«Clickbait» στο Netflix: Όχι σαχλαμάρα ακριβώς, αλλά κάτι πήγε πολύ στραβά εδώ

Clickbait:  Όχι σαχλαμάρα ακριβώς, αλλά κάτι πήγε πολύ στραβά εδώ Facebook Twitter
Ό,τι άρχισε δυναμικά και όλο υποσχέσεις, τελειώνει βαρετά, με έναν αέρα ηθικολογίας για τους κακούς που τους έφαγε το χώμα, τα social media και τις εφαρμογές γνωριμιών που ας πάνε στο πυρ το εξώτερο.
0

Ο GUARDIAN ΤΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕ σειρά-σαχλαμάρα που δεν αξίζει ούτε μισό κλικ, «αντίθετα με αυτό που προτρέπει τους τηλεθεατές ο τίτλος της» (τώρα γιατί έβαλε 2 αστεράκια σε μία σαχλαμάρα, είναι ν’ απορείς).

Στην Ελλάδα πάλι και όταν πρωτοκολύμπησε στα νερά του Netflix το «Clickbait», γράφτηκαν δυο-τρεις ενθουσιώδεις κριτικές –«τι ταλέντο η Zoe Kazan», «τι κούκλος ο Andrian Grenier», «τι σκοτεινή ερμηνεία ο Phoenix Raei!»–, αλλά και πάλι, όσοι την είδαμε τελικά, χωρούσαμε σε αστικό λεωφορείο. Εντάξει, υπερβολή, αλλά μέσα σε αρκετά πράγματα που είχε να προτείνει εκείνη την εποχή, καλοκαίρι του 2021, η πλατφόρμα ταινιών και σειρών, δεν «έπιασε» το μάρκετινγκ για το συγκεκριμένο προϊόν μυθοπλασίας.

Η αλήθεια, πάντως, βρίσκεται κάπου στη μέση και ίσως αυτό να δικαιολογεί τα 2 αστέρια της περιφρονητικής κριτικής του Guardian. Σαχλαμάρα δεν το λες. Το «Clickbait» έχει εύρημα για να κινήσει το ενδιαφέρον και να «σπρώξει» την πλοκή: Γοητευτικός σύζυγος, καλός οικογενειάρχης και άμεμπτος επαγγελματίας –φυσιοθεραπευτής κολεγιακής ομάδας βόλεϊ– πέφτει θύμα απαγωγής ένα πρωινό και κανείς από τους οικείους του δεν το συνειδητοποιεί, μέχρι να γίνει viral ένα βίντεο (και καλά σε κάτι που μοιάζει με το YouTube).

Στο εν λόγω βίντεο «πρωταγωνιστεί» ο ίδιος, γρονθοκοπημένος, να κρατά πλακάτ που πάνω τους γράφουν «κακοποιώ και δολοφονώ γυναίκες». Το βίντεο κλείνει με το τελεσίγραφο –κι αυτό γραμμένο σε πλακάτ– ότι ο Νικ Μπρούερ (Andrian Grenier) θα εκτελεστεί, όταν το κοντέρ της πλατφόρμας μετρήσει 5 εκ. views.

Η σεξουαλική κακοποίηση, η διαδικτυακή παρενόχληση, το ψέμα του κυβερνοχώρου, η cancel culture που επιμένει ότι ο πιστός σύζυγος και καλός οικογενειάρχης παίζει να ήταν τεράστιο κάθαρμα αλληλεμπλέκονται αρκετά δομημένα, ώστε να πειστείς ότι βλέπεις ένα real life θρίλερ που, ναι, θα μπορούσε να συμβεί και σε κάποιον ευυπόληπτο της διπλανής πόρτας.

Πρώτη πληροφορείται το άγριο μπλέξιμό του, η αδελφή του Πία (Zoe Kazan), μποέμισσα, αναρχική, ελαφρώς tomboy, αλλά εξαιρετικά οξυδερκής, η οποία αρχίζει έναν δικό της προσωπικό μαραθώνιο για να ενημερώσει την οικογένειά του και τις αρχές, προκειμένου να τον εντοπίσουν εγκαίρως, ενώ ταυτόχρονα εκλιπαρεί γνωστούς και αγνώστους –και κυρίως τα μονίμως πεινασμένα media– να μην κλικάρουν το link του βίντεο, περιορίζοντας σημαντικά την παραμονή του αδελφού της στον μάταιο τούτο κόσμο.

Ας μην κάνουμε spoiler εδώ, αν και είναι γνωστή η ανθρωποφαγία των τεχνολογικών καιρών μας και η άρρωστη περιέργεια μεγάλου μέρους αυτού του κόσμου να δει κάποιον να πεθαίνει σε full screen live streaming.

Ας προσπεράσουμε για λίγο και την κλεμμένη ιδέα του εναρκτήριου ευρήματος για να ξετυλιχθεί η ιστορία – μας είχε μιλήσει για όλη αυτή την αρρωστίλα του «κάθε κλικ και ένα λεπτό λιγότερο στη ζωή του θύματος» η ταινία «Untraceable», ήδη από το 2008. Ας μείνουμε στο ότι μέχρι το 3ο επεισόδιο όλα εξελίσσονται με μία αγωνία και ένα ψυχολογικό κυνηγητό που θα μπορούσαν να δώσουν το κάτι παραπάνω σ’ αυτήν τη low-budget σειρά.

Η σεξουαλική κακοποίηση, η διαδικτυακή παρενόχληση, το ψέμα του κυβερνοχώρου, η cancel culture που επιμένει ότι ο πιστός σύζυγος και καλός οικογενειάρχης παίζει να ήταν τεράστιο κάθαρμα αλληλεμπλέκονται αρκετά δομημένα, ώστε να πειστείς ότι βλέπεις ένα real life θρίλερ που, ναι, θα μπορούσε να συμβεί και σε κάποιον ευυπόληπτο της διπλανής πόρτας. Ειδικά το 2022 γονατίσαμε από τέτοιου είδους επικαιρότητα – από εκδικητική πορνογραφία και trafficking, μέχρι απάτες που κατέστρεψαν οικογένειες, επιχειρήσεις, περιουσίες, υπολήψεις, άλλο τίποτα.

Αλλά... φιάσκο από τα μισά της σειράς και μέχρι το γλυκερό, ηθικοδιδακτικό τέλος.

Ενώ κάθε ένα από τα 8 επεισόδια έχει διαφορετικό αφηγητή, διαφορετική οπτική γωνία, ενώ επιτυγχάνεται ο κανόνας του «τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται» και «μηδενί δίκη δικάσεις», η κατάσταση δεν εξελίσσεται ακριβώς σπουδαία. Από το 4ο επεισόδιο και μετά ξεκινάει μία ακατάσχετη σεναριακή πολυλογία, ανοίγει τόσο η βεντάλια της ηθικολογίας, στομώνει τόσο πολύ η σκηνοθεσία, που χάνεται μια σοβαρή ευκαιρία να μιλήσει κάποιος για τις καταστροφικές συνέπειες της cancel culture, όταν στοχεύει λάθος άνθρωπο.

Πάει η ευκαιρία, πέταξε και το μόνο που έλειπε ήταν ένας πάστορας για λίγο κήρυγμα. Για το κακό internet που είναι του διαβόλου και παρασέρνει παιδιά και ενήλικες, για το ότι όποιος ξενο...χοροπηδάει, τέλος πάντων, καίγεται στο πιο καυτό λάδι της Κόλασης κι άλλα τέτοια γραφικά.

Βάλε και λίγο ρατσισμό, ρίξε και λίγο Black Lives Matter στη συνταγή, μίλα και για τον έρωτα στα χρόνια της (διαδικτυακής) χολέρας, άφησε και ένα υπονοούμενο για το grooming στα σχολεία της Αμερικής και χάνεται η διαχείριση, όμως, μην εμβαθύνεις σε τίποτα. Και αφού δεν εμβαθύνεις σε τίποτα, πώς να ταυτιστείς με κάποιον από τους χαρακτήρες, αφού το whodunnit μοντέλο αφήγησης δεν επιτρέπει δεύτερη, πόσω μάλλον, τρίτη ανάγνωση;

Τα σκηνοθετικά (κάποτε και σεναριακά) κενά διαδέχονται το ένα το άλλο, με βασικότερο ότι ο Μπρούερ δεν πλάνεψε μόνο τα θύματά του, αλλά και τους θεατές, που τον θυμούνται να κάνει σεξ με ένα θύμα και να φιλά ένα άλλο, όμως, στο τέλος, μάλλον δεν θυμόμαστε καλά.  Ή δεν έγινε ξεκάθαρη η... φαντασίωση από την πραγματικότητα ή –ακόμα χειρότερα– μας έκανε ωραιότατο gaslighting η σκηνοθέτις, πράγμα πολύ κακό, όταν μιλάμε για τηλεόραση.  

Και κάπως έτσι, ενώ υπήρχαν όλα τα υλικά για να προκύψει μία (μικρή) επιτυχία και ενώ θα μπορούσε να ανοίξει μία πρώτης τάξεως συζήτηση για την πολιτική ορθότητα από την ανάποδη, μείναμε με την όρεξη, τη χήρα που δάκρυσε, αλλά και πάλι όχι ακριβώς και τη σιγουριά ότι σ’ αυτή τη ζωή σ’ αγαπάει πραγματικά μόνο η μαμά, άντε και η αδελφή (σου).

Και βεβαίως, όταν έχει προκύψει μία τόσο ζαλιστική ανοησία, καμία χαρά δεν προκαλεί η (όντως) επική ανατροπή – όπου για όλα φταίει μία καθόλου άκακη γιαγιά.

Ό,τι άρχισε δυναμικά και όλο υποσχέσεις, τελειώνει βαρετά, με έναν αέρα ηθικολογίας για τους κακούς που τους έφαγε το χώμα, τα social media και τις εφαρμογές γνωριμιών που ας πάνε στο πυρ το εξώτερο, τις γυναίκες που στο τέλος πάντα τα βρίσκουν και την οικογένεια που –παρά τη μοιχεία, τη σύγκρουση και το προφανές ξήλωμά της– όλα τα νικά.

Κάτι σαν την «Ολέθρια Σχέση» με την Γκλεν Κλόουζ και τον Μάικλ Ντάγκλας που βγήκε στους κινηματογράφους το 1987 για να νουθετήσει τον κόσμο στο safe sex, σε εποχές που θέριζε το AIDS και η περιφρόνηση στο προφυλακτικό, και να ανανεώσει τη μόδα στη συζυγική πίστη που όλα τα ομορφαίνει και τα ντύνει με ασφάλεια. Ε, το ίδιο κάνει το «Clickbait» με τα θέματα του κυβερνοχώρου, αλλά τόσο πηγμένα και φλύαρα που και να μην έχεις Tinder, και να μην το θες, τελειώνεις τη σειρά και φτιάχνεις προφίλ.

«Clickbait» teaser

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Houston, we have a problem

Οθόνες / «I Wanna Dance with Somebody»: Η δραματική βιογραφία της Γουίτνεϊ Χιούστον

H ταινία της Κέισι Λέμονς εστιάζει περισσότερο στα καλλιτεχνικά επιτεύγματα παρά στο πιπεράτο αλλά και τραγικό παρασκήνιο της ζωής της κορυφαίας Αμερικανίδας τραγουδίστριας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ