«Dreamland»: Η Μάργκο Ρόμπι είναι η Μπόνι που βρίσκει τον Κλάιντ της σ’ ένα γκανγκστερικό flip φύλων

«Dreamland»: Η Μάργκο Ρόμπι είναι η Μπόνι που βρίσκει τον Κλάιντ της σ’ ένα γκανγκστερικό flip φύλων Facebook Twitter
Η δράση του «Dreamland», που γυρίστηκε τον Οκτώβριο του 2017, εκτυλίσσεται στη φτωχή περιφερειακή Αμερική της ποτοαπαγόρευσης.
0



ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ των ρόλων και των προθέσεων, το Dreamland του Μάιλς Τζόρις-Περεφίτ παρακολουθεί με διαφορετική ματιά τον μύθο των Μπόνι και Κλάιντ.

Η Άλισον της Μάργκο Ρόμπι υποδύεται τη λησταρχίνα Άλισον, που τραυματίστηκε στο πόδι και κρύφτηκε σε έναν αχυρώνα. Με ειδικότητα στις τράπεζες, το τελευταίο της «ντου» πήγε πολύ στραβά, ένα κοριτσάκι σκοτώθηκε από πυροβολισμό, και εκείνη κατηγορείται για τον φόνο, μαζί με τις ληστείες –  επικηρυγμένη και λαβωμένη, σε σαφώς μειονεκτική θέση, οδηγεί το ανοιχτό αυτοκίνητό της μόνη, καθώς ο «Κλάιντ» της (Γκάρετ Χέντλουντ) έχει επίσης σκοτωθεί.

Την ανακαλύπτει τυχαία ο Γιουτζίν (ο Φιν Κόουλ του Peaky Blinders), ένας νέος άνδρας που ζει δίπλα με την παθητική μητέρα του, την αδελφή του και τον αστυνομικό πατριό του μια ζωή άχαρης αναμονής. Ο βιολογικός του πατέρας εγκατέλειψε το σπιτικό τους όταν ο Γιουτζίν ήταν ακόμη παιδάκι, κι έφυγε στο Μεξικό. Έκτοτε ο μικρός δεν έπαψε να ελπίζει, ταυτίζοντας τη συνάντηση με τον άνθρωπο που ουσιαστικά τον εγκατέλειψε, με το χαρισάμενο μέλλον του, μακριά από την ξηρασία του Τέξας και τις μηδενικές προοπτικές.

Αυτή τη φορά, η Μπόνι αντιστρέφει τον θρύλο, αναλαμβάνει εκ των πραγμάτων πρωτοβουλία, βρίσκει το αγόρι και από ένα σημείο κι έπειτα γίνεται ο ένας διαβατήριο του άλλου, όχι για να διασκεδάσουν έκνομα, αλλά για να αποδράσουν μακριά από τις αμμοθύελλες και του διώκτες τους.


Δεν είναι δύσκολο να ερωτευθεί αμέσως την Άλισον, μόλις ξεπερνά τον φόβο της άσχημης φήμης που προηγείται του όμορφου προσώπου της. Εκείνη τον μαγεύει γιατί τον χρειάζεται – ο νευρικός και ανυπόμονος παρθένος Γιουτζίν τη φαντασιώνεται εν τη παρουσία της, βλέποντας μπροστά του, με σάρκα και οστά, την υπέροχη γυναίκα που συνοδεύει τον ήρωα των pulp αστυνομικών περιοδικών που κλέβει από τα μαγαζάκια της πόλης.

Αν και η δράση του Dreamland, που γυρίστηκε τον Οκτώβριο του 2017, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Tribeca τον Απρίλιο του 2019 και αυτό το διάστημα βγαίνει σε επιλεγμένες αίθουσες του εξωτερικού και σε video on demand στην Ελλάδα, εκτυλίσσεται στην φτωχή περιφερειακή Αμερική της ποτοαπαγόρευσης, ο Περεφίτ μοιράζει ανάποδα τα χαρτιά της τράπουλας: αυτήν τη φορά, η Μπόνι αντιστρέφει τον θρύλο, αναλαμβάνει εκ των πραγμάτων πρωτοβουλία, βρίσκει το αγόρι και από ένα σημείο κι έπειτα γίνεται ο ένας διαβατήριο του άλλου, όχι για να διασκεδάσουν έκνομα, αλλά για να αποδράσουν μακριά από τις αμμοθύελλες και του διώκτες τους, σε μια ουτοπία που ο Περεφίτ παρεμβάλλει με ζωηρά χρωματικές βινιέτες του ωκεανού και των βράχων της γειτονικής χώρας – μια έντονη παρένθεση τετράγωνου σχήματος στο σινεμασκόπ πλαίσιο της γήινης τεξανικής υπαίθρου.

Ο δεσμός τους περνάει από κλισέ στάδια μέχρι το αγχώδες φινάλε του, με κυρίαρχη μια εξαιρετική, πρωτότυπη ερωτική σκηνή σ' ένα μοτέλ, όπου η Άλισον φέρνει τον αμήχανο Γιουτζίν προ των ευθυνών και των καθηκόντων του.

Με λυρισμό και απλότητα στη σύλληψη και την εκτέλεση του, το ουσιαστικό σμίξιμο των διαφορετικής εκκίνησης φυγάδων ξεχωρίζει με άνεση σε μια ταινία που κάνει καλόγουστο σερφ πάνω στο κύμα του ριζοσπαστικού αριστουργήματος του Άρθουρ Πεν με τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ, ποντάροντας στον μύθο ενός αθάνατου ρομάντσου και στη δύναμη της Μάργκο Ρόμπι – και ο Φιν έχει τις στιγμές του.

 


Το «Dreamland» θα προβληθεί σε πανελλήνια πρεμιέρα, και χωρίς να έχει προηγηθεί έξοδος της στις αίθουσες της χώρας μας, στην καινούρια V.O.D. πλατφόρμα ενοικίασης της CosmoteTV, που προορίζεται (τουλάχιστον στην παρούσα φάση) για τους συνδρομητές της μέσω της υπηρεσίας Movies Club, έναντι του ποσού των 4,90 ευρώ, εντός 48 ωρών από την ενοικίαση.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ