Ο Στιβ Καρέλ κλέβει την παράσταση στη σειρά «The Patient» του Disney+

steve carell Facebook Twitter
Στο πρώτο επεισόδιο ο Άλαν ξυπνά αλυσοδεμένος στο κρεβάτι ενός επιπλωμένου υπογείου και ανακαλύπτει ότι έχει πέσει θύμα απαγωγής από τον Σαμ, έναν νέο ασθενή του.
0

Όταν ένας κωμικός ηθοποιός ενσαρκώνει τον πρώτο του δραματικό ρόλο είναι καταδικασμένος να ακούσει σχόλια τύπου «κοίτα να δεις που ο τάδε μπορεί να παίξει». Θεωρείται εύκολο είδος η κωμωδία, κι ας μην είναι, χώρια που στη συνείδηση του μέσου ενήλικα η σοβαρότητα συνδέεται με τη σοβαροφάνεια, άρα σοβαρός ηθοποιός μπορεί να είναι μόνο εκείνος που εμφανίζεται σε παραγωγές με τον χαρακτήρα (ή την επίφαση) της σοβαρότητας.

Κι όμως, ο κωμικός συνήθως τίποτε άλλο δεν κάνει από τα να παίρνει κάτι δραματικό και να το μετατρέπει σε κωμωδία. Και επειδή για τον Στιβ Καρέλ θα μιλήσουμε, πάρτε για παράδειγμα τον Μπρικ στην cult κωμωδία του Άνταμ ΜακΚέι «Anchorman», η οποία, παρεμπιπτόντως, είναι πιο σοβαρή πολιτικά από τις πιο πρόσφατες «σοβαρές» του ταινίες. 

Ο Μπρικ είναι εμφανώς ένα όχι ιδιαίτερα έξυπνο παιδί, παγιδευμένο στο σώμα ενήλικα – ένας κρετίνος, για να το πούμε ωμά. Όμως, μέσα από τις βλακείες που κάνει, από τις random ενέργειές του και από τον παπαγαλισμό όσων λένε οι υπόλοιποι, διαφαίνεται η ανάγκη του να ταιριάξει, να νιώσει μέλος της ομάδας. Ο Καρέλ παίρνει αυτή την ανάγκη του ανήκειν και τον τρόμο της απουσίας του, παίρνει και τη σύγκρουση που έχει ο χαρακτήρας με τους κανόνες λειτουργίας όχι μόνο των υπολοίπων αλλά και του ίδιου του σύμπαντος και κάνει το δράμα του κωμωδία. 

Η αρχική αίσθηση που αφήνει η σειρά,  έτσι όπως το ένα επεισόδιο ξεκινά από κει που τελείωσε το άλλο, είναι ότι παρακολουθείς μια ταινία που τεμαχίστηκε σε επεισόδια, ακριβώς επειδή πλέον το format της σειράς είναι πιθανότερο να τραβήξει την προσοχή του φιλοθεάμονος κοινού από ένα low budget κινηματογραφικό θρίλερ δωματίου.

Φυσικά, ο Καρέλ έχει από την αρχή της κινηματογραφικής του καριέρας μια παράλληλη δραματική φιλμογραφία που ίσως να αγνοούν οι συνδρομητές του Netflix, οι οποίοι τον (ανα)γνωρίζουν ως προϊστάμενο Μάικλ Σκοτ, άντε και ως χηρεύσαν αρσενικό που προφέρει τη λέξη «cuckold» με τον πιο αστείο τρόπο του κόσμου στο «Crazy Stupid Love».

Σε ταινίες όπως το «Little Miss Sunshine» και το «Dan is real life» ο Καρέλ συνεχίζει να φορά το κοστούμι χαρακτήρων που νιώθουν να μην ανήκουν, αλλά σε δραματικότερες αποχρώσεις, ταυτόχρονα έχει και μια κτηνώδη ερμηνεία στο ενεργητικό του, τη μεταμόρφωσή του στο «Foxcatcher», όπου επιβάλλεται στο κάδρο με τον τρόπο ενός Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Στη σειρά «Τhe Patient» υποδύεται τον Άλαν, έναν διακεκριμένο Εβραίο ψυχίατρο.

Ο Καρέλ είχε καταγράψει κάποιον χρόνο κινηματογραφικής προϋπηρεσίας στη συγκεκριμένη επαγγελματική ιδιότητα στο «Hope Springs», όπου πρότεινε στη Μέριλ Στριπ και στον απρόθυμο Τόμι Λι Τζόουνς τρόπους για να σώσουν τον γάμο τους. Η μειλίχια έκφραση και η εντύπωση όχι ενός επαγγελματία αλλά ενός ανθρώπου που ακούει και μιας φυσιογνωμίας που μόνο με μακιγιάζ μπορεί να πείσει για την πλήρη απέχθειά της –βλέπε «Foxcatcher»– τον καθιστούν ιδανικό για σχετικούς ρόλους.  

Ο Στιβ Καρέλ κλέβει την παράσταση στη σειρά «The Patient» του Disney+ Facebook Twitter
Ο Nτόνειλ Γκλίσον έχει τον αβανταδόρικο ρόλο του Σαμ, αμφιταλαντεύεται επιδέξια ανάμεσα στην απόγνωση και στην απειλή.

Στο πρώτο επεισόδιο ο Άλαν ξυπνά αλυσοδεμένος στο κρεβάτι ενός επιπλωμένου υπογείου και ανακαλύπτει ότι έχει πέσει θύμα απαγωγής από τον Σαμ, έναν νέο ασθενή του που διενεργεί υγειονομικούς ελέγχους σε εστιατόρια και, παράλληλα, είναι ένας δραστήριος serial killer. Όπως εξηγεί ο Σαμ, o Άλαν είναι η μόνη του ελπίδα για να σταματήσει την εγκληματική του δραστηριότητα και προέβη στην απαγωγή του ώστε να τον έχει διαρκώς παρόντα για να καταστέλλει τις δολοφονικές παρορμήσεις του μέσω άμεσων συνεδριών.

Στα πρώτα επεισόδια της σειράς παρακολουθείς ένα ψυχολογικό θρίλερ, μια σκακιστική παρτίδα μεταξύ Άλαν και Σαμ, με τον πρώτο να μηχανεύεται τρόπους για να πείσει τον δεύτερο να τον απελευθερώσει, ενώ ταυτόχρονα η συνείδησή του και η αίσθηση του ιατρικού καθήκοντος τον ωθούν να προσπαθήσει να βοηθήσει τον απαγωγέα του, γνωρίζοντας μεν ότι η ψυχανάλυση είναι αδύνατο να λειτουργήσει υπό αυτές τις συνθήκες αλλά και αντιλαμβανόμενος ότι από αυτό εξαρτάται η ζωή κι άλλων ανθρώπων. 

Η αρχική αίσθηση που αφήνει η σειρά,  έτσι όπως το ένα επεισόδιο ξεκινά από εκεί που τελείωσε το άλλο, είναι ότι παρακολουθείς μια ταινία που τεμαχίστηκε σε επεισόδια, ακριβώς επειδή πλέον το format της σειράς είναι πιθανότερο να τραβήξει την προσοχή του φιλοθεάμονος κοινού από ένα low budget κινηματογραφικό θρίλερ δωματίου.

Υπάρχει και ελληνικό ενδιαφέρον σε αυτά τα πρώτα επεισόδια, ο τίτλος του ενός μάλιστα είναι «Pastitsio» – ο Σαμ επισκέπτεται ένα ελληνικό εστιατόριο και βάζει στο μάτι τον εστιάτορα ως επόμενο θύμα του.

Ο Nτόνειλ Γκλίσον έχει τον αβανταδόρικο ρόλο του Σαμ, αμφιταλαντεύεται επιδέξια ανάμεσα στην απόγνωση και στην απειλή, ο Καρέλ είναι πιο εγκεφαλικός, παρατηρεί προσεκτικά, ενώ παράλληλα αγωνιά, καταπιέζοντας αυτή του την αγωνία ώστε να μην φανεί και ταράξει τον ασθενή του– ακόμα και στα πρώτα επεισόδια η ερμηνεία του είναι πιο σύνθετη από όσο φαίνεται.

The patient Facebook Twitter
Το ερμηνευτικό μπρα ντε φερ κι ένα σενάριο που παίζει καλά το παιχνίδι της εκκρεμότητας κρατούν την ένταση σε ικανοποιητικά επίπεδα στο πρώτο μισό της σεζόν.

Το ερμηνευτικό μπρα ντε φερ κι ένα σενάριο που παίζει καλά το παιχνίδι της εκκρεμότητας κρατούν την ένταση σε ικανοποιητικά επίπεδα στο πρώτο μισό της σεζόν, με μοναδική παραφωνία τις εξαιρετικά αμήχανες σκηνές που εμφανίζεται ένας συγκεκριμένος τρίτος χαρακτήρας – το αφήνουμε εδώ, για να μην κάνουμε spoiler. Κι αν αυτά τα επεισόδια μοιάζουν αρκετά για εκείνον που θέλει να σκοτώσει την ώρα του με ένα εύπεπτο θέαμα, είναι η συνέχεια και η απρόσμενη αλλαγή προσανατολισμού του θεάματος που αναβαθμίζει τη σειρά.

Από τον Σαμ και τη δολοφονική του πορεία, περνάμε στον Άλαν, που αντιλαμβάνεται την πιθανή έλευση του θανάτου του και επιχειρεί μια ενδοσκόπηση. Οι γονικές προβολές στα τέκνα, η εβραϊκότητα και οι απαιτήσεις της, το τραύμα, η αλληλοκατανόηση, η λειτουργία της ψυχανάλυσης και πάνω από όλα η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, που προϋποθέτει αυτογνωσία και αυτοκριτική, έρχονται στο προσκήνιο και το θρίλερ περνά σε δεύτερη μοίρα, δίχως να παραμελείται.

Ο Άλαν ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής του, ο Καρέλ πετυχαίνει συγκινησιακό κρεσέντο με όπλα ένα υγρό βλέμμα και τους χαμηλότερους ερμηνευτικούς τόνους και η σειρά μεταμορφώνεται σε ένα πολύ πιο ενδιαφέρον θέαμα από το απλά ευπρεπές θρίλερ που παρέπεμπε στην αρχή.

Αν και γλυκόπικρη η κατάληξή της, το επιμύθιο της, ότι η καλοσύνη είναι μεταδοτική, ίσως όχι στον βαθμό που θέλουμε και χρειαζόμαστε, αλλά στον βαθμό που μπορεί να βελτιώσει έστω και λίγο τη ζωή των υπολοίπων γύρω μας (και μαζί και τη δική μας), την καθιστά, παραδόξως, μια ταιριαστή εναλλακτική πρόταση για εορταστικό binge-watching. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ