«Dreamland»: Η Μάργκο Ρόμπι είναι η Μπόνι που βρίσκει τον Κλάιντ της σ’ ένα γκανγκστερικό flip φύλων

«Dreamland»: Η Μάργκο Ρόμπι είναι η Μπόνι που βρίσκει τον Κλάιντ της σ’ ένα γκανγκστερικό flip φύλων Facebook Twitter
Η δράση του «Dreamland», που γυρίστηκε τον Οκτώβριο του 2017, εκτυλίσσεται στη φτωχή περιφερειακή Αμερική της ποτοαπαγόρευσης.
0



ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ των ρόλων και των προθέσεων, το Dreamland του Μάιλς Τζόρις-Περεφίτ παρακολουθεί με διαφορετική ματιά τον μύθο των Μπόνι και Κλάιντ.

Η Άλισον της Μάργκο Ρόμπι υποδύεται τη λησταρχίνα Άλισον, που τραυματίστηκε στο πόδι και κρύφτηκε σε έναν αχυρώνα. Με ειδικότητα στις τράπεζες, το τελευταίο της «ντου» πήγε πολύ στραβά, ένα κοριτσάκι σκοτώθηκε από πυροβολισμό, και εκείνη κατηγορείται για τον φόνο, μαζί με τις ληστείες –  επικηρυγμένη και λαβωμένη, σε σαφώς μειονεκτική θέση, οδηγεί το ανοιχτό αυτοκίνητό της μόνη, καθώς ο «Κλάιντ» της (Γκάρετ Χέντλουντ) έχει επίσης σκοτωθεί.

Την ανακαλύπτει τυχαία ο Γιουτζίν (ο Φιν Κόουλ του Peaky Blinders), ένας νέος άνδρας που ζει δίπλα με την παθητική μητέρα του, την αδελφή του και τον αστυνομικό πατριό του μια ζωή άχαρης αναμονής. Ο βιολογικός του πατέρας εγκατέλειψε το σπιτικό τους όταν ο Γιουτζίν ήταν ακόμη παιδάκι, κι έφυγε στο Μεξικό. Έκτοτε ο μικρός δεν έπαψε να ελπίζει, ταυτίζοντας τη συνάντηση με τον άνθρωπο που ουσιαστικά τον εγκατέλειψε, με το χαρισάμενο μέλλον του, μακριά από την ξηρασία του Τέξας και τις μηδενικές προοπτικές.

Αυτή τη φορά, η Μπόνι αντιστρέφει τον θρύλο, αναλαμβάνει εκ των πραγμάτων πρωτοβουλία, βρίσκει το αγόρι και από ένα σημείο κι έπειτα γίνεται ο ένας διαβατήριο του άλλου, όχι για να διασκεδάσουν έκνομα, αλλά για να αποδράσουν μακριά από τις αμμοθύελλες και του διώκτες τους.


Δεν είναι δύσκολο να ερωτευθεί αμέσως την Άλισον, μόλις ξεπερνά τον φόβο της άσχημης φήμης που προηγείται του όμορφου προσώπου της. Εκείνη τον μαγεύει γιατί τον χρειάζεται – ο νευρικός και ανυπόμονος παρθένος Γιουτζίν τη φαντασιώνεται εν τη παρουσία της, βλέποντας μπροστά του, με σάρκα και οστά, την υπέροχη γυναίκα που συνοδεύει τον ήρωα των pulp αστυνομικών περιοδικών που κλέβει από τα μαγαζάκια της πόλης.

Αν και η δράση του Dreamland, που γυρίστηκε τον Οκτώβριο του 2017, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Tribeca τον Απρίλιο του 2019 και αυτό το διάστημα βγαίνει σε επιλεγμένες αίθουσες του εξωτερικού και σε video on demand στην Ελλάδα, εκτυλίσσεται στην φτωχή περιφερειακή Αμερική της ποτοαπαγόρευσης, ο Περεφίτ μοιράζει ανάποδα τα χαρτιά της τράπουλας: αυτήν τη φορά, η Μπόνι αντιστρέφει τον θρύλο, αναλαμβάνει εκ των πραγμάτων πρωτοβουλία, βρίσκει το αγόρι και από ένα σημείο κι έπειτα γίνεται ο ένας διαβατήριο του άλλου, όχι για να διασκεδάσουν έκνομα, αλλά για να αποδράσουν μακριά από τις αμμοθύελλες και του διώκτες τους, σε μια ουτοπία που ο Περεφίτ παρεμβάλλει με ζωηρά χρωματικές βινιέτες του ωκεανού και των βράχων της γειτονικής χώρας – μια έντονη παρένθεση τετράγωνου σχήματος στο σινεμασκόπ πλαίσιο της γήινης τεξανικής υπαίθρου.

Ο δεσμός τους περνάει από κλισέ στάδια μέχρι το αγχώδες φινάλε του, με κυρίαρχη μια εξαιρετική, πρωτότυπη ερωτική σκηνή σ' ένα μοτέλ, όπου η Άλισον φέρνει τον αμήχανο Γιουτζίν προ των ευθυνών και των καθηκόντων του.

Με λυρισμό και απλότητα στη σύλληψη και την εκτέλεση του, το ουσιαστικό σμίξιμο των διαφορετικής εκκίνησης φυγάδων ξεχωρίζει με άνεση σε μια ταινία που κάνει καλόγουστο σερφ πάνω στο κύμα του ριζοσπαστικού αριστουργήματος του Άρθουρ Πεν με τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ, ποντάροντας στον μύθο ενός αθάνατου ρομάντσου και στη δύναμη της Μάργκο Ρόμπι – και ο Φιν έχει τις στιγμές του.

 


Το «Dreamland» θα προβληθεί σε πανελλήνια πρεμιέρα, και χωρίς να έχει προηγηθεί έξοδος της στις αίθουσες της χώρας μας, στην καινούρια V.O.D. πλατφόρμα ενοικίασης της CosmoteTV, που προορίζεται (τουλάχιστον στην παρούσα φάση) για τους συνδρομητές της μέσω της υπηρεσίας Movies Club, έναντι του ποσού των 4,90 ευρώ, εντός 48 ωρών από την ενοικίαση.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ