Παιδιά influencers πληρώνονται εκατομμύρια για να διαφημίσουν fast food στο Youtube

Παιδιά influencers πληρώνονται εκατομμύρια για να διαφημίσουν fast food στο Youtube Facebook Twitter
0

Ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα μιας μελέτης, σύμφωνα με την οποία, παιδιά με δημοφιλή κανάλια στο YouTube, γνωστά ως «kidfluencers», πληρώνονται για να προωθήσουν junk food στα βίντεό τους.

Ερευνητές από τη Σχολή Παγκόσμιας Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, ανέλυσαν τα πέντε βίντεο στο YouTube με τα περισσότερα views των kidfluencers, τα πιο δημοφιλή βίντεό τους και την παρουσία επώνυμων φαγητών στα βίντεο.

Η μελέτη δείχνει πώς οι διαφημιζόμενοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις νέες μεθόδους για την προώθηση των προϊόντων τους μέσω των παιδιών αυτών.

Τα βίντεο με τρόφιμα και ποτά προβλήθηκαν 1 δισεκατομμύριο φορές - και η συντριπτική πλειονότητα αυτών (90%) παρουσίαζε πρόχειρο φαγητό από ανθυγιεινές μάρκες, όπως η McDonald's, αποκαλύπτει η μελέτη. Οι ερευνητές ανέλυσαν βίντεο με τις περισσότερα views στο YouTube το 2019. Οι influencers ήταν μεταξύ των ηλικιών 3 και 14 ετών. Η ομάδα μελέτης σημείωσε ότι οι «πρωταγωνιστές» έπαιζαν με παιχνίδια ή κατανάλωναν τρόφιμα, όπως γεύματα γνωστής αλυσίδας ταχυφαγείου, παρακολουθώντας σχετικά με το χρόνο που αφιέρωσαν σε μια δεδομένη δραστηριότητα.


Από τα 418 βίντεο του YouTube που εμπίπτουν στα κριτήρια αναζήτησης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι 179 από τα βίντεο περιελάμβαναν φαγητό ή ποτό, με το 90% αυτών των περιπτώσεων να εμφανίζουν ανθυγιεινά επώνυμα είδη, όπως το γρήγορο φαγητό.

Οι «Kidfluencers» μαγνητοσκοπούνται συχνά από τους γονείς τους, να διεξάγουν επιστημονικά πειράματα, να κριτικάρουν παιχνίδια, να γιορτάζουν τα γενέθλια τους, ή να δοκιμάζουν φαγητό και να πληρώνονται από διαφημιστές. 

Ο πιο ακριβοπληρωμένος YouTube kidfluencer τα δύο τελευταία χρόνια, είναι ο Ryan Kaji, ένα 9χρονο αγόρι από το Τέξας.

 

Το YouTube διευκολύνει τους διαφημιστές


Οι εταιρείες γρήγορου φαγητού ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να εισαγάγουν τα προϊόντα τους σε αυτά τα βίντεο, τα οποία είναι εξαιρετικά δημοφιλή στα παιδιά. Πιστεύεται ότι η παρακολούθηση ανθυγιεινών διαφημίσεων για τρόφιμα, αυξάνει τις θερμίδες που τρώνε τα παιδιά προκαλώντας πόθο και κατευθύνοντάς τα υποσυνείδητα στο να τα αποζητούν και να τα αγοράζουν.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κυβέρνηση παίρνει αυστηρά μέτρα, απαγορεύοντας τη διαφήμιση πρόχειρου φαγητού στην τηλεόραση μέχρι κάποια συγκεκριμένη ώρα. Ωστόσο, οι εταιρείες έχουν αυξήσει δραματικά τη διαδικτυακή διαφήμιση ως απάντηση στην αυξανόμενη χρήση των κοινωνικών μέσων από τους καταναλωτές.

Οι ειδικοί όμως ανησυχούν και ισχυρίζονται πως οι αρχές θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για να περιορίσουν την έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού στο διαδίκτυο.

«Τα παιδιά βλέπουν ήδη αρκετές χιλιάδες διαφημίσεις τροφίμων στην τηλεόραση κάθε χρόνο και η προσθήκη αυτών των βίντεο στο YouTube μπορεί να κάνει ακόμη πιο δύσκολο για τους γονείς και τα παιδιά να διατηρήσουν μια υγιεινή διατροφή», δήλωσε η Marie Bragg, από τη Σχολή Παγκόσμιου Δημόσιου Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. «Η γοητεία του YouTube μπορεί να είναι ιδιαίτερα ισχυρή το 2020, καθώς πολλοί γονείς εργάζονται εξ αποστάσεως και πρέπει να αντιμετωπίσουν το δύσκολο έργο να έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι λόγω του Covid-19. Χρειαζόμαστε ένα περιβάλλον ψηφιακών μέσων που να υποστηρίζει την υγιεινή διατροφή αντί να την αποθαρρύνει».

Την ίδια ώρα, η Γαλλία εισηγήθηκε νέο νόμο για την προστασία των ανήλικων σταρ στα social media. Η νομοθεσία έχει στόχο την ρύθμιση των ωρών που μπορούν οι κάτω των 16 ετών και εργάζονται online και τι συμβαίνει με τα κέρδη τους.

Επίσης περιλαμβάνει το δικαίωμα στη λήθη, που σημαίνει ότι οι πλατφόρμες θα είναι υποχρεωμένες να αφαιρούν περιεχόμενο κατόπιν αιτήματος του παιδιού.

Η αλλαγή καθιστά την Γαλλία πρωτοπόρο στα δικαιώματα των παιδιών-σταρ στα social media, δήλωσε ο βουλευτής πίσω από το νόμο, Bruno Studer, σύμφωνα με την γαλλική Le Monde.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μου Ντενγκ: Ο πυγμαίος ιπποπόταμος της Ταϊλάνδης έγινε ενός και χιλιάδες γιόρτασαν τα γενέθλια της 

Διεθνή / Μου Ντενγκ: Ο πυγμαίος ιπποπόταμος της Ταϊλάνδης έγινε ενός και χιλιάδες γιόρτασαν τα γενέθλια της 

Το αξιολάτρευτο ζώο - φαινόμενο των social media απόλαυσε τα γενέθλιά του με τούρτα φρούτων, φανατικούς θαυμαστές και μια φαντασμαγορική γιορτή στον ζωολογικό κήπο Khao Kheow
LIFO NEWSROOM
Η Moët στη δίνη εργασιακών σκανδάλων: Μοιάζει με «παλιομοδίτικη βασιλική αυλή μισογύνηδων»

Διεθνή / Η Moët στη δίνη εργασιακών σκανδάλων: Μοιάζει με «παλιομοδίτικη βασιλική αυλή μισογύνηδων»

Η Moët Hennessy είναι αντιμέτωπη με την αγωγή της Μαρίας Γκασπάροβιτς που ξεδίπλωσε ντόμινο αποκαλύψεων για σεξουαλική παρενόχληση, διακρίσεις λόγω φύλου και άδικες απολύσεις 
LIFO NEWSROOM
Οι 200 συμφωνίες του Τραμπ έγιναν τρεις – Ποιες χώρες πλησιάζουν, τι σημαίνει για την ΕΕ

Διεθνή / Οι 200 συμφωνίες του Τραμπ έγιναν τρεις – Ποιες χώρες πλησιάζουν, τι σημαίνει για την ΕΕ

Παρά την προεκλογική υπόσχεση για εμπορικές συμφωνίες με όλο τον κόσμο, ο Αμερικανός πρόεδρος έχει υπογράψει μόνο τρεις. Πιο κοντά σε συμφωνία οι ΗΠΑ με την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπό την απειλή δασμών-μαμούθ.
LIFO NEWSROOM
Ερυθρά θάλασσα: Δύο μέλη της ασφάλειας του ελληνόκτητου Eternity C διασώθηκαν σχεδόν 48 ώρες μετά την επίθεση των Χούτι

Ελλάδα / Ερυθρά θάλασσα: Δύο μέλη της ασφάλειας του ελληνόκτητου Eternity C διασώθηκαν σχεδόν 48 ώρες μετά την επίθεση των Χούτι

Το Eternity C, ελληνόκτητο πλοίο υπό λιβεριανή σημαία, είχε δεχθεί επίθεση τη Δευτέρα από πλωτά drones και ρουκέτες και βυθίστηκε λίγες ώρες αργότερα
LIFO NEWSROOM
Ο Πέδρο Σάντσεθ αντιμέτωπος με τη μεγαλύτερη κρίση της πρωθυπουργίας του

Διεθνή / Ο Πέδρο Σάντσεθ αντιμέτωπος με τη μεγαλύτερη κρίση της πρωθυπουργίας του

Ο Πέδρο Σάντσεθ, πρωθυπουργός της Ισπανίας, αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες διαφθοράς και πολιτικές προκλήσεις, ενώ προσπαθεί να διατηρήσει την εξουσία του εν μέσω εσωτερικών και διεθνών πιέσεων
LIFO NEWSROOM
Η Ευρώπη καλείται να δημιουργήσει αποθέματα τροφίμων και φαρμάκων σε περίπτωση νέας πανδημίας ή εισβολής

Διεθνή / Σχέδιο για δημιουργία αποθεμάτων τροφίμων, φαρμάκων και γεννητριών, υπό τον φόβο νέας πανδημίας στην Ευρώπη

«Γνωρίζουμε τις απειλές που αντιμετωπίζουμε… διακοπές ρεύματος, ακραία καιρικά φαινόμενα και μεταδοτικές ασθένειες. Αυτοί δεν είναι πια μακρινοί κίνδυνοι»
LIFO NEWSROOM
Γιατί οι New York Times υπονομεύουν την υποψηφιότητα του Ζοχράν Μαμντάνι;

Διεθνή / Γιατί οι New York Times υπονομεύουν την υποψηφιότητα του Ζοχράν Μαμντάνι;

Με μια σειρά άρθρων γνώμης, ένα κύριο άρθρο και ένα «αποκαλυπτικό» ρεπορτάζ, οι New York Times μοιάζουν σαν να βρίσκονται σε σταυροφορία εναντίον του Μαμντάνι, σύμφωνα με την πρώην αρχισυντάκτρια της εφημερίδας και νυν συνεργάτρια του Guardian, Μάργκαρετ Σάλιβαν.
LIFO NEWSROOM
Οι ΗΠΑ επιβάλλουν κυρώσεις κατά της αξιωματούχου του ΟΗΕ που διερευνά παραβιάσεις στη Γάζα

Διεθνή / Οι ΗΠΑ επιβάλλουν κυρώσεις κατά της αξιωματούχου του ΟΗΕ που διερευνά παραβιάσεις στη Γάζα

Η απόφαση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ να επιβάλει κυρώσεις στην Albanese, ειδική εισηγήτρια του ΟΗΕ για τη Δυτική Όχθη και τη Γάζα, ήρθε μετά την αποτυχία των αμερικανικών πιέσεων προς τον ΟΗΕ να την απομακρύνει από τη θέση της
LIFO NEWSROOM
Ψήφος δυσπιστίας κατά της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Δυσαρέσκεια για τη δεξιά στροφή της ΕΕ

Διεθνή / Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Σήμερα η ψηφοφορία για την πρόταση δυσπιστίας - Δυσαρέσκεια για τη δεξιά στροφή της ΕΕ

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν αντιμετωπίζει σπάνια ψήφο δυσπιστίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, φέρνοντας στο φως τη δυσαρέσκεια για τη δεξιά στροφή των πολιτικών της ΕΕ και ζητήματα διαφάνειας στη διακυβέρνηση
LIFO NEWSROOM