Fatman: Ο σκληρά εναλλακτικός αλλά ακραία αντιπαθής Άγιος Βασίλης του Μελ Γκίμπσον

Fatman: Ο σκληρά εναλλακτικός αλλά ακραία αντιπαθής Άγιος Βασίλης του Μελ Γκίμπσον Facebook Twitter
Ο Μελ Γκίμπσον είναι πλέον σχεδόν αδύνατον να παίξει κάτι διαφορετικό από τον εκ των περιστάσεων ή απρόθυμο ήρωα δράσης που επί δεκαετίες παραλλάσσει.
0



ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΥΜΠΑΘΗΣΩ τον σκληρά εναλλακτικό Άγιο Βασίλη, αλλά ο ακραία αντιπαθής Fatman του Μελ Γκίμπσον δεν μου το επέτρεψε. Όχι πως ευθύνεται ο Γκίμπσον γι' αυτό: δεν έχει υπογράψει την ταινία, δεν ενεπλάκη στην παραγωγή, ούτε το Fatman αποτελεί δικό του πρότζεκτ. Ο Έσομ και ο Ίαν Νελμς σκηνοθετούν, υπό την υψηλή εποπτεία του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν (ο οποίος, θυμίζουμε, το έχει γυρίσει στα Halloween) μια διαφορετική, σχεδόν αγνώριστη εκδοχή ενός μοντέρνου Άι Βασίλη, Αμερικανού, ντυμένου ατημέλητα, εμφανώς κουρασμένου και ηθικά απογοητευμένου, που ζει με τη στωική Αφροαμερικανίδα σύζυγό του, τη Ρουθ, σε μια μικρή πόλη της Αλάσκας, διατηρεί ένα κατάστημα χριστουγεννιάτικων παιχνιδιών (με ξωτικά, για να μην ξεχνιόμαστε, επίσης εξαντλημένα), που πάει τόσο χάλια οικονομικά, ώστε αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια της κυβέρνησης, και πιο συγκεκριμένα του στρατού, για να βγάλει τη χρονιά!


Ο Κρις Κρινγκλ στέλνει παιχνίδια στα καλά παιδιά και ένα κομμάτι κάρβουνα σε όσα δεν αξίζουν την πραγματοποίηση της ευχής τους. Ένας ενήλικος κακοποιός, μισθοφόρος παραγγελιοδόχος δολοφονιών, κι ένας νεαρός γόνος καλής οικογενειας, με απόντα πατέρα και μια γιαγιά στην οποία φέρεται τάχα μου ευγενικά, γίνονται ορκισμένοι εχθροί του «Χοντρού» – στην ταινία αποφεύγεται η χριστιανική του ιδιότητα. Επειδή έχουν απωθημένα που θεωρούν ανυπέρβλητα, συμμαχούν για να τον εξοντώσουν.

Ο Κρινγκλ ξέρει τι τον περιμένει, όπως παραδοσιακά γνωρίζει το όνομα κάθε νυν ή πρώην παιδιού που κλήθηκε κάποια στιγμή να ανταμείψει. Πρoπονείται όσο το επιτρέπουν οι μειωμένες δυνάμεις του. Ζει σε ένα πνεύμα όπου απουσιάζει η γιορτινή ζέση. Τη χαρά και τον ενθουσιασμό έχουν αντικαταστήσει η απαισιοδοξία για τον θεσμό της ετήσιας χαράς και η πεποίθηση πως το ανθρώπινο γένος, και δη τα πιτσιρίκια, έχουν μολυνθεί από τη μοχθηρία του υλισμού, τον ατομισμό έναντι της αλληλεγγύης, την ιδιοκτησία του δώρου ως προνομίου που δεν χρειάζεται αγαθότητα για να αποκτηθεί.

Ο μεταποκαλυπτικός «Fatman» του 2020 απεκδύεται τον χριστιανικό μανδύα του παλιού καλού Klaus και φορά μια εντελώς βιβλική εκδικητικότητα, με τον οφθαλμό αντί οφθαλμού προφανέστατα τοποθετημένο σε κρίσιμο σημείο της κάθαρσης.


Το πρόβλημα με το Fatman, που θα προβληθεί χωρίς να έχει προηγηθεί έξοδος του σε αίθουσα, από την PVoD υπηρεσία Movies Club της Cosmote TV, είναι η άγαρμπη ανισορροπία των ειδών που ασπάζεται. Πρόκειται για μια πρωτότυπη, κατά κάποιον τρόπο ριψοκίνδυνη ιδέα που ξεχειλώνει από τα πρώτα λεπτά: λανσάρεται ως σάτιρα που δεν βρίσκει τον δρόμο της γιατί εμφανίζεται σποραδικά και άτολμα, βαδίζει προς την κωμωδία αλλά δεν έχει καθόλου πλάκα, υπαινίσσεται τη βαθύτερη καταγγελία σε ηθικό επίπεδο, αν και από ένα σημείο κι έπειτα, δείχνει τις μηχανικές προθέσεις της.

Με τον στρατό αναμεμειγμένο στο μείγμα της πλοκής, τα πράγματα θα πάρουν μια αιματοβαμμένη τροπή, χωρίς δεύτερη σκέψη. Από τη στιγμή που το συμβόλαιο θανάτου υπογράφεται σαν ανάθεμα από τους δύο πολέμιους, το Fatman μετατρέπεται σε ένα θρίλερ, αλλά χωρίς σασπένς, και με περιορισμένη δράση, σαν εκτροχιασμένο γουέστερν στα χιόνια.

Fatman: Ο σκληρά εναλλακτικός αλλά ακραία αντιπαθής Άγιος Βασίλης του Μελ Γκίμπσον Facebook Twitter
Ο Κρινγκ που ελλειπτικά πλάθει είναι μια διασταύρωση του ασάλευτου Μαντ Μαξ με ψήγματα της μεσιανικής αυτοθυσίας του Γουίλιαμ «Braveheart» Γουάλας, χωρίς να αποκλείει όλες τις βίαιες αναφορές του από τις γνωστές ταινίες του.


Ο Μελ Γκίμπσον είναι πλέον σχεδόν αδύνατον να παίξει κάτι διαφορετικό από τον εκ των περιστάσεων ή απρόθυμο ήρωα δράσης που επί δεκαετίες παραλλάσσει – μήπως στο Αυτό που Θέλουν οι Γυναίκες εντοπίζεται τελικά η καλύτερη ερμηνεία του, γιατί απέχει τόσο πολύ από το φυσικό του περιβάλλον; Ο Κρινγκ που ελλειπτικά πλάθει είναι μια διασταύρωση του ασάλευτου Μαντ Μαξ με ψήγματα της μεσιανικής αυτοθυσίας του Γουίλιαμ «Braveheart» Γουάλας, χωρίς να αποκλείει όλες τις βίαιες αναφορές του από τις γνωστές ταινίες του.

Ο μεταποκαλυπτικός Fatman του 2020 απεκδύεται τον χριστιανικό μανδύα του παλιού καλού Klaus και φορά μια εντελώς βιβλική εκδικητικότητα, με τον οφθαλμό αντί οφθαλμού προφανέστατα τοποθετημένο σε κρίσιμο σημείο της κάθαρσης. Η διαφορά του με τις λίγες αντι-γλυκαντικές προσεγγίσεις του παρελθόντος, όπως το πιο γνήσιο στην εκτροπή του Bad Santa, είναι πως παραχαράσσει την ταυτότητα του πασίγνωστου μύθου, χωρίς να έχει τα φόντα να τον αποτελειώσει με θράσος, κινηματογραφικό ή έστω νοηματικό.

 

Το «Fatman» προβάλλεται σε PVoD πανελλήνια πρεμιέρα στην on demand υπηρεσία Movies Club της COSMOTE TV που δίνει τη δυνατότητα στους συνδρομητές να απολαύσουν κινηματογραφικές ταινίες, με τιμή ενοικίασης από 4,90 ευρώ – οι συνδρομητές θα μπορούν να τις παρακολουθήσουν εντός 48 ωρών από την ενοικίασή τους.

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ