«Glass Onion»: εκεί που το μυστήριο συναντά την σάτιρα κατά της tech ελίτ

Glass Onion: A knives out mystery Facebook Twitter
Η ταινία δεν παίχτηκε στις ελληνικές αίθουσες και προβάλλεται απευθείας στο Netflix.
0

Ο Ράιαν Τζόνσον επιβεβαιώνει την ικανότητά του να πλέξει έναν επιτραπέζιο κινηματογραφικό γρίφο με χαρακτήρες βγαλμένους από τη σύγχρονη πραγματικότητα,  φρέσκα whodunnit στη φλέβα της Άγκαθα Κρίστι με κοινωνικό σχόλιο. Το δεύτερο, αυτόνομο επεισόδιο μετά την υπέροχη, αγωνιώδη όσο και χιουμοριστική ανατομία ενός εγκλήματος της αμερικανικής οικογένειας και του υφέρποντος ρατσισμού που εξέθεσε γλαφυρά στο «Στα Μαχαίρια» πριν από 3 χρόνια, είναι ένα χορταστικό, ηλιόλουστο, γεμάτο λεπτομέρειες θρίλερ σπαζοκεφαλιάς που σχεδιάστηκε για να ικανοποιήσει τους διψασμένους φαν του είδους, αλλά πάσχει από μια αίσθηση μηχανικής ανάπτυξης και μια φτωχή, πιεσμένη τρίτη πράξη. 

Το «Glass Onion» γυρίστηκε στο Πόρτο Χέλι και τις Σπέτσες, στο φανταστικό ιδιόκτητο νησί του δισεκατομμυριούχου Μάιλς Μπρον (Έντουαρντ Νόρτον), σε μια σκηνογραφικά ενισχυμένη απόδοση του Amanzoe, όπου έχει καλέσει 5 φίλους του για το ξένοιαστο, ετήσιο weekend τους. Η αριστερίζουσα κυβερνήτης (Κάθριν Χαν), ο υπεύθυνος επιστήμονας (Λέσλι Όντομ), ο «ντούκι» youtuber (Ντέιβ Μπαουτίστα) μαζί με τη νεαρή φίλη του (Μάντελιν Κλάιν), η ξεπεσμένη, απερίσκεπτη fashionista (Κέϊτ Χάντσον, με τις πιο αστείες ατάκες) και η τσαντισμένη πρώην συνεργάτις του, Κασάντρα «Άντι» Μπραντ (Τζανέλ Μονέ) έλαβαν το περίτεχνο κουτί-πρόσκληση για τις ελληνικές διακοπές τους, αν και η τελευταία εκπλήσσει την ετερόκλητη παρέα με την εμφάνισή της: κανείς δεν αναμένει την άφιξή της, ίσως γιατί έχει αυτοκτονήσει λίγες ημέρες πριν το προγραμματισμένο ταξίδι! Ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη είναι η συμμετοχή του ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ στον κλειστό κύκλο.

Το «Glass Onion» παραμένει μια διασκεδαστική crime mystery εμπειρία, αν και η σάτιρα για τη νεόκοπη hi tech ελίτ των καιρών μας μοιάζει προφανής και τραβηγμένη. 

Ο εκκεντρικός πλούσιος έχει συμπεριλάβει το παιχνίδι «Βρείτε τον δολοφόνο μου» στο μενού και μετά από κάποιες ευγενικές εξηγήσεις υποδέχεται εγκάρδια το πιο διάσημο λαγωνικό του κόσμου (άλλο που δεν ήθελε ο Μπενουά, γιατί είχε πάθει κατάθλιψη από την αδράνεια του lockdown), θεωρώντας πως θα βοηθήσει στην εξεύρεση του μελλοντικού δράστη. Όπως είναι αναμενόμενο, ο ανορθόδοξης προσέγγισης Πουαρό του 21ου αιώνα κρύβει με την ανεξιχνίαστη νότια προφορά του και τις αποπροσανατολιστικές του κολακείες πολύ περισσότερα από όσα παρατηρεί και σκέφτεται. Η πρόκληση είναι ο διάφανος τοίχος της αλήθειας ενός μεγαλομανούς, που κομπορρημονεί συνεχώς, μασκάρει την ημιμάθειά του πίσω από εντυπωσιακές φράσεις και άστοχες ανακρίβειες, κι έχει φτάσει στο σημείο να καπελώνει το θέρετρό του με έναν κρυστάλλινο θόλο (το Γυάλινο Κρεμμύδι του τίτλου) και φιλοξενεί, με ελεγχόμενη ασφάλεια, δανεική από το Λούβρο που δεν είχε επισκέπτες λόγω της καραντίνας, την «Τζιοκόντα» του Ντα Βίντσι –  βάζοντας τον πήχυ της ταύτισης της επιτυχίας του ίσα με το απόλυτο αριστούργημα της παγκόσμιας τέχνης, τόσο ψηλά! 

Glass Onion: A knives out mystery Facebook Twitter
Ο εκκεντρικός πλούσιος έχει συμπεριλάβει το παιχνίδι “Βρείτε τον δολοφόνο μου” στο μενού.

Ο Μπρον, ξεκάθαρα μια φιγούρα που παραπέμπει στον Έλον Μασκ, τον εκφραστή της αμφιλεγόμενης προόδου που επικαλείται το καλό της ανθρωπότητας προς ίδιον όφελος, είναι επικοινωνιακός ρέκτης και σκοτεινός παίκτης, ο φίλος που παρουσιάζεται ενωτικός και αρχηγικός ταυτόχρονα, κρατώντας την ομάδα από τη μύτη των μυστικών που κρύβει σαν άσους στο μανίκι του, με αποκλειστικό του μέλημα να φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα πάση θυσία και πέρα από μπαγκάζια ηθικής και δεοντολογίας. Είναι επίσης σαφές πως ο Μπανκ και η Μπραντ είναι εκεί για να δημιουργήσουν δράμα, και πάνω σε αυτούς ο Τζόνσον στήνει τις ανατροπές.

Μια μεγάλη σεκάνς με διαφορετικές, διαφωτιστικές οπτικές των γεγονότων είναι η καλύτερη στιγμή της ταινίας, που δεν παίχτηκε στις ελληνικές αίθουσες και προβάλλεται απευθείας στο Netflix, αλλά η υπερβολή του φινάλε, στη σύλληψη της λύσης και την εκτέλεσή της, αντίθετα από τη θριαμβευτική εκδίκηση της Άνα ντε Άρμας απέναντι από τα φρικώδη αφεντικά της στο πρωτοτύπο «Knives Out», εξασθενεί το περίτεχνα χαρτογραφημένο μυστήριο που έχει προηγηθεί και φανερώνεται τμηματικά και αναδρομικά. Το «Glass Onion» παραμένει μια διασκεδαστική crime mystery εμπειρία, αν και η σάτιρα για τη νεόκοπη hi tech ελίτ των καιρών μας μοιάζει προφανής και τραβηγμένη. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλη η Ελλάδα ένα κινηματογραφικό πλατό

22 λόγοι που αγαπάμε την καλοκαιρινή Ελλάδα / Όλη η Ελλάδα ένα διεθνές κινηματογραφικό πλατό

Επαγγελματίες της μυθοπλασίας και της διαφήμισης αντιμετωπίζουν πλέον την Ελλάδα όχι μόνο ως τόπο διακοπών αλλά και ως πλατό, σε ταινίες όπως «Η Χαμένη Κόρη», «Στα Μαχαίρια 2».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM