω. Αυτά τα πάρτι έχουν μέσα τους τη μουσική κουλτούρα με την οποία μεγαλώσαμε, μαζί με το nightlife που γνωρίσαμε παίζοντας σε πολλά κλαμπ της πόλης. Είδαμε ότι αυτό που θέλαμε να βιώσουμε ως εμπειρία έλειπε και το δημιουργήσαμε μόνοι μας». Τα events στο Bronco είναι μοναδικά, όπως και η συνθήκη του να χορεύεις και να μοιράζεσαι το φαγητό σου, ειδικά την πίτσα σου, με αγνώστους. Όλα αυτά σε φέρνουν πιο κοντά στον διπλανό σου, κάνεις γνωριμίες, διασκεδάζεις. Το δύσκολο είναι να αποχωρήσεις, γιατί τα πάρτι μαζεύουν τόσο κόσμο, που η έξοδος από το μαγαζί θέλει λίγη υπομονή….

Bronco, Πλουτάρχου 10, Αθήνα

Instagram: @brownsugarpizza

TikTok: @brownsugarpizza

— Μίνα Καλογερά

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ