Ο Στιβ Καρέλ κλέβει την παράσταση στη σειρά «The Patient» του Disney+

steve carell Facebook Twitter
Στο πρώτο επεισόδιο ο Άλαν ξυπνά αλυσοδεμένος στο κρεβάτι ενός επιπλωμένου υπογείου και ανακαλύπτει ότι έχει πέσει θύμα απαγωγής από τον Σαμ, έναν νέο ασθενή του.
0

Όταν ένας κωμικός ηθοποιός ενσαρκώνει τον πρώτο του δραματικό ρόλο είναι καταδικασμένος να ακούσει σχόλια τύπου «κοίτα να δεις που ο τάδε μπορεί να παίξει». Θεωρείται εύκολο είδος η κωμωδία, κι ας μην είναι, χώρια που στη συνείδηση του μέσου ενήλικα η σοβαρότητα συνδέεται με τη σοβαροφάνεια, άρα σοβαρός ηθοποιός μπορεί να είναι μόνο εκείνος που εμφανίζεται σε παραγωγές με τον χαρακτήρα (ή την επίφαση) της σοβαρότητας.

Κι όμως, ο κωμικός συνήθως τίποτε άλλο δεν κάνει από τα να παίρνει κάτι δραματικό και να το μετατρέπει σε κωμωδία. Και επειδή για τον Στιβ Καρέλ θα μιλήσουμε, πάρτε για παράδειγμα τον Μπρικ στην cult κωμωδία του Άνταμ ΜακΚέι «Anchorman», η οποία, παρεμπιπτόντως, είναι πιο σοβαρή πολιτικά από τις πιο πρόσφατες «σοβαρές» του ταινίες. 

Ο Μπρικ είναι εμφανώς ένα όχι ιδιαίτερα έξυπνο παιδί, παγιδευμένο στο σώμα ενήλικα – ένας κρετίνος, για να το πούμε ωμά. Όμως, μέσα από τις βλακείες που κάνει, από τις random ενέργειές του και από τον παπαγαλισμό όσων λένε οι υπόλοιποι, διαφαίνεται η ανάγκη του να ταιριάξει, να νιώσει μέλος της ομάδας. Ο Καρέλ παίρνει αυτή την ανάγκη του ανήκειν και τον τρόμο της απουσίας του, παίρνει και τη σύγκρουση που έχει ο χαρακτήρας με τους κανόνες λειτουργίας όχι μόνο των υπολοίπων αλλά και του ίδιου του σύμπαντος και κάνει το δράμα του κωμωδία. 

Η αρχική αίσθηση που αφήνει η σειρά,  έτσι όπως το ένα επεισόδιο ξεκινά από κει που τελείωσε το άλλο, είναι ότι παρακολουθείς μια ταινία που τεμαχίστηκε σε επεισόδια, ακριβώς επειδή πλέον το format της σειράς είναι πιθανότερο να τραβήξει την προσοχή του φιλοθεάμονος κοινού από ένα low budget κινηματογραφικό θρίλερ δωματίου.

Φυσικά, ο Καρέλ έχει από την αρχή της κινηματογραφικής του καριέρας μια παράλληλη δραματική φιλμογραφία που ίσως να αγνοούν οι συνδρομητές του Netflix, οι οποίοι τον (ανα)γνωρίζουν ως προϊστάμενο Μάικλ Σκοτ, άντε και ως χηρεύσαν αρσενικό που προφέρει τη λέξη «cuckold» με τον πιο αστείο τρόπο του κόσμου στο «Crazy Stupid Love».

Σε ταινίες όπως το «Little Miss Sunshine» και το «Dan is real life» ο Καρέλ συνεχίζει να φορά το κοστούμι χαρακτήρων που νιώθουν να μην ανήκουν, αλλά σε δραματικότερες αποχρώσεις, ταυτόχρονα έχει και μια κτηνώδη ερμηνεία στο ενεργητικό του, τη μεταμόρφωσή του στο «Foxcatcher», όπου επιβάλλεται στο κάδρο με τον τρόπο ενός Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Στη σειρά «Τhe Patient» υποδύεται τον Άλαν, έναν διακεκριμένο Εβραίο ψυχίατρο.

Ο Καρέλ είχε καταγράψει κάποιον χρόνο κινηματογραφικής προϋπηρεσίας στη συγκεκριμένη επαγγελματική ιδιότητα στο «Hope Springs», όπου πρότεινε στη Μέριλ Στριπ και στον απρόθυμο Τόμι Λι Τζόουνς τρόπους για να σώσουν τον γάμο τους. Η μειλίχια έκφραση και η εντύπωση όχι ενός επαγγελματία αλλά ενός ανθρώπου που ακούει και μιας φυσιογνωμίας που μόνο με μακιγιάζ μπορεί να πείσει για την πλήρη απέχθειά της –βλέπε «Foxcatcher»– τον καθιστούν ιδανικό για σχετικούς ρόλους.  

Ο Στιβ Καρέλ κλέβει την παράσταση στη σειρά «The Patient» του Disney+ Facebook Twitter
Ο Nτόνειλ Γκλίσον έχει τον αβανταδόρικο ρόλο του Σαμ, αμφιταλαντεύεται επιδέξια ανάμεσα στην απόγνωση και στην απειλή.

Στο πρώτο επεισόδιο ο Άλαν ξυπνά αλυσοδεμένος στο κρεβάτι ενός επιπλωμένου υπογείου και ανακαλύπτει ότι έχει πέσει θύμα απαγωγής από τον Σαμ, έναν νέο ασθενή του που διενεργεί υγειονομικούς ελέγχους σε εστιατόρια και, παράλληλα, είναι ένας δραστήριος serial killer. Όπως εξηγεί ο Σαμ, o Άλαν είναι η μόνη του ελπίδα για να σταματήσει την εγκληματική του δραστηριότητα και προέβη στην απαγωγή του ώστε να τον έχει διαρκώς παρόντα για να καταστέλλει τις δολοφονικές παρορμήσεις του μέσω άμεσων συνεδριών.

Στα πρώτα επεισόδια της σειράς παρακολουθείς ένα ψυχολογικό θρίλερ, μια σκακιστική παρτίδα μεταξύ Άλαν και Σαμ, με τον πρώτο να μηχανεύεται τρόπους για να πείσει τον δεύτερο να τον απελευθερώσει, ενώ ταυτόχρονα η συνείδησή του και η αίσθηση του ιατρικού καθήκοντος τον ωθούν να προσπαθήσει να βοηθήσει τον απαγωγέα του, γνωρίζοντας μεν ότι η ψυχανάλυση είναι αδύνατο να λειτουργήσει υπό αυτές τις συνθήκες αλλά και αντιλαμβανόμενος ότι από αυτό εξαρτάται η ζωή κι άλλων ανθρώπων. 

Η αρχική αίσθηση που αφήνει η σειρά,  έτσι όπως το ένα επεισόδιο ξεκινά από εκεί που τελείωσε το άλλο, είναι ότι παρακολουθείς μια ταινία που τεμαχίστηκε σε επεισόδια, ακριβώς επειδή πλέον το format της σειράς είναι πιθανότερο να τραβήξει την προσοχή του φιλοθεάμονος κοινού από ένα low budget κινηματογραφικό θρίλερ δωματίου.

Υπάρχει και ελληνικό ενδιαφέρον σε αυτά τα πρώτα επεισόδια, ο τίτλος του ενός μάλιστα είναι «Pastitsio» – ο Σαμ επισκέπτεται ένα ελληνικό εστιατόριο και βάζει στο μάτι τον εστιάτορα ως επόμενο θύμα του.

Ο Nτόνειλ Γκλίσον έχει τον αβανταδόρικο ρόλο του Σαμ, αμφιταλαντεύεται επιδέξια ανάμεσα στην απόγνωση και στην απειλή, ο Καρέλ είναι πιο εγκεφαλικός, παρατηρεί προσεκτικά, ενώ παράλληλα αγωνιά, καταπιέζοντας αυτή του την αγωνία ώστε να μην φανεί και ταράξει τον ασθενή του– ακόμα και στα πρώτα επεισόδια η ερμηνεία του είναι πιο σύνθετη από όσο φαίνεται.

The patient Facebook Twitter
Το ερμηνευτικό μπρα ντε φερ κι ένα σενάριο που παίζει καλά το παιχνίδι της εκκρεμότητας κρατούν την ένταση σε ικανοποιητικά επίπεδα στο πρώτο μισό της σεζόν.

Το ερμηνευτικό μπρα ντε φερ κι ένα σενάριο που παίζει καλά το παιχνίδι της εκκρεμότητας κρατούν την ένταση σε ικανοποιητικά επίπεδα στο πρώτο μισό της σεζόν, με μοναδική παραφωνία τις εξαιρετικά αμήχανες σκηνές που εμφανίζεται ένας συγκεκριμένος τρίτος χαρακτήρας – το αφήνουμε εδώ, για να μην κάνουμε spoiler. Κι αν αυτά τα επεισόδια μοιάζουν αρκετά για εκείνον που θέλει να σκοτώσει την ώρα του με ένα εύπεπτο θέαμα, είναι η συνέχεια και η απρόσμενη αλλαγή προσανατολισμού του θεάματος που αναβαθμίζει τη σειρά.

Από τον Σαμ και τη δολοφονική του πορεία, περνάμε στον Άλαν, που αντιλαμβάνεται την πιθανή έλευση του θανάτου του και επιχειρεί μια ενδοσκόπηση. Οι γονικές προβολές στα τέκνα, η εβραϊκότητα και οι απαιτήσεις της, το τραύμα, η αλληλοκατανόηση, η λειτουργία της ψυχανάλυσης και πάνω από όλα η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, που προϋποθέτει αυτογνωσία και αυτοκριτική, έρχονται στο προσκήνιο και το θρίλερ περνά σε δεύτερη μοίρα, δίχως να παραμελείται.

Ο Άλαν ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής του, ο Καρέλ πετυχαίνει συγκινησιακό κρεσέντο με όπλα ένα υγρό βλέμμα και τους χαμηλότερους ερμηνευτικούς τόνους και η σειρά μεταμορφώνεται σε ένα πολύ πιο ενδιαφέρον θέαμα από το απλά ευπρεπές θρίλερ που παρέπεμπε στην αρχή.

Αν και γλυκόπικρη η κατάληξή της, το επιμύθιο της, ότι η καλοσύνη είναι μεταδοτική, ίσως όχι στον βαθμό που θέλουμε και χρειαζόμαστε, αλλά στον βαθμό που μπορεί να βελτιώσει έστω και λίγο τη ζωή των υπολοίπων γύρω μας (και μαζί και τη δική μας), την καθιστά, παραδόξως, μια ταιριαστή εναλλακτική πρόταση για εορταστικό binge-watching. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM