Ο Mel, ο Norm και ο Ave είναι έτοιμοι να χιτάρουν

Ο Mel, ο Norm και ο Ave είναι έτοιμοι να χιτάρουν Facebook Twitter
«Αυτό το άλμπουμ μάς έκανε να δεθούμε λίγο παραπάνω και το ότι δουλεύαμε όλοι μαζί στο στούντιο μάς έκανε όλους καλύτερους», λέει ο Norm.
0

Ο Mel, ο Ave και ο Norm φτιάχνουν μαζί μουσική εδώ και τρία χρόνια. Με έναν ήχο εντελώς ξεχωριστό και αναγνωρίσιμα πλέον σαλονικιώτικο δημιουργούν ως παρέα, με το όνομα GuttaBoyzMafia, και ετοιμάζονται να συναντήσουν το μεγάλο κοινό. Παιδιά από τα δυτικά της Θεσσαλονίκης και οι τρεις, ο Norm από τον Εύοσμο, ο Mel και ο Ave από το Κορδελιό, γνωρίστηκαν σε πολύ νεαρή ηλικία και είναι πάνω απ’ όλα φίλοι, κολλητοί. «Mε τον Norm έχουμε κάνει και κοινό tattoo, αυτό το πράγμα είναι για πάντα», λέει ο Mel, «τόσο δεμένοι είμαστε μεταξύ μας». Μιλούν για πράγματα που έγιναν πριν από δέκα χρόνια, όταν έκαναν μαζί skate στον δρόμο, και συνειδητοποιώ ότι αναφέρονται σε ηλικίες παιδικές, όταν ήταν ακόμα στο δημοτικό. Σήμερα ο Norm και ο Ave είναι είκοσι δύο χρονών και ο Mel δεν έχει κλείσει ακόμα τα δεκαεννιά.

Το πρώτο άλμπουμ που έφτιαξαν μαζί με τον τίτλο «Starlight» –και μόλις ανέβηκε στο Spotify– είναι μια κυκλοφορία που έχει κάτι και από τους τρεις και είναι καταδική τους δουλειά, αφού τα έχουν κάνει όλα μόνοι τους, ήχο, μπάρες, το promo, ετοιμάζουν μόνοι τους και βιντεοκλίπ. «Η ιδέα για το “Starlight” είχε ξεκινήσει από μένα το καλοκαίρι του ’21», λέει ο Norm, «αυτό που είχα στο μυαλό μου ήταν να βγάλουμε τον unique ήχο που έχουμε με τον Mel, επιστρέφοντας στο “Αfghanistan” που είχαμε βγάλει εκείνο τον Μάρτιο. Όλο το άλμπουμ το ηχογραφήσαμε στο Pilotirio, στο στούντιο του Μικρού Κλέφτη στη Θεσσαλονίκη, και το δουλεύαμε για τρεις μήνες. Για να βγουν τα έξι κομμάτια που περιέχει, γράψαμε σίγουρα είκοσι, ώστε να μπορούμε να επιλέξουμε. Δεν υπάρχει κάποια δομή στα κομμάτια, είναι όλα freestyle, είναι GuttaBoyzMafia ήχος και είναι όλα ένα κι ένα. Από το “Skydive”, που είναι τέρμα soft, μέχρι το “Antistress” και το “Venizelos”, που είναι bangers, αποκαλύπτουν την ταυτότητά μας, είναι αυτό που θέλαμε να κάνουμε. Κι αυτό βγαίνει αυθόρμητα, γιατί αυτό είμαστε».

Αν έχεις παρακολουθήσει τη μουσική τους πορεία, ξέρεις ότι αυτό που λέει ισχύει, ο ήχος τους δεν μοιάζει με τίποτε άλλο στο ελληνικό ραπ. Και είναι πολύ δύσκολο πλέον να μιλάς για αυθεντικότητα και αναγνωρισιμότητα, ειδικά όταν αναφέρεσαι σε νέους καλλιτέχνες. Το «Starlight» ωστόσο έχει διάφορα στοιχεία που το κάνουν μοναδικό, και δεν είναι μόνο ο αυτοσχεδιασμός στους στίχους και η μελαγχολία που έχει ο ήχος τους, είναι και η απίστευτη ομοιογένεια και η αρμονία που έχουν οι τρεις τους όταν δουλεύουν μαζί, που είναι αξιοζήλευτη. Τον ήχο και την παραγωγή όλων των κομματιών στο άλμπουμ την έχει κάνει ο Ave, με εξαίρεση το «Intro», για το οποίο έχει συνεργαστεί με τον White Shadow, και το «Indika», που έχει κάνει με τον Mike G.   

Το «Starlight» έχει διάφορα στοιχεία που το κάνουν μοναδικό και δεν είναι μόνο ο αυτοσχεδιασμός στους στίχους και η μελαγχολία που έχει ο ήχος τους, είναι και η απίστευτη ομοιογένεια και η αρμονία που έχουν οι τρεις τους όταν δουλεύουν μαζί, που είναι αξιοζήλευτη.

«Η αναγνωρισιμότητα του ήχου μας δεν είναι κάτι εσκεμμένο, αλλά δεν είναι και τυχαία», λέει ο Norm, «οφείλεται ξεκάθαρα στον χαρακτήρα μας. Ο χαρακτήρας μας είναι αυτό που μας ξεχωρίζει, όπως και η προσωπικότητα».

«Μοναδικούς μάς κάνει η αισθητική μας, η οποία περνάει και στον ήχο, περνάει και στα clips, ακόμα και στο ντύσιμο», προσθέτει ο Ave. «Γενικότερα, κάτι άλλο που παίζει μεγάλο ρόλο είναι ότι μέχρι τώρα ήμασταν εντελώς DIY σε όλα, τα κλιπ μας τα γυρνάγαμε και τα μοντάραμε μόνοι μας, και νομίζω ότι η προσπάθεια που κάνουμε φαίνεται. Το να φτιάξεις ένα άλμπουμ για το οποίο πρέπει να συνεργαστούν πολλά άτομα μαζί είναι ένα δύσκολο πρότζεκτ, το καταλάβαμε τώρα που φτιάχναμε το δικό μας άλμπουμ, επειδή υπάρχουν πολλές ιδέες, πολλά μυαλά, πολλές απόψεις και πρέπει να κρίνεις σωστά για να κρατήσεις την καλύτερη ιδέα. Μπορεί πλέον στο ραπ να μην υπάρχουν πολλά συγκροτήματα, αλλά έχει πλάκα να δουλεύεις με τους φίλους σου και να κάνετε κάτι κοινό. Αν έχετε χημεία με τον άλλο, δεν χρειάζεται καμία υποχώρηση».

«Εφόσον είμαστε και φίλοι, συνεννοούμαστε και πάνω κάτω ξέρουμε τα γούστα του άλλου», λέει ο Mel, «για μας ήταν αρκετά εύκολο να δουλέψουμε μαζί. Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, διαφωνίες, αλλά στο τέλος βγαίνει ένα αποτέλεσμα που είναι όλοι ευχαριστημένοι μ’ αυτό. Όταν συνεργαζόμαστε όλοι μαζί, συνήθως τα κομμάτια που φτιάχνουμε είναι πιο ατμοσφαιρικά, κάπως πιο spacey, αυτός γενικά είναι ο ήχος μας overall, και όλη η αισθητική μας. Απλώς προέκυψε. Θεωρώ ότι οφείλεται στο ότι είχαμε παρόμοιες επιρροές από τη ραπ».

Ο Mel, ο Norm και ο Ave είναι έτοιμοι να χιτάρουν Facebook Twitter
«Εφόσον είμαστε και φίλοι, μπορούμε να συνεννοούμαστε και πάνω κάτω ξέρουμε τα γούστα του άλλου» λέει ο Mel.
 

«Για να συνεργαστείς αρμονικά με κάποιον σίγουρα πρέπει να έχεις μάθει να δέχεσαι αντίθετες απόψεις, να μην είσαι ισχυρογνώμων», λέει ο Norm, «να ξέρεις πότε να κάνεις πίσω, να μη θίγεσαι από την κριτική του άλλου, ειδικά αν αυτός ο άλλος ξέρει τι λέει, και να μη νομίζεις ότι τα ξέρεις όλα. Πάντα υπάρχει κάτι να μάθεις και πάντα υπάρχει κάποιος που μπορεί να κάνει το κομμάτι σου καλύτερο. Δεν πολεμάμε να βγει καλή μουσική, βγαίνει αυθόρμητα και όλοι μας θέλουμε να προσφέρουμε στη ραπ επειδή αγαπάμε την κουλτούρα, δεν την εκμεταλλευόμαστε για να βγάλουμε τα φράγκα μας. Θέλουμε να τη δούμε να πηγαίνει παρακάτω, να ανεβαίνει επίπεδα και όποιος νιώθει ίδιο πράγμα, θέλουμε να τον δούμε να πετυχαίνει».

Το εξώφυλλο του άλμπουμ
Το εξώφυλλο του Starlight

«Για να πετύχει ένας νέος ράπερ πιστεύω ότι πρέπει να είναι όσο πιο συνεπής γίνεται στη δουλειά του και να χτίσει όσο πιο πολλά connections μπορεί, γιατί αυτά θα σε ανεβάσουν εύκολα», λέει ο Ave. «Πρέπει να κάνει καλή μουσική και να είναι καλός χαρακτήρας για να μπορεί να προσεγγίσει τον κόσμο πιο εύκολα. Πρέπει να “πουλάει” λίγο».

«Για μένα επιτυχία δεν είναι να κάνεις ένα χιτ, επιτυχία είναι το να βγάζεις χιτ δύο χρονιές συνεχόμενα, να είσαι επίκαιρος κάθε χρόνο», συνεχίζει ο Mel. «Ακόμα δεν ξέρω τι χρειάζεται να το πετύχεις, γιατί δεν το έχω κάνει. Νομίζω όμως ότι απαραίτητα στοιχεία είναι η αφοσίωση, το ταλέντο, το πείσμα, η υπομονή, να ξέρεις ποιους έχεις δίπλα σου για support, να έχεις γνωριμίες, κονέ, εταιρείες. Η νέα γενιά μουσικών στην Ελλάδα γαμάει, εμένα μου αρέσει που κάνουν ραπ τόσο πολλοί, μου αρέσει που βγαίνουν άπειρα άτομα γιατί έτσι ξεχωρίζουν τα διαμάντια. Έναν artist ακούω που δεν κάνει ραπ, τον OXFLOYD, ο οποίος είναι Έλληνας, από την Αθήνα, με περίεργη μουσική, αλλά πολύ ωραία. Μου αρέσουν και τα ρεμπέτικα. Από ράπερ μου αρέσουν όλοι οι GuttaBoyzMafia, όλη η Capital Music, ο Sidarta, ο Saske, ο Sigma, ο Strat, o $ulee».

«Πάνω απ' όλα ένας ράπερ χρειάζεται ταυτότητα, προσωπικότητα, στυλ, mindset, vision, να κάνει καλό networking, διασυνδέσεις καθημερινά, αυτό που θα σου φανεί σήμερα αχρείαστο, μεθαύριο θα σου είναι φουλ χρήσιμο», λέει ο Norm. «Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Πάνω απ' όλα να αγαπάει αυτό που κάνει και γενικότερα να δίνει όλο του τον εαυτό σε αυτό. Η τέχνη δεν είναι δουλειά με ωράριο, δεν θα πας να δουλέψεις το οκτάωρό σου και μετά σπίτι για ξεκούραση. Το μυαλό των ανθρώπων της τέχνης δουλεύει 24/7, πρέπει να κοιμούνται και να ξυπνάνε με αυτό το πράγμα, να το σκέφτονται όλη μέρα. Έτσι είναι η τέχνη.

Ο Mel, ο Norm και ο Ave είναι έτοιμοι να χιτάρουν Facebook Twitter
«Για να πετύχει ένας νέος ράπερ πιστεύω ότι πρέπει να είναι όσο πιο συνεπής γίνεται στη δουλειά του και να χτίσει όσο πιο πολλά connections μπορεί, γιατί αυτά θα σε ανεβάσουν εύκολα», λέει ο Ave.

Και μόνο που δεν φοβούνται να παρουσιάσουν κάτι τόσο διαφορετικό στην Ελλάδα, τους σέβομαι και τους εκτιμάω όλους τους καινούργιους καλλιτέχνες. Βγαίνουν νέα είδη, είναι πολυδιάστατοι σε σχέση με τους παλιούς και καλό είναι να υπάρχει ποικιλία στη μουσική και να μην είναι όλοι copy paste, γιατί καταντάει βαρετό. Αυτό που βλέπω από τους καινούργιους και τους μικρότερης εμβέλειας artists είναι ότι πάνε να δημιουργήσουν μια σκηνή με λιγότερα στερεότυπα. Χαίρομαι φουλ γι’ αυτό και θα βοηθήσω όσο μπορώ γι’ αυτό το πράγμα. Από ράπερ στην Ελλάδα μου αρέσουν πολύ ο Lumone και ο $ulee, ο Louie, ο Hawk, o FY, γιατί δίνει διαφορετικό perspective. Ο Saske μου αρέσει πάρα πολύ και τελευταία με έχει εντυπωσιάσει ο Sidarta».

«Κάποιοι ράπερ μπορεί να φανούν χυδαίοι, κάποιοι άλλοι όχι, αυτό είναι στην κρίση του καθενός. Είναι αρκετοί αυτοί που δεν μπορούν να καταλάβουν ότι είναι κουλτούρα, παίζει κι αυτό ρόλο», λέει ο Ave. «Από κει και πέρα, άτομα που θα κράξουν αυτήν τη μουσική είναι αυτά που δεν γνωρίζουν ή δεν καταλαβαίνουν τη συγκεκριμένη κουλτούρα. Η αλήθεια είναι ότι ο ήχος στην Ελλάδα δεν έχει δική του ταυτότητα, γιατί όλο το ραπ είναι επηρεασμένο από την Αμερική. Ράπερ μπαϊτάρουν (σ.σ. αντιγράφουν) στίχους εκτός από flows, κάνουν copy paste ολόκληρα κομμάτια, αλλά δεν το κάνουν όλοι, υπάρχουν κάποιοι που βάζουν τη δική τους πινελιά, κι αυτό είναι καλό. Έχει εξελιχθεί σίγουρα το ραπ, αλλά όχι πολύ».

Ο Mel, ο Norm και ο Ave είναι έτοιμοι να χιτάρουν Facebook Twitter
«Mακάρι να είχαμε φουλ χρήμα, να το δίναμε όλο στη μουσική».

«Αυτό το άλμπουμ μάς έκανε να δεθούμε λίγο παραπάνω και το ότι δουλεύαμε όλοι μαζί στο στούντιο μάς έκανε όλους καλύτερους», λέει ο Norm. «Κάναμε όλοι τρελή πρόοδο μέσα απ' αυτό, και γενικά τα πράγματα μετά το άλμπουμ πηγαίνουν τέλεια, δηλαδή όλα πηγαίνουν εκεί που πρέπει. Ο κόπος ανταμείβεται, έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα μέσα σε δύο χρόνια, έχουμε να προσφέρουμε πάρα πολλά στη σκηνή και ο κόσμος το ψυλλιάζεται σιγά-σιγά αυτό το πράγμα. Δεν τρέχουμε κατοστάρι, τρέχουμε μαραθώνιο. Αυτή είναι η διαφορά με άλλους.  

Ο καθένας αντιμετωπίζει διαφορετικές δυσκολίες και τις διαχειρίζεται με τον δικό του τρόπο. Προσωπικά μιλώντας, εμείς το μόνο θέμα που έχουμε είναι το οικονομικό, μακάρι να είχαμε φουλ χρήμα να το δίναμε όλο στη μουσική. Είμαστε άνθρωποι, όμως, που και με το πιο μικρό budget έχουμε τη δυνατότητα να βγάλουμε την αισθητική μας παραέξω και να δώσουμε ένα διαφορετικό perspective. Γενικά, τα λεφτά δεν κάνουν τον καλλιτέχνη, απλώς τον βοηθούν να ξεπεράσει τα όριά του».

«Νιώθω περίεργα τον τελευταίο καιρό / Με κυνηγάνε οι στόχοι / δεν τους κυνηγάω εγώ», ραπάρει στο ομώνυμο τραγούδι του δίσκου. Ετοιμάζονται να γυρίσουν βίντεο για το κομμάτι και κάνουν σχέδια για live. «Θέλουμε σιγά σιγά να χτιστεί όλο αυτό που κάνουμε και να φτάσει να γίνει τεράστιο», λέει ο Mel. «Να μας ακούνε παντού και να γουστάρουν όλοι»…

Το «Starlight» μπορείς να το ακούσεις εδώ:

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Immune

Μουσική / Ο Immune φέρνει φωτιά στο ελληνικό ραπ με τον καταιγιστικό «Προμηθέα» του

Ο νεαρός ράπερ, που μόλις κυκλοφόρησε ένα από τα πιο πετυχημένα πρώτα άλμπουμ των τελευταίων χρόνων, μιλάει για πρώτη φορά για όσα τον διαμόρφωσαν καλλιτεχνικά και πώς καταφέρνει να μετεωρίζεται μεταξύ old school rap και new wave.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ