Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας

Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Καρλίνα η περιβληματοφόρος (Carlina Involucrata). Φωτο: © Faith XLVII
0

Τριαντάφυλλα, παπαρούνες και ένα αφρικανικό γαϊδουράγκαθο φυτρώνουν στα συντρίμμια και τα ερειπωμένα κτίρια της Βηρυτού μέσα από μια σειρά τοιχογραφιών της Faith XLVII.

Η Νοτιοαφρικανή ζωγράφος ταξίδεψε στη λιβανέζικη πόλη τον Σεπτέμβριο ως μέρος του Underline -το τρέχον έργο διευθύνεται από την καλλιτεχνική ομάδα Persona σε συνεργασία με τη ΜΚΟ Art of Change με έδρα την Hamra, η οποία επικεντρώνεται στη χρήση δημόσιων έργων για διαμαρτυρία και για να προκαλέσει αλλαγή- για να ζωγραφίσει μια σειρά από θεραπευτικά λουλούδια που φαίνεται να ξεφυτρώνουν μέσα στα ερείπια της μεγάλης έκρηξης στο λιμάνι της πόλης τον Αύγουστο του 2020.

Τα όμορφα λουλούδια με την ευγενική μορφή, τα μεταφορικά αυτά έργα που ονομάζονται «Θεραπευτικά Λουλούδια του Λιβάνου» («Medicinal Flowers of Lebanon»), «μας οδηγούν στις εύθραυστες περιοχές της Βηρυτού, εντοπίζοντας παλιά και σημερινά σημάδια χαραγμένα στην πόλη», λέει η καλλιτέχνις.

Ακόμη και σε μια περίοδο με τέσσερις μόνο ώρες ηλεκτρικού ρεύματος την ημέρα, στην οποία πρέπει να περιμένεις ώρες στην ουρά για βενζίνη που μπορεί να εξαντληθεί προτού φτάσει η σειρά σου, εκεί που τα αγαθά είναι πολύτιμα και το χρήμα χάνει την αξία του, υπάρχουν ακόμα ακτίνες ελπίδας.

«Κάθε λουλούδι μας ωθεί κατά μία έννοια, προς την επούλωση, καθώς φαίνονται να μεγαλώνουν στο σκυρόδεμα». Τα επιλεγμένα αυτά φυτά είναι φάρμακα για κοινές παθήσεις, και η δύναμη των φυσικών ιδιοτήτων τους στη θεραπεία ορατών και μη τραυμάτων είναι πασίγνωστη.

Η επίσκεψη της Faith στη Βηρυτό έγινε εν μέσω μιας περιόδου κρίσης μετά την καταστροφική έκρηξη στο λιμάνι, η οποία άφησε τη χώρα χωρίς πλήρως λειτουργική κυβέρνηση για 13 μήνες και επιτάχυνε την οικονομική της κατάρρευση.

«Οι άνθρωποι του Λιβάνου αντιμετώπισαν πολλές τρομερές προκλήσεις τις τελευταίες δεκαετίες και η προσδοκία να είναι ανθεκτικοί είναι εξαντλητική», λέει η καλλιτέχνιδα.

Ακόμη και σε μια περίοδο με τέσσερις μόνο ώρες ηλεκτρικού ρεύματος την ημέρα, στην οποία πρέπει να περιμένεις ώρες στην ουρά για βενζίνη που μπορεί να εξαντληθεί προτού φτάσει η σειρά σου, εκεί που τα αγαθά είναι πολύτιμα και το χρήμα χάνει την αξία του, υπάρχουν ακόμα ακτίνες ελπίδας.

Οι καλλιτέχνες που έρχονται από διάφορα σημεία του κόσμου προσπαθούν να απαλύνουν τα συναισθήματα της ήττας και της καταστροφής και να θεραπεύσουν με τον τρόπο τους ή να επουλώσουν τις πληγές της πόλης.

Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Κιχώριο. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Αγράμπελη. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Γιαλόπικρο. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Ασφόδελος. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Αγράμπελη. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Η Faith XLVII ενώ ζωγραφίζει την Αγράμπελη (Clematis flammula). Φωτο: © Faith XLVII

Περισσότερα έργα της Faith XLVII εδώ

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ζιάντ Αντάρ, η κρίση στον Λίβανο και η «Διπλωματία της Ουροδόχου Κύστης»

Διάλεξη-Περφόρμανς / Ζιάντ Αντάρ: «Η κρίση που περνάει ο Λίβανος δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά κρίση ταυτότητας»

Ο διακεκριμένος Λιβανέζος καλλιτέχνης σχολιάζει τα τεκταινόμενα στη χώρα του και τη Μέση Ανατολή με αφορμή τη δηκτική, πνευματώδη και ταυτόχρονα αλληγορική διάλεξη-περφόρμανς «Bladder Diplomacy» (H διπλωματία της ουροδόχου κύστης») που θα παρουσιάσει στη Στέγη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
14η Μπιενάλε της Αβάνας: Μην πάτε να πιείτε μοχίτο σε μια χώρα με τόσους άδικα φυλακισμένους

Πολιτισμός / 14η Μπιενάλε της Αβάνας: Μην πάτε να πιείτε μοχίτο σε μια χώρα με τόσους άδικα φυλακισμένους

Μια σπουδαία εικαστικός, η Τάνια Μπρουγκέρα, υπενθυμίζει στον κόσμο την κατάσταση στην Κούβα που μετά από την ψήφιση νόμου απαιτεί από τους καλλιτέχνες να πάρουν άδεια προκειμένου να δημιουργήσουν ένα έργο.
THE LIFO TEAM
Σουρεαλισμός πέρα ​​από τα σύνορα: Το ΜΕΤ γιορτάζει το κίνημα που επηρέασε όσο κανένα άλλο τον κόσμο της τέχνης

Εικαστικά / Σουρεαλισμός πέρα ​​από τα σύνορα: Το ΜΕΤ τιμά το κίνημα που επηρέασε καθοριστικά την τέχνη

Η μεγάλη έκθεση «Surrealism Beyond Borders» ξεκίνησε μόλις στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, ενώ τον Φεβρουάριο θα ταξιδέψει στην Tate Modern του Λονδίνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ