«Glass Onion»: εκεί που το μυστήριο συναντά την σάτιρα κατά της tech ελίτ

Glass Onion: A knives out mystery Facebook Twitter
Η ταινία δεν παίχτηκε στις ελληνικές αίθουσες και προβάλλεται απευθείας στο Netflix.
0

Ο Ράιαν Τζόνσον επιβεβαιώνει την ικανότητά του να πλέξει έναν επιτραπέζιο κινηματογραφικό γρίφο με χαρακτήρες βγαλμένους από τη σύγχρονη πραγματικότητα,  φρέσκα whodunnit στη φλέβα της Άγκαθα Κρίστι με κοινωνικό σχόλιο. Το δεύτερο, αυτόνομο επεισόδιο μετά την υπέροχη, αγωνιώδη όσο και χιουμοριστική ανατομία ενός εγκλήματος της αμερικανικής οικογένειας και του υφέρποντος ρατσισμού που εξέθεσε γλαφυρά στο «Στα Μαχαίρια» πριν από 3 χρόνια, είναι ένα χορταστικό, ηλιόλουστο, γεμάτο λεπτομέρειες θρίλερ σπαζοκεφαλιάς που σχεδιάστηκε για να ικανοποιήσει τους διψασμένους φαν του είδους, αλλά πάσχει από μια αίσθηση μηχανικής ανάπτυξης και μια φτωχή, πιεσμένη τρίτη πράξη. 

Το «Glass Onion» γυρίστηκε στο Πόρτο Χέλι και τις Σπέτσες, στο φανταστικό ιδιόκτητο νησί του δισεκατομμυριούχου Μάιλς Μπρον (Έντουαρντ Νόρτον), σε μια σκηνογραφικά ενισχυμένη απόδοση του Amanzoe, όπου έχει καλέσει 5 φίλους του για το ξένοιαστο, ετήσιο weekend τους. Η αριστερίζουσα κυβερνήτης (Κάθριν Χαν), ο υπεύθυνος επιστήμονας (Λέσλι Όντομ), ο «ντούκι» youtuber (Ντέιβ Μπαουτίστα) μαζί με τη νεαρή φίλη του (Μάντελιν Κλάιν), η ξεπεσμένη, απερίσκεπτη fashionista (Κέϊτ Χάντσον, με τις πιο αστείες ατάκες) και η τσαντισμένη πρώην συνεργάτις του, Κασάντρα «Άντι» Μπραντ (Τζανέλ Μονέ) έλαβαν το περίτεχνο κουτί-πρόσκληση για τις ελληνικές διακοπές τους, αν και η τελευταία εκπλήσσει την ετερόκλητη παρέα με την εμφάνισή της: κανείς δεν αναμένει την άφιξή της, ίσως γιατί έχει αυτοκτονήσει λίγες ημέρες πριν το προγραμματισμένο ταξίδι! Ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη είναι η συμμετοχή του ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ στον κλειστό κύκλο.

Το «Glass Onion» παραμένει μια διασκεδαστική crime mystery εμπειρία, αν και η σάτιρα για τη νεόκοπη hi tech ελίτ των καιρών μας μοιάζει προφανής και τραβηγμένη. 

Ο εκκεντρικός πλούσιος έχει συμπεριλάβει το παιχνίδι «Βρείτε τον δολοφόνο μου» στο μενού και μετά από κάποιες ευγενικές εξηγήσεις υποδέχεται εγκάρδια το πιο διάσημο λαγωνικό του κόσμου (άλλο που δεν ήθελε ο Μπενουά, γιατί είχε πάθει κατάθλιψη από την αδράνεια του lockdown), θεωρώντας πως θα βοηθήσει στην εξεύρεση του μελλοντικού δράστη. Όπως είναι αναμενόμενο, ο ανορθόδοξης προσέγγισης Πουαρό του 21ου αιώνα κρύβει με την ανεξιχνίαστη νότια προφορά του και τις αποπροσανατολιστικές του κολακείες πολύ περισσότερα από όσα παρατηρεί και σκέφτεται. Η πρόκληση είναι ο διάφανος τοίχος της αλήθειας ενός μεγαλομανούς, που κομπορρημονεί συνεχώς, μασκάρει την ημιμάθειά του πίσω από εντυπωσιακές φράσεις και άστοχες ανακρίβειες, κι έχει φτάσει στο σημείο να καπελώνει το θέρετρό του με έναν κρυστάλλινο θόλο (το Γυάλινο Κρεμμύδι του τίτλου) και φιλοξενεί, με ελεγχόμενη ασφάλεια, δανεική από το Λούβρο που δεν είχε επισκέπτες λόγω της καραντίνας, την «Τζιοκόντα» του Ντα Βίντσι –  βάζοντας τον πήχυ της ταύτισης της επιτυχίας του ίσα με το απόλυτο αριστούργημα της παγκόσμιας τέχνης, τόσο ψηλά! 

Glass Onion: A knives out mystery Facebook Twitter
Ο εκκεντρικός πλούσιος έχει συμπεριλάβει το παιχνίδι “Βρείτε τον δολοφόνο μου” στο μενού.

Ο Μπρον, ξεκάθαρα μια φιγούρα που παραπέμπει στον Έλον Μασκ, τον εκφραστή της αμφιλεγόμενης προόδου που επικαλείται το καλό της ανθρωπότητας προς ίδιον όφελος, είναι επικοινωνιακός ρέκτης και σκοτεινός παίκτης, ο φίλος που παρουσιάζεται ενωτικός και αρχηγικός ταυτόχρονα, κρατώντας την ομάδα από τη μύτη των μυστικών που κρύβει σαν άσους στο μανίκι του, με αποκλειστικό του μέλημα να φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα πάση θυσία και πέρα από μπαγκάζια ηθικής και δεοντολογίας. Είναι επίσης σαφές πως ο Μπανκ και η Μπραντ είναι εκεί για να δημιουργήσουν δράμα, και πάνω σε αυτούς ο Τζόνσον στήνει τις ανατροπές.

Μια μεγάλη σεκάνς με διαφορετικές, διαφωτιστικές οπτικές των γεγονότων είναι η καλύτερη στιγμή της ταινίας, που δεν παίχτηκε στις ελληνικές αίθουσες και προβάλλεται απευθείας στο Netflix, αλλά η υπερβολή του φινάλε, στη σύλληψη της λύσης και την εκτέλεσή της, αντίθετα από τη θριαμβευτική εκδίκηση της Άνα ντε Άρμας απέναντι από τα φρικώδη αφεντικά της στο πρωτοτύπο «Knives Out», εξασθενεί το περίτεχνα χαρτογραφημένο μυστήριο που έχει προηγηθεί και φανερώνεται τμηματικά και αναδρομικά. Το «Glass Onion» παραμένει μια διασκεδαστική crime mystery εμπειρία, αν και η σάτιρα για τη νεόκοπη hi tech ελίτ των καιρών μας μοιάζει προφανής και τραβηγμένη. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλη η Ελλάδα ένα κινηματογραφικό πλατό

22 λόγοι που αγαπάμε την καλοκαιρινή Ελλάδα / Όλη η Ελλάδα ένα διεθνές κινηματογραφικό πλατό

Επαγγελματίες της μυθοπλασίας και της διαφήμισης αντιμετωπίζουν πλέον την Ελλάδα όχι μόνο ως τόπο διακοπών αλλά και ως πλατό, σε ταινίες όπως «Η Χαμένη Κόρη», «Στα Μαχαίρια 2».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ