Ο Τζουζέπε Πενόνε στη γκαλερί Γκαγκόσιαν στην Αθήνα

Ο Τζουζέπε Πενόνε στη γκαλερί Γκαγκόσιαν στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτο: Manuel Lagos Cid/Paris Match Archive/Getty Images
0

Ο 74χρονος εικαστικός καλλιτέχνης ασχολείται με γλυπτά εγκαταστάσεις και σχέδια και τα έργα του διακρίνονται από την έμφαση στη διαδικασία και τη χρήση φυσικών υλικών, όπως πηλός, πέτρα, μέταλλο και ξύλο. Το έργο του προσπαθεί να αφομοιώσει τη φύση στην καλλιτεχνική του πρακτική, και πιο συγκεκριμένα, το δέντρο, ένας ζωντανός οργανισμός που μοιάζει πολύ με μια ανθρώπινη φιγούρα, είναι ένα επαναλαμβανόμενο στοιχείο στο έργο του.

Ο Πενόνε δημιούργησε το πρώτο του γλυπτό Albero ("Δέντρο") το 1969, μια σειρά που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.  Από τότε, η πρακτική του συνέχισε να διερευνά και να ερευνά τον φυσικό κόσμο και την ποιητική σχέση μεταξύ ανθρώπου και φύσης, καλλιτεχνικής διαδικασίας και φυσικής διαδικασίας.

Η πρώιμη δουλειά του συσχετίζεται συχνά με το κίνημα της Άρτε Πόβερα. Βραβευμένος με το Praemium Imperiale, ο Πενόνε παρουσίασε στο πλαίσιο της φετινής Μπιενάλε αρχιτεκτονικής της Βενετίας το έργο που έχει τίτλο «Πώς θα ζήσουμε μαζί;», τη δική του εκδοχή για το διάλογο φύσης και ανθρώπου, φυτεύοντας μια λεύκα στα νερά των καναλιών της Βενετίας, κοντά στο Αρσενάλε, ένα δέντρο που στα κλαδιά του λικνίζεται μια βαριά πέτρα. Το έργο  «The Listener», παρουσιάζει την ιδέα ενός σιωπηλού δυνητικού ακροατή σε καθέναν που το βλέπει ή το πλησιάζει.

Ο Τζουζέπε Πενόνε στη γκαλερί Γκαγκόσιαν στην Αθήνα Facebook Twitter
Giuseppe Penone, Impronte di corpi nell’aria (Bodies Imprinted in the Air), 2021. © 2021 Giuseppe Penone/Artists Rights Society (ARS), New York/ADAGP, Paris

Ο Ιταλός δημιουργός επέλεξε το δέντρο που αφουγκράζεται συμβολικά τη γη και τα όντα της εδώ και αιώνες, ως έμβλημα σοφίας και κατανόησης. Μας παρουσιάζει μέσα στο νερό ένα τόπο συνομιλίας και αναστοχασμού, προάγοντας τον διάλογο τόσο με τον εαυτό μας όσο και με τους γύρω μας και τον κόσμο. Είναι η δική του συμβολή στον προβληματισμό που θέτει το θέμα της Μπιενάλε και σχετίζεται όχι με τον τρόπο που μπορούμε να ζούμε ο ένας με τον άλλο αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να ακούμε, κατά συνέπεια να κατανοούμε ο ένας τον άλλο στην κοινωνία του 21ου αιώνα.

Ο Πενόνε, δημιούργησε αυτό το δέντρο για το ίδρυμα Vulsat Foundation που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό σε σχέση με τα ζητήματα ακρόασης και επικοινωνίας, τα οποία θεωρεί θεμελιώδη στην επίλυση των κρίσιμων προβλημάτων του κόσμου.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Βρετανός θεατρικός συγγραφέας σερ Τομ Στόπαρντ

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Βρετανός θεατρικός συγγραφέας σερ Τομ Στόπαρντ

Ο σερ Τομ Στόπαρντ έλαβε αμέτρητες διακρίσεις και τιμές κατά τη διάρκεια της μακράς καριέρας του, συμπεριλαμβανομένου του ότι χρίστηκε ιππότης από τη βασίλισσα Ελισάβετ για την προσφορά του στη λογοτεχνία
LIFO NEWSROOM
Σε δημοπρασία το εμβληματικό μοβ παλτό της Τζάκι Κένεντι Ωνάση

Πολιτισμός / Σε δημοπρασία το παλτό της Τζάκι Κένεντι Ωνάση που φορούσε τη νύχτα των εκλογών του 1960

Το πανωφόρι φορέθηκε από την Κένεντι καθώς συνόδευε τον Τζον Κένεντι στο Χαϊάνις Πορτ τη νύχτα των εκλογών του 1960 και ήταν οκτώ μηνών έγκυος στο δεύτερο παιδί της
LIFO NEWSROOM
«Θεωρώ τελείως ακατάλληλη την κυρία να πει τραγούδια μου»: Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις έριχνε «άκυρο» και στην Αγνή Μπάλτσα

Πολιτισμός / «Θεωρώ τελείως ακατάλληλη την κυρία να πει τραγούδια μου»: Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις έριχνε «άκυρο» και στην Αγνή Μπάλτσα

Σε ελάχιστους καλλιτέχνες είχε εμπιστευθεί τη μουσική και τα τραγούδια του όσο ζούσε και τα ίδια αυστηρά κριτήρια τηρεί ο γιός και κληρονόμος του.
LIFO NEWSROOM
Μια τελετή αλλιώτικη: Η Ολυμπιακή Φλόγα άναψε μέσα στο μουσείο της Ολυμπίας

Πολιτισμός / Μια τελετή αλλιώτικη: Η Ολυμπιακή Φλόγα άναψε μέσα στο μουσείο της Ολυμπίας

Παρά την αναγκαστική μεταφορά στο μουσείο, η τελετή διατήρησε τα καθιερωμένα τελετουργικά, δηλαδή τις χορογραφημένες κινήσεις των «ιερειών» και των κουρών, καθώς και απαγγελίες στην ελληνική γλώσσα
LIFO NEWSROOM
Το Moυσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό το Balloon Venus Lespugue του Jeff Koons

Πολιτισμός / Το Moυσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό το Balloon Venus Lespugue του Jeff Koons

Εξερευνώντας τη σημασία της μορφής της Αφροδίτης από την Παλαιολιθική περίοδο μέχρι σήμερα, το έργο θα φιλοξενηθεί από τις 19 Μαρτίου ως τις 31 Αυγούστου 2026 στο Μέγαρο Σταθάτου μαζί με δέκα αντίγραφα ειδωλίων «Αφροδίτης» της Ανώτερης παλαιολιθικής περιόδου
LIFO NEWSROOM