Μια σύγχρονη εικαστική παρέμβαση στην αστική αθηναϊκή Οικία Κατακουζηνού

«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
Akrokeramo I & II , 2021. Χειροποίητα/τροποποιημένα περιοδικά, σχέδια κεντήματος από συλλεκτικές εκδόσεις, εξώφυλλα βιβλίων, κάρτα, ξύλο, μελάνι, ύφασμα,33, x 22 x 18 εκ.
0

Η ατομική έκθεση της Χριστίνας Μήτρενσε στην Οικία Κατακουζηνού είναι μια site-specific έκθεση αναδρομικού χαρακτήρα. Η καλλιτέχνις επιχειρεί να αναβιώσει την ιστορική αθηναϊκή κατοικία του 1960 και μας προσκαλεί σε μια σύγχρονη εικαστική παρέμβαση στο εσωτερικό της. Η έκθεση «Super Ego» διερευνά τις δυνατότητες του Katakouzenos House Museum (KHM), το οποίο ακολουθεί τις αρχές των σπιτιών-μουσείων, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Μουσείο Φρόιντ στο Λονδίνο.

Η Οικία Κατακουζηνού ήταν ένα από τα σημαντικότερα φιλολογικά σαλόνια της Γενιάς του ’30. Πάντα ενδιέφερε την εικαστικό να διαπραγματευτεί τη διαλεκτική σχέση μεταξύ σύγχρονης τέχνης και καλλιτεχνικής παραγωγής σε μια κατοικία που άφησε σημαντική πολιτιστική παρακαταθήκη στην Ελλάδα.

Η πρόταση της επιμελήτριας της οικίας, της Σοφίας Πελοποννησίου-Βασιλάκου, για μια συνεργασία πέραν των ομαδικών εκθέσεων, δελέασε τη Μήτρεντσε και σε πιο προσωπικό επίπεδο. Μελέτησε το αρχειακό υλικό της οικίας, που αποκαλύπτει τον μύθο και τις προσωπικές στιγμές του διάσημου, μποέμ ζευγαριού, την αγάπη μεταξύ τους και τη σχέση τους με την πολιτιστική ελίτ της εποχής: ενδεικτικά, από αυτό το σαλόνι πέρασαν οι Ελύτης, Σεφέρης, Γκίκας, Χατζιδάκις, Εμπειρίκος, Τσαρούχης, Σαγκάλ και Καμί. Τα αντικείμενα, τα ιστορικά χειρόγραφα, οι φωτογραφίες και η αλληλογραφία αναδεικνύουν τους σταθμούς και τις βιογραφικές πτυχές της επαγγελματικής, κοινωνικής και οικογενειακής ζωής της Λητώς και του Άγγελου Κατακουζηνού.

Η Οικία Κατακουζηνού ήταν ένα από τα σημαντικότερα φιλολογικά σαλόνια της Γενιάς του ’30. Πάντα ενδιέφερε την εικαστικό να διαπραγματευτεί τη διαλεκτική σχέση μεταξύ σύγχρονης τέχνης και καλλιτεχνικής παραγωγής σε μια κατοικία που άφησε σημαντική πολιτιστική παρακαταθήκη στην Ελλάδα.

«Εάν αυτό το σπίτι/μουσείο βρισκόταν στο Λονδίνο, θα του είχε δοθεί από το κράτος η σημασία που του αρμόζει και θα είχε μεγάλη προσέλευση κοινού, πράγμα που δυστυχώς δεν έχει συμβεί ακόμα», λέει.

«Ιδιαίτερα ξεχωριστό είναι το γραφείο και ιατρείο του Ἀγγελου Κατακουζηνού στο βάθος του διαμερίσματος, όπου υπάρχει η βιβλιοθήκη του, το ντιβάνι και το ζωγραφικό έργο του Θεόφιλου "Αντίγραφο τοιχογραφίας στο μοναστήρι της Περιβολής στη Λέσβο", που ήταν η αφορμή για τον Κατακουζηνό να ακολουθήσει την επιστήμη της ψυχανάλυσης. Εκεί έχω προσθέσει τη σειρά έργων μου με τίτλο "Wounded Books", με πυροβολημένους τόμους των Απάντων του Φρόιντ ("Apanta-Freud", 2022), καθώς και των "Αγάπη" (2022), "Psychology of Perception" (2017) και "Archeology" (2017), που αναμειγνύονται με τη συλλογή βιβλίων του Κατακουζηνού. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κατακουζηνός ήταν ένας από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν τη ναρκο-αναλυτική μέθοδο και σύντομα απέκτησε διεθνή φήμη, προσελκύοντας πολλούς πελάτες από το Παρίσι και το Λονδίνο, όπως τον Ουίλιαμ Φόκνερ, τον Αλμπέρ Καμί, αλλά και τον Αριστοτέλη Ωνάση».

«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
Emblem – Rug, 2022. Χαλί με παραδοσιακή ελληνική χειροποίητη τεχνική ύφανσης αργαλειού, 140 x 200 εκ.

Η αναβίωση της συγκεκριμένης ιστορικής αθηναϊκής κατοικίας του 1960 προσκαλεί τους επισκέπτες σε μια σύγχρονη εικαστική παρέμβαση στο εσωτερικό της. Τα έργα της Χριστίνας Μήτρενσε συνδιαλέγονται με τον χώρο και την αισθητική της οικίας Κατακουζηνού –άλλωστε η δουλειά της έχει μια «vintage» αισθητική–, δημιουργώντας έτσι νέες ποιητικές εμπειρίες και ανταλλαγές.

Περιλαμβάνονται παλαιότερα και νέα έργα, φτιαγμένα ειδικά για τον χώρο, που υιοθετούν οικείες και διεπιστημονικές προσεγγίσεις, όπως βιβλιογλυπτική, xειροποίητη μεταξοτυπία, ζωγραφική (σειρά «Ιconic Fungi Portraits»), κολάζ (σειρές «Bookscapes» και «Bibliophiles»), κεραμικά, βιντεοπροβολή και ένα υφαντό χαλί. Μέσα από θραύσματα αρχείων απαντά σε ψυχαναλυτικές και προσωπικές ιστορίες, προτείνοντας νέες αφηγήσεις για την κατανόηση του πολιτιστικού παρελθόντος. Επίσης, τα έργα της καταπιάνονται με θέματα κεντρικά τόσο για την ψυχανάλυση όσο και για την ίδια την τέχνη: μετάφραση, μεταμόρφωση, ασυνείδητο, μεταφορά, όνειρα και φαντασία. Καθρεφτίζουν αυτές τις ιδέες, προκαλώντας μια νέα συζήτηση που αντηχεί σε όλες τις αίθουσες του σπιτιού.

«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
The Wondrous Mushrooms in the Garden of Eden ,2022. Εγκατάσταση , χειροποίητα γλυπτά μανιτάρια απο βιβλία- Τα φοβερά ντοκουμέντα -, φυτά εσωτερικού χὠρου, διαστάσεις μεταβλητές.

Για παράδειγμα, στα ζωγραφικά πορτρέτα «Iconic Fungi Portrait series» (2016-2022) η παρασιτική φύση των μανιταριών φαίνεται να ζει από τον «ξενιστή» τους, υποδηλώνοντας τη βεβαιότητα της φθοράς, τον παραλογισμό της θνητότητας και μια θεϊκή ομορφιά που γεννήθηκε από τη μετάλλαξη. Τα στοιχεία που σχηματίζουν τα πρόσωπα συνδιαλέγονται με τον συμβολισμό των μανιταριών και της εκκεντρικότητας. Μεταφέρει έναν ψυχολογικό χώρο που αιωρείται μεταξύ του φανταστικού, του ονείρου και του πραγματικού, επηρεασμένη απὀ τη μέθοδο ερμηνείας των ονείρων του Φρόιντ και τις κοινές εφαρμογές στις ψυχαναλυτικές έρευνες του καθηγητή Κατακουζηνού.

«Ο τίτλος της έκθεσης προκύπτει από το θεωρητικό ψυχαναλυτικό μοντέλο του Φρόιντ (Personality Structure). Ο Φρόιντ εισήγαγε τρεις διακριτούς, αλληλοεπιδρώντες παράγοντες του νου: το id, το εγώ και το υπερεγώ (super Ego)», λέει η Χριστίνα Μήτρεντσε. «Αυτοί οι τρεις παράγοντες είναι ξεχωριστοί και διακριτοί, αν και κάπως επικαλύπτονται με την προηγούμενη διαίρεση του Φρόιντ μεταξύ συνειδητού, προσυνείδητου και ασυνείδητου.

Εν ολίγοις, το εγώ αντιπροσωπεύει τη λογική και την κοινή λογική και το id περιέχει βαθιά πάθη. Το υπερεγώ αντιπροσωπεύει έναν ιδανικό εαυτό που ορίζεται στην παιδική ηλικία, που διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από την επίλυση της οιδιπόδειας σύγκρουσης. Είναι το ηθικό συστατικό της προσωπικότητας και παρέχει τα ηθικά πρότυπα με τα οποία λειτουργεί το εγώ. Οι επικρίσεις, οι απαγορεύσεις και οι αναστολές του υπερεγώ σχηματίζουν τη συνείδηση ​​ενός ατόμου και οι θετικές του φιλοδοξίες και τα ιδανικά αντιπροσωπεύουν την εξιδανικευμένη αυτοεικόνα του ατόμου ή το "ιδανικό του εγώ".

Ιστορικά, η αποδοχή του έργου του Φρόιντ θεωρούσε το υπερεγώ ως αυτήν τη φωνή της ηθικής συνείδησης, αλλά ο Φρόιντ θεωρεί ότι αυτή η ηθική φωνή έχει αμοραλιστικές ρίζες. Το υπερεγώ δεν αντιπροσωπεύει το συλλογικό καλό, αλλά εκδηλώνει τις ατομικές επιθυμίες του id, που έρχονται σε αντίθεση με το συλλογικό καλό.

Αυτό ακριβώς που συμβαίνει σήμερα με το καπιταλιστικό μοντέλο ζωής και τη δύναμη των ηγετών. Είναι εμφανές, για παράδειγμα, στην ποπ ψυχανάλυση που είχε γίνει για ανθρώπους όπως ο Ντόναλντ Τραμπ. Κάποιοι τον διαγιγνώσκουν ως ναρκισσιστή, ερωτευμένο με το δικό του εγώ. Άλλοι ισχυρίζονται ότι αντιπροσωπεύει την αμερικανική ταυτότητα, επειδή του λείπει ο αυτοέλεγχος που αναστέλλει τους περισσότερους ανθρώπους. Αυτό ακριβώς που βλέπω να είναι ο σημερινός Έλληνας».

«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
Iconic Fungi Portraits I, 2016- 2022. Ακρυλικό χρώμα σε καμβά, 80 x 60 εκ.
«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
Iconic Fungi Portraits III, 2016- 2022. Ακρυλικό χρώμα σε καμβά, 80 x 60 εκ.

Ανάμεσα στα έργα, δυο ρεαλιστικά γυναικεία στήθη (κεραμικά βαρίδια) βρίσκονται τοποθετημένα επάνω στο σημειωματάριο στο γραφείο του Κατακουζηνού, ανακαλώντας το έργο του Marcel Duchamp «Prière de Toucher». Πρόκειται για ένα σουρεαλιστικό αντικείμενο φαντασίωσης και πόθου με τίτλο «Please touch / Boobs on Books» (2022). Περισσότερο με διαισθητική παρά με σεξουαλική χροιά, το αντικείμενο προσκαλεί τον θεατή να χαϊδέψει το στήθος, προκαλώντας έτσι πάθος και πρόκληση.

«Μια παράλογη απορία γεννήθηκε στο μυαλό του Φρόιντ όταν βρέθηκε στην Ακρόπολη το 1904 – ήταν η πόλη μπροστά στα πόδια του αληθινή; Όμως και όλοι οι επισκέπτες σε κάποιο μουσείο αφιερωμένο σε μια γνωστή προσωπικότητα μοιάζουν με τον Φρόιντ στην Αθήνα και βιώνουν μια εξίσου εξωπραγματική στιγμή: άραγε το πρόσωπο που γνωρίζουμε από τα έργα του να έζησε πράγματι σε αυτό το σπίτι; Είτε βρισκόμαστε στο γραφείο του καθηγητή Κατακουζηνού ή του καθηγητή Φρόιντ, η προσοχή μας παλινδρομεί ανάμεσα στα αντικείμενα που ο προηγούμενος κάτοικος του σπιτιού άφησε πίσω του και τα "εσωτερικά μας αντικείμενα" που τον αντιπροσωπεύουν στα μάτια μας. Κάθε μουσείο είναι μια Ακρόπολη: είναι ένας τόπος όπου η πραγματικότητα περιβάλλεται από φαντασία» είπε ο Michael Molnar στην επιμελήτρια της Οικίας Κατακουζηνού Σοφία Ε. Πελοποννησίου-Βασιλάκου.

«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
ΑF - BookScape VII, 2021, εξώφυλλα βιβλίων, κορδέλες, ξύλο, 120 x 140 εκ.
«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
Aphrodite , (Bibliophile Collage) 2021. Κολάζ, χαρτί, εξώφυλλα βιβλίων, χρωματιστά κραγιόν, 60 χ 80 εκ.
«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
Iconic Fungi Portraits II, 2016- 2022. Ακρυλικό χρώμα σε καμβά, 80 x 60 εκ.
«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
Agape (Wounded Book series) ,2022. Πυροβολημένο βιβλίο, τρύπες από σφαίρες σε vintage έκδοση, 37x24 εκ.
«Super Ego»: Μια έκθεση στην αστική αθηναϊκή κατοικία του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού Facebook Twitter
Apanta - Freud, (Wounded Book series), 2022. Πυροβολημένα συλλεκτικά βιβλία ψυχολογίας Φρόιντ, 37x24 εκ.

Λίγα λόγια για τη Χριστίνα Μήτρεντσε

Η Χριστίνα Μήτρεντσε έχει εκθέσει τα έργα της σε 20 ατομικές εκθέσεις και πάνω από 200 ομαδικές εκθέσεις σε γκαλερί, μουσεία και δημόσιους χώρους, όπως: Tate Modern, The Royal Academy, ICA London, Liverpool Biennial UK, XV Biennale de Mediterranea, 2nd Bodrum International Biennial Turkey, NDSM-Werf Amsterdam, MOMUS State Museum of Modern Art, Jewish Museum of Greece, Hackney Museum, Nadine Feront Gallery, Dalla Rosa Gallery, The Stephen Lawrence Gallery, Central Booking NY, The Centre for the Book Arts NY, San Francisco Centre for the Book, California, Drop - Hiroshima, Japan, Rise Berlin, Helsinki Contemporary Gallery. Το έργο της έχει συμπεριληφθεί σε σημαντικές εκδόσεις όπως το «The Word Is Art» (Thames & Hudson), το «Unselfmarked» (Against Decorum) και το «Prologues». Τα έργα της βρίσκονται σε μεγάλες ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, όπως το WWW foundation, MOCA London, Senate House, Book Arts UWE, LCC, (UAL), Women’s Art Library Goldsmiths University, Book Art Centre NY, the National Library in Baghdad, Jewish Museum of Greece, Fine Art Society London, Greenwich Council, Sill Library Bath, Mol’s collection Holland, Tate Archive, Penguin Collectors Society, Griechische Kultustiftung Berlin, M. Altenman NY, Onassis Foundation, Alpha Bank, MOMUS Greece, Benaki Museum, MIET foundation, Venizelos Airport Athens.

Χριστίνα Μήτρεντσε - «Super-Ego»
Eπιμέλεια: Χριστόφορος Μαρίνος

Ίδρυμα Άγγελου & Λητώς Κατακουζηνού
Αμαλίας 4, Αθήνα (5ος όροφος)


Εγκαίνια: Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022, 18:00-21:00

Διάρκεια έκθεσης: 20 Οκτωβρίου έως 19 Νοεμβρίου 2022
Ωράριο λειτουργίας: Πέμπτη-Παρασκευή, 17:00-20:00, Σάββατο 12:00-16:00

Τα έργα της έκθεσης είναι παραχώρηση A.antonopoulou.art

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πού οφείλεται το booming της τέχνης στην Αθήνα;

Εικαστικά / Δεκάδες νέες γκαλερί στην Αθήνα – Πού οφείλεται το booming της τέχνης;

Από την Κυψέλη, τον Νέο Κόσμο και το Κουκάκι μέχρι τον Πειραιά, μια έκρηξη δημιουργίας καλλιτεχνικών χώρων τα τελευταία χρόνια βάζει την Αθήνα πολύ ψηλά στον παγκόσμιο καλλιτεχνικό χάρτη.
M. HULOT
ΤΕΤΑΡΤΗ Inner Sanctum: Ο Κώστας Πράπογλου για την έκθεση στο εγκαταλελειμμένο ψυχιατρικό νοσοκομείο στο Δαφνί

Εικαστικά / 36 καλλιτέχνες συμμετέχουν σε μια νέα έκθεση στο εγκαταλελειμμένο ψυχιατρικό νοσοκομείο στο Δαφνί

Ο επιμελητής Κώστας Πράπογλου μάς ξεναγεί στην έκθεση «reality check κεφάλαιο ΙΙ: inner sanctum» που φιλοξενείται σε ένα από τα μεγαλύτερα εγκαταλελειμμένα κτίρια του συγκροτήματος του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Από τον Μαλακάση στον Σεφέρη, τον Καμύ και τη γενιά του '30 μέσα από την αφήγηση της Λητώς Κατακουζηνού

Προδημοσίευση / Ο Σεφέρης, ο Καμύ και η γενιά του '30 μέσα από την αφήγηση της Λητώς Κατακουζηνού

Αποσπάσματα από την επανέκδοση του βιβλίου «Άγγελος Κατακουζηνός, ο Βαλής μου» της Λητώς Κατακουζηνού, όπου ξεδιπλώνεται η ιστορία της μεταπολεμικής Ελλάδας μέσα από προσωπικές αφηγήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής

Εικαστικά / Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής

Στον Βοτανικό Κήπο Διομήδους, τον μεγαλύτερο σε έκταση στην Ελλάδα αλλά και την Ανατολική Μεσόγειο, περισσότεροι από 35 διεθνείς καλλιτέχνες, συγγραφείς και performers ενώνονται μέσα σε ένα μεγαλειώδες τοπίο της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ