Παιδιά influencers πληρώνονται εκατομμύρια για να διαφημίσουν fast food στο Youtube

Παιδιά influencers πληρώνονται εκατομμύρια για να διαφημίσουν fast food στο Youtube Facebook Twitter
0

Ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα μιας μελέτης, σύμφωνα με την οποία, παιδιά με δημοφιλή κανάλια στο YouTube, γνωστά ως «kidfluencers», πληρώνονται για να προωθήσουν junk food στα βίντεό τους.

Ερευνητές από τη Σχολή Παγκόσμιας Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, ανέλυσαν τα πέντε βίντεο στο YouTube με τα περισσότερα views των kidfluencers, τα πιο δημοφιλή βίντεό τους και την παρουσία επώνυμων φαγητών στα βίντεο.

Η μελέτη δείχνει πώς οι διαφημιζόμενοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις νέες μεθόδους για την προώθηση των προϊόντων τους μέσω των παιδιών αυτών.

Τα βίντεο με τρόφιμα και ποτά προβλήθηκαν 1 δισεκατομμύριο φορές - και η συντριπτική πλειονότητα αυτών (90%) παρουσίαζε πρόχειρο φαγητό από ανθυγιεινές μάρκες, όπως η McDonald's, αποκαλύπτει η μελέτη. Οι ερευνητές ανέλυσαν βίντεο με τις περισσότερα views στο YouTube το 2019. Οι influencers ήταν μεταξύ των ηλικιών 3 και 14 ετών. Η ομάδα μελέτης σημείωσε ότι οι «πρωταγωνιστές» έπαιζαν με παιχνίδια ή κατανάλωναν τρόφιμα, όπως γεύματα γνωστής αλυσίδας ταχυφαγείου, παρακολουθώντας σχετικά με το χρόνο που αφιέρωσαν σε μια δεδομένη δραστηριότητα.


Από τα 418 βίντεο του YouTube που εμπίπτουν στα κριτήρια αναζήτησης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι 179 από τα βίντεο περιελάμβαναν φαγητό ή ποτό, με το 90% αυτών των περιπτώσεων να εμφανίζουν ανθυγιεινά επώνυμα είδη, όπως το γρήγορο φαγητό.

Οι «Kidfluencers» μαγνητοσκοπούνται συχνά από τους γονείς τους, να διεξάγουν επιστημονικά πειράματα, να κριτικάρουν παιχνίδια, να γιορτάζουν τα γενέθλια τους, ή να δοκιμάζουν φαγητό και να πληρώνονται από διαφημιστές. 

Ο πιο ακριβοπληρωμένος YouTube kidfluencer τα δύο τελευταία χρόνια, είναι ο Ryan Kaji, ένα 9χρονο αγόρι από το Τέξας.

 

Το YouTube διευκολύνει τους διαφημιστές


Οι εταιρείες γρήγορου φαγητού ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να εισαγάγουν τα προϊόντα τους σε αυτά τα βίντεο, τα οποία είναι εξαιρετικά δημοφιλή στα παιδιά. Πιστεύεται ότι η παρακολούθηση ανθυγιεινών διαφημίσεων για τρόφιμα, αυξάνει τις θερμίδες που τρώνε τα παιδιά προκαλώντας πόθο και κατευθύνοντάς τα υποσυνείδητα στο να τα αποζητούν και να τα αγοράζουν.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κυβέρνηση παίρνει αυστηρά μέτρα, απαγορεύοντας τη διαφήμιση πρόχειρου φαγητού στην τηλεόραση μέχρι κάποια συγκεκριμένη ώρα. Ωστόσο, οι εταιρείες έχουν αυξήσει δραματικά τη διαδικτυακή διαφήμιση ως απάντηση στην αυξανόμενη χρήση των κοινωνικών μέσων από τους καταναλωτές.

Οι ειδικοί όμως ανησυχούν και ισχυρίζονται πως οι αρχές θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για να περιορίσουν την έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού στο διαδίκτυο.

«Τα παιδιά βλέπουν ήδη αρκετές χιλιάδες διαφημίσεις τροφίμων στην τηλεόραση κάθε χρόνο και η προσθήκη αυτών των βίντεο στο YouTube μπορεί να κάνει ακόμη πιο δύσκολο για τους γονείς και τα παιδιά να διατηρήσουν μια υγιεινή διατροφή», δήλωσε η Marie Bragg, από τη Σχολή Παγκόσμιου Δημόσιου Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. «Η γοητεία του YouTube μπορεί να είναι ιδιαίτερα ισχυρή το 2020, καθώς πολλοί γονείς εργάζονται εξ αποστάσεως και πρέπει να αντιμετωπίσουν το δύσκολο έργο να έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι λόγω του Covid-19. Χρειαζόμαστε ένα περιβάλλον ψηφιακών μέσων που να υποστηρίζει την υγιεινή διατροφή αντί να την αποθαρρύνει».

Την ίδια ώρα, η Γαλλία εισηγήθηκε νέο νόμο για την προστασία των ανήλικων σταρ στα social media. Η νομοθεσία έχει στόχο την ρύθμιση των ωρών που μπορούν οι κάτω των 16 ετών και εργάζονται online και τι συμβαίνει με τα κέρδη τους.

Επίσης περιλαμβάνει το δικαίωμα στη λήθη, που σημαίνει ότι οι πλατφόρμες θα είναι υποχρεωμένες να αφαιρούν περιεχόμενο κατόπιν αιτήματος του παιδιού.

Η αλλαγή καθιστά την Γαλλία πρωτοπόρο στα δικαιώματα των παιδιών-σταρ στα social media, δήλωσε ο βουλευτής πίσω από το νόμο, Bruno Studer, σύμφωνα με την γαλλική Le Monde.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ναυτική καταδίωξη στην Κορνουάλη οδήγησε σε κατάσχεση κοκαΐνης αξίας 18 εκατ. λιρών και σύλληψη διεθνούς δικτύου

Διεθνή / Ναυτική καταδίωξη στην Κορνουάλη οδήγησε σε κατάσχεση κοκαΐνης αξίας 18 εκατ. λιρών και σύλληψη διεθνούς δικτύου

Μια κινηματογραφική καταδίωξη στη θάλασσα της Κορνουάλης αποκάλυψε διεθνές καρτέλ ναρκωτικών που μετέφερε κοκαΐνη από τη Νότια Αμερική στη Βρετανία μέσω θαλάσσιων «παραδόσεων»
LIFO NEWSROOM
Δασμοί Τραμπ: Η «αθέατη» πλευρά της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ

Διεθνή / Δασμοί Τραμπ: Η «αθέατη» πλευρά της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ

Σε σύγκριση με το καθεστώς που ίσχυε από τις 9 Απριλίου, όταν ανεστάλη ο συντελεστής 20% που είχε ανακοινωθεί μία εβδομάδα πριν και επιβλήθηκε ένας πρόσθετος οριζόντιος δασμός 10%, η διαφορά είναι μικρή, καθώς στον συντελεστή 15% θα ενσωματωθούν και οι προϋπάρχοντες δασμοί
LIFO NEWSROOM
Γερμανία: Το παλαιότερο και μεγαλύτερο gay nightclub κλείνει λόγω πτώχευσης

Διεθνή / SchwuZ: Το μεγαλύτερο γκέι nightclub της Γερμανίας κήρυξε πτώχευση έπειτα από 50 χρόνια λειτουργίας

Τον Μάιο, το κλαμπ περιόρισε το ωράριο λειτουργίας του, απέλυσε προσωπικό και ζήτησε τη βοήθεια των τακτικών επισκεπτών του για να καλύψει το συνεχώς αυξανόμενο οικονομικό έλλειμμα
LIFO NEWSROOM
Zωγράφος ανακάλυψε μήνυμα 122 ετών μέσα σε μπουκάλι στους τοίχους ενός φάρου

Διεθνή / Zωγράφος ανακάλυψε μήνυμα 122 ετών μέσα σε μπουκάλι στους τοίχους ενός φάρου

Το μπουκάλι, που ήταν κρυμμένο σε μια κοιλότητα στον τοίχο του φάρου του Cape Bruny, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ιστορικό μνημείο, περιείχε ένα γράμμα που είχε γραφτεί το 1903 από έναν επιθεωρητή φάρων της Τασμανίας
LIFO NEWSROOM